Pikakysymys W124 OM603 -94 ruiskutussuuttimen pohjatiiviiste

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Pikakysymys W124 OM603 -94 ruiskutussuuttimen pohjatiiviiste

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hei,

varmaan tyhmä kysymys, mutta...

Hain ton vm 1994 W124 E300 turbodieselin sylinterikannen koneistamolta, jossa olivat muiden töiden ohessa ottaneet ruiskutussuuttimet irti ja testanneet ne. Muuten tarpeelliset osat tulivat mukana, mutta suuttimille ei ole tiivisteprikkoja. Kun kaikki muut pois puretut osat olivat mukana, mutta noita vanhoja tiivisteprikkoja ei ollut, niin heräsi kysymys, että kyllä kai sinne kuitenkin kuuluu sellainen prikka? Ettei sitä ole jossain tuotannon vaiheessa jätetty pois, kun tää on kuitenkin aika loppupäästä tuotantoa.

Vois tota tietysti sieltä koneistamoltakin kysyä, mutta tälleen sunnuntaiaamuna vähän huonoa sen kanssa.

Kyseessä siis toi kuvan osa 589.

EDIT: Jos olis ostanut yläpään tiivistesarjan (eikä erikseen niitä tarvittavia tiivisteitä, kuten mä menin tekemään), niin olisko nämä tulleet siinä? Ehkä ovat olettaneet, että mulla on sellainen sarja... Itse taas oletin, että laittavat mukaan tarpeelliset tiivisteet niiltä osin, mitä itse avaavat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: Pikakysymys W124 OM603 -94 ruiskutussuuttimen pohjatiivi

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Kuuluu olla prikka, aina. Eli jäänyt pois.
Ne ruukataan myös uusia eli uudet sinne pitää laittaa, oikein päin. :wink:
En usko että kuuluu mihinkään sarjaan vaan ostetaan erikseen.
A170cdi-00 1999-
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pikakysymys W124 OM603 -94 ruiskutussuuttimen pohjatiivi

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jes, kiitos tiedosta, näin vähän sen arvelinkin olevan, ja kyllä tosiaan WIS käskee laittamaan uudet, eli sinänsä en ajatellutkaan, että niillä vanhoilla olis mitään tehnyt. Kun muutama vuosi sitten 250D:stä käytin suuttimet korjaamolla, niin sieltä kyllä tuli suuttimien mukana nää tiivisteprikat. Tämä toinen korjaamo ei näköjään noudattanut vastaavaa käytäntöä.

En muistanut, että suuttimien kanssa tarvitaan pitkä hylsy, jokka pitää olla muotoilultaan sellainen, että ne letkulähdöt mahtuvat sisään. Mulla sellainen näytti olevan tallessa - olin näköjään ihan ite hionut tavalliseen pitkään hylsyyn lisätilaa putkille. :D

Mut joo, maanantaina taas hankkimaan tiivisteitä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin