Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Tähtäimessä vilkkuu Saksasta tuontimese ja kysyisin varusteita verrattuna vastaavaan Suomiautoon. Eli kyseessä W204 MB 220T CDI DPF vuosimallia 2012, hintaeroa kotimaassa vastaavalla n.3000e mutta onko näissä samat varusteet?
Sitten samaisessa autossa merkintä varustelistassa "trailer coupling", tarkkottaako se vetokoukkua vai jotain valmiutta koukulle? Aniharvoissa sakemanneissa taitaa koukkua olla, ite luulen sen olevan vain valmius.
Yritin laskea Meselle veroa vaan joku jo ehti sanoa, ettei ne kaavat kerro välttämättä totuutta. Laskekaa joku osaava sille vero kun auto on 2/12 ajettu 168000km. Päästöt 124g/km ja hinta siellä 14900e.
Itse sain veroksi n.3000e, pari kymppiä vaillekin.
Onko kilometreihin luottamista, kun siinä sähköinen huoltokirja eikä aiempaa kokemusta moisesta eli pystyykö sitäkin huijjaamaan. Myyjä on suuri autoliike ja maineestaan tieetty tarkka mutta miksei jokainen pysty vetämään välistä, etenkin kun tietää auton menevän kylmään ja karuun pohjolaan. Eli kuinka luotettavia ovat aito saksalaiset liikkeet, takapihojen autohallit jätän väliin jossa "supertarjoukset vain sinulle".
Vai olisiko viisain maksaa 3000e lisää suomiautosta ja sais jonkinlaisen takuunkin mukaan kuluttajalain nojalla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Perusvarustus Saksassa on enemmän tai vähemmän suppeampi kuin perusvarustus Suomi-autoissa (puhutaan 2012 vuosimalliluokasta). Saksassa taas ostaja ruksaa tyypillisesti enemmän varusteita kuin ostaja Suomessa. Lopputulos on että kysymykseesi ei voi vastata yleisesti, pitää puhua autoyksilöistä.

Auton myynti-ilmoitusta en ole nähnyt (linkki) mutta kyllä tuossa mainitsemassasi vetokoukku on. Ei kai se Saksassa edes harvinainen ole. USA:ssa ei ymmärretä vetokoukun päälle ollenkaan (sellaisen vetokoukun jota Euroopassa käytetään).
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kyllä sen verran uskaltaa sanoa, että keskiarvoltaan Saksan mersuissa on paremmat varusteet. Isoihin saksalaisiin liikkeisiin uskaltaa luottaa, ja jos auton kunto vastaa kilometrejä niin eiköhän ne paikkaansa pidä. Kyllä niitä Suomessakin ruuvataan, enemmän kuin jengi luuleekaan.
E350CDI&A180CDI
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17268
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Saksa-Suomi välillä ei ole mitään eroa varusteissa PAITSI siltä osin mitä on ostaessa autoon haluttu ottaa, tässä kohtaa useimmiten suomiauto jää kakkoseksi eli saksalainen on ruksaillut enemmän listalle.
Tuontiautoon joutuu hankkimaan toiset vanteet ja renkaat, lohkolämmittimen. Joo tiedän, joskus ilman noita on myynnissä Suomessakin autoja :wink:
wiimax.fi
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

ketjun aloittajalle, kuluttajansuoja ei ole takuu ja toisaalta mistäs selvität ns suomi-auton oikeat kilometrit, eikös Suomessakin ole samat laitteet käytössä... ?
Osta Saksasta Junge-Stern takuuauto niin sinulla on vähemmän huolia.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

dealer kirjoitti:Saksa-Suomi välillä ei ole mitään eroa varusteissa PAITSI siltä osin mitä on ostaessa autoon haluttu ottaa, tässä kohtaa useimmiten suomiauto jää kakkoseksi eli saksalainen on ruksaillut enemmän listalle.
Tuontiautoon joutuu hankkimaan toiset vanteet ja renkaat, lohkolämmittimen. Joo tiedän, joskus ilman noita on myynnissä Suomessakin autoja :wink:
Kyllä se Saksan auto perusvarustein on riisutumpi kuin Suomen perusmalli, ainakin keskimäärin (se kun tuntuu olevan tässä avainsana, yksilöistä kun ei näköjään olla kiinnostuneita). Erot ei välttämättä ole suuria, penkinlämmittimet yksi esimerkki. Jostain Sprinteristä puuttuu ilmastointi, webasto ym. pientä. Yhdestä henkilöautomallista tämän hetken hinnastosta Suomi-varusteet jotka Saksan perusmallista puuttuu: etuistuinten muistipaketti, etuistuinten lämmitys, takaistuinten lämmitys, nahkaverhoilu, webasto kaukokäytöllä, kattavimmat LED ajovalot, paremmat lasinpesurit lämmityksellä, aurinkoverhot, comfort puhelinvarustus, törmäyksenestoavustin, pysäköintipaketti ja varmaan jotain mikä meni itseltä ohi.

Ei tuolla edelleenkään mitään merkitystä ole mutta tosiasia on että perusvarustelu Saksassa on lähes aina suppeampi kuin Suomessa. Tavallaan parempi kun ostaja saa itse päättää haluamansa varustelun.
MacBuggy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 29.04.2007 21:01
Paikkakunta: polvijärvi

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja MacBuggy »

itse myös katellut w204 vm-13 niin ei siinä välttämättä iso ero hinnassa ole saksa vs. suomi. Ehkä 3tn on jo maksimi mitä voi säästää., Jos vähänkin pitemmän ajan seuraa suomessa myytäviä autoja niin edullisia vois täälläkin sattua löytymään.
Varusteiltaan aika samoja mitä olen verrannut. Ruotsista ostaessa on osassa lohkolämmitin,webasto jne.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja kilander »

824-Air condition scopes for cold countries
Tuota näkee Suomi autoissa, meren tuolta puolen tuoduissa ei juurikaan.

Tuossa kun tuli tutustuttua 11 - 12 mallien varusteisiin, ei suomiautot oikeastaan varusteitten määrässä häviä saksassa myydyille. Määrää tärkeämpää on mitä sinne ruksittu.
Toki saksasta helpompi löytää se " kaikilla varusteilla" ( vaikka se ei ole mahdollista).
Italian autot on jostain syystä niukasti varusteltuja. Elintaso ja suhtautuminen autoon taitaa vaikuttaa asiaan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

mrmorris kirjoitti:Tähtäimessä vilkkuu Saksasta tuontimese ja kysyisin varusteita verrattuna vastaavaan Suomiautoon. Eli kyseessä W204 MB 220T CDI DPF vuosimallia 2012. Päästöt 124g/km.
Manuaali vai ähly myy?
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja mamajane »

MacBuggy kirjoitti:itse myös katellut w204 vm-13 niin ei siinä välttämättä iso ero hinnassa ole saksa vs. suomi. Ehkä 3tn on jo maksimi mitä voi säästää., Jos vähänkin pitemmän ajan seuraa suomessa myytäviä autoja niin edullisia vois täälläkin sattua löytymään.
Varusteiltaan aika samoja mitä olen verrannut. Ruotsista ostaessa on osassa lohkolämmitin,webasto jne.
Viime vuonna en saanut edes kolmea tonnia "säästöksi" omalle tuonnille. Tietysti tuokin on tapauskohtaista, jokainen kauppa ja auto on yksilöllinen. Ja riippuu siitäkin mihin hintaan saa ne toiset renkaat, millä vanteilla jne. Aina välillä on Suomessakin autoja jotka on hinnoiteltu niin ettei Saksasta hakemalla pääsisi ollenkaan palkoille, ne menevät yleensä kyllä hyvin nopeasti.

Varusteista vielä, Saksan autot ovat monesti pohjaltaan Classic-mallisia joita on sitten lisävarusteltu enemmän tai vähemmän runsaasti. Toki Avantgardeakin löytyy, Elegance taitaa olla näistä se harvinaisin? Suomi-autoissa on sitten joku Vehon peruspaketti ja vähän tai ei ollenkaan lisävarusteita päälle. Itse ostin lopulta Suomi-auton jossa on mm. Webasto ja tehtaan vetokoukku, tarvitsen molempia. Tuontiautokin olisi kelvannut, mutta niissä näitä harvemmin on ainakaan siinä budjetissa missä autoja etsin.

Varustelistan alkupäätä lukiessa voi melkein jo arvata onko autossa ylipäänsä mitään lisävarusteita, ts. onko auton uutena hankkinut käynyt samaa listaa ajatuksella läpi. Jos parametriohjaus (213) löytyy niin yleensä muitakin hyödyllisiä lisävarusteita on valittu.
EQB 300 4Matic -23
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Varuste erot Saksa vs. Suomi?

Viesti Kirjoittaja Legge »

Saksasta tosiaan löytyy paljon enemmän niitä hirveimpiä karvalakkeja. W/S204 faceliftin kohdallahan tilanne on se, että Suomi-autot on lähes aina Premium Busineksia. Tämä johtuu siitä, että Vehon hinnastossa ne olivat itse asiassa edullisempia kuin perusmallit (en ole aivan 100 % varma, oliko näin heti faceliftin tullessa markkinoille). Tällöin niistä löytyy kuitenkin Avantgarde/Elegance, ILS, kaukovaloavustin ja tutkat.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Vastaa Viestiin