GLK kuume

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
VSe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 03.10.2018 20:57

GLK kuume

Viesti Kirjoittaja VSe »

Ois katsottuna tommonen 2010 vuotinen GLK 220 cdi 4matic.157 000 ajettu,suomi auto,huollot tehty merkki liikkeessä,siisti kuntoinen.Ois kiva lukea kokemuksia kyseisen mallisesta mesestä,todellinen kulutus kiinnostas,onko heikkoja kohtia ja muutenki mitä kannattas tutkia jos alan kauppoja hieromaan. Ajo tulis olemaan sekalaista,sorateitä syksyisin aika paljon,välillä matkaa(lyhyttä ja pitkää)
PS. Asiallisia kommentteja on mukava lukea.
Tientukko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 06.08.2014 13:55

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Tientukko »

Hiljainen on GLK verrattuna ex w204 farkkuun. Tuntuu myös maantiellä isommalta autolta, vaikka toisaalta mielestäni silti kettärempi mitä w204. Kulutusta korkeus ja neliveto lisää, en osaa sanoa 220 ku itsellä 320, se harvoin menee alle 8 litran vaikka miten ja missä ajelee. Korkeilla renkailla mukava soratieauto.
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Meillä useamman vuoden ajan alla ollut GLK, tosin -14 mallinen bluetec diesel.
Kallis huoltaa ja korjata (mutta sen varmaan tiedätkin jo), mutta hieno ajella ja hiljainen maantiellä. Menee kuin juna ja maantiellä tasakaasulla/vakkarilla siinä 7 (+ - 1) kulutusta näyttää koko ajan. Tankki täyteen ja näyttöön tullut meillä parhaimmillaan ajomatkaksi jäljellä olevalla polttoaineella yli 1000 km. Toki normi sekalaisessa ajossa ei moista kai voi millään saavuttaa.
4-vetoisena en ole keleistä koskaan ollut huolissani.
Tavaratila pienempi kuin ulkoa luulisi.
Tykkäämme kovin GLKsta ! :thumbup:
VSe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 03.10.2018 20:57

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja VSe »

Millaisia korjauksia on ollu.Paljonko ajettu ?
hokasuman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.12.2014 21:31

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja hokasuman »

glk.lla tullut ajeltua 4.5vuotta...itse ajanut 120thkm mittarissa nyt 198thkm 220cdi 2009
kolmas 4wd auto menossa..kaikki eri merkki..kyllä mece parhain näistä on ollut..mukava ja hiljainen ja helppo ajella myös huonoissa paikoissa.
moneen kertaan testattu miten liikkuu todella syvässä lumessa ja savessa.citymaasturiksi suoriutuu hienosti.
kulutus kaupungissa talvella 8-8.3 luokkaa..keskinopeus mittarin infon mukaan 37km..
maantiellä todellinen nopeus 108km kulutus 7.3...ohituksia tuli aika paljon.(1600km mittaus)
öljyä ei tarvi lisäillä huoltojen välissä..
korjauksiakin on ollut...osa omaa vikaa(ilmeisesti)
vesipumppu .jarrulevyjä.sachin iskarit alkaa lotiseen talvella(etupää)voihan olla että kuuntelen liikaa?
pieniä olleet korjaukset kuitenkin..
oma moka tais olla kun laitoin bilsteinin b6 iskarit..iskarit 2cm pitemmät kuin alkuperäiset
tuli ongelmia etu vas vetonivel.apuakseli paketti.moottorin hydraulikumi(nämä hajosi kyseisellä yhdistelmällä)
saksasta /kl osat kohtuu hinnalla.
huolloista voisin sanoa että todella helppo itse huoltaa normihuollot ja ei minusta kallista itse huollettuna.
merkkiliike vaihtoi laatikko öljyt..300e ...sekään ei paha...
hyvä kampe..ainakin minun mielestä..
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja kilander »

Om 651 ongelmia, kaasuläppä menee vaihtoon sekä imusarja , jossei ole jo tuohon ikään kerran vaihdettu.
Kuskinpuoleinen etuvetoakseli kun tulee öljypohjan läpi niin se on vähän heikko kohta.

Tuon kokoiseksi 4wd autoksi maltillinen kulutus. Sekalainen pyörii siinä 7,5 ja oon kerran saanut riittämään 66 litran tankin n.1000 km. Baltian rauhallisessa matka-ajossa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
hokasuman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.12.2014 21:31

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja hokasuman »

se on tosiaanki köpö juttu tuo tukilaakeri vas puolen akselissa..(liimasin laakerin kiinni locktaitin 290 kapilaari liimalla
eipähän liiku edestakaisin ja välykset poistuu .miten kaasuläppä ja imusarja oireilee??
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kaasuläppäviassa ensin syttyy moottorin vikavalo, ei mitään ongelmaa. Testeri kertoo kaasuläppä takertelee tms. Sitten ajan kanssa tulee vikatila kun ei ole hiukkaspoltot onnistuneet ja suodattimen täyttöaste liian korkea.

Imusarja kun käy vuotamaan, niin reippaammassa kiihdytyksessä suuremmalla vauhdilla menee vikatilaan. Sitten ajan kanssa vähempikin kiihdyttely riittää kun vuotoa enemmän.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
hokasuman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 10.12.2014 21:31

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja hokasuman »

oho...ei vielä vielä ole kumpaakaan vikaa...mutta hyvä kun tietää (kun) vika tulee...osaa hommat hoitaa..
poistettiin minun mesestä egr venttiili ja laitettiin 250 ohjelma....tuli voimaa lisää samalla hinnalla..
minun malli on 220...vielä pelaa hienosti
eki912
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 01.03.2015 13:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja eki912 »

Normihuollot meillä aina siihen 500-1000 huitteille, MB dealerilla tehtynä. Meillä ajeltu vasta n 60k.

Aika murheetonta on ollut meno, paitsi kabyysin puhallin moottori, meni uusiksi viime syksynä. Veholla vaihdettiin, maksoin vain osan kuluista vaikka takuu jo ummessa. Kilsoja oli mittarissa niin vähän että tehdas tuli osin vastaan.

Täällä jo mainittuja jarrulevyjä on uusittu, koko etusetti paloineen, meni takuuseen. Silloin autolla jotain 20k mittarissa tms.
Takapäässä sama operaatio noin 10k siitä. Eipä enää mennyt takuuseen ne. Eikä olleet dealerilla edulliset vaihtaa.
Alkoivat samoin oireilla, auto täristämään kovassa jarrutuksessa.

Nyt taas vapisee... ja huollosta sainkin jarruraportin, vasen etulevy kihara, taas. Kielsin niitä koskemasta siihen. En laita sinne enää tehtaan omia “oikeita” jarrulevyjä. Niitä kun saa näin usein olla uusimassa. Tilaan Brembon levyt ja vaihdan itse, tai vien johkin muulle pajalle levyjen vaihtoon.

Juuri tänään ajella köröttelin ns B maantietä, vakkarilla nopeus kohdilleen ja menee kuin juna kiskoilla, eleettömästi ja hiljaa. Radion kuuntelusta voi nauttia kun on niin hiljainen. Moottoritie olisi ollut vieressä vaihtoehtona, valitsin tämän maantien ihan omaksi ilokseni, sain fiilistellä kivassa syys kelissä.
Motarilla ajokin Suomen nopeuksin nautittavan helppoa, vaivatonta ja hiljaista etenemistä. Kelistä riippumatta.
Ihmemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2022 18:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Ihmemies »

Noniin eli vanha auto meni vakuutusyhtiölle, ja uuden auton hankinta kiinnostaa. Olen muutaman viikon kulkenut polkupyörällä, ja autoton elämä ei motivoi.

Kyselin rengasketjussa renkaiden sopivuudesta, ja siellä eräs sanoi, että katso rekisteriotteesta. Ekalle autolle ei ole rekkaria, ei voi katsoa. Tokalle autolle ei ollut offsettejä, aika turhaa dataa tääkin. Kuinkahan monta rekisteriotetta pitää käydä läpi?

Toinen puhui, että 13v vanhasta c-mersusta 20k on paljon rahaa. Paljon kalliita vikoja jne. Mikä kaikki tässä nyt voi hajota? Kahdesta aikaisemmasta Audistani tiivistettiin moottori jq voimansiirto uudestaan. Vetoniveliä meni paljon, etupään tukivarret piti vaihtaa 150-200tkm välein jne.

Katselin osahintoja, ja jarruosat on normaalihintaisia. Levyt 100-200€ kappale, palat muutaman kympin. Iskarit alle 200€/kpl jne. Moottorissa jakoketju etupuolella, eli jos se lahoaa, ei ilmeisesti tarvitse ottaa konetta pois, kuten Audissa.

Pierburg imusarja oli jotain 700-800? Audin V10 imusarja on Pierburgilta 1800. Vesipumput, termarit ym ovat Audeissa normaalia kuluvia osia, jotka vaihdetaan 6v/90tkm välein. Vesipumppu oli jotain satkun pintaan...

Edellisestä ruostui apurunko. Pyyhkimen vivusto. Oven lukot olivat myös hapantuneet, ja lukkolaitteita meni. Bensapumppu pitää toki vaihtaa.. kai siinä 90tkm ajetussa 13v vanhassa ruosteettomassa c-mersussa vielä jotain hyvää on jäljellä, ettei sitä heti joudu tuhansilla euroilla remontoimaan?

Mitä itse ostaisitte, jos vanhempi GLK ei sitten ole hyvä valinta? Minkälaisia neliveto-automaatti-bensakone autoja saa 20000€:llä? Sellaisia, joihin mahtuu 200cm ihminen kuskin paikalle? Suurin osa autoista tuntuu onnettoman pieniltä, ja GLK on nykyisen autonostokierroksen tilavimmalta tuntunut auto...

Jos nettihautomon listaa lärää: https://www.nettiauto.com/vaihtoautot/b ... ur_wheel=3

Niin eihän tuolla ole oikein mitään. Kaikki Opelit, Skodat, Hondat ym. on liian pieniä. Auditkaan eivät kovin kaksisia ole. Lista on lopulta aika lyhyt. Onko Subaru parempi kuin GLK? En muista kyllä kokeilinko sellaista istua, mutta japanilaiset juuret huomioon ottaen voisi olettaa, että tilaa autossa ei ole.

GLK:ta olen päätynyt siis siksi katsomaan, kun tuntuu, että markkinoilla ei tällä hetkellä oikein mitään muutakaan ole myynnissä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17193
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanteista, voit tutkia asiaa https://www.ilcats.ru/mercedes ja valitset auton, sitten "body and chasis" --> "wheels"
oulaistenliikenne.fi
Ihmemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2022 18:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Ihmemies »

Pitää tutkia asiaa. Japanista saisi ehkä vielä tämän vuoden puolella facelift GLK 350:n Hankoon 20k€:llä. Siihen verot yms. niin sekin on yksi vaihtoehto. En tiedä miksi jaappanilaiset mallit kiinnostavat enemmän, vähemmän happamia, parempi maali? En ole yhtä uuden näköistä yhtä vanhaa nähnyt kun tuo VT Autostylen myytävänä ollut GLK 300 vuodelta 2009. Kai niihin nyt kielen saa vaihdettua softalla, kun omaan Ruotsi-Audiinkin sai.

Mielenkiintoisesti nettiauton molemmat GLK 300:t on japanintuonteja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ihmemies kirjoitti: Su 03.04.2022 16:10 Pitää tutkia asiaa. Japanista saisi ehkä vielä tämän vuoden puolella facelift GLK 350:n Hankoon 20k€:llä. Siihen verot yms. niin sekin on yksi vaihtoehto. En tiedä miksi jaappanilaiset mallit kiinnostavat enemmän, vähemmän happamia, parempi maali? En ole yhtä uuden näköistä yhtä vanhaa nähnyt kun tuo VT Autostylen myytävänä ollut GLK 300 vuodelta 2009. Kai niihin nyt kielen saa vaihdettua softalla, kun omaan Ruotsi-Audiinkin sai.

Mielenkiintoisesti nettiauton molemmat GLK 300:t on japanintuonteja.
Olethan perehtynyt siihen mitä kaikkea tuo "yms." sisältää?

Meinaatko että Japaniin viedyissä on parempi maali kuin paikallisissa?
Ihmemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2022 18:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Ihmemies »

No jos ottaa otoskooksi VT Autostylen pihalla näkemäni japanista uitetut autot, niin kyllä. Oli paljon nätimmän näköiset pellit kuin 10v+ vanhoissa autoissa yleensä olen nähnyt. Tuskin ne nyt viitsivät maalatakaan niitä siellä uudestaan, joten oletan että autoja on pesty hellävaraisemmin, niillä on ajettu vähemmän, ja myös vähemmän jossain suola/heikkasumussa rekkojen perässä...

Käsitin että kun auton saa Hangon satamaan, niin sen jälkeen pitää maksaa vain verottajalle autoverot, ja käyttää auto rekisteröintikatsastuksessa konttorilla.

Mitä muuta ne tuollaisista vanhoista romuista voivat vielä haluta?

Edit: näemmä tullin ja verot. Eli:

Auto japanissa 18000€
Tuonti 2000€
Tulli 2000€
Alv 5300€
Autovero 11000€
Rekisteröinti, satamamaksut ym 300€

Sitten 18000€ auto onkin 38000€ auto valtion kassan rahoituksen jälkeen :shock:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja DBFI »

OK, tarkoitat että autojen maalipinta on säilynyt paremmin kuin täkäläisissä. Pitää varmaan paikkaansa kun ei ehkä ajeta yhtä hankalissa oloissa ja yleensä myös kilometrejä hyvin vähän. Aiemmasta viestistä tulkitsin että tarkoittaisit tehtaalta lähtiessä parempaa maalipintaa pelkästään japanin vientiin.

Auto pitää myös laittaa katsastuskuntoon, esim. ei saa olla vasemman puoleisen liikenteen asymmetriset valot. Itse saattaisit haluta radiokanavat kuuluville ja muuta vastaavaa pientä. Tarkemmin selviää aiemmista foorumin keskusteluista.
Ihmemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2022 18:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Ihmemies »

Niin, no eikös maali silloin ole parempi, jos se on paremmassa kunnossa..?

Jos ostan liikkeen kautta, niin ne leimaa auton valmiiksi. Ei tarvitse huolehtia valoista. Ainakin siinä pre-FL GLK 2009:ssä mitä kävin lauantaina kokeilemassa, oli valikot enklanniksi ja suomalainen radio soi. En tiedä mitä autolle oli tehty vai oliko mitään, mutta japanista sekin oli tullut. Kuulostaa siis ylläolevat asiat siis jonkun muun(tm) murheelta anyways. Palvelustahan siinä rahaa maksetaan, että joku laittaa perusasiat autossa kuntoon rahaa vastaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ihmemies kirjoitti: Su 03.04.2022 22:24 No jos ottaa otoskooksi VT Autostylen pihalla näkemäni japanista uitetut autot, niin kyllä. Oli paljon nätimmän näköiset pellit kuin 10v+ vanhoissa autoissa yleensä olen nähnyt. Tuskin ne nyt viitsivät maalatakaan niitä siellä uudestaan, joten oletan että autoja on pesty hellävaraisemmin, niillä on ajettu vähemmän, ja myös vähemmän jossain suola/heikkasumussa rekkojen perässä...

Käsitin että kun auton saa Hangon satamaan, niin sen jälkeen pitää maksaa vain verottajalle autoverot, ja käyttää auto rekisteröintikatsastuksessa konttorilla.

Mitä muuta ne tuollaisista vanhoista romuista voivat vielä haluta?

Edit: näemmä tullin ja verot. Eli:

Auto japanissa 18000€
Tuonti 2000€
Tulli 2000€
Alv 5300€
Autovero 11000€
Rekisteröinti, satamamaksut ym 300€

Sitten 18000€ auto onkin 38000€ auto valtion kassan rahoituksen jälkeen :shock:
Vain ihmemies pohtii näitä yksityiskohtia ja sitten kuitenkin ostaa auton valmiina liikkeestä. Ei kai mennyt...
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 960
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ihmemies kirjoitti: Ma 04.04.2022 14:45 Niin, no eikös maali silloin ole parempi, jos se on paremmassa kunnossa..?

Jos ostan liikkeen kautta, niin ne leimaa auton valmiiksi. Ei tarvitse huolehtia valoista. Ainakin siinä pre-FL GLK 2009:ssä mitä kävin lauantaina kokeilemassa, oli valikot enklanniksi ja suomalainen radio soi. En tiedä mitä autolle oli tehty vai oliko mitään, mutta japanista sekin oli tullut. Kuulostaa siis ylläolevat asiat siis jonkun muun(tm) murheelta anyways. Palvelustahan siinä rahaa maksetaan, että joku laittaa perusasiat autossa kuntoon rahaa vastaan.
Vähemmän ajetuissa yleensä se maalipinta on paremmassa kunnossa. Ja veikkaan että tuo yksi mitä katselit, oli kovasti myllytetty ja oli siihen jotain tuuninkiakin pistetty.

Noista Japanin radioista karkeasti, osa onnistuu ihan vaan koodaus ja softamuutoksella, osa taas vaatii että mankka vaihdetaan eurooppalaiseen.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Ihmemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 02.04.2022 18:15

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Ihmemies »

DBFI kirjoitti: Ma 04.04.2022 15:23
Vain ihmemies pohtii näitä yksityiskohtia ja sitten kuitenkin ostaa auton valmiina liikkeestä. Ei kai mennyt...
No ajatuksen tasolla pohdin auton ostoa ensin itse. Mutta jos se on noin kallista, ja osaava autokauppias saa kaiken laitettua valmiiksi minun puolestani edullisemmin, niin eikös silloin kannata liikettä käyttää.

Myllytyksessä ei liene ongelmaa. Lakkapinta ohenee vähän, ei kai muuta?

Jos joku on GLK mankan kielen askarrellut englanniksi, niin kaipa se suoritus onnistuu samalta taholta toistekin.
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja B170 »

VSe kirjoitti: Ke 03.10.2018 21:32 Ois katsottuna tommonen 2010 vuotinen GLK 220 cdi 4matic.mitä kannattas tutkia jos alan kauppoja hieromaan.
Ajoneuvo- ja käyttövoimavero.
GLC 220d 4matic 2016
BMW i3 2019
Avatar
Vanja-eno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:43
Paikkakunta: Bönde

Re: GLK kuume

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tähän väliin voisin kysyä ihan uteliaisuuttani, että kuinka suuri 4matic GLK:ssa on maavara?
[i]"Jos tänään lotossa voitan, niin mersun ostan -ajattelee moni suomalainen lauantai-iltana. 99% näistä ei ikinä ole ajanut Mersulla, joten siksi tuollainen mielipide heillä varmaankin on. Penkit Mersussa ovat yhtä pehmeät ja miellyttävästi muotoillut kuin yleisen uimahallin saunan lauteet. Mersun jälkeen ei voi muuta autoa ostaa, vaan pitää olla merkkiuskollinen. Suomalainenhan ei tyhmyyttään suostu tunnustamaan."[/i]
Vastaa Viestiin