C124 dieselöinti m104 > Om606
C124 dieselöinti m104 > Om606
Terve. Olisi kysymys liittyen kun tuollaiseen coupe 124 koppaan olisi tarkoitus laittaa kunkkumoottori niin mites nuo ke-jetin sähköt? Aikamoinen nippu johtoja konehuoneesta menee akun taakse moottorin ohjaukselle ja samasta johtosarjasta lähtee taas kojelaudankin taakse jotain johtoja. Ilmeisesti yj-rele ainakin pitäisi jättää paikalleen? Joku on varmasti aiemminkin tehnyt vastaavia moottorin vaihtoja niin voisi kertoa asiasta.. Niin ja sedanin osto ei ole vaihtoehto!
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Katsopa nettiauton kunnostettavat ajoneuvot mersut..siellä on coupessa om606 kesken eräinen...jospa jatkat loppuun sen tai kyselet sen tekijältä.
Sitten turbot tai projekti osiolla oli muistaakseni samanlainen tekele eli juttua sen teosta...etsipä.
Sitten turbot tai projekti osiolla oli muistaakseni samanlainen tekele eli juttua sen teosta...etsipä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Sen verran hyvä yksilö löytyy jo itseltä ettei kannata toista hommata. Tuosta on kipinä hukassa ja muutenkin aina temppuillut niin kiinnostus bensamoottoria kohtaan on lopahtanut. Laitoin yhdelle tyypille yv:tä niin katsotaan tilannetta. Edelleen kuitenkin apu on tervetullutta.
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Ne on nuo "kunkkumoottorit".... No joo jos tietää satavarmasti moottorin. Senverta monta paskaa kunkkua ittelle sattu peräjälkeen että luotto meni kokonaan niihin ellei oikeasti todella tiedä auton historiaa. Väykyt kun ruostuu ni niillä vaan ajetaan eikä huolloista välitetä pätkääkään. Moottorit on sitä mitä ne sit ovat.
Enkä ole ainut meinaan tiedän kaksi muutakin tapausta jossa kävi vähä samalleen kun mulla. Kannet rikki tai lohko ihan loppu. Mullahan oli 5 pakokanavaa halki vesitilaan Mitään muuta selitystä tuollaiselle vauriolle ei kait ole kuin se että ajettu kuivalla mosalla ja sit se kunigasidea laittaa kylmää vettä tulikuumaan moottoriin? Samaleen oli toisella kaverilla kansi kahdesta pakokanavasta halki vesitilaan. Öljypumppukin aivan loppu omassa kunkkumoottorissa .
Mutta tietämättä sen enempää pensojen kipinän puuttumisesta niin silti sen korjaaminen tulee halvemmaksi kuin kunkun laitto vaikka kunkkumosa ehjä olisikin näin sanoisin?
Se on sitten aivan erijuttu jos on harrastepeli ja tahto vaihtaa tekniikan jokatapauksessa. Silloin ei kustannukset ole se prior 1.
Melkein sanoisin että ECU W124 300DT lankusta ja sit johtosarjat sille, samoin hehkujutu, rinkimittarin anturijutut, käynnistyspiiri, ja jos on ilmastointi niin vaatiiko se erit johdot, mittaristo, kaasuvaijeri+systeemit sille, vakkarin systeemit jos sellainen oli alkuerin, vahvistettu DT:n automaattiaski vaijereineen ja alipaineohjauksineen, cooleri, uusi ahdin, pakosarja ja putkisto, W124 300DT syöttöpumpu 7mm elementeillä, perä,,, Taatusti ei ollu kaikki tuossa.
Tiä sitten kuinhyvin ECU:n johdotukset käy suoraan? Jos joutuu"improvisoimaan" niin miten käyttövarmuuden käy?
Karkea heitto kustannuksista on taatusti yli 10K€ jos itte tekee suurimman osan ja tekee silleen että auto on myös käyttövarma.
Hetkinen sulla olikin cabrio lähtökohtana? En yhtään tiedä mutta meneekö tuo ECU -juttu mutkikkaaksi kun kaikkien härpäkkeitten pitäisi toimia kuten alkuperin?
Enkä ole ainut meinaan tiedän kaksi muutakin tapausta jossa kävi vähä samalleen kun mulla. Kannet rikki tai lohko ihan loppu. Mullahan oli 5 pakokanavaa halki vesitilaan Mitään muuta selitystä tuollaiselle vauriolle ei kait ole kuin se että ajettu kuivalla mosalla ja sit se kunigasidea laittaa kylmää vettä tulikuumaan moottoriin? Samaleen oli toisella kaverilla kansi kahdesta pakokanavasta halki vesitilaan. Öljypumppukin aivan loppu omassa kunkkumoottorissa .
Mutta tietämättä sen enempää pensojen kipinän puuttumisesta niin silti sen korjaaminen tulee halvemmaksi kuin kunkun laitto vaikka kunkkumosa ehjä olisikin näin sanoisin?
Se on sitten aivan erijuttu jos on harrastepeli ja tahto vaihtaa tekniikan jokatapauksessa. Silloin ei kustannukset ole se prior 1.
Melkein sanoisin että ECU W124 300DT lankusta ja sit johtosarjat sille, samoin hehkujutu, rinkimittarin anturijutut, käynnistyspiiri, ja jos on ilmastointi niin vaatiiko se erit johdot, mittaristo, kaasuvaijeri+systeemit sille, vakkarin systeemit jos sellainen oli alkuerin, vahvistettu DT:n automaattiaski vaijereineen ja alipaineohjauksineen, cooleri, uusi ahdin, pakosarja ja putkisto, W124 300DT syöttöpumpu 7mm elementeillä, perä,,, Taatusti ei ollu kaikki tuossa.
Tiä sitten kuinhyvin ECU:n johdotukset käy suoraan? Jos joutuu"improvisoimaan" niin miten käyttövarmuuden käy?
Karkea heitto kustannuksista on taatusti yli 10K€ jos itte tekee suurimman osan ja tekee silleen että auto on myös käyttövarma.
Hetkinen sulla olikin cabrio lähtökohtana? En yhtään tiedä mutta meneekö tuo ECU -juttu mutkikkaaksi kun kaikkien härpäkkeitten pitäisi toimia kuten alkuperin?
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Luotetaan nyt edelleen että tuo moottori on ok. Hinnalla ei nyt enää ole mitään väliä, en vain halua bensamoottoria, piste. Säilytän nyt kuitenkin kaikki johtosarjasta ja moottorin itsellä jos iskee hinku muuttaa takaisin bensalla kulkevaksi, joten siitäkään ei tarvitse herneitä vetää. Syöttöpumppu ja turbokin löytyy tuohon joten niistä ei tarvitse huolehtia. Eikös tuossa 300-24:ssä ole vakiona jo aika hyvä perävälitys? Löytyy myös pihasta yksi väykky "kunkkuperällä" mikäli tarvetta. Laatikkokin menee myöhemmin vahvistukseen kunhan saa ensin moottorin lähellekään paikalleen. Ei ole cabrio vaan coupe on noita pari ollut dieselinäki myynnissä mutta itse tekemisen ilo jäisi kokonaan pois. Johtosarjojen värkkääminenkään ei ole uutta joten siinä ei ole ongelmaa, kunhan vain oikeat tietäjät vähän raottaisivat tietoa tai kaavioita. Kävi mielessä itselläkin hommata joku diesel 124 varaosiksi niin sais siitä johtosarjat siirrettyä.
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
No perhana. Asenne on kohdillaan ja se on tärkeää tämmöisissä. Ei ku tuumasta toimeen kun tarvittavat kapulatkin kerta koossa on. Enkä todellakaan mitään hernettä. Päinvastoin..... peukkuja tälle .
Tehotavoite lienee selvästi yli 200hp jos lähtökohta on 300E 24?
Todella mielenkiinnolla seuraan tätä ja tämän edistymistä.
Senverta nyt lisään että bensan tomaattiaski ei sit suoraan laitettuna tule toimimaan kunnolla Dieselin perässä vaikka se bensan aski kuinka olisikin 722.3
Tehotavoite lienee selvästi yli 200hp jos lähtökohta on 300E 24?
Todella mielenkiinnolla seuraan tätä ja tämän edistymistä.
Senverta nyt lisään että bensan tomaattiaski ei sit suoraan laitettuna tule toimimaan kunnolla Dieselin perässä vaikka se bensan aski kuinka olisikin 722.3
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Onko sinulla oikeasti 300E-24 ja aiot muuttaa sen nokivasaraksi? Onko 24-venttiilinen mekaanisesti kunnossa ja mitä aiot tehdä sille?Jayze kirjoitti:...Eikös tuossa 300-24:ssä ole vakiona jo aika hyvä perävälitys?..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
tomant kirjoitti:Onko sinulla oikeasti 300E-24 ja aiot muuttaa sen nokivasaraksi? Onko 24-venttiilinen mekaanisesti kunnossa ja mitä aiot tehdä sille?Jayze kirjoitti:...Eikös tuossa 300-24:ssä ole vakiona jo aika hyvä perävälitys?..
tomant
Hyvä.......Erittäin hyvä kysymys
Re: C124 dieselöinti m104 > Om606
Herätänpä tätä topikkia vähän henkiin tyhmillä kysymyksillä. Aloitetaan vaikka siitä että onko tämän projektin auto jo ajossa?
Speedlimit are for pussies!