w203 cdi sammuu 244tkm -04

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Tiedän, tämä aihe on varmasti käsitelty niin miljoonaan kertaan täällä, jokaista silmään osuvaa lukieassani, olen rajaillut mahdollisia vikoja. Silti aloitin uuden jos täältäkin saisi vielä apua. Sitten vielä siihen, että aja starille ja huolet häviää ei auta nyt, 2 tuntia päivässä vapaata, ei huvita ajella hurua osan voin tilata ja tallissa vaihtaa mutta selvittelylle ei nyt oo niin kovin aikaa.

Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Tyhjäkäynti aaltoilee välillä, todella vähän.

Paskalla obd testerillä antaa koodin
p0251 voimansiirto injection pump fuel metering control A(cam/rotor/injection)
Vähän paremmalla, jollain boschin korjaamo testerillä mikä ottaa suoraan virtansa obd pistokkeesta.
p1187 Jakoputken painevahtivuoto ja jakoputken painevahti säätöpoikkeama

Tulokseen olen tullut, että;
polttoaineen määränsäädin venttiili mikä sijaitsee pumpun vieressä
Railpaineen säätöventtiili jakopään päädyssä
Paineanturi tunnistin kuskinpäädyssä

Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.

Eli se mihin tulokseen olen päätyny niin tuo jakopäässä sijaitseva railpaineen säätöventtiili ?

KL:stä boshin 182 ja tarvike 123 ja euroista puhutaan.

Kiitokset ja kumarrukset neuvoista!
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Kato kuitenkin varalta ne suuttimien ohivuodot letkulla, nuot vikakoodithan tulee alhaisesta railpaineesta, eikä noissa paineen ja määränsäätimissä välttämättä vikaa ole.
Toki määränsäätimiä näistä on mennyt, eli pumpun vieressä oleva.
Jos sattuu olemaan ohjelmoitu auto, niin passaa kivasti maksimiväännön kohdalle tuo sammuminen, millon tarvii paljon syöttöä ja paluupuolelle kuseva suutin tekee monesti tuon.

Todennäköisesti staari antais hyvin samankaltaiset ilmoitukset, koska railpaine menee alas.

Polttoainesuodatin vanha?
Viimeksi muokannut Kumipää, Pe 27.01.2017 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MeinBenz kirjoitti:Tiedän, tämä aihe on varmasti käsitelty niin miljoonaan kertaan täällä, jokaista silmään osuvaa lukieassani, olen rajaillut mahdollisia vikoja. Silti aloitin uuden jos täältäkin saisi vielä apua. Sitten vielä siihen, että aja starille ja huolet häviää ei auta nyt, 2 tuntia päivässä vapaata, ei huvita ajella hurua osan voin tilata ja tallissa vaihtaa mutta selvittelylle ei nyt oo niin kovin aikaa.

Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)
Tyhjäkäynti aaltoilee välillä, todella vähän.

Paskalla obd testerillä antaa koodin
p0251 voimansiirto injection pump fuel metering control A(cam/rotor/injection)
Vähän paremmalla, jollain boschin korjaamo testerillä mikä ottaa suoraan virtansa obd pistokkeesta.
p1187 Jakoputken painevahtivuoto ja jakoputken painevahti säätöpoikkeama

Tulokseen olen tullut, että;
polttoaineen määränsäädin venttiili mikä sijaitsee pumpun vieressä
Railpaineen säätöventtiili jakopään päädyssä
Paineanturi tunnistin kuskinpäädyssä

Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.

Eli se mihin tulokseen olen päätyny niin tuo jakopäässä sijaitseva railpaineen säätöventtiili ?

KL:stä boshin 182 ja tarvike 123 ja euroista puhutaan.

Kiitokset ja kumarrukset neuvoista!
Mikäsneuvon tarve tuossa sitten on jos olet tulokseen jo päätynyt,

ehkäpä muutama juttu osia hommatessa
se "jakopäässä" oleva ei ole railpaineen säätöventtiili, vaan määrän säädin

miksi suutimien testaamisen pitäis olla akryyliputki putki
vaikea vain liittää verratuna ihan tavalisen kirkaasen joustavaan letkuun
verrattuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

joonaskoski kirjoitti:Jos näitä tunnistimia / antureita käsiteltäisiin oikeilla nimellä, niin ne ovat rail-paineen paineentunnistin ja rail-paineen säädin, jotka ovat rail-paineputken jakotukin molemmissa päissä.
Jos oikeilla nimillä niin kumpis tuo nyt sitten olisi
rail-paineputken jakotukin jakotukki vaiko rail-paineputki :roll:
molemmat se ei ole jos siis hakusessa on juuri oikea nimitys eikä tehtävä

tärkeää on että paineen säätö pysyy erillän määrän säädöstä sekä mittaus taasen säädöistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Polttoaineen määrää ja samalla painetta järjestelmässä säädellään seuraavasti:
Yksinkertaistettu versio.
Kylmänä, tyhjäkäynnillä ja pienilla kierroksilla ja -rasituksilla säätö suoriteteen paineen säätimellä.
Normaali ajosuoritus ja siitä ylöspäin säädetään määränsäätimellä, ideana olisi silloin se, että järjestelmään otettan vaan se määrä polttoainetta, mikä tarvitaan, ei tehdä tyhjää työtä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 29.04.2013 17:13

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja 0000 »

MeinBenz kirjoitti: Sammuu hetken täyskaasukiihdytyksen jälkeen, siis sammuu ei heitä vikatilaan.(käynnistyksen jälkeen vikavalo palaa hetken aikaa sitten häviää.)
Sammuu myös jos ajat vakkarilla ja mäessä vakkari antaa lisää kaasua maks 2500rpm.( 2 pientä lähes huomaamatonta nykäystä ennen sammumista, 1 sekunnin sisään)

Käynnistyy hyvin kylmällä joten suuttimien ohivuodon olen poissulkenut, sen voin testata vielä nyt vkl jollain kirkkaalla akryyliputkella.
Annetaan sitten joku neuvo.
Ohivuoto pitää testata siinä tilanteessa, mikä aiheuttaa ongelmaa, jos haluaa tarkistaa ohivuodon vaikutuksen ongelmaan.
Joten jos auto ei sammuile kylmänä, vaan lämpöisenä, niin ohivuoto mittataan lämpöisenä.
Jos auto sammuilee kiihdyttelyn aikana/jälkeen, ohivuoto mitataan kiihdyttelyn aikana/jälkeen, muuten se ei ole testi kyseiselle ongelmalle, vaan muille ongelmille, kuten vaikka huonolle käynnistyvyydelle, josta tässä ei ole kyse.
S211 E320 CDI -04
* C3
MeinBenz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.10.2012 08:48

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Lopetellaan vaikka tämäkin täältä, jos nämä arkistoituvat jonnekkin. Vika on hävinnyt täysin pelkän polttoaine suodattimen vaihdolla. (alkuperäinen oli kallis.. volkkarilla täysin sama vain 100 e halvemmalla)
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MeinBenz kirjoitti: Ma 12.06.2017 22:01 Lopetellaan vaikka tämäkin täältä, jos nämä arkistoituvat jonnekkin. Vika on hävinnyt täysin pelkän polttoaine suodattimen vaihdolla. (alkuperäinen oli kallis.. volkkarilla täysin sama vain 100 e halvemmalla)
Onko autona c30 amg vai mikä. Itsellä kanssa ongelmia sammuilun kanssa. Ja näihin c30 aika suolasen hintasia noi suodattimet niin minkä suodattimen tilasit
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Aeromotorsilta 15€ Mahlen suodatin. Ei kuullosta kovinkaan suolaselta omaan korvaan.
Star C3 @LPR
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: w203 cdi sammuu 244tkm -04

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

anselmi123 kirjoitti: Ma 29.01.2024 16:15 Aeromotorsilta 15€ Mahlen suodatin. Ei kuullosta kovinkaan suolaselta omaan korvaan.
Eioo yksikään tuote oikeen näkönen tuol aeromotorsil
Vastaa Viestiin