Vaihteiston glykolitesti Veholla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Vaihteiston glykolitesti Veholla

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kun vaihteisto alkoi tietyissä tilanteissa käyttäytyä kuin turbiini luistaisi, tuli ajankohteiseksi tehdä glykolitesti laatikolle.

En tunnetusti juuri marmoritiskillä vieraile joten pari vuotta sitten tuomani W209 CLK 270 ei myöskään ollut koskaan Veholla käynyt.
Soiteltuani turhaan ympäri Turun lähialueen huoltamoita (muutama ei vastaa puhelimeen tai soita takaisin ja lopuilla ei vain ole laitteistoa) annoin lopulta periksi ja sainkin parin päivän varoitusajalla peruutusajan Raision Veholle glykolitestiin.

Loppujen lopuksi testin vaatima pienenpieni liraus öljyä saatiin imaistua vaihteiston täyttöreiästä eikä koko operaatio maksanut kuin 60€ sis alv.
Homma sujui niin nopeasti etten ehtinyt edes käydä velipojan kanssa lounaalla ennen kuin auto oli valmis noudettavaksi.

Että hatunnosto Raision Vehon toiminnalle, tämä meni just niinkuin pitikin eikä ollut hinnoiteltu törkeästi kuten vähän pelkäsin.

Laatikossa onneksi EI ollut mennyt nesteet sekaisin joten taidetaan selvitä noin 40K ajettujen öljyjen vaihdolla ja koneiston putsauksella jollei sitten ole pumppu ryytynyt jolloin pitää jo pudottaa laatikko alas ja siinä onkin enemmän nyppimistä.

Itse kun en vaihteistojen sisälle uskalla koskea kuin Harrikoissa niin jätän laatikon nyppimisen Ollilan Auto- ja Konehuollon mersuspesialistin eli Leppäsen Pasin osaaviin käsiin.

Mutta joo, jos kohta joku epäilee glykolivuotoa ja haluaa nukkua yönsä hyvin niin se ei tosiaan kallis testi ole merkkiliikkeessäkään.

Cheers

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Vaihteiston glykolitesti Veholla

Viesti Kirjoittaja atlas »

Katsoitkos ensimmäiseksi mikä jäähdytin siellä oli?...tai oikeastaan yleensä noi tehdään jos siellä on valeo.
Vaihdatkos vai laitatko sen erillisen jäähdyttimen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Vaihteiston glykolitesti Veholla

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos kun valmiiksi turun/raision aluella niin Repcon
saa sen toimimaan paremin kuin uuttena
oli laatikossa/turbinissa vika sitten mikä tahansa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin