Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Mun vapari 300d kans tiputtaa kierrokset noilla nurkilla. En ole kyl kattonut paljonko se ero on, mutta selkeä jokatapauksessa. Itsellä EGR paikallaan, mutta lukittu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Samoin teki ex-200D. EGR siinäkin paikallaan, en tiedä oliko blokattu.
Tässä 250DT:ssäkin EGR paikallaan ja tulpattu ja järjestelmän lämpötila-anturia yritetty huijata vastuksella, ettei kierrätys koskaan alkaisi.
Tässä 250DT:ssäkin EGR paikallaan ja tulpattu ja järjestelmän lämpötila-anturia yritetty huijata vastuksella, ettei kierrätys koskaan alkaisi.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
En sit tiä onko vaparit jotenkin erilaisia meinaan mullahan oli kans 10/89 200D jossa siis levät listat ja suuttimen kanteen nähden vinosti kuten se tuossa kohtaa nuin on muuttunut. Siinä oli korotettu tyhjäkäynti. Samoin korotettu tyhjäkäynti on ukkelin 87 200D sekä 86 300D. Mutta muistikuva olisi et kauaa ei käy korotettua eikä varsinkaan 60 asti?
Mutta nuista ahdetuista yhdessäkään ei noin ole ollu ei ennen syöttöpumppusäätöjä eikä sen jälkeenkään. Mynällähän nuo kaikki on käyneet ja sillä tiedolla mitä on niin ovat kaikki olleet orginaaleja sinne mennessään. Kaksi 3satkua on vm 92 ja yksi tuo 250:nen 6/93 eli eka feisliftattu. Myöskään kaverin 91 300TDT:ssä ei ole korotettua tyhjäkäyntiä.
Mutta nuista ahdetuista yhdessäkään ei noin ole ollu ei ennen syöttöpumppusäätöjä eikä sen jälkeenkään. Mynällähän nuo kaikki on käyneet ja sillä tiedolla mitä on niin ovat kaikki olleet orginaaleja sinne mennessään. Kaksi 3satkua on vm 92 ja yksi tuo 250:nen 6/93 eli eka feisliftattu. Myöskään kaverin 91 300TDT:ssä ei ole korotettua tyhjäkäyntiä.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Voip olla, että on eroja. Ja kun minusta tuota kierrosten tipahtamista ei ole aina ollut… ainakaan en ole kiinnittänyt huomiota ennen kuin nyt.
Ja olipa noissa Nozkin linkittämissä tiedostoissa melko montaa variaatiota samassa moottorissa riippuen vuosimallista,kohdemaasta jne
Ja olipa noissa Nozkin linkittämissä tiedostoissa melko montaa variaatiota samassa moottorissa riippuen vuosimallista,kohdemaasta jne
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Vuotava ASD-putki paikallistui. Pohjassa kulkee 3 putkea ja keskimmäinen niistä oli vuotanut. Takapyörän kohdalla, aikalailla muovisuojan ulostuloaukon kohdalla on 90 asteen mutka niin siitä paikkeilta löytyi pieni reikä. Tutkiskelin putken olevan ohuempi säiliöön menevä paluulinja ja näin ollen, se olisi ns. jatkuvan kierron paluulinja. Ilmankos säiliö tuli niin vauhdilla tyhjäksi.
Paluussa ei ilmeisesti kovin kova paine ole joten leikkasin huonon kohdan pois ja laitoin pätkän letkua tilalle. Öljyä en muistanut ostaa niin tiiveystesti menee ensiviikkoon, mutta eiköhän tuo toimi.
Kaikki 3 putkea olivat huonokuntoisen näköisiä tuossa kohtaa. Täytyy paremmalla ajalla korjata kunnolla tuo kohta. Nyt joutui lumihangessa taiteilemaan niin riittää tuollainen "pielavetinen" korjaus.
Paluussa ei ilmeisesti kovin kova paine ole joten leikkasin huonon kohdan pois ja laitoin pätkän letkua tilalle. Öljyä en muistanut ostaa niin tiiveystesti menee ensiviikkoon, mutta eiköhän tuo toimi.
Kaikki 3 putkea olivat huonokuntoisen näköisiä tuossa kohtaa. Täytyy paremmalla ajalla korjata kunnolla tuo kohta. Nyt joutui lumihangessa taiteilemaan niin riittää tuollainen "pielavetinen" korjaus.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kilin v**ut siellä mikään letkuviritys toiminut. Tein 6mm putkesta uuden pätkän helmiliitoksilla, nyt pitää ja toimii.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Alkuviikosta syttyi hehkun merkkivalo. Tai tarkemmin, hehkuttaessa valo ei palanut mutta startin jälkeen poppa syttyi tauluun. Mittasin hehkureleeltä, että 5. pytyn kynttilä olisi pimeä. Tulin siihen tulokseen etten mahdu hehkua vaihtamaan ilman imusarjan irrotusta, joten ostin kaikki viisi hehkutulppaa. Imusarjan pois otto ei nyt mikään kauhea työmaa ole, mutta ei sitä ihan alvariinsa mieli tee irrotella.
1. ja 3. pytyn hehkut eivät meinanneet heti aueta, mutta riittävä liotus irrotusöljyllä auttoi. Muut lähtivät helposti auki. Käytin avatessa momenttiavainta ja max. 40Nm avausmomenttia. Uudet hehkut kiristin 20Nm ja sipaisin niihin hieman keraamista asennustahnaa.
Kun se imusarja oli nyt pois edestä, ajattelin uusia paineventtiilien tiivisteet syöttöpumpussa. Suutinputket auki (14mm avain, tämmönen on hyvä) ja venttiilien lukitusprikat irti (T30 torx). Sitten otin erikoishylsyllä yhden venttiilin kerrallaan pois, ja vaihdoin O-renkaan sekä kupariprikan. Tuon hylsyn voi myös tehdä esim kahdesta lukitysprikasta ja pitkästä 1/2 tuuman 19mm hylsystä. Purkaessa kannattaa olla tarkkana, ettei jousi tai muutkaan osat häviä. Venttiilin momentiksi olen joskus löytänyt tällaisen ohjeen:
-kiristys 30Nm
-löysäys
-kiristys 30Nm
-löysäys
-kiristys 35Nm Venttiilikopan yli menevässä kaasuvivustossa oli joltain katkaisijalta toinen johto poikki. Veikkaisin kickdowniin liittyväksi, joska kaasu pohjassa -asento painaa kytkintä? Korjasin johdon ehjäksi.
1. ja 3. pytyn hehkut eivät meinanneet heti aueta, mutta riittävä liotus irrotusöljyllä auttoi. Muut lähtivät helposti auki. Käytin avatessa momenttiavainta ja max. 40Nm avausmomenttia. Uudet hehkut kiristin 20Nm ja sipaisin niihin hieman keraamista asennustahnaa.
Kun se imusarja oli nyt pois edestä, ajattelin uusia paineventtiilien tiivisteet syöttöpumpussa. Suutinputket auki (14mm avain, tämmönen on hyvä) ja venttiilien lukitusprikat irti (T30 torx). Sitten otin erikoishylsyllä yhden venttiilin kerrallaan pois, ja vaihdoin O-renkaan sekä kupariprikan. Tuon hylsyn voi myös tehdä esim kahdesta lukitysprikasta ja pitkästä 1/2 tuuman 19mm hylsystä. Purkaessa kannattaa olla tarkkana, ettei jousi tai muutkaan osat häviä. Venttiilin momentiksi olen joskus löytänyt tällaisen ohjeen:
-kiristys 30Nm
-löysäys
-kiristys 30Nm
-löysäys
-kiristys 35Nm Venttiilikopan yli menevässä kaasuvivustossa oli joltain katkaisijalta toinen johto poikki. Veikkaisin kickdowniin liittyväksi, joska kaasu pohjassa -asento painaa kytkintä? Korjasin johdon ehjäksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut JanneW124, Su 27.03.2022 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Muistikuva olisi että jos on ilmastointi ni kytkin pudottaa kompuran pois päältä jos pedaali on pohjassa?
Ilmeisesti imusarja tai kannen imukanavat oli kohtuullisen puhtaat vai oliko?
Ilmeisesti imusarja tai kannen imukanavat oli kohtuullisen puhtaat vai oliko?
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Okei, sehän se kytkin voisi olla.
Imusarjaa en kyllä hirveästi tutkaillut. Kannen kanavissa on vähän karstaa. En kyllä enää muista, olenko niitä koskaan putsannut.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tämäkin kulkine taas käytössä. Oli keväästä aisti seisonnassa, kesän ajot mentiin ärrällä ja coupella. 230Ekin valmistui remontista ja oli kesäajokkina.
Seisonnan aikana oli päässyt vähän vettä sisään kuskin jalkatilaan ja sisusta kerkesi ottaa pienen pintahomeen. Ne on nyt pesty ja auto otsonoitu pariin otteeseen. Mittaristo/konsolivalot olivat pimeänä. Mittariston himmennin piti vaihtaa. Ulkolämpömittarin taustavalo jäi kuitenkin pimeäksi. Täytyy siihen polttimo tinailla.
Öljynvaihto oli hollilla joten vaihdoin uudet sisään suodattimen kanssa. Molemmat polttoainesuotimet vaihtui myös.
Seisonnan aikana oli päässyt vähän vettä sisään kuskin jalkatilaan ja sisusta kerkesi ottaa pienen pintahomeen. Ne on nyt pesty ja auto otsonoitu pariin otteeseen. Mittaristo/konsolivalot olivat pimeänä. Mittariston himmennin piti vaihtaa. Ulkolämpömittarin taustavalo jäi kuitenkin pimeäksi. Täytyy siihen polttimo tinailla.
Öljynvaihto oli hollilla joten vaihdoin uudet sisään suodattimen kanssa. Molemmat polttoainesuotimet vaihtui myös.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Ulkona säilytyksen riskejä. Ikävä yllätys.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
No joo. Tämä on vuotanut tuulilasin ylänurkasta automaattipesussa kun vettä tulee paineella. Tuulilasin yläkulmassa oli liimauksessa pieni rako, josta vettä pääsi sisään. Käytin listat irti ja paikkasin reiän, mutta silti jostain pääsi märkää tupaan.
Ulkona taivasalla ei pitäisi säilyttää autoa ensinkään. Kaikki lehdet ja roskat kerääntyy ja pitää autoa kosteana, linnut paskoo jne... Vähintään peitto tai mielellään katos pitää olla.
Toki käyttelin tätä välillä ja pesinkin pariin kertaan, mutta silti tuhoja tulee. Autot tykkää kun niillä ajetaan
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Yksi konsti mitä olen käyttänyt on pitää jatkuvasti paperikassissa sanomalehtiä takajalkatilassa ja tavarakontissa toinen kassillinen. Paperi tasaa ilman kosteutta ettei pääse tiivistymään pinnoille lämpövaihteluissa. Tosi ei tämäkään auta jos jostain vuotaa vettä sisään oikeasti.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Oon pitänyt Pingi-kosteudenpoistajaa autoissa. Tässäkin niitä oli kaksi 150g pussukkaa, mutta olivat "täynnä". Vettä pääsi sen verran sissään että tuskin olisivat auttaneet tyhjänäkään.Sharedoc kirjoitti: ↑Ma 24.10.2022 18:43 Yksi konsti mitä olen käyttänyt on pitää jatkuvasti paperikassissa sanomalehtiä takajalkatilassa ja tavarakontissa toinen kassillinen. Paperi tasaa ilman kosteutta ettei pääse tiivistymään pinnoille lämpövaihteluissa. Tosi ei tämäkään auta jos jostain vuotaa vettä sisään oikeasti.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
onko kangas vai nahkasisustus?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kangas. Musta karo. Aloitus -ja edellisellä sivulla kuviakin...
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
itsekkin joskus miettinyt tälläisen hommaaamista mutta aina törmännyt tuohon henkiöautodieselin kalliiseen dieselveroon. Farkkuna jos rekisteröisi pakuksi niin olisi kohtuullinen mutta nettiautossa myynnissä olleet lähes järjestään ajettu puolimilliä että kansiremontti voisi tulla vastaan. Hienoja autoja mutta hyvän yksilön löytäminen on vaikeaaa.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Perusveron osuus tässä autossa 330€ ja käyttövoimavero 420€. Varsinkin nyt, kun polttoaineiden hinnat ovat päälaellaan, ei diesel houkuta senkään vuoksi. Totutusti, kun diesel halvempaa kuin bensa, jos vertaa w124 bensamoootoriseen niin niissä kulutus sen verran isompi, että yleensä melko pienellä ajomäärälläkin diesel kannattaa. Nyt tässä maailmantilanteessa ajomäärän pitää olla isompi.Sharedoc kirjoitti: ↑Pe 28.10.2022 20:52 itsekkin joskus miettinyt tälläisen hommaaamista mutta aina törmännyt tuohon henkiöautodieselin kalliiseen dieselveroon. Farkkuna jos rekisteröisi pakuksi niin olisi kohtuullinen mutta nettiautossa myynnissä olleet lähes järjestään ajettu puolimilliä että kansiremontti voisi tulla vastaan. Hienoja autoja mutta hyvän yksilön löytäminen on vaikeaaa.
Yleisesti ottaen diesel on luotettavampi.
Muutenkaan jos käyttöautoksi tällaista meinaa,niin remontti ei saa pelottaa. Itse tekemällä on vielä järkeä, kuluvia osia saa hyvin ja ne ovat kohtuu hintaisia.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Kilometrilukemalla ei oikeastaan enää ole merkitystä kansiremontin "uhkaan", kun nämä on kaikki jo niin vanhoja että
- remontti on ehkä tehty jo kertaalleen eikä mitään tietoa siitä myyjällä, saatikka kuitteja
- ostaessa voi tarkistaa onko kannentiivisteestä öljyvuotoja ulospäin tms.
- kannentiiviste voi olla hapertunut 30 vuodessa vaikka kilometrejä ei olisi paljon
- loppupelissä on melko harvinaista että kannentiivisteen joutuisi vaihtamaan muun kuin öljyvuodon takia
- sitä mittaria on kuitenkin joku ruuvannut
Kannentiivisteen vaihtohan ei sinänsä työnä ole homma eikä mikään jos ajatellaan OM601-603, joku mallisarjan alkupään auto manuaalilaatikolla ilman EGR:ää niin se on tunti kun kansi on irti. Kuutoskoneessa / ahdetuissa ehkä hieman toista tuntia. Toki työkalut pitää olla valmiina eikä IKH:lla. Nosturia tarvitsee vain että saa auton alle tiputetut mutterit poimittua pois.
Se on kyllä totta että hyvän yksilön löytäminen on jo haasteellista, ainakin jos hakusessa on sellainen että olisi myös siistikuntoinen katsella päältä ja sisältä, käyttövoimasta riippumatta tietysti.
Dieselinä paljon huolettomampi kuin bensakoneella.
- remontti on ehkä tehty jo kertaalleen eikä mitään tietoa siitä myyjällä, saatikka kuitteja
- ostaessa voi tarkistaa onko kannentiivisteestä öljyvuotoja ulospäin tms.
- kannentiiviste voi olla hapertunut 30 vuodessa vaikka kilometrejä ei olisi paljon
- loppupelissä on melko harvinaista että kannentiivisteen joutuisi vaihtamaan muun kuin öljyvuodon takia
- sitä mittaria on kuitenkin joku ruuvannut
Kannentiivisteen vaihtohan ei sinänsä työnä ole homma eikä mikään jos ajatellaan OM601-603, joku mallisarjan alkupään auto manuaalilaatikolla ilman EGR:ää niin se on tunti kun kansi on irti. Kuutoskoneessa / ahdetuissa ehkä hieman toista tuntia. Toki työkalut pitää olla valmiina eikä IKH:lla. Nosturia tarvitsee vain että saa auton alle tiputetut mutterit poimittua pois.
Se on kyllä totta että hyvän yksilön löytäminen on jo haasteellista, ainakin jos hakusessa on sellainen että olisi myös siistikuntoinen katsella päältä ja sisältä, käyttövoimasta riippumatta tietysti.
Dieselinä paljon huolettomampi kuin bensakoneella.
wiimax.fi
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Juuri näin.
Hyväkorisen löytäminen käy koko ajan vaikeammaksi. Korin kunnostus on haasteellisinta ja aikaa vievintä, ainakin itselle.
Toki mekaaniselle puolellekin saattaa iskeä vikoja, mutta niiden korjaaminen on vielä tehtävissä suht edullisesti. Uusia ja purkuosia on vielä hyvin tarjolla.
Tämä oli ostaessa varsin siisti, joitain ruosteenalkuja toki jolaisessa luukussa. Nyt reilun kuuden vuoden jälkeen nuo alut ovat hieman kasvaneet. Nyt tämä on päällepäin siisti enää sellaisella 20/40 suhteella (20m päästä 40km/h vauhdissa)
Sisältä edelleen siisti, tekniikka ja alusta myös ihan iskussa.
Hyväkorisen löytäminen käy koko ajan vaikeammaksi. Korin kunnostus on haasteellisinta ja aikaa vievintä, ainakin itselle.
Toki mekaaniselle puolellekin saattaa iskeä vikoja, mutta niiden korjaaminen on vielä tehtävissä suht edullisesti. Uusia ja purkuosia on vielä hyvin tarjolla.
Tämä oli ostaessa varsin siisti, joitain ruosteenalkuja toki jolaisessa luukussa. Nyt reilun kuuden vuoden jälkeen nuo alut ovat hieman kasvaneet. Nyt tämä on päällepäin siisti enää sellaisella 20/40 suhteella (20m päästä 40km/h vauhdissa)
Sisältä edelleen siisti, tekniikka ja alusta myös ihan iskussa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tämä oli hauska suhde. Itsellä ollut käytössä "siisti satasen vauhdissa vesisateessa..."
Ja kyllä on vähäksi menneet hyvät w124 ja varsinkin s124. Näitä nyt 15 vuotta aktiivisesti seuranneena nettiauto/tori/blocket. Se perushaku farkku alle 96 vuotinen nettiautosta tuotti vielä 5 vuotta sitten reilusti yli 100 autoa ja niistä oli kohtuu siistejä puolet. Nyt haussa tulee about 50 ja niistä 5kpl on siistejä.
Farkkujen peräpään osat on kivenalla, puskurit, luukut ja verhoilut. Tuohon omaan yrittänyt löytää niitä 5 vuotta kun aikomus joskus siitä tehdä uutta vastaava/parempi
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
"Siisti myös lumisateella"
Talvirenkaat vaihdoin alle. Ne ovatkin ihan uudenveroiset, viime talveksi uusittu.
Kesärenkaat ovat loppu, ne pitää uusia ensi kesäksi.
Talvirenkaat vaihdoin alle. Ne ovatkin ihan uudenveroiset, viime talveksi uusittu.
Kesärenkaat ovat loppu, ne pitää uusia ensi kesäksi.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tuohon kulukeskusteluun littyen, niin W124 diesel museopelinä on kyllä mainio. Toki se ei siinä tarkoituksessa palvele enää käyttöautona, mutta jos silloin tällöin tarvii niin oikein näppärä. Halpa edelleen ajaa kulutuksen puolesta, vaikka D maksaakin älyttömästi, mutta veroja kun ei enää ole, niin vakuutusten hinnalla kyllä on ”halpaa” harrastamista. Tuossa omassakin oli 817€/v kokonaisvero, niin onhan se oikeasti melkoinen summa.
Tuota hyvien olemassaoloa komppaan myös, ja iso muutos on tapahtunut ihan muutamassa vuodessa. Vielä 2017 oli yleensäkin hyvää 124:sta tosi paljon tarjolla ja hinnat ok. Viidessä vuodessa hinnat on toki nousseet, mutta ennenkaikkea autojen kunto on rajusti rapistunut. Silti hyvästäkään yksilöstä ei vielä olla valmiita maksamaan, vaan mielummin ostetaan se aihio halvalla ja sitten kaadetaan siihen se sama määrä rahaa lopulta, mutta sehän on ihan perinteinen tapa ollut aina
Tuota hyvien olemassaoloa komppaan myös, ja iso muutos on tapahtunut ihan muutamassa vuodessa. Vielä 2017 oli yleensäkin hyvää 124:sta tosi paljon tarjolla ja hinnat ok. Viidessä vuodessa hinnat on toki nousseet, mutta ennenkaikkea autojen kunto on rajusti rapistunut. Silti hyvästäkään yksilöstä ei vielä olla valmiita maksamaan, vaan mielummin ostetaan se aihio halvalla ja sitten kaadetaan siihen se sama määrä rahaa lopulta, mutta sehän on ihan perinteinen tapa ollut aina
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Tämä postaus ehkä sopisi johonkin toiseenkin ketjuun. No, jatketaan,,, Itte ajelen edelleen 124:lla joista S124 4 -Matickeja on kaksi toinen M103 ja toinen ahdettu 606 eikä tulisi mieleenkään vaihtaa uudempaan. Viime kesänä kävin ajamassa volvon D5 XC90:stä 2010 vuosimallia alle 300t mittarilukema ja minusta toi 606:n on selvästi hiljaisempi ainakin 80 vauhdissa mitä tossa kylätiellä saa mennä. Ajolleen volvo oli tukevampi mutta ero on ohut. Voimaahan tossa 606:ssa on reilusti enemmän ja kun ilmastointi sekä vakkari pelaavat ja vahvistettu penkki niin mikäs sinä istuskellessa. Jokunen viikko sitten laitatin taas uuden tuulilasin kun alko olla kulunut.
Viime perjantaina otin ajoon W124 250DT:n. Leima lätkäistiin huomautuksitta. Täähänhän mä kans päivitin vahvistetun penkin ja dealerhan siihen minulle osat hommasi Meinasin tosta bensa matikista ottaa askin pois ja vaihtaa turbiinin stefan ja samallahan siihen varuiksi vaihtaa pakkimännäntiivisteetkin.
Ei siis ole pienintäkään aietta päivittää nuita nooanarkkeja mihinkään suuntaan Kait se tuokin jonkinlaisella diagnoosilla on määriteltävissä mutta lääkettä siihen ei taida helpolla mun tapauksessa löytyä
Viime perjantaina otin ajoon W124 250DT:n. Leima lätkäistiin huomautuksitta. Täähänhän mä kans päivitin vahvistetun penkin ja dealerhan siihen minulle osat hommasi Meinasin tosta bensa matikista ottaa askin pois ja vaihtaa turbiinin stefan ja samallahan siihen varuiksi vaihtaa pakkimännäntiivisteetkin.
Ei siis ole pienintäkään aietta päivittää nuita nooanarkkeja mihinkään suuntaan Kait se tuokin jonkinlaisella diagnoosilla on määriteltävissä mutta lääkettä siihen ei taida helpolla mun tapauksessa löytyä
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Joo ei tähän tautiin lääkettä ole. Viinakin toimii vain sen aikaa, kun vaikuttaa alentavasti ajokykyyyn ja -lupaan
Tämäkin oli puolisen vuotta seisonnassa ja vieroitushoitona piti ajella parilla bensalankulla.
Tämäkin oli puolisen vuotta seisonnassa ja vieroitushoitona piti ajella parilla bensalankulla.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Mitä maksoi tuulilasin vaihto? Kirkas vai sävy?Jari Ke kirjoitti: ↑Ma 07.11.2022 19:44 Tämä postaus ehkä sopisi johonkin toiseenkin ketjuun. No, jatketaan,,, Itte ajelen edelleen 124:lla joista S124 4 -Matickeja on kaksi toinen M103 ja toinen ahdettu 606 eikä tulisi mieleenkään vaihtaa uudempaan. Viime kesänä kävin ajamassa volvon D5 XC90:stä 2010 vuosimallia alle 300t mittarilukema ja minusta toi 606:n on selvästi hiljaisempi ainakin 80 vauhdissa mitä tossa kylätiellä saa mennä. Ajolleen volvo oli tukevampi mutta ero on ohut. Voimaahan tossa 606:ssa on reilusti enemmän ja kun ilmastointi sekä vakkari pelaavat ja vahvistettu penkki niin mikäs sinä istuskellessa. Jokunen viikko sitten laitatin taas uuden tuulilasin kun alko olla kulunut.
Viime perjantaina otin ajoon W124 250DT:n. Leima lätkäistiin huomautuksitta. Täähänhän mä kans päivitin vahvistetun penkin ja dealerhan siihen minulle osat hommasi Meinasin tosta bensa matikista ottaa askin pois ja vaihtaa turbiinin stefan ja samallahan siihen varuiksi vaihtaa pakkimännäntiivisteetkin.
Ei siis ole pienintäkään aietta päivittää nuita nooanarkkeja mihinkään suuntaan Kait se tuokin jonkinlaisella diagnoosilla on määriteltävissä mutta lääkettä siihen ei taida helpolla mun tapauksessa löytyä
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Yläreunassa on sävy straippi muilta osin kirkas. A-pilarithan kans puhdistettiin , tai no yksi ihan pieni ala kuskin alanurkasta ja siihen sit hapot yms asiaan kuuluvat. Oliskos se kaikkineen ollu pikkasen reipas 3sataa.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Katsastuksesta irtosi vuosi ajoaikaa. Ei ollut lapulle huomautettavaa, joskin vänkärin etulaakerissa oli hieman liikaa välystä. Täytyy kiristää tai vaihtaa uusi. Päästöjä piti polkea pari extrakertaa, jotta sai hyväksytyn lukeman. Mittarissa nyt 585tkm
Puhallin kyykkäsi pari viikkoa sitten kesken ajon. Sulake ehjä eikä vaihtokaan auttanut. Seuraavana päivänä puhallin kuitenkin toimi, kunnes taas hyytyi n. 5min ajon jälkeen. Kauppareissun jälkeen toimi taas, kunnes hyytyi.
Sen jälkeen on toiminut moitteetta. Aiemmin vaivannut pieni kitinäkin on poissa. Saapa nähdä, uusiiko vielä. Yhtään en kerennyt sulketta enempää asiaa selvittelemään.
Puhallin kyykkäsi pari viikkoa sitten kesken ajon. Sulake ehjä eikä vaihtokaan auttanut. Seuraavana päivänä puhallin kuitenkin toimi, kunnes taas hyytyi n. 5min ajon jälkeen. Kauppareissun jälkeen toimi taas, kunnes hyytyi.
Sen jälkeen on toiminut moitteetta. Aiemmin vaivannut pieni kitinäkin on poissa. Saapa nähdä, uusiiko vielä. Yhtään en kerennyt sulketta enempää asiaa selvittelemään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ma 12.05.2014 08:41
- Paikkakunta: paukarlahti
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
Voisiko vika olla kuluneessa virtalukossa?
W123 tekee toisinaan samaa ja vähän avainta nykäisemällä herää puhallin eloon,tekee tätä tasaisin väliajoin,ei kesä autossa niin haitannut ja ei ole tullut sen enempää tutkittua samaa tehnyt jo monta kesää.
W123 tekee toisinaan samaa ja vähän avainta nykäisemällä herää puhallin eloon,tekee tätä tasaisin väliajoin,ei kesä autossa niin haitannut ja ei ole tullut sen enempää tutkittua samaa tehnyt jo monta kesää.
Re: Jannen W124 E250 TURBODIESEL
voipi olla myös liitin/pinni löysällä virtalukon takana.