Mersun myymisen mytologia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Olen jonkin aikaa seurannut c-sarjan Mersun vuosimallit 2011-2012 myyntiä
nettiautossa ja joten tuntuu, että tarjontaa on paljon, mutta kauppa ei käy?
Maksaako joku vielä Suomessa yli 20 000 euroa yli 200 tkm:n ajetusta mersusta...
Moni näyttää tuoneen Saksan ed.mersun pikaista myyntiä varten pienen pikavoiton
toiveissa....

Kuukausi sitten oli 166 meseä myynnissä tuossa haarukassa ja
tänään 188 kpl.
Esim nettiautossa C250 T cdi 4- veto , vm 2011 ajettu 200 tkm
pyynti 27 000 ja tullin hintajärjestelmä kertoo hinnaksi
alle 20 000 euroa. Saksassa maksaa 14 O00 euroa ja vero n 4300 euroa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja noroljan »

sportsman kirjoitti:tullin hintajärjestelmä kertoo hinnaksi
alle 20 000 euroa. Saksassa maksaa 14 O00 euroa ja vero n 4300 euroa.
Eli toi tullin Mahti on tosiaan aika oikea hintalähde käytetyille autoille. Sitähän aikaisemmin kirjoittelit, että sieltä kannattaa katsoa (vai oliko se joku muu?), mutta kuitenkin.

Verot kun tippu, niin hinnat suomessa ei kuitenkaan tippunut, joten tuominen on aina vaan kannattavampaa. Mitenköhän paljon nostaa noi pyynnit verotusarvoa? tai voi olla, että vaikuttaa vaan harvinaisempiin autoihin, joiden pyyntejä tulli seuraa nettiautosta.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos ottaa Saksan halvimman, voi päästä Mahti-hinnan allekin.

Tässä oli halvin 2012-reksisteröity 250 CDI 4matic xenoneilla Mobilessa: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =220920713" onclick="window.open(this.href);return false;

Mahti antaa hinnaksi 230000 ajetulle 2012 C250 CDI T 4maticille hinnaksi 21651 euroa. Oletin päästöiksi 157 joten 10/2012 rekisteröidyn vero on 5868 euroa. Auto maksaa 14690+5868=20558e. Tähän vaikka tonni lisää tuontikuluja (yläkanttiin) niin ollaan silti vielä Mahti-hinnan alla.

Mutta kuka tuolta DAT Autohusin kentältä noita ostaa. Tai ylipäätään noin paljon ajettua 4maticia. Saati Saksan halvinta. Sata tonnia vähemmän ajettu maksaakin sitten jo 20000 euroa ja siihen veroa kertyy enemmän. Mahti-hintaan pääsy alkaa olla jo tiukassa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tosiaan tultu tähän että reippaat 200tkm ajettu on paljon? Nyt ollaan mersufoorumilla eikä audiclubilla.

No kysyntä ja tarjontahan sen määrää kuinka kauppa käy. Näitä ja e-malleja tuodaan jatkuvalla syötöllä joten tarjontaa on paljon. Todella paljon tulee vastaan ainakin tääläpäin nimenomaan 204 mallisia. Onhan siinä muutenkin vähän eroa onko se perus 200:nen vai 250 4matic :crazy:
S124 300TE
S211 E500
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei taida tarjonta määrätä markkinoita vaan se kuuluisa kysyntä . Kyllä nykyään moni vierastaa yli 200 tkm ajettua autoa ainakin jos puhutaan yli 20 000 euron hintaluokasta

Näyttää siltä, että Suomalaiset ovat oppineet jo osin käyttämään nettiä ja hieman tutkimaan oikeaa hintatasoa.
Toisaalta monella on oma auto myymättä tai sen antaisi vaihdossa sekä ehkä myös haluaisi rahoituksen. Tällöihän on Suomessa liikkeessä oleva vaihtoehto on helpoin , tosin
pääsääntöisesti ylivoimaisesti myös kallein .

Sama hintakuvio koskee myös noita ei nelivetoja . Neliveto faceliftin saa Saksasta hintaan 15000 euroa ja ei nelivedon hintaan 12000 ja kun siihen laitetaan veroa 4500-3500 euroa niin auto on Suomen kilvissä .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Noita ostaa itäeuroopan jobbarit mitkä ohjelmoi kilsat uusiksi ja kaikki on tyytyväisiä :D . Ainakin vähän aikaa. :roll:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Voi saada ihan hyvänkin auton sillä 12000 eurolla. Tällaisen esimerkiksi: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =217483765" onclick="window.open(this.href);return false; Aika monessa asiassa vaan pitää jo tinkiä tuollaisen ostaessaan. Muutaman tonnin lisää maksamalla saa siedettävämmän, mutta kyllähän siinä hinta nouseekin.

Kyllä näissä hintahaarukka on aika iso Saksassa ja hinta kyllä korreloi laatua varmasti jollain lailla. Tuollaisia esimerkin autoja kyllä tuodaan tänne myyntiin kuten markoala mainitsi. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos ei ihan viimeisen hinnan perässä ole, näitä ei kannata tuoda yksityishenkilön tänne kuin merkkiliikkeiden valikoimista. Autoihin saa takuun ja ne ovat täsmälleen sitä mitä luvataan vailla epäselvyyksiä. Jos etsii halvempaa ja enemmän ajettua niin sitten vaikka jostain Autohaus Öznanin häkistä Hammerbrookista tai Kamuxilta kotimaasta.

Näissä halvimmissa on monesti aina heti jotain tehtävää kuten renkaat loppu, huolto välittömästi käsillä, toinen avain puuttuu, katsastus tekemättä, lommoja, epäsiisteyttä, jarrut loppu tms. Sittenhän sekään ei haittaa, kun ottaa harrastuksen kannalta eikä aiokaan viedä kalliiseen huoltoon vaan tekee itse. Myönnän olevani mukavuudenhaluinen ostaja ja haluan myös välttää näitä jälkitoimia, kun niihin ei joudu asioidessaan tietyissä liikkeissä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja Sergey »

S202 kirjoitti:Onko tosiaan tultu tähän että reippaat 200tkm ajettu on paljon? Nyt ollaan mersufoorumilla eikä audiclubilla.
KYllä se on pitkälti siitä kiinni missäpäin asustelee. Tääl (pohjois)Pohjanmaalla ei oo nii nuukaa kilsoille, 200tkm on vähän ajettu ja helposti voi maksaa siitä yli 20ke ja muutenkin mersuja ostetaan vaikka se ei olisikaan paras :D Ja tosiaan eihä tuo 204 kestä sen kauemmi ku Auditkaan :twisted:

Jos jotain on tääl Oulussa asuessa oppinut, niin sen että täällä (ja tästä 200-300km etelänsuuntaan) Mersuja vilisee aivan hulluna, ja on aivan ilmiselvästi ns. suosituin merkki ja valikoimaa riittää. Tuosta sitten EP:ltä etelään alkaa muut merkit johtamaan ja kilsat vähenemään aika rajusti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Sergey kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onko tosiaan tultu tähän että reippaat 200tkm ajettu on paljon? Nyt ollaan mersufoorumilla eikä audiclubilla.
KYllä se on pitkälti siitä kiinni missäpäin asustelee. Tääl (pohjois)Pohjanmaalla ei oo nii nuukaa kilsoille, 200tkm on vähän ajettu ja helposti voi maksaa siitä yli 20ke ja muutenkin mersuja ostetaan vaikka se ei olisikaan paras :D Ja tosiaan eihä tuo 204 kestä sen kauemmi ku Auditkaan :twisted:

Jos jotain on tääl Oulussa asuessa oppinut, niin sen että täällä (ja tästä 200-300km etelänsuuntaan) Mersuja vilisee aivan hulluna, ja on aivan ilmiselvästi ns. suosituin merkki ja valikoimaa riittää. Tuosta sitten EP:ltä etelään alkaa muut merkit johtamaan ja kilsat vähenemään aika rajusti.
Eikös Audissa ainakin remmit paukahtele poikki. Niissä kun on vielä remmimoottorit. Itellä 2 A4:sta molemmissa 250.000km. Mersuissa on ketjut. Taas oli puhetta Kalevassa siitä mystisestä punaisesta Oulun remmintappajapölystä joka katkoo remmit muistakin autoista
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja sportsman »

HannuS kirjoitti:
Sergey kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onko tosiaan tultu tähän että reippaat 200tkm ajettu on paljon? Nyt ollaan mersufoorumilla eikä audiclubilla.
KYllä se on pitkälti siitä kiinni missäpäin asustelee. Tääl (pohjois)Pohjanmaalla ei oo nii nuukaa kilsoille, 200tkm on vähän ajettu ja helposti voi maksaa siitä yli 20ke ja muutenkin mersuja ostetaan vaikka se ei olisikaan paras :D Ja tosiaan eihä tuo 204 kestä sen kauemmi ku Auditkaan :twisted:

Jos jotain on tääl Oulussa asuessa oppinut, niin sen että täällä (ja tästä 200-300km etelänsuuntaan) Mersuja vilisee aivan hulluna, ja on aivan ilmiselvästi ns. suosituin merkki ja valikoimaa riittää. Tuosta sitten EP:ltä etelään alkaa muut merkit johtamaan ja kilsat vähenemään aika rajusti.
Eikös Audissa ainakin remmit paukahtele poikki. Niissä kun on vielä remmimoottorit. Itellä 2 A4:sta molemmissa 250.000km. Mersuissa on ketjut. Taas oli puhetta Kalevassa siitä mystisestä punaisesta Oulun remmintappajapölystä joka katkoo remmit muistakin autoista

Mersufoorumilla rupeaa miehet höpisemään audista ...prkl.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5242
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mersun myymisen mytologia

Viesti Kirjoittaja S202 »

Sergey kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onko tosiaan tultu tähän että reippaat 200tkm ajettu on paljon? Nyt ollaan mersufoorumilla eikä audiclubilla.
KYllä se on pitkälti siitä kiinni missäpäin asustelee. Tääl (pohjois)Pohjanmaalla ei oo nii nuukaa kilsoille, 200tkm on vähän ajettu ja helposti voi maksaa siitä yli 20ke ja muutenkin mersuja ostetaan vaikka se ei olisikaan paras :D Ja tosiaan eihä tuo 204 kestä sen kauemmi ku Auditkaan :twisted:

Jos jotain on tääl Oulussa asuessa oppinut, niin sen että täällä (ja tästä 200-300km etelänsuuntaan) Mersuja vilisee aivan hulluna, ja on aivan ilmiselvästi ns. suosituin merkki ja valikoimaa riittää. Tuosta sitten EP:ltä etelään alkaa muut merkit johtamaan ja kilsat vähenemään aika rajusti.
Niin tuntuu olevan. Itse ostan auton kunnon perusteella enkä niin kilometrien. Lukee vaikka tuota w205 topikkia kun on tuliterässä autossa jos jonkinmoista vikaa :roll:
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin