CLS W219 Mersun akuista kyselyä
CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Pian mahdollisesti uutena CLS mersun omistaja olisi muutama kysymys paikallaan
Auto tulisi kesäkäyttöön eli talvet seisoisi kylmässä tallissa jossa on kyllä villat seinissä ja muutkin eristeet kun on talon yhteydessä
Voiko 2007 CLS 350 CGI Mesestä ottaa miinuskaapelin irti seisonnan ajaksi niin että kerran kuukaudessa sitten kaapeli kiinni ja auton moottori käymään puoleksi tunniksi ja / tai pikku ajolenkki katit lämpimiksi? Mitä hauttoja tuosta kaapelin irroittamisesta on? Näin olen menetellyt vm 1996 harrasteauton kanssa mutta onko 2000 luvun Mersuissa tästä jotain haittaa?
Omistan ctekin älylaturin eli olisiko viisaampaa vain pitää sen kanssa ylläpitolataus päällä ja miinuskaapeli akusta kiinni koko pitkän talven?
Sitten akuista. Olen jotenkin käsittänyt että CLS on 2 akkua eli takakontissa ja konehuoneessa? Voisiko joku valaista tätä asiaa mitä miksi ja mihin tarkoitukseen tuo pienempi. Ja miten latauksen kanssa kumpikin?
Autossa on ensiasennusakku tehtaan jäljeltä joten AGM akun hommaan ensi keväänä talven jälkeen. Mites tuon pikkuakun kanssa onko sekin syytä vaihtaa. Auto on tullut eteläisestä Saksasta. On paljon varustetta mm ilmastoidut ja lämmitettävät penkit.
Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
Auto tulisi kesäkäyttöön eli talvet seisoisi kylmässä tallissa jossa on kyllä villat seinissä ja muutkin eristeet kun on talon yhteydessä
Voiko 2007 CLS 350 CGI Mesestä ottaa miinuskaapelin irti seisonnan ajaksi niin että kerran kuukaudessa sitten kaapeli kiinni ja auton moottori käymään puoleksi tunniksi ja / tai pikku ajolenkki katit lämpimiksi? Mitä hauttoja tuosta kaapelin irroittamisesta on? Näin olen menetellyt vm 1996 harrasteauton kanssa mutta onko 2000 luvun Mersuissa tästä jotain haittaa?
Omistan ctekin älylaturin eli olisiko viisaampaa vain pitää sen kanssa ylläpitolataus päällä ja miinuskaapeli akusta kiinni koko pitkän talven?
Sitten akuista. Olen jotenkin käsittänyt että CLS on 2 akkua eli takakontissa ja konehuoneessa? Voisiko joku valaista tätä asiaa mitä miksi ja mihin tarkoitukseen tuo pienempi. Ja miten latauksen kanssa kumpikin?
Autossa on ensiasennusakku tehtaan jäljeltä joten AGM akun hommaan ensi keväänä talven jälkeen. Mites tuon pikkuakun kanssa onko sekin syytä vaihtaa. Auto on tullut eteläisestä Saksasta. On paljon varustetta mm ilmastoidut ja lämmitettävät penkit.
Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
kaapelit kiinni akussa ja ylläpitolataus.
Vaikka kuinka varovasti ottaa irti ja laittaa kiinni, aina siitä joku jännitepiikki tulee, eikä nämä pidä siitä. Eikä ole tarvettakaan, jos laturissa.
Varmasti saat kiinteän laturin ja lämmittimen asennettua, ihan kuten normaali henkilömalleihinkin.
Vaikka kuinka varovasti ottaa irti ja laittaa kiinni, aina siitä joku jännitepiikki tulee, eikä nämä pidä siitä. Eikä ole tarvettakaan, jos laturissa.
Varmasti saat kiinteän laturin ja lämmittimen asennettua, ihan kuten normaali henkilömalleihinkin.
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Omaan -05 CLS:ään vedettiin keulan DEFA töpselistä panssarikaapeli koko auton läpi tavaratilaan, siellä on sisätilanlämppärin pistorasia jossa kiinni ctek-laturi (tehokkaampi ja viksumpi kuin defa). Laturi on pikaliittimellä kiinni akussa ja irrotettavissa tarvittaessa. Autossa on Webasto ja ajan lyhyitä matkoja joten välillä on hyvä saada ladattua akkua täyteen. Voisihan saman ratkaisun tehdä siten että etujalkatilaan haaroittaisi toisen pistorasian.jjjarvi kirjoitti: Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Tuon lämmittimen ja ylläpitolaturin lisäksi kannattaa ehdottomasti laittaa sisätiloihin ja tavaratilaan kosteudenpoistaja koska kosteutta kertyy talvikaudella litrakaupalla.jjjarvi kirjoitti:Pian mahdollisesti uutena CLS mersun omistaja olisi muutama kysymys paikallaan
Auto tulisi kesäkäyttöön eli talvet seisoisi kylmässä tallissa jossa on kyllä villat seinissä ja muutkin eristeet kun on talon yhteydessä
Voiko 2007 CLS 350 CGI Mesestä ottaa miinuskaapelin irti seisonnan ajaksi niin että kerran kuukaudessa sitten kaapeli kiinni ja auton moottori käymään puoleksi tunniksi ja / tai pikku ajolenkki katit lämpimiksi? Mitä hauttoja tuosta kaapelin irroittamisesta on? Näin olen menetellyt vm 1996 harrasteauton kanssa mutta onko 2000 luvun Mersuissa tästä jotain haittaa?
Omistan ctekin älylaturin eli olisiko viisaampaa vain pitää sen kanssa ylläpitolataus päällä ja miinuskaapeli akusta kiinni koko pitkän talven?
Sitten akuista. Olen jotenkin käsittänyt että CLS on 2 akkua eli takakontissa ja konehuoneessa? Voisiko joku valaista tätä asiaa mitä miksi ja mihin tarkoitukseen tuo pienempi. Ja miten latauksen kanssa kumpikin?
Autossa on ensiasennusakku tehtaan jäljeltä joten AGM akun hommaan ensi keväänä talven jälkeen. Mites tuon pikkuakun kanssa onko sekin syytä vaihtaa. Auto on tullut eteläisestä Saksasta. On paljon varustetta mm ilmastoidut ja lämmitettävät penkit.
Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Itse olen seisottanut CLS:n aina talvikuukaudet ja ottanut maadotuskaapelin irti, myös pikkuakun. Joskus olen käynnistänyt keskitalvella ja käyttänyt lämpimäksi ja liikutellut edes takaisin, mitä talli antaa myöten.
Pikkuakku on varavirtalähde sähköjarruille (SBC), jos pääakku sattuu sippaamaan.
Pikkuakku on varavirtalähde sähköjarruille (SBC), jos pääakku sattuu sippaamaan.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
... ja OP:llä on lienee facelifti joten ei ole SBC:tä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Onko aloittaja OP? Millos SBC hävis CLS:stä, -07 vai 08? Faceliftihän tuli 2008..MiHe kirjoitti:... ja OP:llä on lienee facelifti joten ei ole SBC:tä
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Kiitos vastauksista. Mustaakseni puolivälissä 2006 sbc jarrut poistuivat ja tämä tuleva autoni on valmistunut tehtaalta joulukuussa 2006 eli on seuraavan vuoden mallisarjaa 2007 eli ei facelft joka tuli taas 2008. Eli yksikkö konehuoneessa on erilainen mitä olen nähnyt kuvia sbc yksiköistä. Ja tästä siis pääteltävissä että tuota pikkuakkuako ei tästä 2007 mallista enään löydykkö?
Näköjään eriäviä mielipiteitä pitääkkö talvella seisonnan ajan miinuskaapeli kiinni vaiko ei. Itse olen todellakin tehnyt näin 1996 mallin Scorpio Coshworthin kanssa 13 vuoden ajan kun auto ollut kesäkäytössä eli miinuskaapeli irti talviseisonnassa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt tänä aikana. Mutta siksi kysynkin täältä kun Mersuista ei ole kokemusta miten ne suhtautuvat tähän toimenpiteeseen. Varsinkin kun 2007 ei ole sama kuin 1996.
Näköjään eriäviä mielipiteitä pitääkkö talvella seisonnan ajan miinuskaapeli kiinni vaiko ei. Itse olen todellakin tehnyt näin 1996 mallin Scorpio Coshworthin kanssa 13 vuoden ajan kun auto ollut kesäkäytössä eli miinuskaapeli irti talviseisonnassa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt tänä aikana. Mutta siksi kysynkin täältä kun Mersuista ei ole kokemusta miten ne suhtautuvat tähän toimenpiteeseen. Varsinkin kun 2007 ei ole sama kuin 1996.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Jup, niinkuin edellä... 2006 aikana muuttui SBC-->ABR, ja muistelin faceliftinkin tulevan kesken vuotta 2007 mutta tosiaan tulee 2008aziz kirjoitti:MiHe kirjoitti:...
Onko aloittaja OP? Millos SBC hävis CLS:stä, -07 vai 08? Faceliftihän tuli 2008..
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Eikö CLS konehuoneesta löydy akun lataamista varten plus ja miinustappeja kun piti tuollainen ratkaisu tehdä? Vai onko paremassa suojassa ctek tuolla takahutlarissa akun kaverina? Tuota defan kiinteää ylläpitolaturia ovat mainostaneet itsellä on ctekin mxs 5.0 jota käytän tietty irrallisena akkujen latailuun. Miksi ctek olisi defaa parempi kiinteänä ylläpitolaturina?Mikvei kirjoitti:Omaan -05 CLS:ään vedettiin keulan DEFA töpselistä panssarikaapeli koko auton läpi tavaratilaan, siellä on sisätilanlämppärin pistorasia jossa kiinni ctek-laturi (tehokkaampi ja viksumpi kuin defa). Laturi on pikaliittimellä kiinni akussa ja irrotettavissa tarvittaessa. Autossa on Webasto ja ajan lyhyitä matkoja joten välillä on hyvä saada ladattua akkua täyteen. Voisihan saman ratkaisun tehdä siten että etujalkatilaan haaroittaisi toisen pistorasian.jjjarvi kirjoitti: Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
Mites jos miinuskaapelin irrottaa millainen projekti olis edessä. Kellon asetukset radion/comandin koodi mitä muuta?
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Sähköikkunoiden ja mahdollisen kattoluukun rajojen opettelu, ei muuta. Kello hakeutuu oikeeseen aikaan, eikä koodia tarvita. Näin ainakin omassa..jjjarvi kirjoitti: Mites jos miinuskaapelin irrottaa millainen projekti olis edessä. Kellon asetukset radion/comandin koodi mitä muuta?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
CLS:ssä ei ole lataustappeja. Defan 4A laturi maksaa 120€ ja CTEK 10A 160€. CTEK tehokkaampi ja nopeampi, sekä irroitettavissa autosta jos tarvitaan laturia muualla. Minun käytössä siis sopivampi. Pelkässä ylläpidossa molemmat ajaa asiansa luultavasti samalla lailla.jjjarvi kirjoitti:Eikö CLS konehuoneesta löydy akun lataamista varten plus ja miinustappeja kun piti tuollainen ratkaisu tehdä? Vai onko paremassa suojassa ctek tuolla takahutlarissa akun kaverina? Tuota defan kiinteää ylläpitolaturia ovat mainostaneet itsellä on ctekin mxs 5.0 jota käytän tietty irrallisena akkujen latailuun. Miksi ctek olisi defaa parempi kiinteänä ylläpitolaturina?Mikvei kirjoitti:Omaan -05 CLS:ään vedettiin keulan DEFA töpselistä panssarikaapeli koko auton läpi tavaratilaan, siellä on sisätilanlämppärin pistorasia jossa kiinni ctek-laturi (tehokkaampi ja viksumpi kuin defa). Laturi on pikaliittimellä kiinni akussa ja irrotettavissa tarvittaessa. Autossa on Webasto ja ajan lyhyitä matkoja joten välillä on hyvä saada ladattua akkua täyteen. Voisihan saman ratkaisun tehdä siten että etujalkatilaan haaroittaisi toisen pistorasian.jjjarvi kirjoitti: Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
Mites jos miinuskaapelin irrottaa millainen projekti olis edessä. Kellon asetukset radion/comandin koodi mitä muuta?
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Siis onko todelkakin niin että kun haluaa ladata akkua niin takakontti auki ja matto ja kansi pois sitten vasta pääsee akkuun käsiksi? Onpas tehty hankalaksi. Entäs jos akku tyhjenee milläs aukaisee sähköisen takahotlarin luukun? Olisi luullut että tuon tason autossa akun lataaminen olisi tehty helpommaksi juurikin konehuoneeseen sijoitettujen lataustappien avulla.Mikvei kirjoitti:CLS:ssä ei ole lataustappeja. Defan 4A laturi maksaa 120€ ja CTEK 10A 160€. CTEK tehokkaampi ja nopeampi, sekä irroitettavissa autosta jos tarvitaan laturia muualla. Minun käytössä siis sopivampi. Pelkässä ylläpidossa molemmat ajaa asiansa luultavasti samalla lailla.jjjarvi kirjoitti:Eikö CLS konehuoneesta löydy akun lataamista varten plus ja miinustappeja kun piti tuollainen ratkaisu tehdä? Vai onko paremassa suojassa ctek tuolla takahutlarissa akun kaverina? Tuota defan kiinteää ylläpitolaturia ovat mainostaneet itsellä on ctekin mxs 5.0 jota käytän tietty irrallisena akkujen latailuun. Miksi ctek olisi defaa parempi kiinteänä ylläpitolaturina?Mikvei kirjoitti:Omaan -05 CLS:ään vedettiin keulan DEFA töpselistä panssarikaapeli koko auton läpi tavaratilaan, siellä on sisätilanlämppärin pistorasia jossa kiinni ctek-laturi (tehokkaampi ja viksumpi kuin defa). Laturi on pikaliittimellä kiinni akussa ja irrotettavissa tarvittaessa. Autossa on Webasto ja ajan lyhyitä matkoja joten välillä on hyvä saada ladattua akkua täyteen. Voisihan saman ratkaisun tehdä siten että etujalkatilaan haaroittaisi toisen pistorasian.jjjarvi kirjoitti: Olen myös ajatellut asennuttaa ylläpitolaturin (defa??) ja sisätilan lämppärin mutta en lohkolämppäriä koska autolla ei ajettaisi talvella ehkä kuin jos varsinainen suola auto joutuisi johonkin huoltoon. Mitä tästä mieltä saako tuollaista pakettia edes CLSsään?
Mites jos miinuskaapelin irrottaa millainen projekti olis edessä. Kellon asetukset radion/comandin koodi mitä muuta?
Nyt ymmärrän ratkaisusi tuohan on ehdoton tuo ylläpitolaturi jos akku tyhjenee koska akun lataaminen liikutettavalla laturilla hieman hankalaa jos sähköinen takakontin luukku ei aukea. Akku tyhjä ja ei voi ladata tai antaa apuvirtaa kun luukku toimii sähköllä. Ohohoho!! Viisas sakemanni insinööri.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Apparin jalkatilassa on pre-fuset mihin saa kiinni isookin virtaa. Ei se nyt jokapäiväiseen latailuun onnistu mutta hätälataukseen kylläkin
https://www.benzworld.org/forums/attach ... cation.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.benzworld.org/forums/attach ... cation.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Useammallakin älulaturimerkillä on pistoke siinä 12V johdossa, joten akkuun voi laittaa kiinteän johdon kiinni rengasliittimillä, ja jättää pistokkeen esille. Ei tarvi ainakaan purkaa verhoiluja. Ja ainakin Ctekillä on lisäksi jatkojohto, eli talvisäilytyksen ajaksi sen pistorasian saa vietyä takaluukun ulkopuolellekin, eiköhän tiivisteet sen salli.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Meidän CLS:n takaluukku aukeaa kyllä avaimellakin. Kannattaa vaan pitää huoli siitä, että lukkopesä ei pääse käytön puutteessa jumiutumaan.jjjarvi kirjoitti:Siis onko todelkakin niin että kun haluaa ladata akkua niin takakontti auki ja matto ja kansi pois sitten vasta pääsee akkuun käsiksi? Onpas tehty hankalaksi. Entäs jos akku tyhjenee milläs aukaisee sähköisen takahotlarin luukun? Olisi luullut että tuon tason autossa akun lataaminen olisi tehty helpommaksi juurikin konehuoneeseen sijoitettujen lataustappien avulla.
Nyt ymmärrän ratkaisusi tuohan on ehdoton tuo ylläpitolaturi jos akku tyhjenee koska akun lataaminen liikutettavalla laturilla hieman hankalaa jos sähköinen takakontin luukku ei aukea. Akku tyhjä ja ei voi ladata tai antaa apuvirtaa kun luukku toimii sähköllä. Ohohoho!! Viisas sakemanni insinööri.
Laitoin akkuun suoraan Ctekin virransyöttöpistokkeen kiinni. Ei muuta kuin luukku auki ja laturi pistokkeeseen kiinni. Ei tarvitse purkaa mitään.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Laittaisitko vaikka kuvan tänne tuosta systeemistä millainen tuo ctekin virransyöttöpistokkeen kiinnitys akkuun on. Joo saa nähdä onko Gunter Saksassa malttanut käyttää ollenkaan avainta tuohon takaluukkuun eli onko lukkopesä jo valmiiksi jumissa. Näen sen pian täytyy heti testata.C 124 320 kirjoitti:Meidän CLS:n takaluukku aukeaa kyllä avaimellakin. Kannattaa vaan pitää huoli siitä, että lukkopesä ei pääse käytön puutteessa jumiutumaan.jjjarvi kirjoitti:Siis onko todelkakin niin että kun haluaa ladata akkua niin takakontti auki ja matto ja kansi pois sitten vasta pääsee akkuun käsiksi? Onpas tehty hankalaksi. Entäs jos akku tyhjenee milläs aukaisee sähköisen takahotlarin luukun? Olisi luullut että tuon tason autossa akun lataaminen olisi tehty helpommaksi juurikin konehuoneeseen sijoitettujen lataustappien avulla.
Nyt ymmärrän ratkaisusi tuohan on ehdoton tuo ylläpitolaturi jos akku tyhjenee koska akun lataaminen liikutettavalla laturilla hieman hankalaa jos sähköinen takakontin luukku ei aukea. Akku tyhjä ja ei voi ladata tai antaa apuvirtaa kun luukku toimii sähköllä. Ohohoho!! Viisas sakemanni insinööri.
Laitoin akkuun suoraan Ctekin virransyöttöpistokkeen kiinni. Ei muuta kuin luukku auki ja laturi pistokkeeseen kiinni. Ei tarvitse purkaa mitään.
1. Kesä autona CLS 500 -06 AMG paketilla, Japanin tuonti
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
2. Kesä autona Ford Scorpio Ghia Coshworth STW 2.9 -96 (vuodesta 2005) Saksan tuonti
Käyttiksenä Lexus GS 300 Facelift 2008 (249 hp)
Exät:
Ford Granada 3.0 L GXL -76
Ford Granada 2.6 L Ghia -77
Ford Granada 2.3 L -75(eka autoni 1980)
Sekalainen kokoelma japanilaisia riisikuppeja
Opel Ascona , niin paljon aikaa etten muista mallia
Yksi Golffii -93, tosi kestävä peli
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/455531/CT ... sliittimet" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CLS W219 Mersun akuista kyselyä
Akku pimeni CLS:n talviseisonnassa vaikka latailin. Käyntiin lähtee lataamalla . nyt palaa kuskin puolen takavalossa joku poltin koko ajan ja SBC joku häiriö, poljin menee pohjaan.. Suosituksia edullisesta akusta tähän? Talvella ei ajeta lainkaan joten ei tarvi olla paras akku.