W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Moi!
Mulla W211 (-04) E200 cdi. Vakuutukset (kaikilla alennuksillani ja keskittämisillä) tällä hetkellä IF:issä. Liikennevakuutus 148€ per vuosi ja kasko 324€ per vuosi. Mitä pidätte hinnasta, onko ok vai rahastusta? Sen takia mulla parempi täyskasko, että sain mukaan tuon törmäysturvan, eli jos itse vähän töpeksii ja ajaa vaikka ojaan/sillanrumpuun. Vai onko törmäysturvasta 150€ per vuosi liikaa? Toisaalta kun ajattelee onhan nämäkin maksut aika kovat kun ajattelee että auto on jo rippikouluikäinen vanhus. Kommentointia puolesta ja vastaan kaipaisin.
---------------------------------------------------
Täyskaskossasi on seuraavat turvat:
Törmäysturva. Omavastuu on 300 euroa.
Varkausturva, Paloturva, Eläinkolariturva ja Ilkivaltaturva. Omavastuut
ovat 200 euroa.
Henkilöturva. Ei omavastuuta.
Pysäköintiturva. Omavastuu on 200 euroa.
Hinaus ja matkakulut. Ei omavastuuta.
Lemmikkiturva. Ei omavastuuta.
Vastuuturva ulkomaille. Omavastuu on 500 euroa.
Ajoneuvon oikeusturva. Enimmäiskorvausmäärä on 8 500 euroa.
Omavastuu on 20 % kustannuksista, kuitenkin vähintään 200 euroa.
Mulla W211 (-04) E200 cdi. Vakuutukset (kaikilla alennuksillani ja keskittämisillä) tällä hetkellä IF:issä. Liikennevakuutus 148€ per vuosi ja kasko 324€ per vuosi. Mitä pidätte hinnasta, onko ok vai rahastusta? Sen takia mulla parempi täyskasko, että sain mukaan tuon törmäysturvan, eli jos itse vähän töpeksii ja ajaa vaikka ojaan/sillanrumpuun. Vai onko törmäysturvasta 150€ per vuosi liikaa? Toisaalta kun ajattelee onhan nämäkin maksut aika kovat kun ajattelee että auto on jo rippikouluikäinen vanhus. Kommentointia puolesta ja vastaan kaipaisin.
---------------------------------------------------
Täyskaskossasi on seuraavat turvat:
Törmäysturva. Omavastuu on 300 euroa.
Varkausturva, Paloturva, Eläinkolariturva ja Ilkivaltaturva. Omavastuut
ovat 200 euroa.
Henkilöturva. Ei omavastuuta.
Pysäköintiturva. Omavastuu on 200 euroa.
Hinaus ja matkakulut. Ei omavastuuta.
Lemmikkiturva. Ei omavastuuta.
Vastuuturva ulkomaille. Omavastuu on 500 euroa.
Ajoneuvon oikeusturva. Enimmäiskorvausmäärä on 8 500 euroa.
Omavastuu on 20 % kustannuksista, kuitenkin vähintään 200 euroa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Rippikouluikäinen ja vuosimalli 2014? Voitko tarkentaa tuota auton vuosimallia?Jacka kirjoitti:Mulla W211 (-14) E200 cdi. ..Toisaalta kun ajattelee onhan nämäkin maksut aika kovat kun ajattelee että auto on jo rippikouluikäinen vanhus. Kommentointia puolesta ja vastaan kaipaisin...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Sorry. Korjasin jo hetki sitten kirjoitustani. Näppihäiriö.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Hintoja on aika turha arvella, koska niihin vaikuttavat auton lisäksi ainakin: vakuutuksenottajan ikä, sukupuoli, kotipaikka, bonukset, keskittämisalennukset, järjestöalennukset sekä vakuutusyhtiöiden meneillään olevat kampanjat. Luultavasti myös kymmenkunta muuta seikkaa, joita emme tiedä. Helpointa on käydä useamman vakuutusyhtiön sivuilla vertailemassa, niin saa käsityksen mitkä ovat halpoja ja mitkä kalliita.
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Hyviä poitteja. No mitäs mielipiteitä teillä on tuosta törmäysturvasta ja sen vuosihinnasta? Tämmöisen auton arvohan on varmaan jossain 2000-5000€ haarukassa?tj86430 kirjoitti:Hintoja on aika turha arvella, koska niihin vaikuttavat auton lisäksi ainakin: vakuutuksenottajan ikä, sukupuoli, kotipaikka, bonukset, keskittämisalennukset, järjestöalennukset sekä vakuutusyhtiöiden meneillään olevat kampanjat. Luultavasti myös kymmenkunta muuta seikkaa, joita emme tiedä. Helpointa on käydä useamman vakuutusyhtiön sivuilla vertailemassa, niin saa käsityksen mitkä ovat halpoja ja mitkä kalliita.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Vakuuttaminenhan ei ole käytännössä koskaan EV-mielessä kannattavaa (eli jos lasket oman arviosi törmäysturvasta korvattavan vahingon todennäköisyydestä vuoden aikana ja kerrot sen auton arvolla, saat lähes varmasti pienemmän summan kuin mitä törmäysturma maksaa vuodessa missään yhtiössä). Vakuutuksia otetaan kahdesta syystä:Jacka kirjoitti:Hyviä poitteja. No mitäs mielipiteitä teillä on tuosta törmäysturvasta ja sen vuosihinnasta? Tämmöisen auton arvohan on varmaan jossain 2000-5000€ haarukassa?tj86430 kirjoitti:Hintoja on aika turha arvella, koska niihin vaikuttavat auton lisäksi ainakin: vakuutuksenottajan ikä, sukupuoli, kotipaikka, bonukset, keskittämisalennukset, järjestöalennukset sekä vakuutusyhtiöiden meneillään olevat kampanjat. Luultavasti myös kymmenkunta muuta seikkaa, joita emme tiedä. Helpointa on käydä useamman vakuutusyhtiön sivuilla vertailemassa, niin saa käsityksen mitkä ovat halpoja ja mitkä kalliita.
- koska on pakko (lakisääteiset vakuutukset)
- koska mahdollisen vahingon sattuessa taloudelliset seuraukset ovat niin vakavat, ettei niitä yksinkertaisesti kestä.
Törmäysturva ei ole pakollinen, joten sinun pitää kysyä itseltäsi: ovatko auton (lunastuskuntoon) kolaroimisen seuraukset sinulle taloudellisesti kestämättömät? Jos ovat, niin ota kasko (törmäysturvalla) ja valitse yhtiö, jossa kokonaishinta on halvin. Jos eivät ole, niin ota vain liikennevakuutus, ja valitse yhtiö jossa sen hinta on halvin.
Käytännön esimerkki: arvioit, että todennäköisyys vahingolle vuoden aikana on puoli prosenttia, eli 0,005. Jos auton arvo on vaikka 5000, kannattaa vakuutuksesta maksaa 25 euroa vuodessa (ja sillä hintaa sitä ei mistään saa, koska vakuutusyhtiöiden matemaatikot osaavat kyllä laskea). Jos 5000 euron menettäminen ei kaada taloutta täysin (tai jos omasta mielestäsi kolarin todennäköisyys on tasan nolla), ei vakuutusta kannata ottaa mistään millään hinnalla. Jos 5000 euron menettäminen on katastrofi, kannattaa ottaa vakuutus sieltä mistä sen halvimmalla saa.
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Halpa on, minulle vastaavan auton vakuutusten hinta olisi Ifissä yhteensä noin 660 euroa (täydet bonukset).
Täyskasko korvaa pienemmätkin vauriot, ei kannata ajatella pelkästään lunastusta. Hyvin helposti joku 211 keula kun rusahtaa satasen vauhdissa tiellä istuvaan majavaan saadaan korjausten hinnaksi pari kolme tonnia.
Se on tosin toinen juttu mikä kannattaa ja mikä ei. Jos et kolhi autoasi kasko ei kannata
Täyskasko korvaa pienemmätkin vauriot, ei kannata ajatella pelkästään lunastusta. Hyvin helposti joku 211 keula kun rusahtaa satasen vauhdissa tiellä istuvaan majavaan saadaan korjausten hinnaksi pari kolme tonnia.
Se on tosin toinen juttu mikä kannattaa ja mikä ei. Jos et kolhi autoasi kasko ei kannata
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Toki, mutta jos auton arvo on 2000-5000 euroa, niin aika iso osa törmäysvahingoista menee lunastukseen. Pienemmillä vahingoilla vakuutus ei ole senkään vertaa kannattava.dealer kirjoitti: Täyskasko korvaa pienemmätkin vauriot, ei kannata ajatella pelkästään lunastusta.
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Niin, miten mitäkin ajattelee. Vuosimaksun ollessa 150 euroa yksi tonnin täräys noin viiden vuoden aikana saa lopputulokseksi plus miinus nolla jos omavastuu on parisataa ?
Mitään ei satu = hukkaan meni 750 euroa. Omaa syytä auto romuksi = muutaman tonnin tili verraten siihen ettei olisi kolarointiturvaa.
Peruutat takakulman ruttuun tai liukkaalla kolautat etupuskurin ja umpion hajalle ja lokasuojaan lommon --> vakuutus korjaa. Joo, tiedän että puskureita ja umpioita saa halvalla ja itse voi korjata - jonka jälkeen lokasuojasta kaverit kyselee että "itsekö korjasit ?" eikä tullut vakuutusyhtiöstä sitä puoltatoista tonnia tilille.
Näitä voi pyöritellä ihan miten vaan.
Mitään ei satu = hukkaan meni 750 euroa. Omaa syytä auto romuksi = muutaman tonnin tili verraten siihen ettei olisi kolarointiturvaa.
Peruutat takakulman ruttuun tai liukkaalla kolautat etupuskurin ja umpion hajalle ja lokasuojaan lommon --> vakuutus korjaa. Joo, tiedän että puskureita ja umpioita saa halvalla ja itse voi korjata - jonka jälkeen lokasuojasta kaverit kyselee että "itsekö korjasit ?" eikä tullut vakuutusyhtiöstä sitä puoltatoista tonnia tilille.
Näitä voi pyöritellä ihan miten vaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Joo, tottakai jos ajaa yhden tonnin kolarin aina viidessä vuodessa niin voi hyvin olla että vakuutus kannattaa halpaankin autoon. Siksi kehotinkin kysyjää pohtimaan omaa kolaritodennäköisyyttään. (toki omavastuiden lisäksi pitää sitten laskea bonusmenetysten vaikutus vakuutusten hintaan).dealer kirjoitti:Niin, miten mitäkin ajattelee. Vuosimaksun ollessa 150 euroa yksi tonnin täräys noin viiden vuoden aikana saa lopputulokseksi plus miinus nolla jos omavastuu on parisataa ?
Mitään ei satu = hukkaan meni 750 euroa. Omaa syytä auto romuksi = muutaman tonnin tili verraten siihen ettei olisi kolarointiturvaa.
Peruutat takakulman ruttuun tai liukkaalla kolautat etupuskurin ja umpion hajalle ja lokasuojaan lommon --> vakuutus korjaa. Joo, tiedän että puskureita ja umpioita saa halvalla ja itse voi korjata - jonka jälkeen lokasuojasta kaverit kyselee että "itsekö korjasit ?" eikä tullut vakuutusyhtiöstä sitä puoltatoista tonnia tilille.
Näitä voi pyöritellä ihan miten vaan.
Itse otin just viiden tonnin veneeseen kaskon, kun ei ole aiempaa veneilykokemusta niin mitä vaan voi sattua, eikä se maksanut kuin viitisenkymppiä.
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
A-katsastuksessa fennian uusille asiakkaille kasko tarjous 150€ vuosi ja lasin kanssa 220€ vuosi, en muista milloin tarjous päättyy ja onko vielä voimassa.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Ellei aja kolaria vakuutus ei kannata kalliimpaankaan autoon.
Esim. minulla on menneet aina rahat hukkaan kolarointiturvan osalta kun ei ole sattunut mitään, ei toki ole kaikissa autoissa läheskään ollut mutta silloin kun on täyskaskoa pidetty.
Esim. minulla on menneet aina rahat hukkaan kolarointiturvan osalta kun ei ole sattunut mitään, ei toki ole kaikissa autoissa läheskään ollut mutta silloin kun on täyskaskoa pidetty.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
pitkään meilläkin mentiin ilman oman syyn havereita mutta kun emäntä rullas W211n kyljen niin olin aika tyytyväinen kun oli superlunastusturva, 30% 'normiarvon' päälle plus kahden viikon sijaisautokorvaus suoraan. Jos laskee koko oman ajohistorian niin varmasti tappiolla ollaan mutta kuten edellä, riittävän kallis auto kun menee lunastukseen niin alkaa tuntumaan. Bonarithan tipahti myös, kun muuttuvabonuksellinen vakuutus oli, sieltä tulee parivuotta vielä 'takkiin'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Jälkikäteen on aina helppo todeta tuliko kolareita vai ei. Etukäteen pitää pelata todennäköisyyksillä, ja edellä esitin miten asia menee. Matemaattisesti ei yleensä kannata (koska vakuutusyhtiönkin pitää kattaa kulunsa ja tuottaa lisäksi voittoa), mutta voi olla muitakin syitä vakuuttaa.dealer kirjoitti:Ellei aja kolaria vakuutus ei kannata kalliimpaankaan autoon.
Esim. minulla on menneet aina rahat hukkaan kolarointiturvan osalta kun ei ole sattunut mitään, ei toki ole kaikissa autoissa läheskään ollut mutta silloin kun on täyskaskoa pidetty.
Re: W211 vakuutusmaksut eri yhtiöissä
Juuri näin. Siksipä minulla ei olekaan kuin "pakolliset" vakuutukset. Autoista yksikään ei ole sellainen että sen puuttuminen oleellisesti vaikeuttaisi olemista - ehkä jopa päinvastoin Kotitalon puuttuminen kyllä.tj86430 kirjoitti:Vakuuttaminenhan ei ole käytännössä koskaan EV-mielessä kannattavaa (eli jos lasket oman arviosi törmäysturvasta korvattavan vahingon todennäköisyydestä vuoden aikana ja kerrot sen auton arvolla, saat lähes varmasti pienemmän summan kuin mitä törmäysturma maksaa vuodessa missään yhtiössä). Vakuutuksia otetaan kahdesta syystä:Jacka kirjoitti:Hyviä poitteja. No mitäs mielipiteitä teillä on tuosta törmäysturvasta ja sen vuosihinnasta? Tämmöisen auton arvohan on varmaan jossain 2000-5000€ haarukassa?tj86430 kirjoitti:Hintoja on aika turha arvella, koska niihin vaikuttavat auton lisäksi ainakin: vakuutuksenottajan ikä, sukupuoli, kotipaikka, bonukset, keskittämisalennukset, järjestöalennukset sekä vakuutusyhtiöiden meneillään olevat kampanjat. Luultavasti myös kymmenkunta muuta seikkaa, joita emme tiedä. Helpointa on käydä useamman vakuutusyhtiön sivuilla vertailemassa, niin saa käsityksen mitkä ovat halpoja ja mitkä kalliita.
- koska on pakko (lakisääteiset vakuutukset)
- koska mahdollisen vahingon sattuessa taloudelliset seuraukset ovat niin vakavat, ettei niitä yksinkertaisesti kestä.
Törmäysturva ei ole pakollinen, joten sinun pitää kysyä itseltäsi: ovatko auton (lunastuskuntoon) kolaroimisen seuraukset sinulle taloudellisesti kestämättömät? Jos ovat, niin ota kasko (törmäysturvalla) ja valitse yhtiö, jossa kokonaishinta on halvin. Jos eivät ole, niin ota vain liikennevakuutus, ja valitse yhtiö jossa sen hinta on halvin.
Käytännön esimerkki: arvioit, että todennäköisyys vahingolle vuoden aikana on puoli prosenttia, eli 0,005. Jos auton arvo on vaikka 5000, kannattaa vakuutuksesta maksaa 25 euroa vuodessa (ja sillä hintaa sitä ei mistään saa, koska vakuutusyhtiöiden matemaatikot osaavat kyllä laskea). Jos 5000 euron menettäminen ei kaada taloutta täysin (tai jos omasta mielestäsi kolarin todennäköisyys on tasan nolla), ei vakuutusta kannata ottaa mistään millään hinnalla. Jos 5000 euron menettäminen on katastrofi, kannattaa ottaa vakuutus sieltä mistä sen halvimmalla saa.