S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä (Vanteiden kantavuus)

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Kartiokin on eri, mutta sekapultteja myydään kyllä.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä (Vanteiden kantavuus)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jari Nysten kirjoitti: Ma 09.01.2023 20:00 Kartiokin on eri, mutta sekapultteja myydään kyllä.
Ai sekin vielä... No, tuskin olisin muutenkaan ruvennut suurentamaan pultinreikiä uusiin vanteisiin, joten piti unohtaa ne tilaamani vanteet. Alloywheelsdirect hoiti kyllä fiksusti homman, ehdottivat vaihtoehtoista sarjaa, jonka sai pienellä lisähinnalla. Se vaan oli tuuman leveämpi kuin tuo, mitä alun perin olin tilaavinani. No, semmoiset 8,5 x 17 -tuumaiset sieltä nyt on tulossa, ja koska ne ovat nykyisiä kesävanteitakin leveämmät, niin päätin laittaa alkuperäiset 8 x 17 -tuumaiset talvikäyttöön ja niihin tulee 225 leveät renkaat. Nohin puoli tuumaa leveämpiin sitten kesäksi 245/45R17, joka on tämän auton alkuperäinen rengaskoko. ET noissa molemmissa vanteissa on 38.

Viikonlopulle suunnitelmissa isompi omatoiminen huolto, saapa nähdä, miten se sitten onnistuu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Uudet vanteet, jee. Tuossa edellisessä viestissä on vanteiden koko kerrottu; näähän on sellaiset, mitä 211 -sarjaan on alun perin myyty lisävarusteena ymmärtääkseni. Itse tykkään, että ihan hyvin sopivat, ulkonäöllisesti siis.

Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Sopii kyllä hyvin :thumbup:
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Laatikkoöljyä olen vaihtamassa. Ehkä tyhmä kysymys, öljyn pintaa mitattaessa (Star kytketty ja näyttää lämpötilan 80 astetta C) niin valitsin asennossa P vai D?

Mun mielestä P.

KL-Varaosat väittää, että D. https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-67472-0

Ja löytämäni Mersun WIS ohje on aika epäselvä noilta osin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 408
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Mun WIS antoi tälläisen ohjeen, eikös tuossa nyt melko selkeästi sanota että öljyjen täytön jälkeen käsijarru päällä käytetään kepistä kaikki asennot läpi, sitten takaisin P ja sitten öljyntason tarkistus (ja mahd. lisäys) :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No niinhän siinä tosiaan sanotaan. Mä olin löytänyt netistä tällaisen: ohje. Ja tuossa se ei ole noin selkeä.

No samapa tuo, joka tapauksessa suurkiitos nopeasta vastauksesta! :thumbup: Parhaimmillaan voi mennä juuri näin, että tarvitsee pikaisesti vastausta johonkin kysymykseen, ja sitten saa luotettavan vastauksen melkeinpä saman tien.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Semmonen ominaisuus tullut, että sisälle tulee käryä ajossa. Ei ole raaka polttoaine eikä mielestäni oikein pakokaasukaan. Mutta voisi olla huohotuskäryä. Ruiskutussuuttimien ympärillä ei näy mitään kummallista, eli ei sieltä ainakaan suuria määriä vuoda, eikä sieltä kuulu mitään suhinoita tms.

Toisaalta mitään näkyvää savua tai hajua ei tule mistään tyhjäkäynnillä, kun moottoria katsoo lähemmin. Alkaako huohotuskäry puskea pihalle jostain vasta sitten, kun otetaan enemmän tehoa ja esim. ahtopaine nousee? Isommissa vauhdeissa se tuntuu olevan sisälläkin parhaiten havaittavissa.

Ja toinen kyssäri, OM646 venttiilikopassa oli alkuvaiheessa vaihdettava huohotinventtiili (tai mikä se nyt oikealta nimeltään onkaan). Näissä uudemmissa ei tietääkseni saa mitään irto-osia venttiilikoppaan ainakaan alkuperäisosana. Eli onko se nyt vaihdettava koko venttiilikoppa vai onko näihin jotain korjausratkaisuja olemassa? Etsisin mieluusti jostain osanumeronkin sille kopalle, mutta Parts Information ei tällä hetkellä näytä muita kuin vaihteiston osia (eilen ei näyttänyt niitäkään...)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sompio »

En ole varma onnistuuko, mutta sen vanhemmanmallisen huohottimen kalvon voisi yrittää vaihtaa siihen kiinteän (uudempaan) huohottimeen.
Emännä autossa kun alkoi kärytä niin vaihdettiin koko venakoppa. Vasta jäljestäpäin tuli tuo vaihtoehto mieeleen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja epk »

kalvon voi vaihtaa mutta sitä ei myydä erikseen (euroopassa joku aikoinaan myi), vanhan mallin huohotussetti sen verta halpa että siitä voi irroittaa uuteen pelkän kalvon.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: S211 220 CDI vm.2009 vaihteiston huuhtelu / vikakoodi

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Allright, kiitoksia!

Eli kalvo sopii uuteen venttiiliin vanhasta, jos oikein tulkitsin. Joitakin myyjiä näyttää tosiaan olevan pelkille kalvoillekin.

Jotta mikään ei olisi liian yksinkertaista, niin avasin sen kannen, jonka alla kalvo on. Ja kalvo oli ihan ehjä. Laitoin sen takaisin ja moottorin käyntiin, jolloin savua alkoi tulla jostain sen kalvon maisemista, mutta en pystynyt tarkalleen sitä paikantamaan, että mistä. Huohotinletkun irrotin ja puhalsin sinne, ja hyvin tuntui olevan auki. Otin sitten vielä myöhemmin kalvon uudestaan esiin ja koitin varmistaa, että se on varmasti oikein paikallaan. Sen jälkeen kun käynnistin, niin ei enää savua näkynyt. Ota tuosta nyt selvää, pitää seurailla, että vieläkö käryä tulee sisään ajellessa.

Testasin siinä samalla huohotuksen määrää avaamalla öljyntäyttökorkin, kun muut paikat olivat kiinni. Hyppii aika paljon, ei se nyt paikaltaan lentänyt, mutta ei paljon puuutukaan. Mahtaako tuo kuulua asiaan...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mitäs nyt tehdään, kun auto huomauttaa aina käynnistyksen yhteydessä, että rekisterikilven valo on pimeänä, vaikka ei se ole enää pimeä?

Pitempi versio - auto alkoi huomautella, että vasen kilvenvalo ei toimi. Totesin sen olevan oikeassa, mutta en tehnyt asialle sen kummemmin mitään, kun ajoa oli varsin vähän ja sekin yleensä valoisalla.

Nyt vaihdoin polttimon ja valo toimii oikein hyvin, mutta huomautus ei hävinnyt mihinkään. Polttimo on oikeaa kokoa (C5W) ja taitaa olla Philips, eli ei pitäisi olla ihan kaikkein huonolaatuisin mahdollinen. Vaihdoin samalla oikealle puolelle samanlaisen polttimon. Kun huomautus ei hävinnyt, otin molemmat lamput pois, puhdistelin niitä polttimopidikkeitä karhunkielellä ja väänsin niitä hieman kireämmäksi. Sitten vaihdoin polttimon ja sen muovirungon ristiin oikea - vasen. Toimii samoin kuin ennenkin ja edelleen auton mielestä vasen polttimo ei toimi.

Eli vois päätellä, että johtoja ei ole poikki, koska valo palaa. Polttimossa ei ole vika, koska oikealla puolella sama polttimo ei aiheuta vikailmoitusta. Näkyvää hapettumaa ei ole missään.

Todetaan nyt vielä, että näissähän siis se kirkas muovi (linssi) ja polttimo lähtevät irti samassa nipussa ja polttimonpidikkeet (ne jotka johtavat sähkön polttimolle) muovirunkoineen jäävät sinne takaluukkuun kiinni, kun linssin irrottaa. Nitä en ole vaihtanut puolelta toiselle.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Meillä paloi varmaan pari kuukautta tuo varoitus vaikka lamppu paloi, sitten vaan yks aamu ei valittanut.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

käyttänyt valokytkimen nolla-asennossa? Joissain malleissa tuo resetoi vanhan virheen, en muista päteekö W211:een
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Aivan, no ehkä se itsekseen korjaantuu joskus. Vois koittaa ottaa Staria lainaan ja katsoa, mitä se sanoo tuosta.

En ollut kokeillut käyttää valokatkaisijaa nollassa, mutta nyt kokeilin. Ei se auttanut, tosin ei tuossa autossa saa valoja pois päältä ollenkaan silloin kun virrat on päällä. Eli kun laittaa valot asentoon nolla, niin ajovalot palaa normaalisti; en muuten äkkiseltään muista, saako silloin pitkiä päälle, että onko siinä mitään eroa siihen, että on lähivalot-asento päällä. Mut kokeilin tosiaan kaikki katkaisijan asennot, eikä ollut vaikutusta tuohon.

Kiitokset vinkeistä kuitenkin!
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jaah,

pitäisi tehdä vuosihuoltoa, ja oikeastaan takapään jarrutkin pitäisi laittaa uusiksi. Levyt, palat, satulat, kengät + asennustarvikkeita. Ja kun noi tekee, niin 211 farmarissa varmaan kannattais samalla laittaa jarruputkea jonkun matkaa uusiksi, ettei se sitten kohta ruostu puhki, kuten näissä tapana taitaa olla. Tosin, ei ne putket päälle päin näytä kovin huonolta, olen niitä vähintään kerran vuodessa puhdistanut ja suojannut kotelosuoja-aineella, niin kaipa se on jotain auttanut.

No eniveis, onko jollain tarkempaa käsitystä, että jos ne takaputket vaihtaisi (tai tietysti vaan satulatkin), niin miten ilmaaminen onnistuu, kun käytössä on painevaihtaja, jolla saa nestesäiliön paineistettua ja Mersun diagnoosisoftan uskoisin saavani lainaan. Siis Star. Tai Xentry se kyseinen versio taitaa oikealta nimeltään olla.

Sen olen osannut lukea muista keskusteluista, että ilman testeriä ei kannata edes yrittää ja että Boschin testerillä onnistuu näppärästi, paitsi että oikein tehtynäkään ei aina ekalla kerralla tule kuntoon. Niin sitä vaan mietin, että kannattaakohan tuota edes ruveta itse yrittämään vai pitääkö suosiolla viedä jollekin, joka varmuudella osaa. Harmi kun ei WIS ole enää klubin kautta käytettävissä, sieltä varmaan vois saada jonkun käsityksen, että miten homma pitäisi mennä. Toki se WIS on kyllä sen diagnoosisoftan rinnalla siinä koneella, mutta sitä nyt ei tähän hätään itsellä ole.

Niin täsmennyksenä vielä, että ei ole SBC:tä tässä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Tuli itselle mieleen, että miksi kajota jarruputkiin, jos ne eivät näytä pahalta? Sehän on käsittääkseni aina se yksi ja sama kohta josta ne ruostuu puhki jos ruostuu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siitähän ne ruostuu "viimeisen mutkan" luota - omaan S211 on vuosia sitten vaihdettu taakse edellisen omistajan toimesta jonkinmoiset pätkät uusiksi ja viime kesänä ruostui puhki seuraava 20cm, hinautin korjaamolle jossa vaihdettiin vähän pidempi pätkä.
Itse en ollut näkemässä minkä mittainen pätkä uusia putkia tuli eikä oikeastaan kiinnostanutkaan, mutta noin 110 cm oli yleensä mitta joka riitti kun alkuperäistä putkea ensimmäisen kerran korjasi, ja tämä oma auto on ainut (tottakai :evil: ) josta tiedän että jouduttu toisen kerran vaihtamaan.
oulaistenliikenne.fi
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Jos ne jarruputket ei pahalta näytä miksi vaihtaa? Ruostuu ne uudetkin.
eppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 18.07.2011 08:31

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja eppe »

Jarrujen ilmaus onnistuu ilman testeriäkin kun vaan pitää jarrunestesäiliön täytenä. Jarruputkien ym.osien uusimisen jälkeen ilmausruuvi auki kuplat pois nestettä lisäillen sitten ruuvi kiinni. Ei ulkopuolista paineistusta eikä jarrujen polentaa.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jees, kiitoksia, se on hyvä kysymys, että miksi vaihtaa putkia, jos eivät ole huonot. Lähinnä siksi olen näin ajatellut, että:

- Olen ymmärtänyt, että varsin tyypillisesti ne putket joka tapauksessa menevät hajalle ja on enemmänkin erikoinen juttu, että eivät vielä ole rikki.
- Eivätkä ne minunkaan autossa virheettömät ole, mutta eivät ehkä kauhean pahatkaan vielä...
- Uudet putket voi tehdä alumiinipäällysteisestä kuparista, joka ei ainakaan ruostu. Ei kai muutekaan mene korroosion takia piloille.
- Ilmaaminen ei nähtävästi ole aivan yksinkertainen homma, jonka voisi pelkästään mun omilla työkaluilla tehdä. Ja kun satulat menevät vaihtoon, niin ilmaamaan joutuu joka tapauksessa. Ei tulisi sitten uutta ilmaamishommaa, jos putkikin menee rikki myöhemmin.
- Ja vielä, kun rupeaa vaihtamaan satuloita tämmöisestä noin 14 vuotta vanhasta autosta, niin vois olla äkkiseltään järkevää vaihtaa myös letkut, jotka eivät ikuisesti kestä. Aiempien kokemuksien perusteella, jos putki on muutenkin ruosteinen, niin letkua ei välttämättä niin vain saa irti ilman, että putki tai sen liitosmutteri / nippa vaurioituu myös.

Totta puhuen, kyllä siitä voisi tulla ihan hyvä vaan niinkin, että jättää letkut ja putket ja laittaa vaan uudet satulat. Ja jos satulat vaihtaa ripeästi niin, että säiliön nestepinnan pitää koko ajan korkealla, eikä nestettä ehdi juuri valua pois muutenkaan, niin ilmaaminen ei liene hankala operaatio, kun ilmaa ei ole muualla kuin siellä satulassa ja ehkä vähän letkussa.

Olen tähän useamman kerran vaihtanut nesteitä tuolla painevaihtajalla, perinteisellä tyylillä. Eli nesteet pois säiliöstä, uutta nestettä tilalle, painevaihtajalla säiliöön painetta ja uutta nestettä sen mukaan kun vanhaa poistuu linjoja pitkin ja sitten vaan satuloista vuorotellen ilmaruuveja auki niin kauan, että tulee tuoretta nestettä pihalle. Se on kyllä onnistunut ihan hyvin. Sittemmin kun olin jo jonkun kerran nesteet vaihtanut, luin täältä, että ei sitä niin kuuluisi ilman testeriä tehdä, mutta ei siitä sittemminkään ole ongelmia koitunut.

Nesteiden vaihtaminen painevaihtajalla on tietysti ihan eri asia kuin ilmaaminen, varsinkin jos mikään linja on päässyt tyhjäksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 532
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Ei muuta kuin työniloa, mitä sitten vaihdatkin. Hyvä siitä tulee.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Olen tässä touhuillut kaiken maailman vuosihuoltoa, ja päätin putsailla tulipellin takana olevia paikkoja vasemmalla ja oikealla. Kuskin puolelta sulakerasian alta on helpohko siivota imurilla ja letkulla ja lopuksi jos puhaltaa paineilmalla, niin ei jääne paljoa roskaa. Aiemmin olen tuonne pohjalle kuivaamisen jälkeen suihkuttanut ohuesti myös kotelosuojaa, vaikka ei sitä nyt välttämättä niin suuresti edes tarvitsisi. Sekä oikean että vasemman puolen tyhjennysaukko on helposti tarkastettavissa, kun etupyöräkoteloista poistaa muoviset sisälokarit. Ja kun ne poistoaukot ovat auki, niin ei noihin ainakaan isoja altaita pääse muodostumaan (eikä etu-SAM tai ECU joudu uimaan).

Mutta matkustajan puoli on silti ongelmallisempi. Kun poistaa raitisilmasuodattimen, niin jostain väleistä pystyy ohuella letkulla vähän imuroimaan. Aika paljon siellä oli maatunutta sotkua ja jonkun verran sitä sai imurilla pois. Ja sitten kun paineilmalla puhaltaa, niin hyvin pitkään sieltä pöllysi märkää maatunutta tavaraa, havunneulasia yms. Jos sen haluaisi tehdä hyvin, pitäisi saada se pohja kunnolla esille. Muuten siellä on todennäköisesti aina enemmän tai vähemmän pysyvästi märkää sotkua pellin päällä, mikä ei tunnetusti ole hyvä juttu. Jos maalipintaan tulee mitään vikaa, niin noissa olosuhteissa ruostuminen on aika väistämätöntä. Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa tuon putsaamiseen? Ei taida esim. pesunestesäiliötä saada pois aivan vähäisin ponnistuksin?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S211 220 CDI vm.2009 askartelua ja kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

airaksela kirjoitti: Pe 13.10.2023 13:08 Meillä paloi varmaan pari kuukautta tuo varoitus vaikka lamppu paloi, sitten vaan yks aamu ei valittanut.
About samoin kävi lopulta tän kanssa. Kesti kyllä yli kaksi kuukautta, mutta johonkin se sitten itsekseen lopulta katosi. Hetken aikaa oli niin, että se muistutti ensin tulevasta huollosta ja sen kuittaamisen jälkeen rikkinäisestä rekisterikilven valosta. Sitten joku päivä yllättäen oli kadonnut kaikki muistutukset rekkarivalosta ja nyt kun huolto on tehty ja kuitattu, niin ei muistuttele mistään.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin