mersu LP-1513 kuorma-auto -73 naftaongelma

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

mersu LP-1513 kuorma-auto -73 naftaongelma

Viesti Kirjoittaja etl »

Olis tällänen kuorkki, mikä hyyty kesken ajon. aluks mentiin noin 50 talla pohjassa sen jälkeen sammu eikä enää käynnistyny.
Pa suodatin vaihdettiin, ja käsipumpulla nylpytettiin suodatin täyteen, hiukka sahausta ja käynnistys mutta ei käy kun minuutin ja sammuu taas! Sitten ku taa käsipumpulla nylpyttää suodattimen täyteen ni taas hörähtää ja käy minuutin... Missä vika????
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Siirtopumpun toimivuus kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa, eli tuleeko siirtopumpusta naftaa startatessa.
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Siirtopumppua veikkaan minäkin. Itsellä oli joskus vastaava ongelma, ja syyksi paljastui siirtopumpun rikkinäinen kalvo. Hätäkorjauksena pesin ja kuivasin kalvon hyvin ja sikaflexilla repeämät umpeen. Vaarana tietty että lähtee paikka irti ja tukkii putken tms.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Iso-Jukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 24.01.2005 22:42
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

kannattaa tarkistaa ettei käsipumppun takaisku vuoda....
110hp puhdasta ajamisen iloa
240TD
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Laitappa sitten oikea vastaus palstalle kun vika on löytynyt, voidaan ottaa opiksi muutkin :D
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja etl »

Vika oli siirtopumpussa, oli suodattimet niin tukkeessa, että pumppu oli ylikuormituksella, kunnes nöyrtyi. Nyt on pumpussa uudet sisuskalut ja hyvin pelittää. Kyseessä yksi suomen vanhimmista vielä hälytyskäytössä oleva paloauto. Ny pääsee taas keikal :lol:
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Vastaa Viestiin