W164 ja automaattilaatikon ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Virranpoika kirjoitti: Su 27.08.2023 10:31 Edellisen omistajan kuitti öljyn ja suodattimen vaihdosta on kesäkuun lopulta. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja väitti ahtopaineen säädintä. No se vaihdettiin eikä mitään apua. Laatikko selvästi arpoo että pitäisikö vaihtaa vai ei. 1-2 vaihteella "aaltoilee" tai huojuu mutta ku ajaa esim 100km/h niin ei mitään huojuntaa. Mersuporiin ensi viikolla vianetsintään.
Näkyykö siinä kuitissa öljyn merkki ja luokitus? Liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa myös epämääräistä toimintaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti: Su 27.08.2023 12:05
Virranpoika kirjoitti: Su 27.08.2023 10:31 Edellisen omistajan kuitti öljyn ja suodattimen vaihdosta on kesäkuun lopulta. Kävin luetuttamassa vikakoodit ja väitti ahtopaineen säädintä. No se vaihdettiin eikä mitään apua. Laatikko selvästi arpoo että pitäisikö vaihtaa vai ei. 1-2 vaihteella "aaltoilee" tai huojuu mutta ku ajaa esim 100km/h niin ei mitään huojuntaa. Mersuporiin ensi viikolla vianetsintään.
Näkyykö siinä kuitissa öljyn merkki ja luokitus? Liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa myös epämääräistä toimintaa.
Ja nyt ei tule enään mistään mitään vika koodeja ?
hujunta tuntuu selaisena pupauksena ?
Mökkillä
'
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Kuitiss on seuraavat:
ATF ÖLJYNVAIHTO 99€
ATF SUOD MB 7G 60,62€
MANNOL8215 O.E.M MERCEDES BENZ ATF 236.15 16€ X 9 Eli lienee 9litraa veloitettu.
Pientarvikelisä 1,38€

Ei ainakaan MersuPorissa sanottu että olisi ollut vikakoodeja.
Huojunta tuntuu kuin suht rauhallisesti pumppaisi kaasua, vaikka ajaa pintakaasulla. Silloin kun antaa enemmän kenkää niin ei oireile näin vaan vaihtaa normaalisti.
Yksi mikä myös tuntuu välillä, kun hidastaa moottorijarrulla esim liikenne ympyrään niin 2 tai 1 vaihde kun menee pesään niin tuntuu nykäyksenä, vähän kuin kolahtaa päälle.

Jännä ilmiö kun ajettiin lauantaina Hailuotoon niin tätä huojuntaa oli oikein kokorstetusti. Sunnuntaina Haaparannalle asti hiukan vähemmän ja kun oli käyty ostoksilla ja lähdettiin Äkäslompoloon niin koko loppumatkalla ei ollut tätä huojuntaa ollenkaan.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Virranpoika kirjoitti: Ma 28.08.2023 17:06 Kuitiss on seuraavat:
ATF ÖLJYNVAIHTO 99€
ATF SUOD MB 7G 60,62€
MANNOL8215 O.E.M MERCEDES BENZ ATF 236.15 16€ X 9 Eli lienee 9litraa veloitettu.
Pientarvikelisä 1,38€

Ei ainakaan MersuPorissa sanottu että olisi ollut vikakoodeja.
Huojunta tuntuu kuin suht rauhallisesti pumppaisi kaasua, vaikka ajaa pintakaasulla. Silloin kun antaa enemmän kenkää niin ei oireile näin vaan vaihtaa normaalisti.
Yksi mikä myös tuntuu välillä, kun hidastaa moottorijarrulla esim liikenne ympyrään niin 2 tai 1 vaihde kun menee pesään niin tuntuu nykäyksenä, vähän kuin kolahtaa päälle.

Jännä ilmiö kun ajettiin lauantaina Hailuotoon niin tätä huojuntaa oli oikein kokorstetusti. Sunnuntaina Haaparannalle asti hiukan vähemmän ja kun oli käyty ostoksilla ja lähdettiin Äkäslompoloon niin koko loppumatkalla ei ollut tätä huojuntaa ollenkaan.
Hyvin hyvin todennäköisesti pitäisi olla punaista 236.14 Öljyä, eikä Sinistä 236.15 versiota! Tarkistin tuon silloin kun ajoin 2006 ML320 W164:sella.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Iso kiitos tästä!

Otanpa MersuPorin kautta selvää, olisiko tosiaan noin yksinkertainen syy!
Ilmoittelen kun saadaan selvyyttä!
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Jatkan vielä edellistä viestiä, kun mietin itse maallikkona, että olisiko vaan väärät öljyt laitettu kun ei ollut mikään mersuun erikoistunut korjaamo, jossa huolto oli tehty. Itsellä ei ole kokemusta kuin Leopard 2A4 taistelupanssarivaunun automaatista, mutta siitäkin sellainen kokemus, että väärillä öljyillä meni täysin solmuun koko askin toiminta! =D Jotkut hemmetin pumppusuuttimet ei toimineet kuten pitäisi. Siinä on totinen paikka kun 47,6l v12 tuuppaa 1500hv ja 4700Nm voimaa eikä aski toimi kuten pitäisi! =D
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Virranpoika kirjoitti: Ma 28.08.2023 20:51 Iso kiitos tästä!

Otanpa MersuPorin kautta selvää, olisiko tosiaan noin yksinkertainen syy!
Ilmoittelen kun saadaan selvyyttä!
Ja edelleen se toinen vaihtoehto eli jos öljy on oikeaa niin määrä, että on riittävästi muttei liikaakaan. Usein tarkistus kuumana määrätyssä lämpötilassa.
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

E200kompressor kirjoitti: Ma 28.08.2023 21:21
Virranpoika kirjoitti: Ma 28.08.2023 20:51 Iso kiitos tästä!

Otanpa MersuPorin kautta selvää, olisiko tosiaan noin yksinkertainen syy!
Ilmoittelen kun saadaan selvyyttä!
Ja edelleen se toinen vaihtoehto eli jos öljy on oikeaa niin määrä, että on riittävästi muttei liikaakaan. Usein tarkistus kuumana määrätyssä lämpötilassa.
Jep, kiitokset!
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

No niin... Päivitystä edelliseen.
Kuitin mukaan siis on laitettu sininen öljy, vaikka punainen tuohon kuuluisi.
Soitin ko korjaamolle, mutta asiakaspalvelija oli aloittanut työt korjaamolla vasta 2kk tuon öljynvaihdon jälkeen. Lupasi selvitellä ja palata asiaan.
Vielä ei ole kuulunut.
Mersupori vaihtoi huuhtelemalla looraan oikean öljyn, mutta ainakaan vielä siitä ei ole ollut apua. Olen n.400km ajanut sen jälkeen. Sanoivat kyllä, että voi vaatia 1000km ajoa ennen kuin alkaa eroa huomaamaan.
Mutta se vtun mulju mitä laatikosta tuli ulos on jotain sinertävän harmaata peräöljyltä haisevaa tavaraa.
Mielenkiintoista kuulla, jos koskaan ilmoittavat että mitä sinne olivat edellisellä korjaamiolla laittaneet.
Alkaa herätä pelko, että laatikkoon on tullut pysyvä vika.
Jos ongelmat jatkuvat ainakin yritän saada korvauksia ko korjaamolta, koska minulla on dokumentti siitä ettei sinne ole laitettu punaista öljyä ja vanha öljy on minulla kanisterissa tallessa.
ketuttaa.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Virranpoika kirjoitti: Ti 12.09.2023 13:47 No niin... Päivitystä edelliseen.
Kuitin mukaan siis on laitettu sininen öljy, vaikka punainen tuohon kuuluisi.
Soitin ko korjaamolle, mutta asiakaspalvelija oli aloittanut työt korjaamolla vasta 2kk tuon öljynvaihdon jälkeen. Lupasi selvitellä ja palata asiaan.
Vielä ei ole kuulunut.
Mersupori vaihtoi huuhtelemalla looraan oikean öljyn, mutta ainakaan vielä siitä ei ole ollut apua. Olen n.400km ajanut sen jälkeen. Sanoivat kyllä, että voi vaatia 1000km ajoa ennen kuin alkaa eroa huomaamaan.
Mutta se vtun mulju mitä laatikosta tuli ulos on jotain sinertävän harmaata peräöljyltä haisevaa tavaraa.
Mielenkiintoista kuulla, jos koskaan ilmoittavat että mitä sinne olivat edellisellä korjaamiolla laittaneet.
Alkaa herätä pelko, että laatikkoon on tullut pysyvä vika.
Jos ongelmat jatkuvat ainakin yritän saada korvauksia ko korjaamolta, koska minulla on dokumentti siitä ettei sinne ole laitettu punaista öljyä ja vanha öljy on minulla kanisterissa tallessa.
ketuttaa.
Jos sen öljyn mukan tuli jotain "mujua"(kitka pintaa)
muutakin kuin juuri juuriri havaitavasti niin
tuskinpa korjautuu,
se millä tuo tuo muttuu nopeamin on laatikonopetus
siis jos muutuisi 1000km jälkeen(eli tuohoa ei ole vielä ehtinyt tulla)
Mökkillä
'
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Virranpoika kirjoitti: Ti 12.09.2023 13:47 No niin... Päivitystä edelliseen.
Kuitin mukaan siis on laitettu sininen öljy, vaikka punainen tuohon kuuluisi.
Soitin ko korjaamolle, mutta asiakaspalvelija oli aloittanut työt korjaamolla vasta 2kk tuon öljynvaihdon jälkeen. Lupasi selvitellä ja palata asiaan.
Vielä ei ole kuulunut.
Mersupori vaihtoi huuhtelemalla looraan oikean öljyn, mutta ainakaan vielä siitä ei ole ollut apua. Olen n.400km ajanut sen jälkeen. Sanoivat kyllä, että voi vaatia 1000km ajoa ennen kuin alkaa eroa huomaamaan.
Mutta se vtun mulju mitä laatikosta tuli ulos on jotain sinertävän harmaata peräöljyltä haisevaa tavaraa.
Mielenkiintoista kuulla, jos koskaan ilmoittavat että mitä sinne olivat edellisellä korjaamiolla laittaneet.
Alkaa herätä pelko, että laatikkoon on tullut pysyvä vika.
Jos ongelmat jatkuvat ainakin yritän saada korvauksia ko korjaamolta, koska minulla on dokumentti siitä ettei sinne ole laitettu punaista öljyä ja vanha öljy on minulla kanisterissa tallessa.
ketuttaa.
Onkos tuossa öljynjäähdytys yhteydessä jäähdytysnesteeseen?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 909
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Forestman kirjoitti: Ke 13.09.2023 14:40 Onkos tuossa öljynjäähdytys yhteydessä jäähdytysnesteeseen?
Ei ole sitä ongelmaa W164:ssa. Öljyn jäähdytinkenno on kyllä moottorin jäähdytinkennon päädyn sisällä, mutta ei mitään vuotavaa tiivistettä sisällä, se on täysin umpinainen.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3926
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä se ihan rehellisen sinistä on plus mallien vaihdoissa ollut ehjissä lootissa, jos harmaata tulee niin jotain siellä irtoaa mukaan, luultavasti kytkimien materiaalia ja loota on pakkoja myöden valmis.

Aina sieltä jotain mukana tulee mutta ei se harmaata silti ole se öljy.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 909
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

236.14, eli punainen öljy kuuluu W164:än, ei ole vielä plus-mallia loota.

Kun korjaamo on jo sotkenut öljyn tyypin, niin miten mahtaa olla ylivuotoputki, onkohan sekin väärä ja öljyn määrä siten pielessä? Ja onko ollut oikea lämpötila missä laskettu liiat pois?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TPLtre kirjoitti: To 14.09.2023 12:24 236.14, eli punainen öljy kuuluu W164:än, ei ole vielä plus-mallia loota.

Kun korjaamo on jo sotkenut öljyn tyypin, niin miten mahtaa olla ylivuotoputki, onkohan sekin väärä ja öljyn määrä siten pielessä? Ja onko ollut oikea lämpötila missä laskettu liiat pois?
Jos/kun tuo perusasia
on sotkettu
niin ei voi muutaa olettaa
kuin että kaikki muukin asiaan liityvä on pielessä
Mökkillä
'
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Päivitystä jälleen.

Toissa viikolla tämä murheenkryyni jätti tien päälle. Ohitustilanteessa alkoi nykiä ja sakkasi pahasti. Oli hengenlähtö lähellä, kun rekka rinnalla ja toinen tuli vastaan. 2km ohituksen jälkeen alkoi täristää kunnolla ja hyytyi täysin. Railipaineen säädin antautui tällä kertaa. Jälleen yks 400€ remontti. Nyt on Raililla taas paineet kohdillaan.

Joo ei se askin käytös miksikään ole muuttunut. Sellaista kysyisin että sopiiko W164 askit ristiin moottorista huolimatta? Bildelsbasen myy ML500 Bensa koneen 145tkm ajettua askia alle 500€ ja rahti on suomeen ilmainen. Houkuttelisi tilata toi aski sen sijaan että nykyistä askia yritettäisi korjata, koska se tuskin ainakaan halvemmaksi tulee. Kunhan vaan tietäisi että ko aski sopii 280 dieseliin.

Tämä on hermoja raastavaa kun työpaikka on 400km päässä ja vähän väliä pitää työreissuja tehdä myös Ruotsiin eikä voi luottaa johtotähteen.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Eilen illalla tekemäni huomio: Kun "normaali" tilanteessa aski arpoo vaihtamista niin ylös kuin alas ja usein ylämäkeen tullessa alkaa nykimään kun arpoo, että pitäisikö vaihtaa pienemmälle. Eilen Kickdown teki taas tepposet eli alkoi "hakkaaamaan" ja sen jälkeen jonkin sortin vikatilaan eli kickdown ei toiminut enää ollenkaan eikä myöskään tehoja ollut kunnolla jos lähti nollasta kiihdyttämään. Kun ajoin hetken tässä "moodissa" niin kiinnitin huomion, että kaikki nykiminen vaihtaessa jäi myös pois ja vaihtoi todella pehmeästi. Auto levikkeelle, sammutus, hetken päästä käyntiin ja taas toimi kickdown ja sama nykiminen vaihtaessa alkoi.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Virranpoika kirjoitti: Ke 04.10.2023 07:55 Eilen illalla tekemäni huomio: Kun "normaali" tilanteessa aski arpoo vaihtamista niin ylös kuin alas ja usein ylämäkeen tullessa alkaa nykimään kun arpoo, että pitäisikö vaihtaa pienemmälle. Eilen Kickdown teki taas tepposet eli alkoi "hakkaaamaan" ja sen jälkeen jonkin sortin vikatilaan eli kickdown ei toiminut enää ollenkaan eikä myöskään tehoja ollut kunnolla jos lähti nollasta kiihdyttämään. Kun ajoin hetken tässä "moodissa" niin kiinnitin huomion, että kaikki nykiminen vaihtaessa jäi myös pois ja vaihtoi todella pehmeästi. Auto levikkeelle, sammutus, hetken päästä käyntiin ja taas toimi kickdown ja sama nykiminen vaihtaessa alkoi.
Tuosta tulee miellen että onhan moottorin puolella kaikki varmasti kunnossa
eikä mitään ohjelman muutoksia tehty ?
Mökkillä
'
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Tiedossa ei ainakaan ole mitään muutoksia. Siihen on nyt vaihdettu ensin ahtopaineen säädin ja railipaineen säädin.
Se, mikä pistää korvaan on se rahina vaihteistosta kun se alkaa vaihtamaan. En ole sitä muissa ML:ssä huomannut.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
Virranpoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Virranpoika »

Osaako joku fakiiri täällä kertoa, että sopiiko Ruotsista löytämäni 722.901 vaihteisto tuon alkuperäisen 722.902 tilalle?
Olen googlaillut enkä löydä pitävää infoa aiheesta. Kestää sen pitäisi, koska ML500 bensa, josta tuo 901 on kotoisin on tehokkaampi ja siinä on enemmän vääntöä kuin 280:ssa.
Mikä niiden ero lopulta on? Kytkinten määrässä, vai missä?
Pitääkö tuollainen mersun aski ohjelmoida vaihdon jälkeen?
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Virranpoika kirjoitti: Ke 04.10.2023 15:33 Osaako joku fakiiri täällä kertoa, että sopiiko Ruotsista löytämäni 722.901 vaihteisto tuon alkuperäisen 722.902 tilalle?
Olen googlaillut enkä löydä pitävää infoa aiheesta. Kestää sen pitäisi, koska ML500 bensa, josta tuo 901 on kotoisin on tehokkaampi ja siinä on enemmän vääntöä kuin 280:ssa.
Mikä niiden ero lopulta on? Kytkinten määrässä, vai missä?
Pitääkö tuollainen mersun aski ohjelmoida vaihdon jälkeen?
Ainakin käytetty
Laatikon electronikka(tcu/vgs) on autokohtainen
lukittu autoon jos sen haluaa hyödyntää
niin se lukitus pitää poistaa ja sitten koodat kohde autoon

toinen juttu mikä tulee miellen varmistaa turbinkotelon
kiinitys pulttien kohdat bensa/disel

jos käytössä epc niin sieltä voi osanumerolla katsoa mitkä käy mihinkin

https://ovoko.fi/osat/vrc4935-722-902-m ... gLlFfD_BwE

ihan hirmu hintojahan ei nuo 722,902 näytä makasavan
Mökkillä
'
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Varokaa, myös imusarjan läppien ohjaus moottori on samassa sähköpiirissä ja saa öljykylvyn turbon lähellä ja se saattaa sekoittaa myös vnt säätimen. Varsinkin R mallissa ja miksei myös ML. E sarjassa toteus erillainen...? Niistä saa yleensä pois nuo viat softalla...kun Tuikku tekkee taikojaan.
Viimeksi täällä viikolla kävi R mese, joka vaihtoi vaihteet muka huonosti. Eli vnt sekoo, kun imusarjan läppämotin ohjaus sekoilee ja aiheuttaa häröjä vnt säätimelle. Oire tuntuu kuin vaihdelaatikko sekoilisi, mutta vnt motin vispaus sen tekkee. Kokeiltu uutta\ehjää vnt säädintä, eipä auttanut. Eli nyt käydään imusarjaläppien moottorin tutkimiseen...
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Niinhän se on
minkä jo moneen kertaan sanonnut että jos moottorin
puolella joku sekoilee se näkyy myös vaihdelaatikon toiminassa
Mökkillä
'
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Imusarjan läppien motti hörpännyt öljyä, se sekoittaa myös vnt ohjaimen....
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja K-N »

Mikä mahtaa olla 164 om642 ajaa rauhallisesti jtn5-60km/h ja kierroksia aika vähän,painaa kaasun pohjaan ei lähde minnekkään,mutta kun vaihtaa ratintakaa muutaman vaihteen pienempää niin sitten lähtee.Ei tee mitään vikatila.
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

K-N kirjoitti: Ti 09.04.2024 21:50 Mikä mahtaa olla 164 om642 ajaa rauhallisesti jtn5-60km/h ja kierroksia aika vähän,painaa kaasun pohjaan ei lähde minnekkään,mutta kun vaihtaa ratintakaa muutaman vaihteen pienempää niin sitten lähtee.Ei tee mitään vikatila.
Nouseeko kuitenkin kierokset ?
tarkista kaasupohjaan nappulan toiminta
Mökkillä
'
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja K-N »

Ei nouse jää miettimään eikä lähde ennen kiihtymään kunnes painaa pari vaihdetta pienemmälle(manuaalisesti),muuten laatikko vaihtaa hyvin ja huomaamattomasti,mutta jossain vaiheessa tuntuu ,että pistää liiansuuren vaihteen eikä vaihda sitä pienemmälle
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

K-N kirjoitti: Ke 10.04.2024 06:53 Ei nouse jää miettimään eikä lähde ennen kiihtymään kunnes painaa pari vaihdetta pienemmälle(manuaalisesti),muuten laatikko vaihtaa hyvin ja huomaamattomasti,mutta jossain vaiheessa tuntuu ,että pistää liiansuuren vaihteen eikä vaihda sitä pienemmälle
Mitä testeri näytti kaasupohjaan nappulan toiminasta ?
onko autoa muutettu jotenkin ?
miten vaiva alkoi/ilmantui ?
ottaa kuitenkin kieroksia yli 3500 ?
Mökkillä
'
K-N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Su 26.12.2010 12:16
Paikkakunta: 02

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja K-N »

FinlandMerceds kirjoitti: To 11.04.2024 10:10
K-N kirjoitti: Ke 10.04.2024 06:53 Ei nouse jää miettimään eikä lähde ennen kiihtymään kunnes painaa pari vaihdetta pienemmälle(manuaalisesti),muuten laatikko vaihtaa hyvin ja huomaamattomasti,mutta jossain vaiheessa tuntuu ,että pistää liiansuuren vaihteen eikä vaihda sitä pienemmälle
Mitä testeri näytti kaasupohjaan nappulan toiminasta ?
onko autoa muutettu jotenkin ?
miten vaiva alkoi/ilmantui ?
ottaa kuitenkin kieroksia yli 3500 ?
Auto ostettiin vasta ja ei vielä käynyt testein nokassa,ottaa tyhjänä kierrokset ,mutta ei vedossa ennen kuin vaihtaa parivaohdetta pienempään
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 ja automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

K-N kirjoitti: To 11.04.2024 12:15
FinlandMerceds kirjoitti: To 11.04.2024 10:10
K-N kirjoitti: Ke 10.04.2024 06:53 Ei nouse jää miettimään eikä lähde ennen kiihtymään kunnes painaa pari vaihdetta pienemmälle(manuaalisesti),muuten laatikko vaihtaa hyvin ja huomaamattomasti,mutta jossain vaiheessa tuntuu ,että pistää liiansuuren vaihteen eikä vaihda sitä pienemmälle
Mitä testeri näytti kaasupohjaan nappulan toiminasta ?
onko autoa muutettu jotenkin ?
miten vaiva alkoi/ilmantui ?
ottaa kuitenkin kieroksia yli 3500 ?
Auto ostettiin vasta ja ei vielä käynyt testein nokassa,ottaa tyhjänä kierrokset ,mutta ei vedossa ennen kuin vaihtaa parivaohdetta pienempään

Siis ostaessa jo ollut tuollainen ?
sitten voi olla vaikka mikä ohjelmaa ronkittu miten sattuu tms
sitä suuremalla syyllä testerin piuhan päähän ja katsoa mitä näytää tapahtuvan
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin