C-sarjan ongelmia S205 / W205

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Pistetääs tähän ihan ketju ko. aiheesta. Itsellä 60tkm mittarissa ja ei vikoja toistaiseksi. Tänne vaan dataa kokemusten karttuessa..
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja taky »

EX S205 180 d T automaatti
- imuilman lämpöanturi
- jarrut jäätyi juliin lumisateiden aikaan
- johtosarja + ABS boxi + ABS pumppupaketti uusiiksi kun vettä pääsi ABS boxiin liittimistä.

Tämä 7 kuukautta / 10-32000km aikana.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja monsteri »

C 200 bensa 6/15 ajettu 7500 km. Ei ongelmia .
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Mtl »

100km ajettu ja ei ongelmia. Hyvä ollut ja edullinen ajaa.
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Legge »

Voisiko laittaa ainakin dieseleissä moottorin tarkemman mallin OM651/OM626 ja vaihteiston M/A.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
the-Rane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 21.01.2017 15:55
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja the-Rane »

C180 T A 2017, ajettu 4200 km. Radio vaihdettu huonon kuuluvuuden vuoksi. Radion vaihto toi lisää kuunneltavia kanavia. Loput häiriöt poistuivat, kun vaihdoin usb-laturin toiseen. Keskinäyttö boottaili itsekseen ja jäi välillä pimeäksi. Siihen tehty ohjelmapäivitys ja vika katosi. Automaattivaihteistoon tehty ohjelmapäivitys, kun oli vähän nykäisevä kolmoselle vaihto. Parani jonkin verran.
- ilman elämää ei ole tarinaa - http://www.rutinoff.net" onclick="window.open(this.href);return false; -
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja pazo »

2014 C200 A bensa. Takasinkutsu - puhuivat imusarjan jäätymisvaarasta; oikein hyvä palvelu Veho Lommilasta. Ei mitään ongelmia 6kk kokemuksella.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja taky »

Mtl kirjoitti:100km ajettu ja ei ongelmia. Hyvä ollut ja edullinen ajaa.

Katsotaan mitä seuraavat 100km tuo tullessaan.... :?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja jols »

2015 220D A, eli mersun koneella. Mittarissa 67 tkm. Jarrupalat vaihdettu 65 tkm. Adaptiivisen ja jarruttavan vakionopeussäätimen jarruja tullee käytettyä aiempaa enemmän. Ei mitään vikaa ja toimii erinomaisesti.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
pekka785
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 19.09.2010 13:25
Paikkakunta: varsinais suomi

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja pekka785 »

mites 1,6 diisseli kestää?
W205 220cdi
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja lohipene »

2016 200 4-matic ajettu 12t ei ongelmia. Tehty vuosihuolto jonka yhteydessä tehtaa päivityksiä (Huohotin putken muutostyöt,jokin johtosarjan kiinike uudistettu) mahtava auto varsinkin talven liukailla
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja HJP »

2015 C200 43tkm, ollut minulla 10tkm ajan. Sinä aikana tehty:
- Comandin näyttö uusittu (rapisi tietyssä nopeudessa)
- etusivulasit uusittu (suhinat)
- kuskin puolen peilin alareunassa oleva "saattovalo" vaihdettu (himmeni ja lopulta meni mykäksi)

Uusia havaintoja:
- eilen huomasin että pelkääjän puolen peilin saattovalo niin ikään himmentynyt, palaa kuitenkin vielä jotenkin
- kattoverhoilu rapisee pelkääjän yläpuolelta tietyssä nopeudessa (Panoramaluukun ja tuulilasin välistä)
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Sivulasien vaihto jäi mainitsematta (suhinat, vaihdettiin äänieristys laseihin takuuna)
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

10 000 km C 350 e.

Huippu vehje. Kiihtyvyys 0-100 5,9 sek. On melkonen repäsy, kun kaasun vetasee pohjaan. Taka-akselilla on akkujen paino, joten ei sudi helpolla. No joo, AMG -miehet nauraa tietty. Mutta on tämä entiselle diesel -kuskille melko kova kone. :shock: Kulutus muuten vain 5,2 ollut tähän mennessä (tankista mitattu todellinen). Pari litraa vähempi, kuin ex. 320 CDI -väykky.

Tänään ilmeni eka ongelma. Takaluukku ei auennutkaan avaimen napista. Eikä auennut kuskin ovessakaan olevasta napista. No siinä sitä ihmettelin aikani ja laittelin ovia kiinni ja auki. Tajusin, että sehän ei vilkuta vilkkuja, kun ovet laittaa kiinni. Eli ainakin vanhassa Väykyssä tämä tarkoitti, että jokin ovi on auki. Mutta mikään ovi ei ole auki. No sitten hiffasin, että tämä luulee varmaan, että takaluukku on auki ja siksi ei vilauta vilkkuja ja ei aukase sitä luukkua.

No sitten painoin luukun päältä sitä luukkua alespäin ajatellen, että ehkäpä siellä ei ole luukun avaamista tsekkaava anturi pohjassa. Ja avot ! No sehän se oli syy. Kun painoin luukkua alas, niin sen jälkeen alkoi toimiin normaalisti. Se oli ihan täys tavaraa ja varmaan oli jäänyt vähän kantaan sen tavarapaljouden takia. Luuli olevansa auki.

Täytyy tsekata vielä, missä se anturi on, että pitäskö siihen laittaa vaikka pala teippiä alle, että ottais herkemmin kiinni.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

2015 220d (S205) ja 85tkm. Ainoa varsinainen korjaamista tarvinnut vika oli se jäätynyt ilmanputsari jonka aiheutti huonosti suunniteltu ilmanotto missä ei oltu otettu ihan täysin huomioon kaikkein äärimmäisimpiä olosuhteita mitä Suomen talvi voi tarjota. Limp mode kotiin ja seuraavana aamuna korjaamo laittoi tuon kuntoon odottaessa (uusi putsarielementti) ja kustannuksitta.

Kuluvaa osaa vaihdettu yksi sarja takapaloja ja tankattu. :)

Moitepuolelta voisi poimia kesärenkaiden vähän karkean äänen.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Esså
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 22.02.2015 14:47
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Esså »

W205 220dA ja takana nyt 100tkm. Mukava matka-auto ja sopivan tehoinen moottori. Tähän mennessä korjattu / selvitetty jäätymisongelma (kuten edellisellä kirjoittajalla), vaihdettu etusivulasit suhinoiden poistamiseksi, vaihdettu kuskin peilin kotelo (kondensoi vilkun sisälle vettä), päivityksiä vaihteistoon (potki isommat kun nosti kaasun), päivitys keskinäyttöön (pimeni kesken ajon), vaihdettu Webaston kauko-ohjain ja vastaanottoyksikkö autosta, kaksi kertaa tuulilasi, säädetty pyöränkulmat ja viimeksi 100 tkm huollon jälkeen vaihdettu Lambda.
Huolto- / korjaamokäyntejä olen kokeiluna suorittanut Olarissa, Lommilassa ja Lentoaseman / Koivuhaan Vehoissa, kerran linkuttanut Raisioon kun jäätymisongelma iski keskellä ruminta satakuntaa. Palvelu on kaikissa ollut asiallista, mutta esimerkiksi Lambdan kanssa piti tehdä kolme käyntiä ennen kuin vaihdettiin (ajoin moottorinohjauksen merkkivalo päällä kahdesti paikalle, eikä vikaa löytynyt). Kuljettajan penkkiä pidän ajaessa pystyimmässä asennossa ja kun sitä siitä lähtee muuttamaan/ kallistamaan, niin kuuluu vasemmalta puolelta penkkiä ikävä "rasahdus / pamaus", tästä olen jokusen kerran huollossa maininnut, mutta on ilmoitettu vain että kun se on pitkään samassa asennossa, niin tuollainen ääni siitä voi sitten kuulua (ts. ominaisuus?). Odotan vaan kun jakkara jossain sopivassa pitkässä etapissa "levähtää" :)
kurkkukarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 13.12.2014 19:03

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja kurkkukarkki »

W205 C200 A (bensa) 2015 61tkm.
-Mittaristo ritisi, takuukorjaus
-Keskinäyttö sirisi, takuukorjaus
-Tuulensuhina sivuikkunoissa, asentajan mielestä ei suhissut eli ei toimenpiteitä. On kuitenkin merkittävästi vähentynyt itsestään. Liekkö tiivisteet muotoutuneet ajan kanssa.
-Rengasmelu. Kaikuva jollottava ulina moottoritienopeuksilla. Conti SC5 ajettu lähes loppuun ja vaihtuu tänä kesänä. Aion kokeilla Nokian blue 2 seuraavaksi, vai tietääkö joku renkaan, jolla C ei ulise? Mainittakoon, että jollotus on häiritsevää vain karkealla moottoritiellä 120 km/h -> Tästä oli foorumilla paljonkin keskustelua joskus aiemmin ja silloin ei hiljaista rengasta kukaan vielä ollut löytänyt. Onko Hankoook Ventuksesta kokemuksia?
W205 C200 A
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

kurkkukarkki kirjoitti:W205 C200 A (bensa) 2015 61tkm.
-Mittaristo ritisi, takuukorjaus
-Keskinäyttö sirisi, takuukorjaus
-Tuulensuhina sivuikkunoissa, asentajan mielestä ei suhissut eli ei toimenpiteitä. On kuitenkin merkittävästi vähentynyt itsestään. Liekkö tiivisteet muotoutuneet ajan kanssa.
-Rengasmelu. Kaikuva jollottava ulina moottoritienopeuksilla. Conti SC5 ajettu lähes loppuun ja vaihtuu tänä kesänä. Aion kokeilla Nokian blue 2 seuraavaksi, vai tietääkö joku renkaan, jolla C ei ulise? Mainittakoon, että jollotus on häiritsevää vain karkealla moottoritiellä 120 km/h -> Tästä oli foorumilla paljonkin keskustelua joskus aiemmin ja silloin ei hiljaista rengasta kukaan vielä ollut löytänyt. Onko Hankoook Ventuksesta kokemuksia?
Tavallaan lohdullista kuulla, että tuota jollotusta on muillakin. Onko sinulla alla mikä rengaskoko, koska en muista viime kesältä 17" vanteella vastaavaa. Alla oli juurikin SC5:t, kun nyt jollottaa 18" vanteella ja GY F1 Assy3:lla.

Oman tulkinnan mukaan tuo jollotus on resonanssi ja se kuuluu karkealla pinnalla aika pienissäkin nopeuksissa (koko ajan samalla taajuudella), mutta se on todella riippuvainen pinnasta. Alle 100km/h löytyy myös hiljaista pintaa ja järjestään tosiaan motarilla jollottaa riippumatta asfaltin urautumisen asteesta. Ihan pienen äänen kuulee myös uudella pinnalla, kun sille on herkistynyt ja ainakin omalla kohdalla tämä on ensimmäinen auto missä on tämmöistä.

Rengasvaihtoehdot on tuossa isommassa koossa aika rajoittuneet. Itse etsisin mahdollisimman alhaisen nopeusluokan ja välttäisin extra load luokitusta koska molemmat yleensä tuovat kovemman renkaan kyljen. Pehmeä kylki auttaa ehkäisemään jonkin verran sisään kantautuvaa melua. Tuo jollotus voi olla myös renkaan sisään syntyvän seisovan aallon aiheuttama eikä siihen kyljen pehmeys vaikuta - asian varmistamiseksi pitäisi olla vähän enemmän alan osaamista ja omia korvia paremmat instrumentit mutta nyt mennään yritys ja erehdys prosessilla.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
kurkkukarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 13.12.2014 19:03

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja kurkkukarkki »

Mulla on ihan vakiokoko 225/50 17" ja tuota jollotusta oli jo uudesta lähtien. Lisääntynyt sitten renkaiden kuluessa. Ja kyllä, ihan samalla tavalla ulina kuuluu kaikilla nopeuksilla, mutta itse koen sen häiritsevänä vasta motarilla, joka on normaalia tiemateriaalia vielä karkeampaa kiveä. ja erityisesti 120 nopeudella selkeasti ärsyttävämpää, kuin viel 100ssa.
Ja ääni on jonkunlainen resonanssi, jonka saa aikaiseksi ihan pihalla paikallaankin. Esim pestessä kun pyöräyttää kintaalla tai sienellä nopeasti renkaan kylkeä, vongahtaa se samalla äänellä, joka kuuluu sisään.

En tiedä vaikuttaako auton alusta tuohon. Mulla pehmein rautajousitus kolmesta ja jotkut ilma-alustan omaavat ovat valitelleet samaa. Eli epäloogisesti mukavin ulisisi eniten:)

Nokia mainostaa sivuillaan ottaneensa huomioon suomen karkeat tiet ja että renkaissa olisi resonanssia vähentävää tekniikkaa. Sillä meinasin seuraavaksi kokeilla niita ja kun on tyytyväisyystakuu, voisi samaan hintaan sitten vaihtaa toiset vielä, jos ulisee.
W205 C200 A
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja monsteri »

W 205 C 200 -15, nyt 17500 km ajettu, ei ongelmia. Tässä autossa Michelin primacy 3 ja rengasmelu suunnilleen samanlainen kuin w 213 dunlopeilla. Ei ainakaan ulise.
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

kurkkukarkki kirjoitti:Mulla on ihan vakiokoko 225/50 17" ja tuota jollotusta oli jo uudesta lähtien. Lisääntynyt sitten renkaiden kuluessa. Ja kyllä, ihan samalla tavalla ulina kuuluu kaikilla nopeuksilla, mutta itse koen sen häiritsevänä vasta motarilla, joka on normaalia tiemateriaalia vielä karkeampaa kiveä. ja erityisesti 120 nopeudella selkeasti ärsyttävämpää, kuin viel 100ssa.
Ja ääni on jonkunlainen resonanssi, jonka saa aikaiseksi ihan pihalla paikallaankin. Esim pestessä kun pyöräyttää kintaalla tai sienellä nopeasti renkaan kylkeä, vongahtaa se samalla äänellä, joka kuuluu sisään.

En tiedä vaikuttaako auton alusta tuohon. Mulla pehmein rautajousitus kolmesta ja jotkut ilma-alustan omaavat ovat valitelleet samaa. Eli epäloogisesti mukavin ulisisi eniten:)

Nokia mainostaa sivuillaan ottaneensa huomioon suomen karkeat tiet ja että renkaissa olisi resonanssia vähentävää tekniikkaa. Sillä meinasin seuraavaksi kokeilla niita ja kun on tyytyväisyystakuu, voisi samaan hintaan sitten vaihtaa toiset vielä, jos ulisee.
Hauskasti tuo melu on lisäksi riipuvainen renkaasta - omalla kohdalla GY EffiGrip talvirenkaat olivat miellyttävän hiljaiset ja nämä kesäset ulvovat pahasti. Tästä syystä arvelen (siis arvaan, kun en ole asiantuntija), että melu liittyy renkaan runkorakenteeseen ja pintakuvioon.

Kaivelin omasta mielenkiinnosta netin julkaistuja tutkimuksia tämmöisestä selkeästi erottuvasta rengasmetelistä ja parhaiten omiin kokemuksiin vastaa ilmiö mistä kutsutaan nimitystä "tire cavity noise". Tätä selitetään kahdella ilmiöllä:

1) Renkaan pitkittäisurista purkautuu voimakkaasti ilmaa renkaan ja tien rajapinnasta ja tämä ilmavirta saa aikaan melua. Melulla on tietty taajuus mikä riippuu renkaan kehästä (renkaan ulkopinnan ja tien muodostama "äänitorvi") ja tätä melua pyritään hillitsemään pitkittäisuran (mikro)kuvioinnilla. Ääni kulkeutuu renkaan pintamateriaalin läpi ja muodostaa seisovan aallon renkaan sisään mikä taas resonoi navan kautta auton runkoon ja matkustamoon.

2) Renkaan ja tien kohtauspinnassa tapahtuva isku kaikuu renkaan sisälle ja muodostaa edellistä tilannetta vastaavan seisovan aallon renkaan sisälle. Ääni voimistuu niille taajuuksille missä aalto on 1. kertaluokkaa ja se on luonnollisesti sama tai lähelle sama taajuus mitä kohdan 1. tapauksessa, koska rengas on sama.

Yleensä autotehtaan saavat tämmöiset hälyt poistettua jo kehitysvaiheessa alustan komponentteja säätämällä (jousitus, puslat ja jousittamaton massa) mutta meidän Suomalaiset tiet ovat melun syntymekanismien suhteen ihan mahdottomat etenkin tuon kakkoskohdan osalta (kiitos nastojen käytön meillä on maailman karkein asfalttimassa mistä vielä hierotaan ne kivet esiin).

Oheisessa tutkimuksessa todettiin kahden menetelmän auttavan seisovan aallon poistamiseen tai sen vaimentamiseen: renkaan sisuksen täyttäminen vaimennusmateriaalilla ja helium täyttö. Näistä tuo jälkimmäinen on itsestään selvä mutta harvalle tulee mieleen, koska aikaa heliumilmapallojen hengittämisestä on kulunut jo tovi. :lol: Renkaan sisustan vaimentamista on taas jo rengastehtaatkin kokeilleet ja sen on todettu purevan havaittuun 170-250Hz taajuusalueeseen ainakin jossain määrin.

En lähde arvailemaan, että miten nämä toimii w205 alla, mutta ainakin tuota heliumia aion kokeilla. Olen vasta hankkinut uudet renkaat alle, joten jälleen uuden renkaan ostaminen tähän päälle menee liiallisuuksiin ellei vanhasta saa kohtuudella rahoja takaisin. Jos olisi uuden renkaan hankinta edessä, niin tutustuisin ao. vaihtoehtoihin (löytyykö omassa koossa):

ContiSilent
Hankook
Pirelli

Varmaan Nokialaisellakin on vastaavaa ja kannattaa kysyä rengasliikkeestä (Vianor on Nokian omistama, joten heidän pitäisi tuntea tuote).

Koska tuo melu kulkeutuu auton runkoa pitkin, niin luonnollisesti sen vaimentaminen on mahdollista. Vaimentamisesta on kokemusta noiden kahden Ocun jälkeen mutta kuvittelin vaihtaneeni juuri siltä osin parempaan. :twisted:
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
gestapo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 07.01.2010 19:16

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja gestapo »

Ja nykyään joka auton alle tungetaan renkaat jotka kestää yli 300km/h ajonopeutta.
Kovat kuin kivi.

Tuskimpa suomen poliisit/katsastushenkilöstö paheksuu, jos alle laittais vaikka H-nopeusluokan kesärenkaat?
Tosin huiput jää sitten turvallisesti kokeilematta..
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Herjaa Adblue-järjestelmää oma nyt. Ei tunnista et tankissa sitä on. Huomenna Vehole niin selviää toivonmukaan.
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Ei vieläkään ollu mitään vikaa. Olin laittanu epähuomios liikaa adblueta ja herjas siitä. Heh, tähän rupee vaikuttaan ihan mersulta :lol:
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Avatar
mihail
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 26.08.2010 21:08
Paikkakunta: Kajaani

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja mihail »

Jyri1387E kirjoitti:
kurkkukarkki kirjoitti: ... mutta ainakin tuota heliumia aion kokeilla. ...
Kerro sitten miten kävi, mielenkiinnolla odotan. Entä typpi? Äänen nopeus melkeen sama kuin ilmalla mutta ei olisi sitä vesihöyryä seassa ja sitä nyt saisi ainakin raskaankaluston rengasliikkeistä eikä tarvitsisi heti ensiviikolla käydä lisäämässä.
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

mihail kirjoitti:
Jyri1387E kirjoitti:
kurkkukarkki kirjoitti: ... mutta ainakin tuota heliumia aion kokeilla. ...
Kerro sitten miten kävi, mielenkiinnolla odotan. Entä typpi? Äänen nopeus melkeen sama kuin ilmalla mutta ei olisi sitä vesihöyryä seassa ja sitä nyt saisi ainakin raskaankaluston rengasliikkeistä eikä tarvitsisi heti ensiviikolla käydä lisäämässä.
Tämä ei nyt edisty... Viime viikonloppuna vaihtelin talvirenkaat ensin etuakselille ja sitten taka-akselille eikä jollotus hävinnyt minnekään - yleinen melutaso laski kummassakin tapauksessa, joten ilmeinen tuli todistettua. Kesärenkaat metelöi. Mielenkiintoista oli se, että jollotuksen kuuli myös täydellä talvirengastuksella, eli se on korin resonanssi pohjimmiltaan. Kesärenkaan kovempi kylki tuo melun herkemmin esiin, mutta kerran sille herkistynyt korva poimii sen helposti talvirenkaallakin. Talvirajoituksilla tuo ei vaan kuulunut niin selvästi, kuin kesärajoituksilla motarilla.

Auto on menossa kausihuoltoon parin viikon päästä ja siellä saavat katsoa ettei laakereissa ole vaan vikaa, mutta epäilen.

Kävin myös kokeilemassa E300 coupea tässä männäviikolla ja arvatkaa mitä - se metelöi moottoritiellä ihan samalla tavalla (sama tie). Hieno auto mutta 20" rengastus oli liian agressiivinen näille meidän teille. :shock:

Renkaa typpitäyttö on han turhaa rationaalisesti ajateltuna, koska ilmassa on liki 80% typpeä joka tapauksessa. Äänen nopeus typessä poikkeaa ilmasta jonkun 10% (wikipedian mukaan) joten tuosta ei mitään apuja tähän saa. Heliumin saatavuus on kunnossa, koska sitä saa ilmapallotäyttöä varten, mutta ongelmaksi muodostuu sen karkaaminen renkaasta pienen molekyylikoon takia ja toisaalta se, että renkaaseen jää väkisin 1 ilmakehän paine ilmaa pohjalle.

Täytyy varmaan tutkia perinteisempiä eristystapoja ja niiden vaikutuksia. :x
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
kurkkukarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 13.12.2014 19:03

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja kurkkukarkki »

Eilen vaihtui alle Michelin Premacy 3:t, joita moni täälläkin on kehunut hiljaiseksi ja ettei ulise. No, minun autossani ulisee ja jollottaa edelleen!
Toki uudet renkaat ovat yleisesti ottaen hiljaisemmat ja ulinakin hyvin vaimeaa 110kmh saakka jopa moottoritiellä. Mutta juuri 120kmh jollotus on raivostuttavan voimakasta, lähes samanlainen kuin vanhoilla SP5:llakin.

Mistä ihmeestä johtuu sitten, ettei kaikilla ulise. Esim. Monsteri yllä juuri mainitsi, ettei ko. Misukolla ainakaan ulise. Ajatko monsteri moottoritietä? Entä mikä rengaskoko ja alusta autossasi on? Entä mikä alusta Jyrillä? Mulla siis täyskorkea (avantgardessa vakiona madallettu, mutta otin täyskorkealla) pehmein.
W205 C200 A
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

kurkkukarkki kirjoitti:Eilen vaihtui alle Michelin Premacy 3:t, joita moni täälläkin on kehunut hiljaiseksi ja ettei ulise. No, minun autossani ulisee ja jollottaa edelleen!
Toki uudet renkaat ovat yleisesti ottaen hiljaisemmat ja ulinakin hyvin vaimeaa 110kmh saakka jopa moottoritiellä. Mutta juuri 120kmh jollotus on raivostuttavan voimakasta, lähes samanlainen kuin vanhoilla SP5:llakin.

Mistä ihmeestä johtuu sitten, ettei kaikilla ulise. Esim. Monsteri yllä juuri mainitsi, ettei ko. Misukolla ainakaan ulise. Ajatko monsteri moottoritietä? Entä mikä rengaskoko ja alusta autossasi on? Entä mikä alusta Jyrillä? Mulla siis täyskorkea (avantgardessa vakiona madallettu, mutta otin täyskorkealla) pehmein.
No ei se ainakaan rautajousilla tuosta alustasta johdu, kun minulla on vakio avantgarde, eli juuri se hitusen matalampi. Tai siis voi johtua, mutta oleellisesti vaikuttavat rakenteet ovat samat.

Jos ei olisi tuoreena muistissa tuota E coupen ulistusta, niin epäilisin auton olevan jostain rikki - missään muussa autossa ei ole tullut vastaan samanlaista tietylle taajuudelle keskittyvää jollotusta. Rengaskokokaan ei vaikuta niin oleellisesti, koska tuo kuuluu myös 17" talvirenkaalla ja luonnollisesti eri vanteella. Jännä vaan, etten havainnut sitä viime kesänä, kun ajelin vakiovanteella ja uusilla Continentalailla ennen talvirengaskautta. Ehkä tien pinnat ovat loppukesästä sen verran sileämpiä tai sitten oli vaan vaikkua enemmän korvissa. Kuka tietää. :lol:
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
kurkkukarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 13.12.2014 19:03

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja kurkkukarkki »

Joo, niinpä se nyt vaan taitaa vaan olla, että mikään auto 17"-> pyöillä ei mene hiljaisesti suomen pottuvarpaan kokoisella kivirakeella tehdyllä motarilla. Hupaisaa ja ja samalla raivostuttavaa on, kun omassa taloudessa on tasan puolet halvempi ajokki, Golf 7, joka kulkee motarillakin aivan sukkasillaan, ei mitään ulinoita, rohinoita, eikä jollotuksia:)
Siinä alla 195/15 65 "akuankkarenkaat". Eli pitänee ajaa Mersulla vanhaa maantietä 80kmh ja kun on kiire, ottaa Golf motarille:)
W205 C200 A
Thomal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 09.05.2018 20:03

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Thomal »

Herätellään vähän.

Tuli hommattua ensimmäinen Mersu. Suomalaisesta liikkeestä ostettu, Saksasta tuotu s205 C220 bluetec avantgarde. Ajettu 130k ja otettu käyttöön 2014 lopussa. Renkaat tosiaan ulvoo kun ajaa yli 120km/h. Suhinaa ikkunossa en ole tajunnut vielä kuunnella. Äänentoisto on autossa omaan korvaan aika surkea :/

Muutamia vikoja ekan 2000km aikana:
- Akku uusittu (start/stop ei toiminut)
- Termostaatti uusittu (nosti lämmöt 120°C)
- Oikea alatukivarsi uusittu (nitisi rengasta kääntäessä)
- Pelkääjän penkin takapuoli uusittu (oli reikä ostaessa)
- kuskin puolen jalkatilan kaiutin ei mahdollisesti toimi (tutkin vielä asiaa)

Päivittelen jos ja kun vikoja ilmenee lisää.
Vastaa Viestiin