W212 Latausongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Merkillinen vaiva ilmestyi W212 220CDi:n lataukseen. Latausjännite normaaliajossa ja kiihdytyksessä 12,5V luokkaa, mutta kun päästän jalan kaasulta, niin on heti 14,7V. Onko kelleen sattunut vastaavaa? Konehuoneesta on koetettu käännellä ja väännellä johtoja, jopa kangella konettakin ym. ja erillisellä maajohdollakin koitin koneen maadoittaa, mutta ei vaikutusta. Onko vaan hiilet niin lopussa vai vapaakytkinkö? Laturi sen verran ahtaan näköisesti, ettei viitsis turhaan irroittaa. iCarsoft ei näytä muuta kuin "Low Voltage".... Merkkivaloja ei kuitenkaan ole vielä syttynyt....
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Viittaisi hiilien loppumiseen, vaihda sinne uusi säädin niin on halpa kokeilu.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Uusi säädin on se halvin kokeilu.... Siellä voi olla hiilet lopussa tai vähän jumissa ja ei toimi kierroksilla.
varsinkin kun ei edes ollut mainintaa paljonko autolla on ajettu......... sekin joskus kertoo jotain, mutta ei aina!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Toimiiko auto muuten? Akkuhan latataan uudemmissa vähän tuohon tyyliin.
Säästetään polttoainetta eikä lataa akkua 100% täyteen.
Jos autolla on ajettu enämpi kuin 250tkm niin laturi alkaa olla ehtoo puolelle eli kaipaa huoltoa tai vaihtoa.
Laturit ei ruukaa kestää maximissaan kuin vajaa 400tkm hyvällä tuurilla.
Eli tuosta lattauksesta ei pysty sanomaan vielä mitään, mielestäni.
Sehän riippuu akustakin onko se vajaa vai täysin latattu.
Varmaan Starilla tuota pystyy tarkastella tarkemmin.

Kaikissa latureissa ei myöskään ole enää vapaakytkintä.
Korvattu värinävaimentimen kanssa olevalla isolla vapaakytkimellä kampiakselin päässä.
Näin ainakin S204 missä on start-stop toiminto.
A170cdi-00 1999-
KB2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 17.06.2016 12:12

Re: W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja KB2 »

Eikös tuo ole ihan normaalia toimintaa? Lataa vain tarvittaessa ja ottaa moottorijarrutuksesta mahdollisimman paljon talteen. Toki jännite voisi pari desimaalia korkeampi molemmissa lukemissa, mutta varmaan riippuu että mistä jännite mitataan.
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: W212 Latausongelma

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Sittenhän se on ilmeisesti kunnossa, ei ainakaan latausvalo ole syttynyt missään vaiheessa. Jänniteen vaihtelu tuli esille, kun laitoin "MercedesME" potikan paikalleen ja seurailin lukemia. Uutta oppii, kunhan uskaltaa kysyä. Kiitos kaikille vastauksista...:)
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
Vastaa Viestiin