Om602 voimansiirto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juujo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 02.04.2013 23:21
Paikkakunta: Kirkkonummi

Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja juujo »

Eli nyt tulossa om602seen sprinterin 250mm kytkin sorvatulla kovalla vauhtipyörällä.
Kuinka pahasti mahtaa jyristä jousittamattoman levynkanssa vai (jyriseekö ollenkaan?), tai onko käytännössä haittaa jos sellaisen laittaa? Onko kellään kokemusta kovavp+jousittamattomasta levystä?
Ja mites vauhtipyörän kanssa, tarviiko sitä tasapainottaa jos se on sorvissa ajettu tarkasti?
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
silverhawk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23

Re: Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja silverhawk »

taitaa lähes kaikki voima moottorit olla kasattu kovalla vauhtipyörällä ja jousittamattomalla levyllä.ei taida jousitettu oikein kestää mikäli alkaa voimaa olla?

6-pyttyisessä (om603) kovalla vauhtiksella+jousittamattomalla toki rallattaa tyhjäkäynnillä mutta muuten on suhteellisen hiljainen.kun taas 5-pyttyisessä (om605) samalla kokoonpanolla tyhjäkäynnillä rallattaa aivan helvetisti ja ajossakin jyrisee ja jurahtelee epämääräisesti,ei hyvä.liekkö tuo 5-pyttyinen motti joka tuottaa epämääräisiä värinöitä :roll:

jousitettua itsekkin harkitsin tuon 5-pyttyisen perään muttei tunnu löytyvän kohtuu hintaan levyä joka varmasti siellä myös kestäisi n.450nm väännön. http://www.tuningstudio.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; ei suoraan löydy käypästä levyä mutta oisivat voineet valmistaa sellaisen ja joka myös kestää.hintaa vain olisi kertynyt pelkälle levylle muistaakseni 500-600e joten ei viiti semmoista raha määrää sijoittaa pelkkään levyyn kun jousittamattoman saa 150e hintaan.päädyin siis kasata jousittamattomalla levyllä kun en parempaakaan vaihtoehtoa keksinyt.
juujo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 02.04.2013 23:21
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja juujo »

No, tuli nyt laitettua jousitettu levy. Ei oikeen jurinat ja jyrinät houkuttele ja käy varmaan laatikon päälle melko paljon.
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

ite mietin että onko tuosa omassa perä kappaleina, mutta se johtuu tuosta kytkinpaketista kun puistaa/jyrisee melko säätänästi.. eipä tuo oikein kivaa ole kun romisee tietyllä kierrosalueella melko lailla..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moottori tai vaihteiston kumityynyt loppu,takakelkan etummaiset kumityynyt...tutkipa nuo
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: Om602 voimansiirto

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

Mun mersussa ois kyllä nuo koneenkumityynyt melko morot kun makaa kallistuksenvakaajan päällä melkein öljypohja.. kelkanpuslat ja tukivarret joutessaa vaihoin kaikki tuonne taakke, ratit ja kannatinlaakeri vois vaihtoo samalla ku nuo koneentyynyt.. alusta alkais nuita myöden oleen iskussa ni sitte vois siirtyä korinpuolelle.. pitä muutoskatastus tehä kun manuaalisoin tuon oman automaatista keppivehkeeksi..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Vastaa Viestiin