722.4 loota w124 *Edistystä*
722.4 loota w124 *Edistystä*
Ostin tässä (viikolla 11) 300D Aut. W124 -89:n.
Lootan kanssa on ilmennyt pientä ongelmaa:
- Kylmänä ei nelonen mennyt päälle.
- Lämmettyään tarpeeksi nelonen löytyi, mutta meni päälle omastamielestäni vasta liian pitkän "luiston" jälkeen.
Asiaa kaverin kanssa tutkiessa tuli esille mielenkiintoisia seikkoja: Öljyn väri rusehtavaa ja sitä oli noin 1,5 litraa liikaa.
Imettiin ylimääräinen öljy pois, jonka jälkeen alko toimimaan puolet paremmin.
Onko liika öljy voinut vahingoittaa vaihteistoa?
Tarkoitus on tietenkin vaihtaa öljyt ja suodatin mahd. pian, mutta auttaako tämä? Muita toimenpiteitä? Etc...
Lootan kanssa on ilmennyt pientä ongelmaa:
- Kylmänä ei nelonen mennyt päälle.
- Lämmettyään tarpeeksi nelonen löytyi, mutta meni päälle omastamielestäni vasta liian pitkän "luiston" jälkeen.
Asiaa kaverin kanssa tutkiessa tuli esille mielenkiintoisia seikkoja: Öljyn väri rusehtavaa ja sitä oli noin 1,5 litraa liikaa.
Imettiin ylimääräinen öljy pois, jonka jälkeen alko toimimaan puolet paremmin.
Onko liika öljy voinut vahingoittaa vaihteistoa?
Tarkoitus on tietenkin vaihtaa öljyt ja suodatin mahd. pian, mutta auttaako tämä? Muita toimenpiteitä? Etc...
Viimeksi muokannut JoonasH, La 18.06.2005 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Re: 722.4 loota w124
paineiden säädollä saat vaihdoista mieleiset. haulla löytyy monetkin ohjeet.JoonasH kirjoitti:Ostin tässä viikolla 300D Aut. W124 -89:n.
Lootan kanssa on ilmennyt pientä ongelmaa:
- Kylmänä ei nelonen mennyt päälle.
- Lämmettyään tarpeeksi nelonen löytyi, mutta meni päälle omastamielestäni vasta liian pitkän "luiston" jälkeen.
Asiaa kaverin kanssa tutkiessa tuli esille mielenkiintoisia seikkoja: Öljyn väri rusehtavaa ja sitä oli noin 1,5 litraa liikaa.
Imettiin ylimääräinen öljy pois, jonka jälkeen alko toimimaan puolet paremmin.
Onko liika öljy voinut vahingoittaa vaihteistoa?
Tarkoitus on tietenkin vaihtaa öljyt ja suodatin mahd. pian, mutta auttaako tämä? Muita toimenpiteitä? Etc...
öljyt ja suodatin heti vaihtoon jos ovat jo ruskehtavat ja haisevat pahalle... ja tyhjennä turbiinikin samalla niin vaihtuu kaikki öljyt kerralla. turbiinin proppu löytyy kun toinen pyörittää konetta ja toinen katsoo kytkinkopan alapuolella olevasta ritilästä koska proppu on kohdallaan... 5mm kuusiokolo...Suodatin löytyy kun ottaa vaihdelaatikosta öljypohjan pois. liika öljy ei heti hajota laatikkoa mutta liika öljy voi vaahtoutua ja näin ei toimi kunnolla ja ei myöskään voitele kunnolla...
Säädöistä oon lueskellu jo tosiaan foorumista, mutta kun pelkästää toi neloselle vauhtaminen tuntuu luistavan turhan kauan.
Kaverilla on W202 samalla laatikolla ja on kokemusta oman laatikkonsa öljynvaihdoista. (tietää niksit)
Lähinnä nyt kiinostaa tietää, että miten noi "ruskettuneet" öljyt ja liika öljymäärä on voinut vaikuttaa laatikkoon ja mitä kannattaa tehdä.
Öljyt ja suod. tosiaan vaihdetaan ens viikolla ja mahd. uudelleen kolmenviikon sisään. Tulee ainakin "pestyä" kanavat.
Kaverilla on W202 samalla laatikolla ja on kokemusta oman laatikkonsa öljynvaihdoista. (tietää niksit)
Lähinnä nyt kiinostaa tietää, että miten noi "ruskettuneet" öljyt ja liika öljymäärä on voinut vaikuttaa laatikkoon ja mitä kannattaa tehdä.
Öljyt ja suod. tosiaan vaihdetaan ens viikolla ja mahd. uudelleen kolmenviikon sisään. Tulee ainakin "pestyä" kanavat.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Miten ku muulloin vaihtaa hyvin,mut samanlainen loota kakkoselta kolmoselle "miettii" hieman pitkään,muuten vaihtaa ok.Yks automaattiasetaja sano et joku modulaattori(VEHOlla sanovat vakuumi boksiksi)olis väärässä asennossa.Oisko kellään tietoa??
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
kyllä se on laatikon kulumisesta johtuvaa empimistä. korjaantuu yleensä aika hyvin laatikon paineiden nostolla. se alipaine säädin on syöttöpumpun kyljessä... mutta en menisi sitä kääntelemään jos se on alkuperäisessä asennossa. voihan sitä tietenki kokeilla säätää hieman niin silloin laatikko saa joko vähemmän tai enemmän alipainetta kaasua painettaessa... en nyt muista kumpaan suuntaan pumpun akseli kääntyy kun kaasua painaa... sitä alipainesäädintä käännetään vastakkaiseen suuntaan kuin kaasuvivun akseli kääntyy painettaessa kaasua.. näin vaihdot kovenee...
Sen oikean asennon saa selville, kun kytkee alipainemittarin vaihteistoon menevään alipaineletkuun ja katsoo että kaasu pohjassa paine on lähellä nollaa. Tyhjäkäynnillä alipainetta pitää olla yli 0.5 baria. Kun tuo perussäätö on tehty, niin sitten vaihteiston kupeesta säätämällä saa vaihdot kohdalleen.
Pumpun kupeessa oleva rasia ei mene väärään asentoon, jos sitä ei joku käy kääntelemässä.
Pumpun kupeessa oleva rasia ei mene väärään asentoon, jos sitä ei joku käy kääntelemässä.
Nyt on ajeltu uusilla öljyillä ja suodattimella n.3000km. Mitään säätöjä ei vielä ole tehty, eikä tosin laatikon käyttäytyminenkään ole kovin paljoa muuttunut.
Nyt vaihtaa nelosellekkin kylmänä, tosin "kaasupoljin-ohjauksella" n. 60km/h nopeudessa. Välillä sitä joutuu kyllä kutittelemaan, tai ohjaamaan manuaalisesti 3:lta D:lle. Ilmeisesti vielä kakkia kanavissa ja paineet liian pienet?
Toinen homma, mihin en aikasemmin kiinnittäny suurempaa huomiota, on tommonen kolahdus laatikossa. Hiljalleen kun jarruttelee vaikka risteykseen, niin laatikon vaihtaessa kolmoselta kakkoselle (20km/h) kuuluu ja tuntuu kolahdus. Kerra kolahti oikeen kunnolla, kun annoin nopeuden laskeutua tohon 20km/h ja painoin vähän rivakammin kaasua. Muilla vaihdolla ei kolahda. Mikä mahtaa olla vialla?
Tää on kyl aika kaukaa haettu, mut noissa jenkkivehkeissä (GM TH-350) on kuulemma jokku jouset jotka pitää niitä kuulia paikallaan siälä kanavissa. Yks Vani-hemmo arvuutteli että noi jouset vois olla vähä kuoleentuneet, onks MB:ssä sama systeemi?
Onko Vaasan seudulla hyvää/luotettavaa laatikkomiestä, joka osais tehä noi paaneen säädöt sun muut? Ite en arvaa mennä niitä sorkkimaan.
Nyt vaihtaa nelosellekkin kylmänä, tosin "kaasupoljin-ohjauksella" n. 60km/h nopeudessa. Välillä sitä joutuu kyllä kutittelemaan, tai ohjaamaan manuaalisesti 3:lta D:lle. Ilmeisesti vielä kakkia kanavissa ja paineet liian pienet?
Toinen homma, mihin en aikasemmin kiinnittäny suurempaa huomiota, on tommonen kolahdus laatikossa. Hiljalleen kun jarruttelee vaikka risteykseen, niin laatikon vaihtaessa kolmoselta kakkoselle (20km/h) kuuluu ja tuntuu kolahdus. Kerra kolahti oikeen kunnolla, kun annoin nopeuden laskeutua tohon 20km/h ja painoin vähän rivakammin kaasua. Muilla vaihdolla ei kolahda. Mikä mahtaa olla vialla?
Tää on kyl aika kaukaa haettu, mut noissa jenkkivehkeissä (GM TH-350) on kuulemma jokku jouset jotka pitää niitä kuulia paikallaan siälä kanavissa. Yks Vani-hemmo arvuutteli että noi jouset vois olla vähä kuoleentuneet, onks MB:ssä sama systeemi?
Onko Vaasan seudulla hyvää/luotettavaa laatikkomiestä, joka osais tehä noi paaneen säädöt sun muut? Ite en arvaa mennä niitä sorkkimaan.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Kuuluuko kolahdus varmasti laatikosta? mersun taka-akselistossa on aika monta paikkaa jotka voivat kuluneina kolahdella ko. tavalla. perä, perän kannakekumit, vetarit, taka-apurungon etummaiset kumi puslat,JoonasH kirjoitti: Toinen homma, mihin en aikasemmin kiinnittäny suurempaa huomiota, on tommonen kolahdus laatikossa. Hiljalleen kun jarruttelee vaikka risteykseen, niin laatikon vaihtaessa kolmoselta kakkoselle (20km/h) kuuluu ja tuntuu kolahdus. Kerra kolahti oikeen kunnolla, kun annoin nopeuden laskeutua tohon 20km/h ja painoin vähän rivakammin kaasua. Muilla vaihdolla ei kolahda. Mikä mahtaa olla vialla?.
Varsinkin nämä apurungon puslat päästää aika koviakin kolahduksia kun moottorilla jarruttaa ja äkkiä polkasee kunnolla kaasua... varsinki manuaali laatikollissa.
Lisätäämpä listaa vielä kardaanin päissä olevat kumi nivelet. etummainen varsinki on herkkä kulumaan. se kyll ävoi kolahdella laatikon perässä...
Vilkaaseppas niitä perämurikan kannatinheloja... mulla kolahteli pykälissä kuukauden ajan... Viikonlopun aikaan vaivauduin sitten kömpii auton alle.. Ens näkemällä vilkasin juuri nuita kannatinheloja...Vasenpusla toivoton tapaus... "loppuunajettu" kumia oli enään paikka paikoin siinä kehällä.... Siihen hätään ollu puslaa saatavilla...siispä laitoin kumi liuskan sinne kehälle.. väliaikais ratkaisu... Olipas sen jälkeen miellyttävä ajella...
Joonas Kolahteleeko pykälissä.... Mulla teki ainoastaan pykälissä...
Joonas Kolahteleeko pykälissä.... Mulla teki ainoastaan pykälissä...
Pykälissä? Eli siis sillon ku vaihtaa vaihdetta? Vaihtojen välillä klonksahtaa.
Kolmoselta neloselle sitä ei tunnu, kun sen vaihto luistaa.
Eipä tullu ajateltua laatikkoa pitemmälle. Kardaanista tai perästä ne tollaset äänet voi tosiaan kuulua.
Tottahan noi kumit sun muut on jo loppu tommoses "sisäänajetus" mersus.
Koitan päästä viikonloppuna nosturille tutkimaan.
Viälä pitäs löytää jamppa, joka kattelis tota laatikkoo...
Kolmoselta neloselle sitä ei tunnu, kun sen vaihto luistaa.
Eipä tullu ajateltua laatikkoa pitemmälle. Kardaanista tai perästä ne tollaset äänet voi tosiaan kuulua.
Tottahan noi kumit sun muut on jo loppu tommoses "sisäänajetus" mersus.
Koitan päästä viikonloppuna nosturille tutkimaan.
Viälä pitäs löytää jamppa, joka kattelis tota laatikkoo...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Jeps mul kolautti 1...2 ei niinkään 3...4 eli sama homma...JoonasH kirjoitti:Pykälissä? Eli siis sillon ku vaihtaa vaihdetta? Vaihtojen välillä klonksahtaa.
Kolmoselta neloselle sitä ei tunnu, kun sen vaihto luistaa.
Eipä tullu ajateltua laatikkoa pitemmälle. Kardaanista tai perästä ne tollaset äänet voi tosiaan kuulua.
Tottahan noi kumit sun muut on jo loppu tommoses "sisäänajetus" mersus.
Koitan päästä viikonloppuna nosturille tutkimaan.
Viälä pitäs löytää jamppa, joka kattelis tota laatikkoo...
Kyllähän sinne ajelis mukavasti , mut pitäs ottaa parit pekkaset tai kokoviikonluppuvapaa, et homma onnistus.Jarkko S kirjoitti:Ei muuta kun ajat Kinnulanlahteen ni minähän vilkasenJoonasH kirjoitti:Viälä pitäs löytää jamppa, joka kattelis tota laatikkoo...
Koitan ny viälä kattella täält länsirannikon pualelt...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Pääsin nosturille ja kappas vain, oli päässy noi apurungon puslat kulahtaa...Mika.T kirjoitti:Kuuluuko kolahdus varmasti laatikosta? mersun taka-akselistossa on aika monta paikkaa jotka voivat kuluneina kolahdella ko. tavalla. perä, perän kannakekumit, vetarit, taka-apurungon etummaiset kumi puslat,JoonasH kirjoitti: Toinen homma, mihin en aikasemmin kiinnittäny suurempaa huomiota, on tommonen kolahdus laatikossa. Hiljalleen kun jarruttelee vaikka risteykseen, niin laatikon vaihtaessa kolmoselta kakkoselle (20km/h) kuuluu ja tuntuu kolahdus. Kerra kolahti oikeen kunnolla, kun annoin nopeuden laskeutua tohon 20km/h ja painoin vähän rivakammin kaasua. Muilla vaihdolla ei kolahda. Mikä mahtaa olla vialla?.
Varsinkin nämä apurungon puslat päästää aika koviakin kolahduksia kun moottorilla jarruttaa ja äkkiä polkasee kunnolla kaasua... varsinki manuaali laatikollissa.
Lisätäämpä listaa vielä kardaanin päissä olevat kumi nivelet. etummainen varsinki on herkkä kulumaan. se kyll ävoi kolahdella laatikon perässä...
Hiano homma kyl ku te kokeneemmat neuvotte "alotteliaa"...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Peijooni, pitää täs lähiaikoina vissiin ottaa nokka kohti Kuapijjoo, ku ei tääl länsirannikol taida olla noita laatikkomiehiä.JoonasH kirjoitti:Kyllähän sinne ajelis mukavasti , mut pitäs ottaa parit pekkaset tai kokoviikonluppuvapaa, et homma onnistus.Jarkko S kirjoitti:Ei muuta kun ajat Kinnulanlahteen ni minähän vilkasenJoonasH kirjoitti:Viälä pitäs löytää jamppa, joka kattelis tota laatikkoo...
Koitan ny viälä kattella täält länsirannikon pualelt...
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Noniih poijaat. Nyt on otettu mersua sarvista kiinni ja alettu ite värkkäämää.
Ei kait siinä; suunta tuttavan tallille, tempastiin mersu katonrajaan ja alettii kattelee. Säädeltii paineita laatikonkyljestä ja otettii testiajoja.
- 1. kokonainen kierros -> ei vaikutusta
- 2. kierrosta -> eipä mittää uutta; TÄH?
Nosturinomistajalla sattu olemaan käsivarastossa 3kpl alipaine mittareita, T-liittimiä, pneumatiikkaputkee ja moottorisahan kallista bensaletkua . Yks mittari pistettiin töihin; letkut kiinni ja paineita mittaamaan.
- Laatikon kyljestä: kaasupohjassa 0bar, joutokäynnillä -0.37bar (sakaran ruuvauksen jälkeen)
- Ruuvattiin takas lähtöasentoon: samat lukemat.
- Suoraan alipainepumpulta joutokäynnillä n.-0.8bar
Näyttää vähä oudoilta toi laatikonkyljen painelukema. Eikös sen pitäs olla jotai -0.5bar silloin ku se on kohillaan?
Mistäs ny tehrää? Mistäs jatketaa? Ny ku ei oikee päästy puusta pitkälle.
Aamulla kokeillaan vielä kylmillä öljyillä, että oisko KUMMINKIN tullut pientä muutosta toimintaan.
Pahaa pelkään; noi paineet...
Ei kait siinä; suunta tuttavan tallille, tempastiin mersu katonrajaan ja alettii kattelee. Säädeltii paineita laatikonkyljestä ja otettii testiajoja.
- 1. kokonainen kierros -> ei vaikutusta
- 2. kierrosta -> eipä mittää uutta; TÄH?
Nosturinomistajalla sattu olemaan käsivarastossa 3kpl alipaine mittareita, T-liittimiä, pneumatiikkaputkee ja moottorisahan kallista bensaletkua . Yks mittari pistettiin töihin; letkut kiinni ja paineita mittaamaan.
- Laatikon kyljestä: kaasupohjassa 0bar, joutokäynnillä -0.37bar (sakaran ruuvauksen jälkeen)
- Ruuvattiin takas lähtöasentoon: samat lukemat.
- Suoraan alipainepumpulta joutokäynnillä n.-0.8bar
Näyttää vähä oudoilta toi laatikonkyljen painelukema. Eikös sen pitäs olla jotai -0.5bar silloin ku se on kohillaan?
Mistäs ny tehrää? Mistäs jatketaa? Ny ku ei oikee päästy puusta pitkälle.
Aamulla kokeillaan vielä kylmillä öljyillä, että oisko KUMMINKIN tullut pientä muutosta toimintaan.
Pahaa pelkään; noi paineet...
Viimeksi muokannut JoonasH, Su 24.04.2005 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Eipä se möykyn kääntelykään auta. +0.02bar sitä sai huonommaks, mut kun lissää vakuumia tarttis.
Aamusella laatikko toimi kylmänä suht samanlailla ku ennenki, mut neloselle vaihdossa on näillä näkymin päästy "vedätysloikkauksesta".
Tilanne: Laatikon kyljestä ruuvattu 2-kierrosta ja alipaineita mittailtu. (kato aikasempaa viestiä)
Eli vaihdot on edelleen turhan pehmeet, mutta edistystä on tapahtunut.
Aamusella laatikko toimi kylmänä suht samanlailla ku ennenki, mut neloselle vaihdossa on näillä näkymin päästy "vedätysloikkauksesta".
Tilanne: Laatikon kyljestä ruuvattu 2-kierrosta ja alipaineita mittailtu. (kato aikasempaa viestiä)
Eli vaihdot on edelleen turhan pehmeet, mutta edistystä on tapahtunut.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
minulla
kun Veholla tarkastettiin paineet (mittarilla) niin asentaja sanoi,että pitää irroittaa letku ja niin hän irroitti siitä konehuoneesta kuskin puolelta rintapellistä yhden letkun (mennenee laatikolle) ja sitten mittas/sääti paineet.
Auto W202 -95 aut.
Auto W202 -95 aut.
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Ruskettunut öljy on muuttanut väriä liiallisesta kuumuudesta joka taasen aiheutuu luistosta.
Tuossa voipi olla jo tiivisteetkin niin huonossa kunnossa että alkaa olla remppa edessä.
Toisaalta jos alipaineitten rassaus ei vaikuta niin saattaa olla oiretta siinäkin suunnassa. On niitä modulaattoreitakin joskus menny rikki, olikos säätimessä öljyä korkin alla?
Tuossa voipi olla jo tiivisteetkin niin huonossa kunnossa että alkaa olla remppa edessä.
Toisaalta jos alipaineitten rassaus ei vaikuta niin saattaa olla oiretta siinäkin suunnassa. On niitä modulaattoreitakin joskus menny rikki, olikos säätimessä öljyä korkin alla?
Ehkä tyhmä kysymys mutta onko kaikki automaattiöljyt väriltään punaisia? Mersun omatkin öljyt..?Jarkko S kirjoitti:Ruskettunut öljy on muuttanut väriä liiallisesta kuumuudesta joka taasen aiheutuu luistosta.
Tuossa voipi olla jo tiivisteetkin niin huonossa kunnossa että alkaa olla remppa edessä.
Toisaalta jos alipaineitten rassaus ei vaikuta niin saattaa olla oiretta siinäkin suunnassa. On niitä modulaattoreitakin joskus menny rikki, olikos säätimessä öljyä korkin alla?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Enpä nyt ihan tarkkaan muista, että oliko öljyä siäl korkin alla, mutta laatikko on ainakin ulkokuoriltaan kuiva. Sisälle kun ei nää, ni vaikee sanoo noista sisuskalujen tiivisteistä .
Modulaattori, onkos se toi "möykky" pumpun kyljessä, jonka kautta toi pletku menee tonne laatikolle? Näyttäs olevan yks vaparin pumppu foorumilla myynnissä, mut onks siin möykky mukana, sitä en tiiä.
Kuumentunut, ruskettunut, kakkinen öljy ei varmastikkaan ole tehny hyvää noille tiivisteille. Huoltohistoriaa en todellakaan tiedä; ties mikkä "tuurijuopot" tolla on ajellu. Minkäslainen investointi toi tiivisteitten vaihto noin karkeesti olis? Kitkapannatki olis vissii vaihdon tarpeessa?
Pitäskö ettiä toinen laatikko alle, laittaa nykynen remonttiin ja rempan jälkee oottaamaa turbotusta?
Modulaattori, onkos se toi "möykky" pumpun kyljessä, jonka kautta toi pletku menee tonne laatikolle? Näyttäs olevan yks vaparin pumppu foorumilla myynnissä, mut onks siin möykky mukana, sitä en tiiä.
Kuumentunut, ruskettunut, kakkinen öljy ei varmastikkaan ole tehny hyvää noille tiivisteille. Huoltohistoriaa en todellakaan tiedä; ties mikkä "tuurijuopot" tolla on ajellu. Minkäslainen investointi toi tiivisteitten vaihto noin karkeesti olis? Kitkapannatki olis vissii vaihdon tarpeessa?
Pitäskö ettiä toinen laatikko alle, laittaa nykynen remonttiin ja rempan jälkee oottaamaa turbotusta?
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Mun autossa on öljy ollut vaalean ruskean / kullan väristä heti vaihdon jälkeen, mitä lie biltema -kamaa kyläseppä sinne tunkenut kun en ole ollut katsomassa. Hyvin toi on pelannut ja kerran väri on tullut purkista kaataessa niin ei kai haittaa Liekkö jotain jenkkiöljyä..Jarkko S kirjoitti:Mersun käyttämät öljyt ovat punaisia mutta uudet volkkarit sun muut käyttävät litkua joka on melko kirkasta, hivenen vihertävää, vai jopa aavistuksen ruskehtavaajuha kirjoitti:Ehkä tyhmä kysymys mutta onko kaikki automaattiöljyt väriltään punaisia? Mersun omatkin öljyt..?
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Jees. Modulaattori (alipainesäädin) on se lootan kyljessä oleva pyöreä mötikkä, toinen säädin on pumpussa kiinni. Sen laatikon kupeessa olevan säätimen korkin alla ei saa olla öljyä.
Tuon 722.4-laatikon perusremppa on ~500e, riippuen mitä on rikki.
Jos turboa meinasit pellin alle ja roimasti tehoa lisää ni etti kerralla 722.3, kestää vakionakin mukavasti
Juha, kuulostaa melkein moottoriöljyltä mutta jos se toimii niin ei se väri sitten ole niin justiinsa Värit voi kyllä vaihdella valmistajien mukaan, en ole nähnyt vielä kaikkia.
Tuon 722.4-laatikon perusremppa on ~500e, riippuen mitä on rikki.
Jos turboa meinasit pellin alle ja roimasti tehoa lisää ni etti kerralla 722.3, kestää vakionakin mukavasti
Juha, kuulostaa melkein moottoriöljyltä mutta jos se toimii niin ei se väri sitten ole niin justiinsa Värit voi kyllä vaihdella valmistajien mukaan, en ole nähnyt vielä kaikkia.
NONIIH!
Nyt on taas päästy asiassa eteenpäin (5600km) Niin kuin aiemmin olen kertonut, laatikossa on ollut sisällä ns. pesuöljyt. Kun tili anto sen verran myöten, niin aattelin ajankohtaseks vaihtaa "pesuöljyt" pois (vaihettiin vähä muutaki = kaikki maholliset suodattimet ja öljyt). Edellisten ruskeiden laatikoöljyjen siaan tällä kertaa tuli tommosta tumman luumun väristä ulos.
Paiskattiin sisään uudet öljyt (tuubiiniin myös) ja suodatin. Kieräytin vielä "moderaattorista" paineita kaks kierrosta lisää ja lähdin koeajolle...
Sehän POTKII vaihteet sisään!
Vähän liiankin rajusti, joten otin kierroksen takapakkia. Nyt tuntuu kaikissa vaihdoissa taka-apurungon puslien väljyys
Peijooni että on joulunen olo
Nyt katotaan n.10tkm kuinka käy ja sinä aikana olis tarkotus uusia noi kulahtaneet puslat.
Onse metka homma, kun ei laatikko toimi paskasilla öljyillä.
Nyt on taas päästy asiassa eteenpäin (5600km) Niin kuin aiemmin olen kertonut, laatikossa on ollut sisällä ns. pesuöljyt. Kun tili anto sen verran myöten, niin aattelin ajankohtaseks vaihtaa "pesuöljyt" pois (vaihettiin vähä muutaki = kaikki maholliset suodattimet ja öljyt). Edellisten ruskeiden laatikoöljyjen siaan tällä kertaa tuli tommosta tumman luumun väristä ulos.
Paiskattiin sisään uudet öljyt (tuubiiniin myös) ja suodatin. Kieräytin vielä "moderaattorista" paineita kaks kierrosta lisää ja lähdin koeajolle...
Sehän POTKII vaihteet sisään!
Vähän liiankin rajusti, joten otin kierroksen takapakkia. Nyt tuntuu kaikissa vaihdoissa taka-apurungon puslien väljyys
Peijooni että on joulunen olo
Nyt katotaan n.10tkm kuinka käy ja sinä aikana olis tarkotus uusia noi kulahtaneet puslat.
Onse metka homma, kun ei laatikko toimi paskasilla öljyillä.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style