Miksei mersuja viritellä?
Miksei mersuja viritellä?
Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. Vai lieneekö vaan kuvittelua.
W210 E320cdi
Re: Miksei mersuja viritellä?
Mersun bensakoneisiin on heikosti saatavissa kohtuuhintaisia viriosia. Kaiken joutuu melkein tekemään itse tai teettämään muilla, jos rahnaa riittää. On näitä kuitenkin nyt turboaikakaudella joitakin rakennettu, hakutoiminnolla löytyy foorumiltakin muutamia. Noihin japseihin, jenkeistä puhumattakaan, löytyy viritysosaa kaupan hyllyltä mielin määrin.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Miksei mersuja viritellä?
Kyllä kai porukka noita vanhempia rakentelee, uudemmat liekö niin kalliita että ne joilla on varaa niitä ostaa ei ehkä rakentele autoja enää?
Oli muuten uudehko AMG CLK 55 Kleemannin ahtimella (ilmoituksen mukaan n. 450hv eli E55 lukuja) ruotsissa myynnissä joskus tuossa, että kylläpä näitäki laitellaan vissiin
Oli muuten uudehko AMG CLK 55 Kleemannin ahtimella (ilmoituksen mukaan n. 450hv eli E55 lukuja) ruotsissa myynnissä joskus tuossa, että kylläpä näitäki laitellaan vissiin
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
-
- Mersumies
- Viestit: 2747
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Miksei mersuja viritellä?
Merssuja löytyy jo tehtaankin jäljiltä pyrkivään ajoon soveltuvia
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Miksei mersuja viritellä?
Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Miksei mersuja viritellä?
Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
W210 E320cdi
Re: Miksei mersuja viritellä?
Sullakin tuossa allekirjoituksessa lukee 300SEL, niin eikös jo siltä pohjalta ole helppo päätyä lopputulemaan millaisiksi kulkineiksi ja millaisille ihmisille Mersut on tehty.
Ja ite tuollaisella laiskan pulskealla tehottomalla rapia 300 potkivalla 5-litraisella ajelevana ymmärrän kyllä ahdistuksen. Eihän se kulje mihinkään.
Kaveri kaivoi aikanaan Nissanin parilitraisesta penkissä mitattuna sen vajaa 500 pollea. Ja tosiaan, idea oli tehdä se nimenomaan hyvälaatuisia saatavilla olevia palikoita hyödyntämällä. Ja kyllähän tuo toki sitten kulkikin, mutta melko epämukava kapistus tuosta kyllä syntyi. Ei se kyllä myöskään syntynyt pikkurahalla eikä varsinkaan vahingossa. Maksoi ihan h....tisti ne pollet, mutta toki paljon vähemmän kuin jossain uudessa AMG:ssä tai M:ssä.
Ja ite tuollaisella laiskan pulskealla tehottomalla rapia 300 potkivalla 5-litraisella ajelevana ymmärrän kyllä ahdistuksen. Eihän se kulje mihinkään.
Kaveri kaivoi aikanaan Nissanin parilitraisesta penkissä mitattuna sen vajaa 500 pollea. Ja tosiaan, idea oli tehdä se nimenomaan hyvälaatuisia saatavilla olevia palikoita hyödyntämällä. Ja kyllähän tuo toki sitten kulkikin, mutta melko epämukava kapistus tuosta kyllä syntyi. Ei se kyllä myöskään syntynyt pikkurahalla eikä varsinkaan vahingossa. Maksoi ihan h....tisti ne pollet, mutta toki paljon vähemmän kuin jossain uudessa AMG:ssä tai M:ssä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2747
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Miksei mersuja viritellä?
Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä ja vielä vahingossasimoks kirjoitti:Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Miksei mersuja viritellä?
Mie viritin. Laitoin (tai oikeammin Atlas laittoi) vaimon autoon tämmösen: http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-SMALLE ... 2114838611
Vetää selkeästi paremmin. Vielä kun ohjelmoisi ECUn, niin saisi lisää vetovoimaa.
Vetää selkeästi paremmin. Vielä kun ohjelmoisi ECUn, niin saisi lisää vetovoimaa.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Miksei mersuja viritellä?
Kyllähän niissä nykyään alkaa turbot olemaan melkein kaikissa. Esim w212 e500:sen 5,5 litrainen vaihtui jossain vaiheessa 4,7 litraiseen tuplaturbomoottoriin. Tehoa ja vääntöä enemmän ja kulutus vähemmän. Toki moottori vastaavasti paljon monimutkaisempi turboine ja oheislaitteineen. Mersut nyt on tehty vähän erilaiseen ajoon mitä japsit. Pitkiä matkoja kovaa vauhtia autobaanalla, siinä vähän maltillisemmin viritelty iso moottori on parhaimmillaan.tahtoomersun kirjoitti:Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä ja vielä vahingossasimoks kirjoitti:Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Miksei mersuja viritellä?
Itse en todellakaan haluaisi mersuani millään japanilaisella psssst psrttttt wiif -turbomoottorilla. Haluan mersun automaatilla, isolla vapaastihengittävällä bensamoottorilla. Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Jos taas haluan oikean urheiluauton, niin sitten se on Porsche, Ferrari tms. Ei todellakaan mikään jaappanianihme jalkapallon kokoisella puhaltimella ja 10s turbolagilla.
CLS 63 AMG '13
Re: Miksei mersuja viritellä?
No menipäs nyt joillain tunteisiin Itellähän ei muuta olekkaan kun laiskoja autoja mutta eipä tässä varaa oliskaan niihin nopeisiin laitteisiin.. Enkä alottanut topikkia sen perusteella etteikö nämä laiskat mutta mukavat laitokset mulle kelpais.
W210 E320cdi
Re: Miksei mersuja viritellä?
Ei ne autot vakiona sellaisia ole, niissä ei ole 10s "turbolagia" ja turbo tosiaankin korvaa kuutiotuumat. No japanilaista autoa mulla ei ole koskaan ollut, mutta audin s4 2,7 tuplaturbokoneella. Se oli kyllä tekniikkansa puolesta hieno auto. Vastaava mersu eli C36 jossa oli jo jonkin verran niitä kuutiotuumiakin, sekä tehoa paperilla 15 hp enemmän niin ei se kyllä sen aneemisen 4v automaatin kanssa sille pärjännyt. Minkäänlaista turboviivettähän tuollaisessa ei ollut, sekä vääntöä mukavasti. Lastutettunahan se oli sitten jo taas ihan eri tasolla. Seuraavaan s4:seenhan audikin laittoi pari sylinteriä ja niitä kuutiotuumia mutta sellainen laiskanpulskea vetäjähän sekin sitten oli Tosin kyllä iso V8 nyt on sitten vaan iso v8. Tai no mikä nyt on iso, jenkkien mielestähän nää nyt on kaikki pikkulohkoja-kepa- kirjoitti:Itse en todellakaan haluaisi mersuani millään japanilaisella psssst psrttttt wiif -turbomoottorilla. Haluan mersun automaatilla, isolla vapaastihengittävällä bensamoottorilla. Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Jos taas haluan oikean urheiluauton, niin sitten se on Porsche, Ferrari tms. Ei todellakaan mikään jaappanianihme jalkapallon kokoisella puhaltimella ja 10s turbolagilla.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Miksei mersuja viritellä?
Mie luulen että se menee pilalle kun viritetään eli mersu on parempi sellaisenaan kun se on pakasta vedetty ja yleensä sen arvokin säilyy paremmin - tärkeää koska ne kestää kauemmin liikenteessä kun nuo riiskikipot tai ranskanpullat .simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. Vai lieneekö vaan kuvittelua.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Miksei mersuja viritellä?
Joo en minäkään uskalla ostaa yhtään autoa johon on laitettu isompaa turboa tai muuta. Enemmän kai siks kun ei näitä ite osaa eikä jaksa räpeltää sen enempää kun on pakkokarra kirjoitti:Mie luulen että se menee pilalle kun viritetään eli mersu on parempi sellaisenaan kun se on pakasta vedetty ja yleensä sen arvokin säilyy paremmin - tärkeää koska ne kestää kauemmin liikenteessä kun nuo riiskikipot tai ranskanpullat .simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. Vai lieneekö vaan kuvittelua.
W210 E320cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Miksei mersuja viritellä?
...simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. Vai lieneekö vaan kuvittelua.
Jotain pientä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/pages/AIG-Moto ... fref=photo" onclick="window.open(this.href);return false;
..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Miksei mersuja viritellä?
kyllä kait noita autoja viritellään kaiken merkkisiä. mersun diiselit on kovassa suosiossa virittelyjen kohteena, koska perusmotti on kestävä, eikä tartte alkaa kaikkia osia vaihteleen alusta loppuun jos haluaa vähän enemmän potkua pihalle. noista saa siis kohtuullisen helposti ja halvalla tehoa. kun taas monissa muissa pitää koko moottori rakentaa alusta loppuun, jotta saa kestävän koneen.
onhan noita vaikka pensakoneisia audeja ja saabeja melko paljon viritelty. ja jonkun verran diiseliaudejakin. osaavat virittelijät taitaa viritellä autoa, kun autoo. taitaa olla niin, että mihin tahansa merkkiin nyt sitten ikinään onkaan tykästynyt, niin sitä sitten rakentelee.
yks kaveri viritteli quatro audia. 2,5 litranen v6 turbodiiseli. n. 350 heppaa oli potkua ja lohko halki. nyt rakensi uuden koneen, vajaa 100tkm ajettu lohko uusilla männillä ja laakereilla. kannet kävi portattavana, nokat hiottavina ja turbo, suuttimet yms. laiteltu. pitäisi tulla vielä enemmän tehoa. saa nähdä kuinka lohko kestää. noita kun ei oikein taida pystyä kovin järkevästi edes vahvisteleen. makee peli kyllä, vnt ahtimella vetoaluekkin laaja ja neljällä pyörällä vetää, niin mukava ajella talvellakin. jos vaan tuo moottori kestäisi..
onhan noita vaikka pensakoneisia audeja ja saabeja melko paljon viritelty. ja jonkun verran diiseliaudejakin. osaavat virittelijät taitaa viritellä autoa, kun autoo. taitaa olla niin, että mihin tahansa merkkiin nyt sitten ikinään onkaan tykästynyt, niin sitä sitten rakentelee.
yks kaveri viritteli quatro audia. 2,5 litranen v6 turbodiiseli. n. 350 heppaa oli potkua ja lohko halki. nyt rakensi uuden koneen, vajaa 100tkm ajettu lohko uusilla männillä ja laakereilla. kannet kävi portattavana, nokat hiottavina ja turbo, suuttimet yms. laiteltu. pitäisi tulla vielä enemmän tehoa. saa nähdä kuinka lohko kestää. noita kun ei oikein taida pystyä kovin järkevästi edes vahvisteleen. makee peli kyllä, vnt ahtimella vetoaluekkin laaja ja neljällä pyörällä vetää, niin mukava ajella talvellakin. jos vaan tuo moottori kestäisi..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Miksei mersuja viritellä?
Kyllähän nuo japsitkin on ihan kivoja autoja, joskus on ollu omistuksessa Skyline jossa oli vähän enemän potkua ku vakiossa.
Kemorassa tuli käytyä rataa kiertämässä.
Nykyään on 606 jos siitä sais jotai irti, kevät ja kesä näyttää. Kytkin on jo laitettu pitävämmäks.
Kemorassa tuli käytyä rataa kiertämässä.
Nykyään on 606 jos siitä sais jotai irti, kevät ja kesä näyttää. Kytkin on jo laitettu pitävämmäks.
Re: Miksei mersuja viritellä?
Viritelläänhän niitä. Itse laitoin just pakosarjat. Ja kyllähän moni softaa autonsa uusiksi ja jne. Se tuntuu olevan vaan suomalaisessa autonharrastuskulttuurissa se perinteinen ajatusmalli että ei-jaksa-ei-kannata ja tehdas on sen jo sunnitellut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Miksei mersuja viritellä?
No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Miksei mersuja viritellä?
Nyt virittely on helpompaa kuin ennen ja niitä mitä sai viritellä on jo poistumassa markkinoilta tai niillä ei ole arvoa..dieseleitä kylläkin paljon viritelty mutta koko määrästä todella vähän....nämä taitaa olla toisaan köyhien autoja kun muulla ei ole vara ajaa.
Mersun moottorithan olisi kestäviä viri kohteita ...no autoilu on kallista ja virittely vielä enemmän...toisaalta käyttäjä kaarti jotka ajavat mersulla on varmaan vanhempaa jamppa kuin muilla tai niillä merkeillä joita viritellään.
Sitten on mersulla varmaan eniten malleja josta löytyy jokaiselle sopiva tehonpuolesta ja kestävyydestä tinkimättä olevaa mallia joilla on helppo ja miellyttävä ajella.
Mersun moottorithan olisi kestäviä viri kohteita ...no autoilu on kallista ja virittely vielä enemmän...toisaalta käyttäjä kaarti jotka ajavat mersulla on varmaan vanhempaa jamppa kuin muilla tai niillä merkeillä joita viritellään.
Sitten on mersulla varmaan eniten malleja josta löytyy jokaiselle sopiva tehonpuolesta ja kestävyydestä tinkimättä olevaa mallia joilla on helppo ja miellyttävä ajella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miksei mersuja viritellä?
No niin no.... Tätä juuri tarkoitin. Musta puol'toista tonnia on aika pikkuraha, jos puhutaan yli kymppitonnin autosta joka muuten on ehjä. Pistäähän jenggi isoja rahoja vanteisiin ja jotkut vielä rakentavat soittovehkeitäkin.S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Miksei mersuja viritellä?
No on se nyt aika iso raha siihennähden mitä sillä saa turboautoon. Ja muutenkin, se ehkä 10% tehonlisä on ihan se ja sama
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Miksei mersuja viritellä?
Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....??tahtoomersun kirjoitti: Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä ja vielä vahingossa
....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Re: Miksei mersuja viritellä?
Taisit astua miinaanEfraim kirjoitti:
Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....??
....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Tuli vaan tossa mieleen, että nykyäänhän tehokkaimman sarjavalmisteisen 2-litraisen bensaturbon titteliä pitää hallussaan, rumpujen pärinää, Mercedes. Ja uuden eemelin AMG-versiossa nelilitraisesta revitään yli 600 kaakkia, ja lähes kilonewton vääntöä. Eli ainakin nykypäivänä mersu on kehityksen kärjessä. Toki on nyrkkipajoja erikoismalleineen, mutta sarjavalmisteisissa mersu on huipulla.
E350CDI&A180CDI
Re: Miksei mersuja viritellä?
Joo-o, itekki sen verta kyllä tekis mieli tuunata, että äänipuolta sais vähän kovemmalle Eräs tuttu laitatti ilmeisesti auto-amiksen puolella putket uudehkoon Audiinsa ja kai oli siihen ihan tyytyväinen, mutta enpä tiedä sitten. Tulee varmasti halvemmaksi joo kun tilata valmis sarja (jotka on lähes poikkeuksetta 1000eur luokkaa)
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
-
- Mersumies
- Viestit: 2747
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Miksei mersuja viritellä?
Kieli poskessa oli kirjoitettuEfraim kirjoitti:Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....??tahtoomersun kirjoitti: Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä ja vielä vahingossa
....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Miksei mersuja viritellä?
Vaikka tehdas lupaa C36:seen uutena 280hp niin paljonko niistä välitty takapyörille, ehkä 240-250hp. Itselläni on alkuperäinen C36 ja penkissä irtosi 220Hp, mun laskujen mukaan tulisi 100hp lisäys:o Lähinnä muistutuksena se että puhutaan yli 20v vanhasta autosta jonka moottorista (ei takapyöristä) on joskus irronnut 280.S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty
Re: Miksei mersuja viritellä?
Eikös kaikki mersun omistajat ole köyhiä eli ei laiteta mitään ylimääräistä sinne ja halutaan vain että kestää ja ei tarttes turhaan rempata...muutenkin mersujen omistajat on suurimmaksi osaksi vanhempaa väestöä jota virittely ei kiinnosta...ei ole järkevää tuhlata rajoja kestävyyden ja luotettavuuden hinnalla.
Toinen mikä varmaan suuremmaksi osaksi kertoo miksi mersuja ei viritellä oli se vähäpäästöisen virittely..amis autot vaan taisi olla kaikki ei-vähäpäästöisiä ja intoa ja pitää saada vaan rengas vinkumaan.
Toinen mikä varmaan suuremmaksi osaksi kertoo miksi mersuja ei viritellä oli se vähäpäästöisen virittely..amis autot vaan taisi olla kaikki ei-vähäpäästöisiä ja intoa ja pitää saada vaan rengas vinkumaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Miksei mersuja viritellä?
Ööh, niin 220hp moottorista? Aika paljon puuttuu.pee_ko kirjoitti:Vaikka tehdas lupaa C36:seen uutena 280hp niin paljonko niistä välitty takapyörille, ehkä 240-250hp. Itselläni on alkuperäinen C36 ja penkissä irtosi 220Hp, mun laskujen mukaan tulisi 100hp lisäys:o Lähinnä muistutuksena se että puhutaan yli 20v vanhasta autosta jonka moottorista (ei takapyöristä) on joskus irronnut 280.S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty
S124 300TE
S211 E500
S211 E500