Mersun hankinta
Mersun hankinta
Moi!
Auton vaihto suunnitteilla ja pähkäilyjen jälkeen mersu mukana vaihtoehdoissa, joten tänne tuli rekisteröityä. Kokemusta mersuista ei käytännössä taksimatkustusta enempää ole . Tähän asti lähinnä Volvolinjalla menty. Vaihtoehtoina olikin lähinnä BMW 5-sarja ( E61) ja Audilta A6(C6) ja A4(B7,B8) kun nelikkoa haaveilin ja Volvo putosi pois vaihtoehdoista nelivedon osalta.
Mersu ei ollut mielessä aiemmin mutta rupesi kuitenkin kiinnostamaan yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona. Hintakatto tulee olemaan jossain 20ke kieppeillä max eli käytettyä siis ollaan hankkimassa. Mallivaihtoehto on rajautunut E-sarjan farkkuun ( W211, W212) ja diesel on käyttövoima.
Lähinnä nyt noiden mallien eroja hyvät/huonot puolet kaipailisin ja käyttökokemuksia. Moottorivaihtoehtoja näyttäisi olevan runsaasti ja ehkä 200cdi jää pois(onko liian laiska isoon autoon?). Nelivetoja aika vähän tarjolla tuossa budjetissa, joten ei välttämätön.
Joku mersumieshän se pitäisi olla koeajolla matkassa mutta ei tuttavapiirisssä juurikaan näitä "autotietäjiä" mersujen osalta ole. Kaikki info olisi tervetullutta kyseisistä malleista Löytyyhän täältä tietysti haulla paljon juttua, mutta tuntuu loputtomalta suolta ja joku tiivis yleisinfo oisi kiva. Tarkempaan tietoon tietysti etsitään sitten juttua omista topiceista.
Auton vaihto suunnitteilla ja pähkäilyjen jälkeen mersu mukana vaihtoehdoissa, joten tänne tuli rekisteröityä. Kokemusta mersuista ei käytännössä taksimatkustusta enempää ole . Tähän asti lähinnä Volvolinjalla menty. Vaihtoehtoina olikin lähinnä BMW 5-sarja ( E61) ja Audilta A6(C6) ja A4(B7,B8) kun nelikkoa haaveilin ja Volvo putosi pois vaihtoehdoista nelivedon osalta.
Mersu ei ollut mielessä aiemmin mutta rupesi kuitenkin kiinnostamaan yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona. Hintakatto tulee olemaan jossain 20ke kieppeillä max eli käytettyä siis ollaan hankkimassa. Mallivaihtoehto on rajautunut E-sarjan farkkuun ( W211, W212) ja diesel on käyttövoima.
Lähinnä nyt noiden mallien eroja hyvät/huonot puolet kaipailisin ja käyttökokemuksia. Moottorivaihtoehtoja näyttäisi olevan runsaasti ja ehkä 200cdi jää pois(onko liian laiska isoon autoon?). Nelivetoja aika vähän tarjolla tuossa budjetissa, joten ei välttämätön.
Joku mersumieshän se pitäisi olla koeajolla matkassa mutta ei tuttavapiirisssä juurikaan näitä "autotietäjiä" mersujen osalta ole. Kaikki info olisi tervetullutta kyseisistä malleista Löytyyhän täältä tietysti haulla paljon juttua, mutta tuntuu loputtomalta suolta ja joku tiivis yleisinfo oisi kiva. Tarkempaan tietoon tietysti etsitään sitten juttua omista topiceista.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mersun hankinta
Suurin merkitys on tietysti onnella.
Ehkä se oma perstuntuma antaa parhaimman käsityksen ?
Muuten luulisin w212 olevan modernimpi, vähäkulutuksellisempi ja alustaltaan kestävämpi sekä ylipäätään tietoinen pyrkimys tehdä moderni "lankku". Näin muistan jossain lukeneen.
Itse asiassa seuraan mielenkiinnolla, jos joku erottelee hyvät ja huonot puolet perustellen. Erilaisia yksityskohtia pidän enempi makuasioina.
Farkuissa vertailisin lisäksi sen tilan mikä farkulla pyritään saavuttamaan, jos sillä on merkitystä.
Vertailisin melun ja miettisin järkevän rengastuksen ja tästä tulevan epäsymmetrisyyden korvakuuloon. Tätäkään en pysty kovin tarkasti kohdentamaan malliin.
Ehkä se oma perstuntuma antaa parhaimman käsityksen ?
Muuten luulisin w212 olevan modernimpi, vähäkulutuksellisempi ja alustaltaan kestävämpi sekä ylipäätään tietoinen pyrkimys tehdä moderni "lankku". Näin muistan jossain lukeneen.
Itse asiassa seuraan mielenkiinnolla, jos joku erottelee hyvät ja huonot puolet perustellen. Erilaisia yksityskohtia pidän enempi makuasioina.
Farkuissa vertailisin lisäksi sen tilan mikä farkulla pyritään saavuttamaan, jos sillä on merkitystä.
Vertailisin melun ja miettisin järkevän rengastuksen ja tästä tulevan epäsymmetrisyyden korvakuuloon. Tätäkään en pysty kovin tarkasti kohdentamaan malliin.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Mersun hankinta
Uskoisin että kannattaa huomio kiinnittää kilometreihin ja sen myötä yleiskuntoon. Alkupään lastentaudit on noilla ajomäärillä jo korjattu. Itse olen ensimmäisen w212 Mersun omistaja, myös pitkän Volvoputken läpikäyneenä (15) sanoisin ettei hirveitä eroja ole. Vetotapa ehkä päällimmäisenä, ja kääntyvät etupyörät. Kelpo auto, pienikulutuksinen ja tilava.
Re: Mersun hankinta
Kakssatasesta saa ihan hyvät tehot ohjelmoimalla.... moottorityyppi vaihtui nelipyttyisissä 2009, E-mallissa korimallin myötä (OM646->OM651) samalla kulutus ja päästöt pienenivät, vanhempi moottori ehkä luotettavampi , 2010-luvulla automaatti vaihtui 7-vaihteiseksi ..... onko c-malli vallan mahdoton ajatus ? tuolla budjetilla (20k€) sais jo kivasti varustellun , vähän ajetun facelifti(2011->) ceen.... E-malli on mukavaan matkantekoon , kun taas C - on enemmän , miten sen sanois....ajajan auto.... tässä nyt tällaisia ajatuksia ens alkuun
W210 E50 amg, W211 220 cdi
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
ex - S204 220cdia AMG-sport,- W202 180b -97, -W123 250b -79
Re: Mersun hankinta
W212 mallina jostain 2012 eteenpäin, jossa ratti vaihtui kolmepuolaseen. Itse sivuuttaisin 2009-2010 mallit.
Suutinongelmat poistuu, vesipumppu jo päivitetty, jakoketjuhommat korjattu ja muita pienempiä
vikakohteita päivitetty.
Takavetona vähän "liukas" talvella, mutta ajeleehan silläkin.
Auto ei kyllä kilometrejä pelkää ja automaatti on myös huollettuna kestävä.
Omaa kokemusta on 2009 mallisesta W212 250 cdi:tä.
Suutinongelmat poistuu, vesipumppu jo päivitetty, jakoketjuhommat korjattu ja muita pienempiä
vikakohteita päivitetty.
Takavetona vähän "liukas" talvella, mutta ajeleehan silläkin.
Auto ei kyllä kilometrejä pelkää ja automaatti on myös huollettuna kestävä.
Omaa kokemusta on 2009 mallisesta W212 250 cdi:tä.
Re: Mersun hankinta
Erilaisten katsastus- ja muiden tilastojen perusteella laatu on parantunut W211:n ja W212:n välillä. W212:ssa on hyvin vähän ärsyttäviä ominaisuuksia. Alustan osat tuntuvat kestävän varsin hyvin ja auto tuntuu mukavalta ja laadukkaalta.
Jakopääasiaan liittyvät keskusteluketjut kannattaa kyllä lukea läpi ainakin, jos ostaa 2012 vanhemman auton ja kuuntelee ettei rapise käynnistettäessä. Itselläni kokemusta E 220 CDI vm. 12 vailla murheita reilun vuoden ja 40 tkm ajalta. Autolla nyt ajettu 160 tkm, EGR on poistettu käytöstä ja tehoja nostettu 200 hv paremmalle puolelle. 2011 loppuvuodesta nelosdieselienkin yhteyteen tulee 7-vaihteinen laatikko, joka on kyllä huomattavasti modernimpi kuin 5-vaihteinen, vaikka 5-vaihteinen onkin kestävä ja kelpo laatikko.
Suositeltavia varusteita on esim. ILS-valot, parametriohjaus, nahkapenkit, monisäätöiset etuistuimet ja mitä kukin nyt haluaa.
Jakopääasiaan liittyvät keskusteluketjut kannattaa kyllä lukea läpi ainakin, jos ostaa 2012 vanhemman auton ja kuuntelee ettei rapise käynnistettäessä. Itselläni kokemusta E 220 CDI vm. 12 vailla murheita reilun vuoden ja 40 tkm ajalta. Autolla nyt ajettu 160 tkm, EGR on poistettu käytöstä ja tehoja nostettu 200 hv paremmalle puolelle. 2011 loppuvuodesta nelosdieselienkin yhteyteen tulee 7-vaihteinen laatikko, joka on kyllä huomattavasti modernimpi kuin 5-vaihteinen, vaikka 5-vaihteinen onkin kestävä ja kelpo laatikko.
Suositeltavia varusteita on esim. ILS-valot, parametriohjaus, nahkapenkit, monisäätöiset etuistuimet ja mitä kukin nyt haluaa.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Mersun hankinta
Omasta mielestä:
211:ssa parempaa kuin 212:ssa
- Lämmityslaite. Tehokkaampi ja lasit pysyy auki auto-asennolla lähes kelillä kuin kelillä. 212 joutuu manuaalisesti säätämään, jos haluaa nähdä ulos pakkasella. Myös raitisilmasuodattimen vaihto on mukavampi tehdä 211:een moottoritilan kautta.
- Ovisyvennykset pysyy puhtaampina ovien alareunatiivisteiden ansiosta.
- Moottoritila pysyy puhtaampana. 212:ssa on isot aukot iskaritornien yläpäässä josta pöly ja kura tunkee moottoritilaan
- Kylkilistat suojaavat markettien parkkipaikoilla ovia. Listojen ulkonäöstä voidaan olla kahta mieltä
- Esp nappula kätevästi keskikonsolissa. 212:ssa ajotietokoneen valikoissa. Tiukan paikan tullen vauhti ehtii pysähtyä ennenkuin ESP:n löytää ja saa pois ajotietokoneen valikoista.
- Nelisylinteristen OM646 hyvä maine. Samaa ei voi sanoa 2009-11 OM651:stä.
212:ssa parempaa kuin 211:ssä
- Alustan kestävyys 6-0 212:n hyväksi. Erityisesti farmarin takapää 212:ssa kestävämpi. 211:ssä menee tunnetusti etupään niveliä minkä kanssa oppii elämään ja eikä jätä tielle. Kiusallisempaa on etujousen katkeaminen jolloin myös matka katkeaa siihen.
- pienemmät päästöt ja sitä kautta verot. Kulutuksessa ei mielestäni ole käytännössä eroa. Kikkailemalla saatu päästöt näyttämään paremmilta
- Tilavampi ja hiljaisempi
- Kaikin puolin nykyaikaisempi
Volvomiehelle ehdoton varuste on Xenonit tai LEDit. Muuten tuntuu hämärältä. Lisäksi itse en tykkää Artico-tekonahkapenkeistä enkä avantgarden vakio puolitekonahkapenkeistäkään. Eli aito nahka- tai kokokangasverhoilu saisi olla.
Itse valitsisin vm. 2011 tai uudemman S212:n. Saksasta tuotuna mahtuu miltei 20 k€ haarukkaan 150tkm ajettuna. S211:et on vähän ajettuna melko kalliita Saksassa ja isompien veroprosenttien takia hintahyöty jää pieneksi. Vielä kun huomioi kalliimmat käyttöverot Suomessa, niin valinta on selvä.
Itsellä 10 v kokemusta W211/S211 ja kolme vuotta W212FL
211:ssa parempaa kuin 212:ssa
- Lämmityslaite. Tehokkaampi ja lasit pysyy auki auto-asennolla lähes kelillä kuin kelillä. 212 joutuu manuaalisesti säätämään, jos haluaa nähdä ulos pakkasella. Myös raitisilmasuodattimen vaihto on mukavampi tehdä 211:een moottoritilan kautta.
- Ovisyvennykset pysyy puhtaampina ovien alareunatiivisteiden ansiosta.
- Moottoritila pysyy puhtaampana. 212:ssa on isot aukot iskaritornien yläpäässä josta pöly ja kura tunkee moottoritilaan
- Kylkilistat suojaavat markettien parkkipaikoilla ovia. Listojen ulkonäöstä voidaan olla kahta mieltä
- Esp nappula kätevästi keskikonsolissa. 212:ssa ajotietokoneen valikoissa. Tiukan paikan tullen vauhti ehtii pysähtyä ennenkuin ESP:n löytää ja saa pois ajotietokoneen valikoista.
- Nelisylinteristen OM646 hyvä maine. Samaa ei voi sanoa 2009-11 OM651:stä.
212:ssa parempaa kuin 211:ssä
- Alustan kestävyys 6-0 212:n hyväksi. Erityisesti farmarin takapää 212:ssa kestävämpi. 211:ssä menee tunnetusti etupään niveliä minkä kanssa oppii elämään ja eikä jätä tielle. Kiusallisempaa on etujousen katkeaminen jolloin myös matka katkeaa siihen.
- pienemmät päästöt ja sitä kautta verot. Kulutuksessa ei mielestäni ole käytännössä eroa. Kikkailemalla saatu päästöt näyttämään paremmilta
- Tilavampi ja hiljaisempi
- Kaikin puolin nykyaikaisempi
Volvomiehelle ehdoton varuste on Xenonit tai LEDit. Muuten tuntuu hämärältä. Lisäksi itse en tykkää Artico-tekonahkapenkeistä enkä avantgarden vakio puolitekonahkapenkeistäkään. Eli aito nahka- tai kokokangasverhoilu saisi olla.
Itse valitsisin vm. 2011 tai uudemman S212:n. Saksasta tuotuna mahtuu miltei 20 k€ haarukkaan 150tkm ajettuna. S211:et on vähän ajettuna melko kalliita Saksassa ja isompien veroprosenttien takia hintahyöty jää pieneksi. Vielä kun huomioi kalliimmat käyttöverot Suomessa, niin valinta on selvä.
212:n ratti on avantgardessa kolmipuolainen koko mallisarjassa (myös faceliftissä). Elegance ja classic nelipuolainenTimex kirjoitti:W212 mallina jostain 2012 eteenpäin, jossa ratti vaihtui kolmepuolaseen.
Itsellä 10 v kokemusta W211/S211 ja kolme vuotta W212FL
Re: Mersun hankinta
Ajoin s211 4Matic 320CDI:llä vajaa 130tkm keskikulutuksella 8,92. Nyt on tultu s212 4Matic 350CDI:llä samanlaista ajoa reilut 50tkm keskikulutuksella 8,2. Kulutukset mitattu tankkauksista matkamittarin mukaan.tulimäki kirjoitti:Kulutuksessa ei mielestäni ole käytännössä eroa.
Re: Mersun hankinta
Itsellä oli tuo W212 2009 mallinen Avantgarde, jossa oli kylläkin nelipuolainen ratti.
Kolmepuolainen oli AMG versiossa tai korisarjassa jos sen otti kyseiseen malliin.
Ratti muuttui kolmepuolaiseksi joskus 2012 mielestäni. Mallina samantyylinen kuin esim. C-sarjassa facelift 2013.
Kolmepuolainen oli AMG versiossa tai korisarjassa jos sen otti kyseiseen malliin.
Ratti muuttui kolmepuolaiseksi joskus 2012 mielestäni. Mallina samantyylinen kuin esim. C-sarjassa facelift 2013.
Re: Mersun hankinta
Ymmärsin ensimmäisestä Timexin rattikommentista, ettei nelipuolaisia olisi 2012 jälkeen lainkaan, mutta tarkoititkin vain Avantgardea. Sen osalta varmaan noin kuten sanot.
Kulutuksesta vielä. En ole tarkkaa kirjaa pitänyt, mutta kommenttini, ettei kulutuksessa ole eroja perustuu omiin ajoihin. Tuo uudempi 651 vie mielestäni enemmän puolilämpimällä koneella kaupunkiajossa, kun taas matka-ajossa selvästi vähemmän kuin 211:n 646 (ei DPF). Vielä kun 212 joutuu käyttämään Webastoa enemmän käyntilämpötilan saavuttamiseksi niin tasoissa ollaan.
Taitaa olla DPF:llä joku merkitys talvikulutuksen lisääjänä.
Kulutuksesta vielä. En ole tarkkaa kirjaa pitänyt, mutta kommenttini, ettei kulutuksessa ole eroja perustuu omiin ajoihin. Tuo uudempi 651 vie mielestäni enemmän puolilämpimällä koneella kaupunkiajossa, kun taas matka-ajossa selvästi vähemmän kuin 211:n 646 (ei DPF). Vielä kun 212 joutuu käyttämään Webastoa enemmän käyntilämpötilan saavuttamiseksi niin tasoissa ollaan.
Taitaa olla DPF:llä joku merkitys talvikulutuksen lisääjänä.
Re: Mersun hankinta
Oma toivelista, tärkeysjärjestys:
-vm 2012, pre-facelift, tai facelift, vm2013. Silloin keula muuttui. LED valot tuli, jotka eivät ole kovin hyvät. Xenonit on kuitenkin paremmat märällä, pimeässä. Vasta myöhemmin tuli lisävarusteena MultiBeam LEDit, jotka on paremmat (2015?)
-Parametrinen ohjaus, varustekoodi: 211(sähköinen) tai 213(hydraulinen)
-7-lovinen laatikko. Osa 4-pyttyisistä tuli ainakin vielä 2011 myös 5-lovisella laatikoilla. Kannattaa varmistaa
-Nahkapenkit, Sport (vakioita paremmat istua) tai Comfort (monisäätöiset)
-Avantgarde. Tyyli kysymys
-Command stereot, Harman Kardon kajareilla. Pariutuu paremmin IPhonen kanssa.
-Elektroniikkaa oman maun mukaan.
-Webasto, on harvinaisempi Saksan autoissa. Suomi malleissa on kait vakiona. Mutta muita nippeleitä on yleensä vähemmän.
-Panoraama katto
-jne
Toivottavasti helpottaa valintaa. Mutta yleensä kait käy juurikin päinvastoin..
-vm 2012, pre-facelift, tai facelift, vm2013. Silloin keula muuttui. LED valot tuli, jotka eivät ole kovin hyvät. Xenonit on kuitenkin paremmat märällä, pimeässä. Vasta myöhemmin tuli lisävarusteena MultiBeam LEDit, jotka on paremmat (2015?)
-Parametrinen ohjaus, varustekoodi: 211(sähköinen) tai 213(hydraulinen)
-7-lovinen laatikko. Osa 4-pyttyisistä tuli ainakin vielä 2011 myös 5-lovisella laatikoilla. Kannattaa varmistaa
-Nahkapenkit, Sport (vakioita paremmat istua) tai Comfort (monisäätöiset)
-Avantgarde. Tyyli kysymys
-Command stereot, Harman Kardon kajareilla. Pariutuu paremmin IPhonen kanssa.
-Elektroniikkaa oman maun mukaan.
-Webasto, on harvinaisempi Saksan autoissa. Suomi malleissa on kait vakiona. Mutta muita nippeleitä on yleensä vähemmän.
-Panoraama katto
-jne
Toivottavasti helpottaa valintaa. Mutta yleensä kait käy juurikin päinvastoin..
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Mersun hankinta
Kiitos tähänastisista vinkeistä Paljonhan tuossa jo asiaa tulikin. Mites nuo 2011 vuoden mallit? Onko joku välimalli, jos 2009-2010 malleja kannattaa varauksella katella? 2012 vuoden mallit alkaa olla ehkä budjetin yli
Onko 2011 malleissa jo 7-pykäläinen laatikko? Huomasin yhden 2010 mallin, jossa tuo 7-lovinen aski. Tosin oli 350cdi eli onko vaan noissa saanut aiemmin.
Onko 2011 malleissa jo 7-pykäläinen laatikko? Huomasin yhden 2010 mallin, jossa tuo 7-lovinen aski. Tosin oli 350cdi eli onko vaan noissa saanut aiemmin.
Re: Mersun hankinta
Taisi tulla 2012 pre-facelift malleihin kaikkiin tuo 7-portainen loota.
Osan aikaa sai myös 5-portaisella laatikolla samaa autoa, mutta päästöt oli vähän korkeammat kuin 7-portaisella.
Kutoskoneissa oli 7-portainen aina.
Näin omasta mielestä, mutta korjatkaa jos olin väärässä!
Osan aikaa sai myös 5-portaisella laatikolla samaa autoa, mutta päästöt oli vähän korkeammat kuin 7-portaisella.
Kutoskoneissa oli 7-portainen aina.
Näin omasta mielestä, mutta korjatkaa jos olin väärässä!
Re: Mersun hankinta
Näyttää olevan W211 korisissakin kutoskoneisissa 7portainen laatikko. Liekkö ihan eri laitos kuitenkin? Menishän tuo 211 korinenkin 280/320 versiona hyvillä varusteilla -07 vuotisia näyttää jonkinverran olevan parisataa tonnia ajettuina. 5-10ke halvempia kun vastaavat W212 koriset sieltä 2011-2013 välistä.
Onhan tuo 212 ihan hyvän näköinen kori, tosin ei tuo vanhempikaan ruma ole Olikos noissa 211 korisissa muuten isompia murheita ( jakopää, suuttimet jne.) ? Alustajumppaan Volvojen kanssa tottuneena ei niin pahasti tuo 212:sta heikompi alusta jännitä.
No katellaan rauhassa, ei oo kiire. Eiköhän se auto löydy vielä
Onhan tuo 212 ihan hyvän näköinen kori, tosin ei tuo vanhempikaan ruma ole Olikos noissa 211 korisissa muuten isompia murheita ( jakopää, suuttimet jne.) ? Alustajumppaan Volvojen kanssa tottuneena ei niin pahasti tuo 212:sta heikompi alusta jännitä.
No katellaan rauhassa, ei oo kiire. Eiköhän se auto löydy vielä
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Mersun hankinta
Mulla on E250 cdi vm. -11 rek 8.8.2011 ja 7-pykäläinen laatikko.Timex kirjoitti:Taisi tulla 2012 pre-facelift malleihin kaikkiin tuo 7-portainen loota.
Osan aikaa sai myös 5-portaisella laatikolla samaa autoa, mutta päästöt oli vähän korkeammat kuin 7-portaisella.
Kutoskoneissa oli 7-portainen aina.
Näin omasta mielestä, mutta korjatkaa jos olin väärässä!
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Mersun hankinta
Terve!Timex kirjoitti:Taisi tulla 2012 pre-facelift malleihin kaikkiin tuo 7-portainen loota.
Osan aikaa sai myös 5-portaisella laatikolla samaa autoa, mutta päästöt oli vähän korkeammat kuin 7-portaisella.
Kutoskoneissa oli 7-portainen aina.
Näin omasta mielestä, mutta korjatkaa jos olin väärässä!
No eipä tuossa oikeastaan korjattavaa ole, ehkä vähän täydennettävää W212 250cdi malleihin tuli 7G vaihteisto aikaisemmin kuin 200cdi ja 220cdi malleihin. Minulla oli keväällä 2011 rekisteröity 250cdi 7G vaihteistolla. Oli muuten erittäin hyvä ja luotettava auto, minäkin suosittelen W212 mallia, jos vain budjetti antaa mahdollisuuden. W211 oli erittäin hyvä ja komea auto, mutta aika paljon pikkuvikoja. Minulla oli 280 bensa ´06 ja 200cdi ´08 (alustan osat, puhaltimen moottori, kiukutteli herkästi alijännitteestä (akku erittäin kylmässä paikassa tavaratilan lattian alla), lambda-anturit, bensamallissa moottorin vikavalo syttyi silloin tällöin eri syistä.
Re: Mersun hankinta
Tuossa kun tuli etsiskeltyä tietoa tekniikasta ni hyppäsi silmille Air matic ongelmat
Semmonen käsitys jäi, että varsin yleinen vaiva tällä alustalla ja pirun kallis korjattava. Oonko ymmärtänyt oikein, että w211 alusta alkaen tähän päivään kaikissa farkuissa on vähintäänkin takana ilmajouset? Ja Air matic alustalla varustetuissa lisänä etupäässä plus muut siihen liittyvät kilkkeet?
Siis normaali kierrejousilla olevaa peräpäätä ei w211/w212 ole olemassa?
Varmaan hieno ja hyvä systeemi toimiessaan kyllä Mietin vaan että pitää vissiin varautua jossain vaiheessa kalliiseen alustaremonttiin
Semmonen käsitys jäi, että varsin yleinen vaiva tällä alustalla ja pirun kallis korjattava. Oonko ymmärtänyt oikein, että w211 alusta alkaen tähän päivään kaikissa farkuissa on vähintäänkin takana ilmajouset? Ja Air matic alustalla varustetuissa lisänä etupäässä plus muut siihen liittyvät kilkkeet?
Siis normaali kierrejousilla olevaa peräpäätä ei w211/w212 ole olemassa?
Varmaan hieno ja hyvä systeemi toimiessaan kyllä Mietin vaan että pitää vissiin varautua jossain vaiheessa kalliiseen alustaremonttiin
Re: Mersun hankinta
Farkuissa on aina vähintään takana ilmat. Kalleuskin on vähän asennekysymys, perusilmaperäfarkkuun eBaystä pussit 320 €/kpl, kompura reilun 200 €, orkkistasoanturi 150 € ja siinäpä taitaa olla kutakuinkin koko järjestelmä uusittu... Eikä nuo kerralla mene kuitenkaan, eikä työmäärä ole minkään noiden vaihdossa mitenkään ihmeellinen. On se sen arvoista mielestäni, ei tartte katsella roikkuvaa perää edes painavaa asuntovaunua kiskoessa.
Viimeksi muokannut luokyio, To 15.12.2016 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Mersun hankinta
211-> kaikissa farkuissa (ainakin s211, s212, luullakseni myös s213) on aina ilmajouset takana. Airmaticissa on sitten myös edessä. Lisäksi ainakin s211:ssä (ja luullakseni uudemmissakin) takapää eroaa siten, että jousituksen ja maavaran säätö lisäilmasäiliöineen on vain airmaticissa. Perusfarkku ilmajousin on siis ainakin s211:ssä airmaticia yksinkertaisempi myös takapään osalta.Pete75 kirjoitti:Tuossa kun tuli etsiskeltyä tietoa tekniikasta ni hyppäsi silmille Air matic ongelmat
Semmonen käsitys jäi, että varsin yleinen vaiva tällä alustalla ja pirun kallis korjattava. Oonko ymmärtänyt oikein, että w211 alusta alkaen tähän päivään kaikissa farkuissa on vähintäänkin takana ilmajouset? Ja Air matic alustalla varustetuissa lisänä etupäässä plus muut siihen liittyvät kilkkeet?
Siis normaali kierrejousilla olevaa peräpäätä ei w211/w212 ole olemassa?
Varmaan hieno ja hyvä systeemi toimiessaan kyllä Mietin vaan että pitää vissiin varautua jossain vaiheessa kalliiseen alustaremonttiin
On se kalliimpi korjattava kuin teräsjouset, mutta toisaalta jos tekee asiat järkevästi (kompuran suodattimen vaihto / ryynien kuivaus, lisäilmasäiliön korjaus/vaihto koko jousipaketin sijaan, osien tilaaminen ulkomailta Vehon sijaan jne), ei se mikään järjettömän kallis korjattavakaan ole.
Ilmeisesti myös 211:n airmatic on hieman vikaherkempi kuin uudemmat (?)
Itselläni on sekä 211 että 212 ollut airmaticilla, ja tulee kyllä tulevatkin autot olemaan jos se minusta on kiinni. Makuasioita toki.
Re: Mersun hankinta
Airmatic tai pelkkä perän ilmapussit, eivät ole mikään ongelma.
Ainut ongelma siinä on, että Veho ja kumppanit on kädettömiä sen kanssa: odottavat, että saa vaihtaa koko roskan. Hinta lappu on silloin kova.
Avainsana on huolto: ilmankuivaus ryynit, Silica Gel, ja ilmansuodatin. Hintaa yhteensä alle 20€ ja tunnin työ. Kompura on helpossa paikassa vararenkaan kotelon vieressä. Ja kannattaa tehdä esim 3-4 vuoden välein, mielummin syksyllä.
S212 pussit eivät ole herkkiä hajoamaan. Mutta turhaan niitä on vaihdettu varmasti satoihin.
btw. Veho Airport lupasi tehdä myös kompuran huollon (ryynien vaihdon). Onko kukaan kysynyt?
Otan ja käyn paikan päällä kysymässä, kun seuraava huolto on ajankohtainen.
Ainut ongelma siinä on, että Veho ja kumppanit on kädettömiä sen kanssa: odottavat, että saa vaihtaa koko roskan. Hinta lappu on silloin kova.
Avainsana on huolto: ilmankuivaus ryynit, Silica Gel, ja ilmansuodatin. Hintaa yhteensä alle 20€ ja tunnin työ. Kompura on helpossa paikassa vararenkaan kotelon vieressä. Ja kannattaa tehdä esim 3-4 vuoden välein, mielummin syksyllä.
S212 pussit eivät ole herkkiä hajoamaan. Mutta turhaan niitä on vaihdettu varmasti satoihin.
btw. Veho Airport lupasi tehdä myös kompuran huollon (ryynien vaihdon). Onko kukaan kysynyt?
Otan ja käyn paikan päällä kysymässä, kun seuraava huolto on ajankohtainen.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Mersun hankinta
Tässä nyt hieman pähkäillyt nuita vaihtoehtoja Taitaa olla, että valinta kohdistuu nyt kuitenkin w211 autoon. w212 menee yli budjetin jonkun verran jos mieleistä haluaa Ja kyllä tuo w211 jotenkin miellyttää silmää
Vahvimpana vaihtoehtona nyt on 280cdi ja 320cdi 4matic:na ja varusteet avantgardena mutta ei osanahka verhouksella. Webasto, vetokoukku pitää olla. Aika hyvin muut tarpeelliset ja vähemmän tarpeelliset noista tuntuu löytyvän.
Ja airmatikki alusta ei ole este kaupoille, itseasiassa kun lueskellut tästä niin ehkä päinvastoin kuitenkin No joitakin on tullut jo kateltua ja yhtä tutkailtu paikanpäällä. Ehkäpä se sieltä vielä mersu löytyy pihaan
Kiitos tässä vaiheessa kaikille jo tietoa jakaneille
Vahvimpana vaihtoehtona nyt on 280cdi ja 320cdi 4matic:na ja varusteet avantgardena mutta ei osanahka verhouksella. Webasto, vetokoukku pitää olla. Aika hyvin muut tarpeelliset ja vähemmän tarpeelliset noista tuntuu löytyvän.
Ja airmatikki alusta ei ole este kaupoille, itseasiassa kun lueskellut tästä niin ehkä päinvastoin kuitenkin No joitakin on tullut jo kateltua ja yhtä tutkailtu paikanpäällä. Ehkäpä se sieltä vielä mersu löytyy pihaan
Kiitos tässä vaiheessa kaikille jo tietoa jakaneille