Mercedes Me adapter

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Valkoinenkuolema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 08.09.2016 13:07

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

IOSin appi toimii vissiin fiksummin. 4% tuo näyttää vaikka autollakin on tullut ajettua.
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Me adapteri sovellut android puhelimessa tosiaan tyhjentää puhelimen akun päivässä vaikka auto ei ole ollut ajossa. Sovellus pitää pakkopysäyttää asennusten kautta jos haluaa virrankulutuksen aisoihin mutta silloin tietysti ajossa ei synny ajopäiväkirjaa. Jostain syystä sovellus kuitenkin käynnistyy taas automaattisesti, olisikohan kerran vuorokaudessa, vaikka olisi pysäytetty.

Ei auta kuin poistaa koko sovellus puhelimesta ja heittää adapterilla vesilintua.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Joo-o, kyllä täälläkin ollaan todella pettyneitä tohon koko mercedes me adapteriin ja sen android softaan, kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä oli ennen kun sen sai käyttöön. Kyllä lähtee minullakin adapteri takaisin pakettiin odottamaan aikoja jolloin saavat tuon softan vähemmän virtasyöpöks... Loppujen lopuksi jos ei ole tarvetta ajopäiväkirjan pidolle niin aivan turha kapistus koko adapteri. Ja siihenkin ajopäiväkirjan pitoonkin taitaa olla täysin turha koska eihän tuo adapteri seuraa missä ajan vaan tuo itse softa kännykässä, tuollaisia softia saa varmaan pilvin pimein ladattuu play kaupasta ja eivät kuluta akkua kännykästä. Luulin että tuossa adapterissa itsessään on gps joka tallentaa ajot, mutta eihän siinä ole käytännössä mitään... Ai no onhan siinä polttoaine määrän näyttö, heh senhän näkee auton mittaristosta, samoin kuin matkamittari lukema. Akun jännitteen näyttö myös löytyy mutta mitä mä sillä tiedolla teen, käytännössä en mitään. Joo ja taskulamppu toiminto löytyy myös, siis mitä vtua, se toiminto löytyy kännykästä helpommin ja nopeammin jo muutenkin... Ihan turha kapistus ja softa syö vain kännyn akun todella nopsaan vaikka ei ajaisi autoa...

Olin alkuunsa innoissani tästä koko hommasta 5/5 juttuna, mutta nyt lähinnä pidän koko hommaa 0/5 vitsinä... Kertokaas joku mielipiteenne onko tässä koko adapterissa mitään hyödyllistä tai tarpeellista, mikä olisi parempi tai parempaa kuin jo kauan tarjolla olleista softista kännykkään?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

nikopetterii kirjoitti:Joo-o, kyllä täälläkin ollaan todella pettyneitä tohon koko mercedes me adapteriin ja sen android softaan, kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä oli ennen kun sen sai käyttöön. Kyllä lähtee minullakin adapteri takaisin pakettiin odottamaan aikoja jolloin saavat tuon softan vähemmän virtasyöpöks... Loppujen lopuksi jos ei ole tarvetta ajopäiväkirjan pidolle niin aivan turha kapistus koko adapteri. Ja siihenkin ajopäiväkirjan pitoonkin taitaa olla täysin turha koska eihän tuo adapteri seuraa missä ajan vaan tuo itse softa kännykässä, tuollaisia softia saa varmaan pilvin pimein ladattuu play kaupasta ja eivät kuluta akkua kännykästä. Luulin että tuossa adapterissa itsessään on gps joka tallentaa ajot, mutta eihän siinä ole käytännössä mitään... Ai no onhan siinä polttoaine määrän näyttö, heh senhän näkee auton mittaristosta, samoin kuin matkamittari lukema. Akun jännitteen näyttö myös löytyy mutta mitä mä sillä tiedolla teen, käytännössä en mitään. Joo ja taskulamppu toiminto löytyy myös, siis mitä vtua, se toiminto löytyy kännykästä helpommin ja nopeammin jo muutenkin... Ihan turha kapistus ja softa syö vain kännyn akun todella nopsaan vaikka ei ajaisi autoa...

Olin alkuunsa innoissani tästä koko hommasta 5/5 juttuna, mutta nyt lähinnä pidän koko hommaa 0/5 vitsinä... Kertokaas joku mielipiteenne onko tässä koko adapterissa mitään hyödyllistä tai tarpeellista, mikä olisi parempi tai parempaa kuin jo kauan tarjolla olleista softista kännykkään?

Vähän pettynyt olo myös. Itse odotin huollon tilaamista, siis sen tarkentamista koskemaan pikkutarkkaan hinnoitteluun. Sillä olisi sitten saanut yksilöidun tarjouksen. Ei onnistu tällä. Ehkä tulevaisuudessa. Saattaa tosin olla mersun tarkoituksella harkittu tapa tämä.
Auton etsimisessä (esim varkaus) se ei auta, kun ei ole koko aikaista nettiä autossa. Onko siihen jotakin kätevää tapaa?

Korjaisin kuiten tuota ajopäiväkirja juttua. Kyllä se hakee autosta ne kilometrit ja ajetun matkan. Ei ole kännykän päiväkirjaan tullut pariin päivään mitään, kun kännykkä on raksuttanut taskussa, mutta auto on ollut parkissa.
Adapterin virrankulutus on mennyt alle 2 prossan, ei näy enään akkumittarissa. IPhone on minulla.

Onko virrankulutukseen eroa Androidin eri versioissa?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja hanspond »

Adapteri ei taida tallentaa mitään. Adapteri sovellus puhelimessa hakee ajossa adapterilta realiaikaista dataa ja välittää modemin eli puhelimen kautta jotain MB palvelimelle, puhelimeen ilmeisesti tallentuu reitti ja sijaintitietoja.

Minä en näe tuolle sovellukselle paljon hyötykäyttöä, ajopäiväkirjalle ei eläkeläisellä ole paljon käyttöä.
Suurin hyöty tästä on MB:lle ja Veholle jotka pystyvät seuraamaan ainakin ajettuja kilometrejä, polttoaineen kulutusta ja ehkä sitä missä liikut. Isoveli valvoo.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Joo-o, kyllä täälläkin ollaan todella pettyneitä tohon koko mercedes me adapteriin ja sen android softaan, kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä oli ennen kun sen sai käyttöön. Kyllä lähtee minullakin adapteri takaisin pakettiin odottamaan aikoja jolloin saavat tuon softan vähemmän virtasyöpöks... Loppujen lopuksi jos ei ole tarvetta ajopäiväkirjan pidolle niin aivan turha kapistus koko adapteri. Ja siihenkin ajopäiväkirjan pitoonkin taitaa olla täysin turha koska eihän tuo adapteri seuraa missä ajan vaan tuo itse softa kännykässä, tuollaisia softia saa varmaan pilvin pimein ladattuu play kaupasta ja eivät kuluta akkua kännykästä. Luulin että tuossa adapterissa itsessään on gps joka tallentaa ajot, mutta eihän siinä ole käytännössä mitään... Ai no onhan siinä polttoaine määrän näyttö, heh senhän näkee auton mittaristosta, samoin kuin matkamittari lukema. Akun jännitteen näyttö myös löytyy mutta mitä mä sillä tiedolla teen, käytännössä en mitään. Joo ja taskulamppu toiminto löytyy myös, siis mitä vtua, se toiminto löytyy kännykästä helpommin ja nopeammin jo muutenkin... Ihan turha kapistus ja softa syö vain kännyn akun todella nopsaan vaikka ei ajaisi autoa...

Olin alkuunsa innoissani tästä koko hommasta 5/5 juttuna, mutta nyt lähinnä pidän koko hommaa 0/5 vitsinä... Kertokaas joku mielipiteenne onko tässä koko adapterissa mitään hyödyllistä tai tarpeellista, mikä olisi parempi tai parempaa kuin jo kauan tarjolla olleista softista kännykkään?

Vähän pettynyt olo myös. Itse odotin huollon tilaamista, siis sen tarkentamista koskemaan pikkutarkkaan hinnoitteluun. Sillä olisi sitten saanut yksilöidun tarjouksen. Ei onnistu tällä. Ehkä tulevaisuudessa. Saattaa tosin olla mersun tarkoituksella harkittu tapa tämä.
Auton etsimisessä (esim varkaus) se ei auta, kun ei ole koko aikaista nettiä autossa. Onko siihen jotakin kätevää tapaa?

Korjaisin kuiten tuota ajopäiväkirja juttua. Kyllä se hakee autosta ne kilometrit ja ajetun matkan. Ei ole kännykän päiväkirjaan tullut pariin päivään mitään, kun kännykkä on raksuttanut taskussa, mutta auto on ollut parkissa.
Adapterin virrankulutus on mennyt alle 2 prossan, ei näy enään akkumittarissa. IPhone on minulla.

Onko virrankulutukseen eroa Androidin eri versioissa?
Mulla uusin android versio ja syö ainakin tässä virtaa ihan liikaa vaikka en ajaisi. Ja ei se ajopäiväkirja kyllä kirjaa ajoja erittelyyn jos känny ei ole mukana tai et muista laittaa bluetoothia päälle ajoon lähtiessä. Tottakai matkamittari lukema päivittyy oikeaksi kun joskus taas kännyn yhdistää bluetoothilla adapteriin, mutta ei erittelyyn tule ajot eriteltynä? Vai kirjaako sulla kaikki ajot erittelyyn jälkikäteen sitten kun yhdistät kännyn bluetoothilla adapteriin esim jos päivän käyt muutamia ajoja ajamassa ilman että pidät bluetooth yhteyden päällä?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja simosami »

nikopetterii kirjoitti:
simosami kirjoitti:
nikopetterii kirjoitti:Joo-o, kyllä täälläkin ollaan todella pettyneitä tohon koko mercedes me adapteriin ja sen android softaan, kaiken sen hypetyksen jälkeen mitä oli ennen kun sen sai käyttöön. Kyllä lähtee minullakin adapteri takaisin pakettiin odottamaan aikoja jolloin saavat tuon softan vähemmän virtasyöpöks... Loppujen lopuksi jos ei ole tarvetta ajopäiväkirjan pidolle niin aivan turha kapistus koko adapteri. Ja siihenkin ajopäiväkirjan pitoonkin taitaa olla täysin turha koska eihän tuo adapteri seuraa missä ajan vaan tuo itse softa kännykässä, tuollaisia softia saa varmaan pilvin pimein ladattuu play kaupasta ja eivät kuluta akkua kännykästä. Luulin että tuossa adapterissa itsessään on gps joka tallentaa ajot, mutta eihän siinä ole käytännössä mitään... Ai no onhan siinä polttoaine määrän näyttö, heh senhän näkee auton mittaristosta, samoin kuin matkamittari lukema. Akun jännitteen näyttö myös löytyy mutta mitä mä sillä tiedolla teen, käytännössä en mitään. Joo ja taskulamppu toiminto löytyy myös, siis mitä vtua, se toiminto löytyy kännykästä helpommin ja nopeammin jo muutenkin... Ihan turha kapistus ja softa syö vain kännyn akun todella nopsaan vaikka ei ajaisi autoa...

Olin alkuunsa innoissani tästä koko hommasta 5/5 juttuna, mutta nyt lähinnä pidän koko hommaa 0/5 vitsinä... Kertokaas joku mielipiteenne onko tässä koko adapterissa mitään hyödyllistä tai tarpeellista, mikä olisi parempi tai parempaa kuin jo kauan tarjolla olleista softista kännykkään?

Vähän pettynyt olo myös. Itse odotin huollon tilaamista, siis sen tarkentamista koskemaan pikkutarkkaan hinnoitteluun. Sillä olisi sitten saanut yksilöidun tarjouksen. Ei onnistu tällä. Ehkä tulevaisuudessa. Saattaa tosin olla mersun tarkoituksella harkittu tapa tämä.
Auton etsimisessä (esim varkaus) se ei auta, kun ei ole koko aikaista nettiä autossa. Onko siihen jotakin kätevää tapaa?

Korjaisin kuiten tuota ajopäiväkirja juttua. Kyllä se hakee autosta ne kilometrit ja ajetun matkan. Ei ole kännykän päiväkirjaan tullut pariin päivään mitään, kun kännykkä on raksuttanut taskussa, mutta auto on ollut parkissa.
Adapterin virrankulutus on mennyt alle 2 prossan, ei näy enään akkumittarissa. IPhone on minulla.

Onko virrankulutukseen eroa Androidin eri versioissa?
Mulla uusin android versio ja syö ainakin tässä virtaa ihan liikaa vaikka en ajaisi. Ja ei se ajopäiväkirja kyllä kirjaa ajoja erittelyyn jos känny ei ole mukana tai et muista laittaa bluetoothia päälle ajoon lähtiessä. Tottakai matkamittari lukema päivittyy oikeaksi kun joskus taas kännyn yhdistää bluetoothilla adapteriin, mutta ei erittelyyn tule ajot eriteltynä? Vai kirjaako sulla kaikki ajot erittelyyn jälkikäteen sitten kun yhdistät kännyn bluetoothilla adapteriin esim jos päivän käyt muutamia ajoja ajamassa ilman että pidät bluetooth yhteyden päällä?

BT on aina päällä, ja adaterilla on oletuksena pääsy, "käytettäessä appia" tai "aina".
Mutta ei tarvitse muistaa laittaa päälle mitään. Lähti toimimaan, kun auton adapterin BT herää auton käynnistyksen jälkeen. Kysyy kyllä: "salli". Mutta vaikkei reagoi siihen, niin silti logittaa. On varmaan bugi siinä kohtaa, kun edes kysyy turhaan.

On varmaan helpompi poistaa turhat "mökkimatkat" tms. kuin muistella jälkikäteen lisätä työhön liittyvät ajo kirjaukset.
Tekee tosi siistiä ja uskottavan näköistä ajopäiväkirjaa, osoitteet näyttävät menevän oikein.

Lisänä voi mainita, että puhelin toiminnot toimivat edelleen, yhtäaikaa BT kautta. (Comand)

Isoveli varmaan valvoo jo ennestään ja tehokkaammin, jos on mikä tahansa älyluuri taskussa. Ei taida pystyä estämään, vaikka yrittäisi. Tai kyllä pystyy: iso leka kyllä hiljentää Googlen hörökorvat. :shock:
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Joo kyllä hommat toimii jos Bluetooth on aina päällä. Itse en sitä pidä aina päällä koska sekin syö akkua turhaa jos ei tuolle ole tarvetta ja joskus sitten unohtaa laittaa sen päälle kun lähtee ajoon ja silloin jää ajot kirjautumatta ajopäiväkirja erittelyyn ja kyllähän senkin bluetoothin voisi pitääkin aina päällä jos tuo itse softa ei söisi akkua niin paljon, ite otin jo adapterin pois autosta ja softan poistin kännystä, pitää odotella jos jokupäivä tuohon softaan tulisi päivityksiä virransyönnin suhteen...

Vähän vielä pohdintaa tuosta adapterista, luulin että siihen saisi yhteyden bluetoothilla myös silloin kun olen kotona 10metrin päässä autosta, no en saa jos autossa ei ole virrat päällä. Luulin että adapterissa itsessään olisi ollut gps, jolloin kaikki tiedot olisi myös tallentuneet adapteriin. Ja vielä kun tuohon adapteriin olisi saanut sim kortin että olisi voinut olla datayhteyden kautta autoon yhteydessä kauempaakin. Jälkiviisaana tuollaiset ominaisuudet kun tuohon olisi alunperin jo suunniteltu ja tehty niin olisipa ollut mahtava kapistus.
pkauko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 08.11.2016 22:27

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja pkauko »

Olihan se poistettava, ei kestä tuollaista akun syöntiä. Pitää välillä vilkuilla, josko saisivat akun kulutuksen aisoihin. Senhän ei käytännössä pitäisi tehdä mitään silloin, kun ei ole yhteydessä adapteriin.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Legge »

nikopetterii kirjoitti:Luulin että adapterissa itsessään olisi ollut gps, jolloin kaikki tiedot olisi myös tallentuneet adapteriin. Ja vielä kun tuohon adapteriin olisi saanut sim kortin että olisi voinut olla datayhteyden kautta autoon yhteydessä kauempaakin. Jälkiviisaana tuollaiset ominaisuudet kun tuohon olisi alunperin jo suunniteltu ja tehty niin olisipa ollut mahtava kapistus.
Joo, tosin ilmaiseksi en kyllä edes kuvitellut moisia ominaisuuksia saavani :angel: Ois noista ominaisuuksista voinut vaikka 50 euroa maksaakin.

iPhonella olen itse käytellyt, ja tuo ajopäiväkirja toimi alussa kuin ajatus. Nyt on varsinkin pidemmillä matkoilla tehnyt sellaista, että matkan lopetus jää tekemättä. Kokeilin juuri asentaa ohjelman uusiksi ja tein parituksen alusta. Nähtäväksi jää, auttaako. Tiedä sitten, pitäisikö pönöttää hetki autossa virrat päällä, jotta mokkula ymmärtäisi matkan loppuneen ja ottaisi yhteyden luuriin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Jarno M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 10.12.2004 20:10

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Jarno M. »

Hain kanssa Tampereen Vehosta donglen autoon. Pienten alkukankeuksien jälkeen lähti toimiin.

Ja olipa pettymys. Olisi kiva tietää, että onko ihan samansisältöinen sovellus, kuin germaniassa. Ei toistaiseksi oikein muuta lisäarvoa minulle päin kuin akun jännite. Vielä sentäs muistan, mihin auton jätin.
Onko kukaan vielä kokeillut mitään muuta obcd softaa tuon kanssa? Lienee pelkästään BT-sarjaporttisovitin. Oisko saksan insinööri siihen jotain lukitusta laittanut?

-J
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Avatar
jagr83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: To 05.11.2015 12:12

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja jagr83 »

Jarno M. kirjoitti:Hain kanssa Tampereen Vehosta donglen autoon. Pienten alkukankeuksien jälkeen lähti toimiin.

Ja olipa pettymys. Olisi kiva tietää, että onko ihan samansisältöinen sovellus, kuin germaniassa. Ei toistaiseksi oikein muuta lisäarvoa minulle päin kuin akun jännite. Vielä sentäs muistan, mihin auton jätin.
Onko kukaan vielä kokeillut mitään muuta obcd softaa tuon kanssa? Lienee pelkästään BT-sarjaporttisovitin. Oisko saksan insinööri siihen jotain lukitusta laittanut?

-J

Onko kukaan kokeillut tätä: XToolin iOBD2 Mini mobiili
https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2 ... ja-bt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja jols »

Nyt on hieman kokemusta palveluista. Mielenkiintoista oli että kävin ensin C-sarjalaiseen (W205, 2015) hakemassa adapterin. Olin kysynyt Veho Airportista, ja lähimyyjältä soveltuvuuden ja kerrottiin että tähän tarvitaan adapteri jota odotettiin pitkään. No adapterin asennus ei sujunut loppuun saakka koska tuli herja jossa oli hölmösti monta mahdollisuutta miksi ei päästä eteenpäin. Asia jäi hautumaan.205,

Olin asentanut Mercedes Me -sovelluksen aiemmin, sekä myöhemmin neuvosta Mercedes Me Adapter -sovelluksen. Yllättäen tuo Mercedes Me -sovellus antoikin tietoja autosta kun taas Adapter -sovellus jatkoi herjojaan. Tilanne oli mystinen kaikille, ei Veho eikä paikallinen dealer ymmärtäneet miten mahdollista.

No päätin käydä hakemassa adapterin myös GLK:lle (2014). Sama asennus ja Adapter -sovellus meni läpi. Sitten alettiin miettiä missä vika. Ja tuo C, kuten myös GLK on uutena Saksassa mersulla olleet käytössä. C:ssäpä olikin joku com-muduli joka antaa tiedot tuolle sovellukselle. Se ei vaadi Hermes tms. sovellusta mitä Suomi-autoissa on ollut 2016 lähtien... Todella mielenkiintoista!

Mielenkiintoista miten erilaisia ovat Me ja Me Adapter -sovellukset. Aloituskuvan jälkeen tulevat aivan erilaiset näkymät. Adapterissa aika pysäköinnistä, polttoaineen määrä, mittarilukema ja akkujännite. Paikannus löytyy, muistutus pysäköintiajasta, ovien lukituksesta ja tankkauksista merkinnät sekä ajomatka. Me -sovelluksessa lisäksi jotain työmatkahälytyksiä, lähestymisilmoituksia ja enemmän auton tietoja, jarruneste, pesuneste, takaluukku yms. Eli ei kovin tarpeellisia. Minusta se on erikoista että käyttöliittymät ovat täysin erilaiset aloitus/latauskuvasta eteenpäin.

Lyhyellä kokemuksella Adapter-sovellus tuntuu kuluttavan akkua erittäin paljon. Pitää vielä tarkkailla asiaa mutta alkuvaiheessa kun katsoin niin oli 14,6 V. Jossain vaiheessa näytti 12,2 V. Olihan tuo näyttö tosin pitkään jopa - 1 V mutta tuon toivon olleen häiriö... Tänään laitoin GLK:n tallissa lataukseen jotta viikonlopun reissulla (kelivarouksen takia) virta ei loppuisi vaikka tulisi Webastoa käytettyä. Me -sovellus ei varmaankaan virrankulutusta autossa lisää koska ei ole erillistä lisäosaa, tai tiedäppä noista. Mutta oudolta tuntuu tuo Adapetrin virrankulutus, samoin käynnykän akkua tuntuu kuluttavan reippaasti.

Eli kyllä tuota vielä saataisiin kehittää jotta olisi toimiva ja hyödyllinen sovellus.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Krampus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 27.09.2016 19:35
Paikkakunta: Laukaa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Krampus »

Adapteri haettu torstaina Jyväskylän Käyttöautosta. Adapterisovellus vei akkua ihan tolkuttomasti. Puhelinkin(LG K10) osaa ilmoittaa, että sovellus on paljon virtaa vievä. Ei kestänyt koko päivää akku puhelimessa tuon sovelluksen asennuksen jälkeen kun normaalisti kestää reliusti yli kaksi päivää.
Toivottavasti sovellus ja sen antama hyöty vielä tulevaisuudessa paranee. Polttoaine, akkuvirta yms. ei itselle hirveästi lisäarvoa anna. Ajopäiväkirja on hyvä, jos sellaista tarvitsee.
Adapterin asennus meni liikkeessä helposti.
S204 C350 CDI Avantgarde -10

Ex: W202 C220D Elegance -94
Ex: S212 E250 CDI Avantgarde -12
Valkoinenkuolema
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 08.09.2016 13:07

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Tuo on kyllä jännä. Androidilla tuntuu tuo akun kulutus olevan aikamoinen, iOSilla nyt 3%. Koko ajan päällä ja autolla ajetaan.
Softassa vika ja ehkäpä korjaavat jossain välissä?
Punaniska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 20.12.2015 06:11

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Punaniska »

Hommasin laitteen muutama viikko sitten. Tunnisti auton ja ilmoitti, että autoa ei tueta. Lupasivat selvitellä asiaa ja tällä viikolla kolmen soittopyynnön jälkeen soittivat lopulta, on kuulemma ollut paljon ongelmia ja odotetaan softa päivitystä, että sen saa toimimaan. Onko tämmöisestä tietoa? Onko päivitystä tulossa/tietoa aikataulusta?
ML 280CDI
K.U.Miukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ke 30.03.2016 23:09
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja K.U.Miukko »

Olen nyt muutaman viikon odotellut että pääsen merkkihuoltoon asennuttamaan tuon adapterin. Kyseessä W211.
Sanovat että on ollut viimeaikoina paljon ongelmia eivätkä ole saaneet systeemiä toimimaan kun muille asiakkaille ovat yrittäneet. Odottavat että mersu saisi asian selvitettyä ja päivitettyä. Sovittiin parin viikon päästä uusi yhteys merkkihuoltoon, josko sitten olisi kunnossa.
W124 200D -86
W124 250D -87
W124 200D -90
W124 200D -92
W140 320 -92
W210 200cdi Classic -01
W209 320 Avantgarde -03
S211 320 4matic Avantgarde -04
S203 180 kompressor Sport Edition -05
BMW X5 3.0d -06
W209 270cdi Avantgarde (ohjelmoitu) -03
Jarno M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 10.12.2004 20:10

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Jarno M. »

Hieno laite.

Nyt antaa herjaa, että moduliin ei voida yhdistää --> lukittu.
Kehottaa ottaa huoltoon.

Onko muille tullut?
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Legge »

Ookko koittanut tehdä paritukset uusiksi? Ittellä on toiminut sen jälkeen niinku junan vessa...tai no paremmin ku junan vessa.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Vanhanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 09.10.2013 23:03

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Vanhanen »

Ittellä toiminut mainiosti alusta saakka. Miinuspuolena puhelimen akun syöminen mutta katsotaan auttoiko tuo äskettäinen päivitys siihen.
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Jarno M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 10.12.2004 20:10

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Jarno M. »

Hö,

Poistin sovelluksen puhelimesta ja asensin uudelleen. Sitten normi käyttöönotto seitsenportaisen vaiheen läpi.

Taas sanoo, jotta "Wroooooooooommmmm....."

-j
03.04.1990 MB 300 TDT; 21.01.2009 E220 CDI; 07.02.2012 E200 CDI BE A PB
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Krampus kirjoitti:Ajopäiväkirja on hyvä, jos sellaista tarvitsee.
Löytyykö tästä ajopäiväkirjasta jotain esimerkkejä. Siitä "ilman adapteria" Mercedes Me sovelluksesta en mitään ajopäiväkirjatietoja ole hoksannut, voiko olla että "adapteriversion" appi on tässä suhteessa monipuolisempi? Ajomatkatiedot muutenkin mitä sattuu ja valikot ihan erilaisia sen mukaan käyttääkö puhelimen appia vaiko läppäriltä. Kilometrejäkin resetistä kertynyt kaksi kertaa enemmän kuin mittarissa kokonaisajomäärä...
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Legge »

Totesin saman, kun räpläsin iskän Me-sovellusta, joka on yhteydessä uuteen E-sarjalaiseen. Ei löytynyt ajopäiväkirjaa. Tuohon adapterisovellukseen siis tallentuu kaikki matkat, kunhan puhelin on mukana. Pituus, kesto, lähtöpaikka ja määränpää sekä kilometrit ennen ja jälkeen reissun.

Huomasin, että adapterisovellukseen oli tullut ilmeisesti päivityksessä mahdollisuus katsella jäähdytysnesteen ja öljyn lämpötiloja ym. tietoja, kun auto on liikenteessä. Vai oonko mä vaan missannut tän aiemmin?
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, To 02.08.2018 08:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Jokohan lie android softaan tullut päivitystä akun kulumiseen? Jos vaikka innostus softan ja palikan laittaa taasen toimintaan..
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Legge »

venit kirjoitti:Yritin saada näkymään veden ja öljyn lämmöt, muttei ne tule näkyviin. Liekö bugi vai joku muu?
Näyttää pelkkää viivaa vai kuinka? Voisko johtua siitä, että sulla on vähän vanhempi auto. Ehkä korjaantuu joskus, jos vaan on ylipäänsä mahdollista.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

nikopetterii kirjoitti:Jokohan lie android softaan tullut päivitystä akun kulumiseen? Jos vaikka innostus softan ja palikan laittaa taasen toimintaan..
10.5.2017 näköjään tullut viimeisin päivitys android versioon ja tälläisiä lupailee. Uusi päivitys tarjoaa seuraavat edut:

• Uutta: Cockpit-tila auton live-tietojen näyttämiseksi
• Uutta: Widgetti tilanäyttöä varten
• Audiolaadun parantaminen puheluiden aikana
• Tilastot ja kaaviot: Yhteenveto ajetuista kilometreistä/maileista, tankatut määrät
• Akun kulutuksen vähentäminen
• Tekniset uudistukset käyttäjien palautteiden mukaan

Jännityksellä kokeilemaan miten akku kestää kännykässä... :D
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja Legge »

Pieni varoituksen sana iPhone-käyttäjille. Huomasin, että uusimman päivityksen jälkeen, että sovellus pitää paikannusta koko ajan päällä. Poistin koko höskän ja asensin suoraan uusimman version. Nyt toimii taas, kuten kuuluukin = Paikannus päällä vain, kun tarvitaan.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Nyt pitää kyllä sanoa että tuo adapteri homma alkaa olla jo sillä tasolla mitä se olisi pitänyt alun alkaenkin olla! Nyt sovelluksen saa androidissa sammutettua itse sovelluksesta jos haluaa ja vaikka pitääkin päällä taustalla niin enää ei akun kulutus ole niin paha kuin aiemmin, aamulla klo6 känny irti laturista niin klo16 akku loppu, mutta nyt näyttää vielä 60%! Ja onhan tuossa tullut lisäominaisuuksiakin ainakin öljyn ja jäähdytysnesteen lämpötilat ja tuokin ajotila vaaka asentoon käännettäessä, vai olikoha tuo jo alunperinkin, en ainakaan tajunnut sitä silloin.. :D
saintiel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 23.01.2015 16:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mercedes Me adapter

Viesti Kirjoittaja saintiel »

Huomenna menossa Veho Airportilta hakemaan tämän adapterin kerta ilmatteeksi sen laittavat. Katotaan nyt keksiikö tuolle mitään järkevää käyttöä, mutta mikäs siinä kun ei mitään maksa.
Vastaa Viestiin