w203 cdi sammuu 244tkm -04
w203 cdi sammuu 244tkm -04
Tiedän, tämä aihe on varmasti käsitelty niin miljoonaan kertaan täällä, jokaista silmään osuvaa lukieassani, olen rajaillut mahdollisia vikoja. Silti aloitin uuden jos täältäkin saisi vielä apua. Sitten vielä siihen, että aja starille ja huolet häviää ei auta nyt, 2 tuntia päivässä vapaata, ei huvita ajella hurua osan voin tilata ja tallissa vaihtaa mutta selvittelylle ei nyt oo niin kovin aikaa.
Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Tyhjäkäynti aaltoilee välillä, todella vähän.
Paskalla obd testerillä antaa koodin
p0251 voimansiirto injection pump fuel metering control A(cam/rotor/injection)
Vähän paremmalla, jollain boschin korjaamo testerillä mikä ottaa suoraan virtansa obd pistokkeesta.
p1187 Jakoputken painevahtivuoto ja jakoputken painevahti säätöpoikkeama
Tulokseen olen tullut, että;
polttoaineen määränsäädin venttiili mikä sijaitsee pumpun vieressä
Railpaineen säätöventtiili jakopään päädyssä
Paineanturi tunnistin kuskinpäädyssä
Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.
Eli se mihin tulokseen olen päätyny niin tuo jakopäässä sijaitseva railpaineen säätöventtiili ?
KL:stä boshin 182 ja tarvike 123 ja euroista puhutaan.
Kiitokset ja kumarrukset neuvoista!
Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Tyhjäkäynti aaltoilee välillä, todella vähän.
Paskalla obd testerillä antaa koodin
p0251 voimansiirto injection pump fuel metering control A(cam/rotor/injection)
Vähän paremmalla, jollain boschin korjaamo testerillä mikä ottaa suoraan virtansa obd pistokkeesta.
p1187 Jakoputken painevahtivuoto ja jakoputken painevahti säätöpoikkeama
Tulokseen olen tullut, että;
polttoaineen määränsäädin venttiili mikä sijaitsee pumpun vieressä
Railpaineen säätöventtiili jakopään päädyssä
Paineanturi tunnistin kuskinpäädyssä
Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.
Eli se mihin tulokseen olen päätyny niin tuo jakopäässä sijaitseva railpaineen säätöventtiili ?
KL:stä boshin 182 ja tarvike 123 ja euroista puhutaan.
Kiitokset ja kumarrukset neuvoista!
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Kato kuitenkin varalta ne suuttimien ohivuodot letkulla, nuot vikakoodithan tulee alhaisesta railpaineesta, eikä noissa paineen ja määränsäätimissä välttämättä vikaa ole.
Toki määränsäätimiä näistä on mennyt, eli pumpun vieressä oleva.
Jos sattuu olemaan ohjelmoitu auto, niin passaa kivasti maksimiväännön kohdalle tuo sammuminen, millon tarvii paljon syöttöä ja paluupuolelle kuseva suutin tekee monesti tuon.
Todennäköisesti staari antais hyvin samankaltaiset ilmoitukset, koska railpaine menee alas.
Polttoainesuodatin vanha?
Toki määränsäätimiä näistä on mennyt, eli pumpun vieressä oleva.
Jos sattuu olemaan ohjelmoitu auto, niin passaa kivasti maksimiväännön kohdalle tuo sammuminen, millon tarvii paljon syöttöä ja paluupuolelle kuseva suutin tekee monesti tuon.
Todennäköisesti staari antais hyvin samankaltaiset ilmoitukset, koska railpaine menee alas.
Polttoainesuodatin vanha?
Viimeksi muokannut Kumipää, Pe 27.01.2017 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Mikäsneuvon tarve tuossa sitten on jos olet tulokseen jo päätynyt,MeinBenz kirjoitti:Tiedän, tämä aihe on varmasti käsitelty niin miljoonaan kertaan täällä, jokaista silmään osuvaa lukieassani, olen rajaillut mahdollisia vikoja. Silti aloitin uuden jos täältäkin saisi vielä apua. Sitten vielä siihen, että aja starille ja huolet häviää ei auta nyt, 2 tuntia päivässä vapaata, ei huvita ajella hurua osan voin tilata ja tallissa vaihtaa mutta selvittelylle ei nyt oo niin kovin aikaa.
Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Tyhjäkäynti aaltoilee välillä, todella vähän.
Paskalla obd testerillä antaa koodin
p0251 voimansiirto injection pump fuel metering control A(cam/rotor/injection)
Vähän paremmalla, jollain boschin korjaamo testerillä mikä ottaa suoraan virtansa obd pistokkeesta.
p1187 Jakoputken painevahtivuoto ja jakoputken painevahti säätöpoikkeama
Tulokseen olen tullut, että;
polttoaineen määränsäädin venttiili mikä sijaitsee pumpun vieressä
Railpaineen säätöventtiili jakopään päädyssä
Paineanturi tunnistin kuskinpäädyssä
Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.
Eli se mihin tulokseen olen päätyny niin tuo jakopäässä sijaitseva railpaineen säätöventtiili ?
KL:stä boshin 182 ja tarvike 123 ja euroista puhutaan.
Kiitokset ja kumarrukset neuvoista!
ehkäpä muutama juttu osia hommatessa
se "jakopäässä" oleva ei ole railpaineen säätöventtiili, vaan määrän säädin
miksi suutimien testaamisen pitäis olla akryyliputki putki
vaikea vain liittää verratuna ihan tavalisen kirkaasen joustavaan letkuun
verrattuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Jos oikeilla nimillä niin kumpis tuo nyt sitten olisijoonaskoski kirjoitti:Jos näitä tunnistimia / antureita käsiteltäisiin oikeilla nimellä, niin ne ovat rail-paineen paineentunnistin ja rail-paineen säädin, jotka ovat rail-paineputken jakotukin molemmissa päissä.
rail-paineputken jakotukin jakotukki vaiko rail-paineputki
molemmat se ei ole jos siis hakusessa on juuri oikea nimitys eikä tehtävä
tärkeää on että paineen säätö pysyy erillän määrän säädöstä sekä mittaus taasen säädöistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
.
Polttoaineen määrää ja samalla painetta järjestelmässä säädellään seuraavasti:
Yksinkertaistettu versio.
Kylmänä, tyhjäkäynnillä ja pienilla kierroksilla ja -rasituksilla säätö suoriteteen paineen säätimellä.
Normaali ajosuoritus ja siitä ylöspäin säädetään määränsäätimellä, ideana olisi silloin se, että järjestelmään otettan vaan se määrä polttoainetta, mikä tarvitaan, ei tehdä tyhjää työtä.
Polttoaineen määrää ja samalla painetta järjestelmässä säädellään seuraavasti:
Yksinkertaistettu versio.
Kylmänä, tyhjäkäynnillä ja pienilla kierroksilla ja -rasituksilla säätö suoriteteen paineen säätimellä.
Normaali ajosuoritus ja siitä ylöspäin säädetään määränsäätimellä, ideana olisi silloin se, että järjestelmään otettan vaan se määrä polttoainetta, mikä tarvitaan, ei tehdä tyhjää työtä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Annetaan sitten joku neuvo.MeinBenz kirjoitti: Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.
Ohivuoto pitää testata siinä tilanteessa, mikä aiheuttaa ongelmaa, jos haluaa tarkistaa ohivuodon vaikutuksen ongelmaan.
Joten jos auto ei sammuile kylmänä, vaan lämpöisenä, niin ohivuoto mittataan lämpöisenä.
Jos auto sammuilee kiihdyttelyn aikana/jälkeen, ohivuoto mitataan kiihdyttelyn aikana/jälkeen, muuten se ei ole testi kyseiselle ongelmalle, vaan muille ongelmille, kuten vaikka huonolle käynnistyvyydelle, josta tässä ei ole kyse.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Lopetellaan vaikka tämäkin täältä, jos nämä arkistoituvat jonnekkin. Vika on hävinnyt täysin pelkän polttoaine suodattimen vaihdolla. (alkuperäinen oli kallis.. volkkarilla täysin sama vain 100 e halvemmalla)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Onko autona c30 amg vai mikä. Itsellä kanssa ongelmia sammuilun kanssa. Ja näihin c30 aika suolasen hintasia noi suodattimet niin minkä suodattimen tilasit
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Aeromotorsilta 15€ Mahlen suodatin. Ei kuullosta kovinkaan suolaselta omaan korvaan.
Star C3 @LPR
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07
Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04
Eioo yksikään tuote oikeen näkönen tuol aeromotorsilanselmi123 kirjoitti: ↑Ma 29.01.2024 16:15 Aeromotorsilta 15€ Mahlen suodatin. Ei kuullosta kovinkaan suolaselta omaan korvaan.