C-sarjan ongelmia S205 / W205

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
J@rpp@
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 13.11.2020 14:25

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja J@rpp@ »

W205 C200d vm.2016, OM626- koneella.
Turbon akseli poikki 138000km kohdalla.
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

Kone rellun, mut turbo taitaa olla mersun tekoa?
Itsellä sama kone.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
J@rpp@
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 13.11.2020 14:25

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja J@rpp@ »

Hintansa puolesta voisi olla mersun tekosia. Turbon hinta reipas 1800e, töineen arvio 3000e.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

J@rpp@ kirjoitti: Ke 07.07.2021 21:58 Hintansa puolesta voisi olla mersun tekosia. Turbon hinta reipas 1800e, töineen arvio 3000e.
Itsellä ei mitään varsinaista tietoa asiasta mutta esim. 205.037 autossa rellun kone ja turbo joko A6220900080 tai sen korvaava A6260900400 eikä kumpaakaan osaa EPC:n mukaan ole käytetty missään muussa moottorimallissa (siis mersuun asennetussa moottorissa). Nämä on osakokonaisuuksia joten varsinaisen turbon osanumero ei näy EPC:stä. Olisi kyllä outoa jos rellun tehtaalta tulee moottori mutta ilman turboa. Eri juttu jos sekä rellu että mersu tilaavat saman turbon joltakin ulkopuoliselta firmalta. Kai joku täällä tietää yksityiskohdat.

Sen varaosan hintahan nousee heti taivaisiin kun se tulee Veholle jakeluun eikä kerro oikeastaan mitään siitä onko daimlerin valmistama osa vai ei.
J@rpp@
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 13.11.2020 14:25

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja J@rpp@ »

Kommentti olikin pilke silmäkulmassa kirjoitettu.
Jostain luin että vauhtipyörä, star- stop toiminto ja moottorinohjaus ovat Mercedeksen käsialaa.
J@rpp@
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 13.11.2020 14:25

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja J@rpp@ »

Mitä asiaa olen ymmärtänyt niin turbon akselin katkeaminen johtuu turbon huonosta voitelusta. Joko vika on turbon huonossa suunnittelussa, viallisesta turbosta tai öljyn kierron viassa. Näin olen itse päätellyt. Mutta merkkikorjaamo vaihtaa vain uuden turbon.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja -230k- »

omaan ex autoon oli vaihdettu ahdin 260tkm nurkilla.
autodocilla(ja muut ulkomaan sivut) tarjoaa montaakin sopivaa eri tarvikeahdinta,hintaluokka 300-1300e, ja tiivistesarjatkin löytyy erikseen,
korjauskin on monesti vaihtoehto, itsellä ainakin hyviä kokemuksia turbotohtori.fi /Murola ,v6 koneen ahtimen kanssa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Turbolle nuo ylipitkät öv.välit kostautuu ensimmäiseksi
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Sipuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 10.11.2020 16:20

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Sipuli »

Vaihdoin tuossa vähän aikaa sitten Eibach Pro-kit jouset ja sen jälkeen on keula kolissut. Ensin kolina hävisi toisen etualatukivarren vaihdolla, kun pallonivel oli väljä. Tuli pian takaisin ja nyt täytyy vaihtaa toinenkin puoli sekä reaktiotangot molemmille puolille, kun niistä on pallonivelet väljänä.

Kuluvia osiahan nuo on, mutta taisi vähän tehdä hallaa noille nivelille kun tiputti autoa parisen senttiä.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Mikähän mahtaisi aiheuttaa ratissa kevyesti tuntuvaa aaltomaista tärinää, jota esiintyy ainoastaan 102-105 km/h (mittarin näyttämä) nopeudessa? Tärinä ilmaantuu n. sekunnin välein. Asiaan liittyy myös matalataajuinen ääni, jota ei tosin erota rengasmelun takaa kovin helposti. Kokeilin ajella eri kierrosalueilla ja vaihteilla (5-7) ko. nopeutta, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Ainoastaan nopeus vaikuttaa. 120 km/h nopeudessa ei ainakaan herättänyt huomiota ja silloin alkaa olla muutenkin mekkalaa sen verran epätasaisilla ja karkeilla Suomen motareilla. Asfaltin karkeus tuntuu vaikuttavan asiaan, mutta ihan uudellakaan asfaltilla se ei katoa. Auto ei vetele minnekään ja renkaat kuluvat tasaisesti. Havaitsin asian jo viime kesänä, mutta asia jäi sikseen. Renkaat kierrätetty takaa eteen täksi kesäksi. Tuntuisi paikantuvan etupäähän tuo lähde, mahdollisesti kuskin puolelle.

Viime syksynä kitkat alle laittaessa täristi ensin kuin olisi ollut tasapainotus pielessä ja meinasin mennä tasapainottamaan renkaat, mutta sitten se katosi, eikä palannut. En muista, että olisin kiinnittänyt asiaan huomiota kitkoilla ajettaessa sen jälkeen.

Auto siis vm. 2017 40tkm ajettu takavetoinen farmari C200 bensakoneella ja 7g+ laatikolla.
C200 (S205) 2017
abbaabbaabba
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 08.09.2021 16:20

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja abbaabbaabba »

Kuva

S205 bensakoneella alkanut viimeaikoina herjaamaan "Gearbox malfunction"-virhettä. 165k ajettu.

Vika syntyy kun starttaa auton, ja lähtee ajamaan. Aluksi mennään sähköllä, mutta jossainvaiheessa auto haluaa vaihtaa polttomoottorille. Kun tämä vaihto on meneillään, tuntuu siltä kun moottoria ei onnistuttaisi käynnistämään ensimmäisellä kerralla, ja vaihteistossa tapahtuu jotain, joka ilmenee "töksähtävänä" liikkeenä, ja samaan aikaan näyttöön ilmestyy yo. viesti. Tämän jälkeen pelkästään polttomoottori on käytössä.

Kokeiltu vaihtaa starttimoottori, joka tuntui aluksi korjaavan ongelman täysin, mutta nyt 1,5kk startin vaihdosta vika on tullut takaisin. Starttimoottorin vaihtanut liike sanoi, että eivät havainneet mitään vikaa vanhassa startissa, mutta vaihtoivat sen silti, kun sitä pyysin.

Sytytystulpat vaihdettu, ei korjannut ongelmaa.

Ehkä softien päivitys auttaisi?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

abbaabbaabba kirjoitti: Ke 08.09.2021 17:05 Starttimoottorin vaihtanut liike sanoi, että eivät havainneet mitään vikaa vanhassa startissa, mutta vaihtoivat sen silti, kun sitä pyysin.
Kai starttimoottorin vaihtajat sentään käytti auton testerin piuhassa?
abbaabbaabba
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 08.09.2021 16:20

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja abbaabbaabba »

DBFI kirjoitti: Ke 08.09.2021 20:09
abbaabbaabba kirjoitti: Ke 08.09.2021 17:05 Starttimoottorin vaihtanut liike sanoi, että eivät havainneet mitään vikaa vanhassa startissa, mutta vaihtoivat sen silti, kun sitä pyysin.
Kai starttimoottorin vaihtajat sentään käytti auton testerin piuhassa?
Ei mielestäni. Itse käytin piuhan päässä ennen starttimoottorin vaihtotyötä. Auto ilmoitti starttimoottorissa olevan vikaa, sekä huohottimen olevan osittain tukkoutunut.
pekka785
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 19.09.2010 13:25
Paikkakunta: varsinais suomi

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja pekka785 »

Onkos jollain ollut abs ongelmia? Etupäästä vaihdettu molemmat anturit ja oikea kahdesti kuukauden välein. Nyt syttyi taas. Ja auto menee aivan sekaisin hetken ajon jälkeen ei toimi ohjaustehostin eikä nopeusmittari ja flekti huutaa täysillä. Tietysti kaikki avustukset myös pois käytöstä.
W205 220cdi
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Onko ongelmaa diagnosoitu sen enempää? Kuulostaisi että vika ei välttämättä olisi antureissa itsessään.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
ate262
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 24.03.2021 20:17

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja ate262 »

abbaabbaabba kirjoitti: Ke 08.09.2021 22:20 sekä huohottimen olevan osittain tukkoutunut.
Oliko tälle vikakoodi 052E71?
-16 S205 C350e
pekka785
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Su 19.09.2010 13:25
Paikkakunta: varsinais suomi

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja pekka785 »

juu-zo kirjoitti: Su 19.09.2021 09:54 Onko ongelmaa diagnosoitu sen enempää? Kuulostaisi että vika ei välttämättä olisi antureissa itsessään.
On saarilla tutkittu. Tänään taas ja oikea anturi sökö nyt koitetaan eri merkkiä jos alkuperäistä ei vieläkään saada. Tämä kesti puolitoista kuukautta :D
W205 220cdi
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

Lisäakkua alkoi herjaamaan. Apukuskin jalkatilaan vaihdoin tänään sen ”voltage converter” boxin. Helppo vaihtaa ja herja poistui. Mitään muuta vaikutusta en huomannut auton käytössä viallisella osalla kuin se herja näytössä. Autolla ajettu 124000km.
Mutta rupesin ihmettelemään auton suunnittelijan aivoituksia, kun lattiaeristeiden alle sijoitetaan sähköosia ja jos ei käytä talvella kumimattoja tai jotain muuta suojakaukaloa jalkatilassa niin eiköhän se kosteus painu sinne sähköihin asti? Autossahan on vakiona kangasmatot. Itse laitan talveksi kumimatot.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
J@rpp@
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 13.11.2020 14:25

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja J@rpp@ »

J@rpp@ kirjoitti: Ke 07.07.2021 19:16 W205 C200d vm.2016, OM626- koneella.
Turbon akseli poikki 138000km kohdalla.
Auto kävi merkkihuollossa jossa diagnoosina tosiaan turbon akselin katkeaminen. Uusi turbo asennuksineen 3600e ja samaan syssyyn määräaikaishuolto (1100e) koska auto oli telakalla 6vko ja huoltoväli oli lähestymässä.
Luovutuksen jälkeen ajoa n.2vko kun auto alkoi nykimään tasakaasulla, ensin vain kylmällä koneella ja sitten koko ajan. Auto toiselle merkkiliikkeelle vian selvitykseen jossa todetaan että 2 pyttyä vajailla paineilla. Seuraavaksi kannen irroitus ja todetaan että kiertokanget vääntyneet. Loppulausuntona syyksi todetaan turbon hajoamisesta moottoriin imukanavasta kulkeutunut öljy joka aiheuttanut paineen nousun sylintereissä ja kiertokankien vääntymisen. Moottori korjauskelvoton. Moottorilla ajettu 139000km.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3031
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja jysi »

B170 kirjoitti: La 25.09.2021 22:41 Lisäakkua alkoi herjaamaan. Apukuskin jalkatilaan vaihdoin tänään sen ”voltage converter” boxin
lattiaeristeiden alle sijoitetaan sähköosia ja jos ei käytä talvella kumimattoja tai jotain muuta suojakaukaloa jalkatilassa niin eiköhän se kosteus painu sinne sähköihin asti?
Muutamasta vastaantulleesta kuvasta päätellen vikana on ollut boksin "superkondensaattorin" antautuminen, eli komponentti ei ole kestänyt vinon asennusasennon ja auton aiheuttaman värinän yhdistelmää tai on kuivunut, turvonnut ja irrottanut itsensä piirilevystä, en tiedä kumminpäin on mennyt.
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

J@rpp@ kirjoitti: Su 10.10.2021 20:48
J@rpp@ kirjoitti: Ke 07.07.2021 19:16 W205 C200d vm.2016, OM626- koneella.
Turbon akseli poikki 138000km kohdalla.
Auto kävi merkkihuollossa jossa diagnoosina tosiaan turbon akselin katkeaminen. Uusi turbo asennuksineen 3600e ja samaan syssyyn määräaikaishuolto (1100e) koska auto oli telakalla 6vko ja huoltoväli oli lähestymässä.
Luovutuksen jälkeen ajoa n.2vko kun auto alkoi nykimään tasakaasulla, ensin vain kylmällä koneella ja sitten koko ajan. Auto toiselle merkkiliikkeelle vian selvitykseen jossa todetaan että 2 pyttyä vajailla paineilla. Seuraavaksi kannen irroitus ja todetaan että kiertokanget vääntyneet. Loppulausuntona syyksi todetaan turbon hajoamisesta moottoriin imukanavasta kulkeutunut öljy joka aiheuttanut paineen nousun sylintereissä ja kiertokankien vääntymisen. Moottori korjauskelvoton. Moottorilla ajettu 139000km.
Voi taivas tuota vit***ksen määrää! Harmittaa kyllä puolestasi ihan aidosti.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja dealer »

Otsikon "kysymykseen" vastaus, viestiketjua läpi lukematta, ja kaksi ensimmäistä asiaa mitkä tulivat korjaamon näkökulmasta mieleen:

- nox, nox, nox

- etu alatukivarret
oulaistenliikenne.fi
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 958
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

dealer kirjoitti: Ma 11.10.2021 08:46 Otsikon "kysymykseen" vastaus, viestiketjua läpi lukematta, ja kaksi ensimmäistä asiaa mitkä tulivat korjaamon näkökulmasta mieleen:

- nox, nox, nox

- etu alatukivarret
Mulla ei menny kuskin puoleinen etummainen airmatic tolppa katsastuksesta. Oli aavistuksen vuotanu öljyä. Tilasin ruotsista romikselta toisen hieman vähemmän ajetun (100tkm), siinä oli sama vika. Sitten kyselin ainokaisen Suomessa myynnissä olevan purkuosan perään ja pyysin tarkistamaan onko öljystä märkä, olihan se. Sitten tilasin molemmat uudet bilsteinin lapuilla.

Eli siis nuo airmatic tolpat lienee yks murheenkryyni.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
murtsi90
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 26.11.2020 23:59
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja murtsi90 »

Itselläni tuli viikko sitten auton ruutuun teksti Malfunction ja heti huomasi, että airmatic ei toimi. Avuliaan mersumiehen starilla analysoitiin tilanne, ja saatiin vikakoodi C155E13 joka viittaa kompressorissa olevaan paineentasausventtiilin A9/1y1 virransaantiin. Kompressorin pakko-ohjaus rikkoi airmatic-järjestelmän 40A sulakkeen.

Rajun googlauksen jälkeen pystyi toteamaan, että tämä on aikalailla perusvika, ja 99% varmuudella johto poikki heti liittimeltä. Havainnekuvista selvisi, että kompressori on puskurin sisällä kuljettajan puolella. Tunkattiin auto ylös ja otettiin ensimmäinen suojamuovi pois todetaksemme, että lokasuojan kautta pääsee tähän liittimeen paremmin käsiksi. Sieltä näkikin jo suojamuovin välistä lampun kanssa tiirailemalla että yksi johto on liittimestä poikki. Puhelua Veholle, ja liitin A 052 545 38 26 + siihen sopivat metalliosat tilaukseen. Ne saatiinkin seuraavaksi päiväksi, ja homma oli sen jälkeen ripeästi paketissa ja askarteluneitsyys tämänkin auton kohdalla ohi.

Oma analyysini on, että alkuperäinen johto oli niin kireä että kompressorin heiluminen jousiensa varassa on aiheuttanut fyysisen paineen ohutta johtoa kohtaan ja katkaissut sen. Auton on C350e vuosimallia 2015. Perä ei tämän vuoksi painunut, eikä muutenkaan vuotoja aiheutunut.

Autosta löytyi "historiallisena" vikakoodina parin vuoden takaa myös yllä mainittu P052E71 joka mitä ilmeisimmin on huohottimen tukkeutumisen vikakoodi. Pohjoismaisissa autoissa on huohotin eristettyä mallia, joten tämä koskee ilmeisesti etenkin tuontiautoja. Tämän vuoksi sain Veholta huollon yhteydessä viime talvena ohjeen ajella autoa välillä ihan reilumman pätkän pelkästään bensalla, jotta henki kulkee. Lisäksi ostin mukaan edullisen viimasuojalevyn, jonka laitan maskin taakse kun kelit kunnolla kylmenee. Oma kysymyksensä on, että mikä on tehtaan vastuu kun tiedetään jo valmiiksi että autossa on riskialtis rakenne joka saattaa aiheuttaa isojakin vaurioita normaalissa arkikäytössä.
S205 C350e
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

amatoori kirjoitti: Ma 11.10.2021 08:52
dealer kirjoitti: Ma 11.10.2021 08:46 Otsikon "kysymykseen" vastaus, viestiketjua läpi lukematta, ja kaksi ensimmäistä asiaa mitkä tulivat korjaamon näkökulmasta mieleen:

- nox, nox, nox

- etu alatukivarret
Mulla ei menny kuskin puoleinen etummainen airmatic tolppa katsastuksesta. Oli aavistuksen vuotanu öljyä. Tilasin ruotsista romikselta toisen hieman vähemmän ajetun (100tkm), siinä oli sama vika. Sitten kyselin ainokaisen Suomessa myynnissä olevan purkuosan perään ja pyysin tarkistamaan onko öljystä märkä, olihan se. Sitten tilasin molemmat uudet bilsteinin lapuilla.

Eli siis nuo airmatic tolpat lienee yks murheenkryyni.
Kyllä. Ilmajouset on pelkkää rahanmenoa ja harmia. Mukavat kyllä toimiessaan. Maksoin oppirahat mallilla W211 320D, oli aivan sairaan mukava ja hieno auto muuten. Käytettyä mersua ostaessani katson aina ensin jouset, rautaa pitää löytyä.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2730
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Airmaticin tolppa romikselta 205:een??? Ensin halvalla ja sitten kunnolla......
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13147
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti: Ke 13.10.2021 10:01 Airmaticin tolppa romikselta 205:een??? Ensin halvalla ja sitten kunnolla......
Saako autopurkaamoilta jotain halvalla? Jostain tuoreesta kolariautosta saattaisi olla kunnollinenkin osa tarjolla.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 958
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

DBFI kirjoitti: Ke 13.10.2021 10:49 Saako autopurkaamoilta jotain halvalla? Jostain tuoreesta kolariautosta saattaisi olla kunnollinenkin osa tarjolla.
Joo ei ollu halpa, mutta ideana oli saada hieman käytettynä saman tasoinen kuin toisen puolen ehjä oli että olis välttäny molempien uusimisen. Noh ei sitten välttäny, melkeen 2000€ meni niihin etutolppiin. :thumbdown:
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Ei ole iskarit niitä kaikkein vahvimpia. 5v katsastuksessa (45 tkm) löytyi, että vasemman ja oikean takaiskarin ero on 40%. Kaivelin 3v katsastuksen lappuja (16 tkm) ja siellä on ollut melkein yhtä suuri ero. Melkoisia leluja, että alkaa antautua jo noilla kilmometreillä. Kyllähän sen hidastustöyssyissä tunteekin, että vasen persaus niiaa enemmän eli ei tullut yllätyksenä.

Ei liene ylettömän hintaiset vm. 2017 C200 (S205) avantgardeen nuo takatolpat kuitenkaan.
C200 (S205) 2017
partajaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja partajaara »

MetalT kirjoitti: Ma 18.10.2021 13:11 Ei ole iskarit niitä kaikkein vahvimpia. 5v katsastuksessa (45 tkm) löytyi, että vasemman ja oikean takaiskarin ero on 40%. Kaivelin 3v katsastuksen lappuja (16 tkm) ja siellä on ollut melkein yhtä suuri ero. Melkoisia leluja, että alkaa antautua jo noilla kilmometreillä. Kyllähän sen hidastustöyssyissä tunteekin, että vasen persaus niiaa enemmän eli ei tullut yllätyksenä.

Ei liene ylettömän hintaiset vm. 2017 C200 (S205) avantgardeen nuo takatolpat kuitenkaan.
Pakko olla iskarissa jo uutena jotain vikaa. Omassa 2014 käyttöönotetussa ja päälle 170tkm ajetussa oli ero edessä 5% ja takana 2 % eikä ole iskareita vaihdettu.
Vastaa Viestiin