Voihan hiukkas

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Terve! dpf koodia antaa w203. Koodi starilla 2078-008 (eropainetunnistin tarkista) uskottavuus vp.15 ON. samalla stari näytti tuhka määräksi9%. Pönttö putsattu 6kk sitten.Anturi vaihdettu ja 3pv.vikatila uudestaan,kuittaamalla pelaa hienosti muutamia pv. Uskaltaako tuohon nokimäärään uskoa ja viittako tuo koodi esim.letkustoon. :shock:

Onko tuo polttohomma pelkästään tuon anturin takana,eli jos sekoilee niin poltto jää tekemättä=pönttö tukkoon.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Ei poltto jää tekemättä vaikka anturi hourii. Pakko poltolle on useita määreitä mm. Aika edellisestä onnistuneesta poltosta. En kylläkään osaa sanoa millainen väli noilla on.

Minullakin oli paineroanturien uskottavuus vika, mutta se katosi sen jälkeen kun löytyi maadoitusvika. Ilmeni kesällä, kuumalla koneella kun vedätti vähänkään enemmän. Seuraavalla käynnistyksellä sytytti moottorin merkkivalon mutta tehot oli aina tallella.
W219 CLS350 vm.2005
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Ok..Kiitos tästä. Niin ajattelinkin. Voihan tuo olla ihan menkaaninenkin esim.dpf putki tukossa vielä tai jotain Tuntuu, että kylmällä koneella tekee useammin.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Rommeli 80 kirjoitti:tarkista uskottavuus vp.15
:arrow:
Jumpstart kirjoitti:Minullakin oli paineroanturien uskottavuus vika, mutta se katosi sen jälkeen kun löytyi maadoitusvika
Jos tuo starin koodi tarkoittaa virtapiirin 15 uskottavuutta, niin voisi olla myös maadoitusvika, tai virransaannissa ongelmaan kuitenkin viittaisi.

Mitä stari kehotti tekemään, kun koodia klikkasi?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17241
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja dealer »

Star ilmoittaa suoriltaan vikakoodeja lukiessa onko olemassa vika joka estää regeneroinnin, useimmat DBF liittyvät viat ovat sellaisia eli saattaa joutua testerillä tekemään polton jos vika pitkään päällä.
wiimax.fi
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Tuossa näkyy nuo omat koodit tuohon uskottavuuteen liittyen.

Maadoituksen korjaamisen jälkeen ei tosiaan ole enää hourinut. Oliskohan anturit ollu jotain ~180€/kpl jos olisi joutunut uusimaan. Tarkkaa hintaa en muista kun tapahtuneesta on kuitenkin jo aikaa. Onneksi ei tullut vaihdettua kun todennäköisesti ei olisi tilanne muuttunut niillä yhtään miksikään.

Kuva
W219 CLS350 vm.2005
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17241
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lämpötilatunnistimien viat tähän liittyen onkin usein sellaisia ettei vaadi osan vaihtamista. Eropainetunnistin useimmiten on oikeasti kaputt, ellei ole vain letkut jäässä. Eropainetunnistin on onneksi halpa osa, ja useimpiin helppo vaihtaa.
wiimax.fi
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: Voihan hiukkas

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Nyt kun muistelen, niin vikatila tais olla päällä kun vaihdoin uuden anturin. Täytyykö tuo uusi anturi jotenkin "opettaa" starilla? Yhden kerran tuli vikatila anturin vaihdon jälkeen(eilen) ja kuittassin sen
halppis obd:luikijalla.

Ja vielä kertauksena, vikatila ei ollut päällä kun oli Starin nokassa "rikkinäisellä" anturilla ja hiukkasmäärää näytti 9%. Onko tuohon määrään sitten uskominen vai voiko se olla lähes tukossa?

Sattui silmään tämmöinen. 2082-008 / Check B28 / 8 (paine-ero lähetin (DPF)) komponentti. Luotettavuusvika vaurioituneiden letkut / Nykyinen ja ulkoa
2078-008 / Check B28 / 8 (paine-ero lähetin (DPF)) komponentti. Liitin 15 kanssa uskottavuutta.

Eli tuon mukaan 2082 viittaisi enempi tuohon letkustoon?
Maalaisjärjellä ajateltuna maadoitus/johdinvika pysyisi päällä kokoajan?
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Vastaa Viestiin