W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
Tervehdys,
Mulla on tuollainen E350 4maticci vm. -10, 3 litran V6 diesel (OM642, 642.856), alunperin 170 kW / 228 hp. Edellinen omistaja oli käynyt Turbotecin päämajalla teettämässä tehokkaamman softan (mahdollisesti custom softa), joka antaa ymmärtääkseni noin 291-293 hp / 700 nm. Kilometrejä oli lasissa silloin n. 210 tkm, nyt ajettuna noin 40 tkm enempi.
Kiihdytyksissä alkoi vasta ontumaan ja nykimään, kun sitten avattiin niin turbon siivethän siellä liikkui huonosti. Enempi kun irroteltiin niin huomattiin, että myös pakosarjakeiju oli käynyt paikalla ja sieltä oli lentänyt jotain pieniä palasia turboon. Tämä on tod.näk. koitunut turbo-raukan kohtaloksi. Syksymmällä autosta hajosi mm. EGR, DPF:ää polttelee minun mielestä myös turhan tiuhaan.
Onko autosta otettu softalla liikaa tehoa vai onko softa susi? Ymmärtääkseni pakosarja voisi olla myös kovempaa tekoa, jotta pysyisi ehjänä. Toki edellinen omistaja oli jättänyt pakosarjat vaihtamatta. Tietääkö kukaan mistä saisi parempia pakosarjoja tähän autoon?
Harkitsen tosissani softan palauttamista alkuperäiselle tasolle, jotta pysyisi jatkossa ehjänä. Vähän tuntuu osiensa summalta tämä homma, ja mietityttää että mikä sitä seuraavaksi leviää kun on laitettu uusi turbo ja pakosarjat. Onko jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon rempassa?
-Mika
Mulla on tuollainen E350 4maticci vm. -10, 3 litran V6 diesel (OM642, 642.856), alunperin 170 kW / 228 hp. Edellinen omistaja oli käynyt Turbotecin päämajalla teettämässä tehokkaamman softan (mahdollisesti custom softa), joka antaa ymmärtääkseni noin 291-293 hp / 700 nm. Kilometrejä oli lasissa silloin n. 210 tkm, nyt ajettuna noin 40 tkm enempi.
Kiihdytyksissä alkoi vasta ontumaan ja nykimään, kun sitten avattiin niin turbon siivethän siellä liikkui huonosti. Enempi kun irroteltiin niin huomattiin, että myös pakosarjakeiju oli käynyt paikalla ja sieltä oli lentänyt jotain pieniä palasia turboon. Tämä on tod.näk. koitunut turbo-raukan kohtaloksi. Syksymmällä autosta hajosi mm. EGR, DPF:ää polttelee minun mielestä myös turhan tiuhaan.
Onko autosta otettu softalla liikaa tehoa vai onko softa susi? Ymmärtääkseni pakosarja voisi olla myös kovempaa tekoa, jotta pysyisi ehjänä. Toki edellinen omistaja oli jättänyt pakosarjat vaihtamatta. Tietääkö kukaan mistä saisi parempia pakosarjoja tähän autoon?
Harkitsen tosissani softan palauttamista alkuperäiselle tasolle, jotta pysyisi jatkossa ehjänä. Vähän tuntuu osiensa summalta tämä homma, ja mietityttää että mikä sitä seuraavaksi leviää kun on laitettu uusi turbo ja pakosarjat. Onko jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon rempassa?
-Mika
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
Käänny MB-purkaamo venetmäen puoleen Akaassa.
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
ei kai se softa ole hajottanut turboa ja pakosarjaa.
murenee ne sarjat vakio-ohjelmallakin
murenee ne sarjat vakio-ohjelmallakin
S203 200CDI A
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
.
Pikkuisen ole skiben kanssa samoilla linjoilla.
Tässä on hiukan asiat nyt sekaisin.
Pakosarjojen mureneminen on tyyppivika, olipa valmistaja asiasta mitä mieltä tahansa.
Muruset särkee ahtimen vääjäämättä, olipa ohjelmoitu tai ei.
Oikeastaan sama tarina siitä egr venttiilin säätömoottorista, kaikista se menee.
Se toinen puoli asiaa on että minun mielestäni , (ei perustu muuhun kun omaan kokemukseen aiheesta).
Siis minun mielestäni potkua on pikkuisen liikaa, jos hiukkassuodatin on vielä paikoillaan.
Vakioahdin on niin pieni, että savuttaa jo varmasti ja sitä kautta aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jonka voi rivien välistä lukea aloittajan kirjoituksestakin, puhdistuspolttoväli tihenee.
Kaikki on kutakuinkin ok niin kauan kun suodatin vaan kunnolla puhdistuu.
Pitkittynyt liikakuormitus lopulta tukkii suodattimen.
Kun syöttöä on sopiva määrä lisättynä ja pakokaasun kierrätys deaktivoitu, niin tapahtuu päinvastainen ilmiö, suodatin tykkää ja aukeaa ja polttovälit pitenee.
Tästä on minulla hyviä kokemuksia.
Ei kuitenkaan tepsi aina.
Pikkuisen ole skiben kanssa samoilla linjoilla.
Tässä on hiukan asiat nyt sekaisin.
Pakosarjojen mureneminen on tyyppivika, olipa valmistaja asiasta mitä mieltä tahansa.
Muruset särkee ahtimen vääjäämättä, olipa ohjelmoitu tai ei.
Oikeastaan sama tarina siitä egr venttiilin säätömoottorista, kaikista se menee.
Se toinen puoli asiaa on että minun mielestäni , (ei perustu muuhun kun omaan kokemukseen aiheesta).
Siis minun mielestäni potkua on pikkuisen liikaa, jos hiukkassuodatin on vielä paikoillaan.
Vakioahdin on niin pieni, että savuttaa jo varmasti ja sitä kautta aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jonka voi rivien välistä lukea aloittajan kirjoituksestakin, puhdistuspolttoväli tihenee.
Kaikki on kutakuinkin ok niin kauan kun suodatin vaan kunnolla puhdistuu.
Pitkittynyt liikakuormitus lopulta tukkii suodattimen.
Kun syöttöä on sopiva määrä lisättynä ja pakokaasun kierrätys deaktivoitu, niin tapahtuu päinvastainen ilmiö, suodatin tykkää ja aukeaa ja polttovälit pitenee.
Tästä on minulla hyviä kokemuksia.
Ei kuitenkaan tepsi aina.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
Valurauta sarjat löytyy tuohon koneeseen, jeepistä vai mikä olikaan jossa sama kone, ei tietoa meneekö heittämällä. Raptec valmistaa myös ei hajoavaa mallia.
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
tuikku kirjoitti:.
Pikkuisen ole skiben kanssa samoilla linjoilla.
Tässä on hiukan asiat nyt sekaisin.
Pakosarjojen mureneminen on tyyppivika, olipa valmistaja asiasta mitä mieltä tahansa.
Muruset särkee ahtimen vääjäämättä, olipa ohjelmoitu tai ei.
Oikeastaan sama tarina siitä egr venttiilin säätömoottorista, kaikista se menee.
Se toinen puoli asiaa on että minun mielestäni , (ei perustu muuhun kun omaan kokemukseen aiheesta).
Siis minun mielestäni potkua on pikkuisen liikaa, jos hiukkassuodatin on vielä paikoillaan.
Vakioahdin on niin pieni, että savuttaa jo varmasti ja sitä kautta aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jonka voi rivien välistä lukea aloittajan kirjoituksestakin, puhdistuspolttoväli tihenee.
Kaikki on kutakuinkin ok niin kauan kun suodatin vaan kunnolla puhdistuu.
Pitkittynyt liikakuormitus lopulta tukkii suodattimen.
Kun syöttöä on sopiva määrä lisättynä ja pakokaasun kierrätys deaktivoitu, niin tapahtuu päinvastainen ilmiö, suodatin tykkää ja aukeaa ja polttovälit pitenee.
Tästä on minulla hyviä kokemuksia.
Ei kuitenkaan tepsi aina.
Mitä Karalan puljuista kyselin syksymmällä jo, niin kuulemma hiukkasen vaikea koodailla pois tuo DPF/pakokaasun kierrätys tuossa mallissa? En panisi pahitteeksi jos se onnistuisi. Pitäisi vaan löytää osaava tekijä
Tuolta Raptecilta voisin myös kysellä parempaa pakosarjaa.
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
Se teetetty pakosarja ei mene heittämällä kaikkiin OM642:siin.
Raptec kyllä tietää kun vaan kerrot autosi tarkan mallin.
Olikohan juuri 4-matic:ssä ongelma sovituksessa..sillä perus(teetetyllä)pakosarjalla.
Varmista pakosarjan tekijältä. Loimaan mies kyllä osaa homman, voin suositella jos vaan kerkeää niitä vääntämään.
Raptec kyllä tietää kun vaan kerrot autosi tarkan mallin.
Olikohan juuri 4-matic:ssä ongelma sovituksessa..sillä perus(teetetyllä)pakosarjalla.
Varmista pakosarjan tekijältä. Loimaan mies kyllä osaa homman, voin suositella jos vaan kerkeää niitä vääntämään.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
illinois kirjoitti:Se teetetty pakosarja ei mene heittämällä kaikkiin OM642:siin.
Raptec kyllä tietää kun vaan kerrot autosi tarkan mallin.
Olikohan juuri 4-matic:ssä ongelma sovituksessa..sillä perus(teetetyllä)pakosarjalla.
Varmista pakosarjan tekijältä. Loimaan mies kyllä osaa homman, voin suositella jos vaan kerkeää niitä vääntämään.
Totta, juttelin Raptecin kanssa puhelimessa äskettäin. Oli kehittelemässä uutta menetelmää noihin mikä olisi parempi ja nopeampi valmistaa. Ei vaan pysty toimittamaan mulle pakosarjaa seuraavaan pariin kuukauteen vielä.
Joutuu näillä näkymin tilaamaan Saksasta uudet pakosarjat (n. 350e/kpl).
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
Onko kokemusta tai tietoa, että saako tuon pakokaasun kierrätyksen / hiukkassuotimen tästä autosta pois? Minulle vaan väitettiin että ei suju helpolla tässä uudemmassa (?)tuikku kirjoitti:.
Se toinen puoli asiaa on että minun mielestäni , (ei perustu muuhun kun omaan kokemukseen aiheesta).
Siis minun mielestäni potkua on pikkuisen liikaa, jos hiukkassuodatin on vielä paikoillaan.
Vakioahdin on niin pieni, että savuttaa jo varmasti ja sitä kautta aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jonka voi rivien välistä lukea aloittajan kirjoituksestakin, puhdistuspolttoväli tihenee.
Kaikki on kutakuinkin ok niin kauan kun suodatin vaan kunnolla puhdistuu.
Pitkittynyt liikakuormitus lopulta tukkii suodattimen.
Kun syöttöä on sopiva määrä lisättynä ja pakokaasun kierrätys deaktivoitu, niin tapahtuu päinvastainen ilmiö, suodatin tykkää ja aukeaa ja polttovälit pitenee.
Tästä on minulla hyviä kokemuksia.
Ei kuitenkaan tepsi aina.
Re: W212 E350 ohjelmointi ja hajonnut turbo
mikamars kirjoitti:Onko kokemusta tai tietoa, että saako tuon pakokaasun kierrätyksen / hiukkassuotimen tästä autosta pois? Minulle vaan väitettiin että ei suju helpolla tässä uudemmassa (?)tuikku kirjoitti:.
Se toinen puoli asiaa on että minun mielestäni , (ei perustu muuhun kun omaan kokemukseen aiheesta).
Siis minun mielestäni potkua on pikkuisen liikaa, jos hiukkassuodatin on vielä paikoillaan.
Vakioahdin on niin pieni, että savuttaa jo varmasti ja sitä kautta aiheuttaa ylimääräistä rasitusta suodattimelle, jonka voi rivien välistä lukea aloittajan kirjoituksestakin, puhdistuspolttoväli tihenee.
Kaikki on kutakuinkin ok niin kauan kun suodatin vaan kunnolla puhdistuu.
Pitkittynyt liikakuormitus lopulta tukkii suodattimen.
Kun syöttöä on sopiva määrä lisättynä ja pakokaasun kierrätys deaktivoitu, niin tapahtuu päinvastainen ilmiö, suodatin tykkää ja aukeaa ja polttovälit pitenee.
Tästä on minulla hyviä kokemuksia.
Ei kuitenkaan tepsi aina.
Moro!
Onko asian tiimoilta uutta tietoa / ratkaisua?
Tuo dpf:n poisto ja egr:n eliminointi kiinnostaisi itseäkin..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic