w211 2008 käsijarru ongelma
w211 2008 käsijarru ongelma
Enpä tiedä mitä taas tuli häröiltyä. vaihdoin taakse uudet levyt, käsijarrukengät ja palat. Nyt luultavasti käsijarru jumittaa / laahaa, säätimet käsijarru rummuissa ovat täysin löysällä.
Käsijarrun poljin menee kohtuuttoman alas ja vaputtaessa on ns. "hengetön" eli palautuu kyllä ylös mutta ei "hyppää" niinkuin ennen osien vaihtoa.
Onko niin ettei sieltä kardaanin yläpuolelta pitäisi tarvita säätää mitään.
Linkut olevinaan liikkui rummun sisällä hyvin.
Tuli mieleen että olenkohan aloittanut homman jotenkin väärin, ovet ollut auki yms., tässä versiossa ei ole SBC:tä.
nytt on aivokoppa ainakin jumissa. Josko täältä apuja / vinkkejä?
Käsijarrun poljin menee kohtuuttoman alas ja vaputtaessa on ns. "hengetön" eli palautuu kyllä ylös mutta ei "hyppää" niinkuin ennen osien vaihtoa.
Onko niin ettei sieltä kardaanin yläpuolelta pitäisi tarvita säätää mitään.
Linkut olevinaan liikkui rummun sisällä hyvin.
Tuli mieleen että olenkohan aloittanut homman jotenkin väärin, ovet ollut auki yms., tässä versiossa ei ole SBC:tä.
nytt on aivokoppa ainakin jumissa. Josko täältä apuja / vinkkejä?
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Jouset varmasti oikesa paikoissa, muutenkin oikeen kasattu,winkler kirjoitti:Enpä tiedä mitä taas tuli häröiltyä. vaihdoin taakse uudet levyt, käsijarrukengät ja palat. Nyt luultavasti käsijarru jumittaa / laahaa, säätimet käsijarru rummuissa ovat täysin löysällä.
Käsijarrun poljin menee kohtuuttoman alas ja vaputtaessa on ns. "hengetön" eli palautuu kyllä ylös mutta ei "hyppää" niinkuin ennen osien vaihtoa.
Onko niin ettei sieltä kardaanin yläpuolelta pitäisi tarvita säätää mitään.
Linkut olevinaan liikkui rummun sisällä hyvin.
Tuli mieleen että olenkohan aloittanut homman jotenkin väärin, ovet ollut auki yms., tässä versiossa ei ole SBC:tä.
nytt on aivokoppa ainakin jumissa. Josko täältä apuja / vinkkejä?
sieltä penkin alta ei pitäis tarvitta säättä mitään jos sieltä ei ole joku ennen säätänyt, mutta usein ruostu sieltä mikä sitten näkyy polkimen tahmeana nousuna
Mökkillä
'
'
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Pitäisi olla jouset oikeilla paikoillaan, tässä ei ole penkin alla enää luukkua yhdyskappale josta jakautuu takapyörille löytyy / kautta näkyy auton alla kardaani nivelen yläpuolella.
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Minulta lähtenyt pari kertaa vaijerit irti siitä kardaanin yläpuolelta. Varmista nyt laahaako jarru tunkkaamalla rengas ylös.
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Automaattisäätöhän siellä on ja varmaan nyt "tapissa" ellei ole löysätty uusien kenkien asentamisen jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Sitähän ensin epäilisi mutta aloituksessa kerrottan olevan löysätty, onkos siinä varsinaissa jarruissa ne komposti männät mitkä vanhemiten "turpoavat" ja sitten jumitavat
Mökkillä
'
'
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Juu automaatti säätimet on höllätty, öö mistäköhän tai miten ne kompostimännät tunnistaisi, kohtuu nätisti painuivai sisään kuitenkin.
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Eli siis uudet kengät on asennettu paikalleen, seuraavaksi löysätty automaattisäätö sieltä kardaanin yläpuolelta ja varmistettu että linkut palautuivat perusasentoon, sitten laitettu rummut paikalleen ja säädetty pultinrei´istä meisselillä kengät ? Vasta sitten painettu poljinta ? Aloitusviestistä en saanut selvyyttä tähän.
Aina pitää automaattisäätö löysätä kun kenkiä irrottelee.
Se on toinen juttu tietysti että laahaako tuolta vai käyttöjarrusta. Jos laahaa käyttöjarrusta niin vaihtaa satulat. Ilmaaminen EI ole kotikonsteilla helppoa-
Aina pitää automaattisäätö löysätä kun kenkiä irrottelee.
Se on toinen juttu tietysti että laahaako tuolta vai käyttöjarrusta. Jos laahaa käyttöjarrusta niin vaihtaa satulat. Ilmaaminen EI ole kotikonsteilla helppoa-
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
komposti männät tunistaa sittä että ne on jumissawinkler kirjoitti:Juu automaatti säätimet on höllätty, öö mistäköhän tai miten ne kompostimännät tunnistaisi, kohtuu nätisti painuivai sisään kuitenkin.
Mökkillä
'
'
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Dealer, eli rummuista on säädöt niin löysällä kuin saa, luin jostain että siihen kardaanin yläpuolella olevaan säätöön ei pitäisi saada / tarvita koskea, mutta kuinka käytännössä se tehdään, vasta tutkinut ja "löytänyt" sen sijainnin. Eli tuossa olen saattanut räveltää heti ensi alkuun, sieltä kardaanin päältä en ole löysännyt.
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Siellä on sellainen kiekko jota jousi kääntää, voi varmaan monella eri tavalla koettaa löysätä...itse olen painanut pitkällä meisselillä sopivasta kohtaa niin että säätö antaa periksi. Keskellä on 5mm kuusiokolokanta josta voi avittaa mutta hieman ahdasta on. Tosiaan kengät pitää olla jousineen paikallaan kun tämän tekee jotta säätö myös jää oikeaan asentoon lopuksi. Paremmin en osaa neuvoa, mutta systeemin toiminta selviää kun sitä tutkii.
Joku muu varmaan osaa kertoa tarkemmin...
Joku muu varmaan osaa kertoa tarkemmin...
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Kiitoksia Dealer tähän astisesta, mikä tekee ilmaamisesta hankalan, eli kannattaako lähteä yrittämään itse jos tarvis. Vai kannattaako viedä "ammattilaiselle" sovinnolla?
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Ettei kuitenkin käyttöjarru jumittais ja käppärin kaukana olevat kengät aiheuttais muut ongelmat. Mulla sama remppa takana, mäntä liikkuu herkästi ja liukutapit samoin mut niin vaan toinen laahaa. Uus letku ja satula oottelemassa vaihtoa.
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Hyvinkin voi olla juuri kuten hentar edellä arvelee.
Ilmaa ei saa hydrauliikkayksiköstä kohtuudella pois ilman testeriä ja jarrutohtoria. Jonkin verran näitä ilmaillaan toisten korjaamoidenkin jäljiltä.
Ilmaa ei saa hydrauliikkayksiköstä kohtuudella pois ilman testeriä ja jarrutohtoria. Jonkin verran näitä ilmaillaan toisten korjaamoidenkin jäljiltä.
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Katsotaanpa mitä huominen päivä tuo tullessaan asian tiimoilta, ihan itseäkin jännittää
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Mulla kuntoutui äsken satulan ja letkun vaihdolla. Jotenkin se al-satula on vaan huono..
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
No niin nyt alkaa...
Ensiksi kiitos DEALER käsijarrun säätövinkeistä ja Hentar + muut jotka veikkasivat jumittavaa satulaa, eli nehän siellä jumittavat toinen vaihdettu toinen vaihtuu huomenna tai ylihuomenna.
Ensiksi kiitos DEALER käsijarrun säätövinkeistä ja Hentar + muut jotka veikkasivat jumittavaa satulaa, eli nehän siellä jumittavat toinen vaihdettu toinen vaihtuu huomenna tai ylihuomenna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Siinäpä onkin hyvä kuva automaattisäädön palikasta
oulaistenliikenne.fi
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Ja muutenkin loistava tutoriaali!
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Kiitoksia itsellenne pojat, ilman teitä meinas "usko" loppua.
W211 200CDi 2008, CLC 220CDi 2009
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Morjens,
Väännän tuosta säätimen keskeltä 5mm kuusiokulmaavaimella noin puolikierrosta vasemmalle, mutta en saa millään vedettyä vaijeriankkuria taaksepäin. Saan osan matkaa, mutta en kokonaan. Pitäiskö tuon himmelin jotenkin lukittua jos sen työntää takapäähän?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Väännän tuosta säätimen keskeltä 5mm kuusiokulmaavaimella noin puolikierrosta vasemmalle, mutta en saa millään vedettyä vaijeriankkuria taaksepäin. Saan osan matkaa, mutta en kokonaan. Pitäiskö tuon himmelin jotenkin lukittua jos sen työntää takapäähän?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Moro,
lainaan vanhaa ketjua ongelmaani:
käsijarru kelpasi katsurille mutta kertoi polkimen painuvan aivan pohjaan. Jarrukengät ovat melkein uudet. Säädin nyt rummun säätörattaasta kengät ensin kiinni niin ettei napa käsin pyörinyt poljin vapautettuna. Löysäsin kumpaakin ratasta hieman ja pyörät lukkuituvat polkimen 3. napsulla.
Pyörillään auto ei kuitenkaan pysy paikallaan tyhjäkäynnillä D tai R vaihde päällä vaikka polkisi käsijarrua kuinka. Polkimen saa edelleen painettua voimalla pohjaan saakka.
Ei liene normaalia, mikähän on vialla? Alustassa olevaan säätöön ei ole koskettu koskaan.
Kiitos arvioista ja neuvoista!
lainaan vanhaa ketjua ongelmaani:
käsijarru kelpasi katsurille mutta kertoi polkimen painuvan aivan pohjaan. Jarrukengät ovat melkein uudet. Säädin nyt rummun säätörattaasta kengät ensin kiinni niin ettei napa käsin pyörinyt poljin vapautettuna. Löysäsin kumpaakin ratasta hieman ja pyörät lukkuituvat polkimen 3. napsulla.
Pyörillään auto ei kuitenkaan pysy paikallaan tyhjäkäynnillä D tai R vaihde päällä vaikka polkisi käsijarrua kuinka. Polkimen saa edelleen painettua voimalla pohjaan saakka.
Ei liene normaalia, mikähän on vialla? Alustassa olevaan säätöön ei ole koskettu koskaan.
Kiitos arvioista ja neuvoista!
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Linkut jumissa, joku edelinen säätänyt vaijerit väärin, niiden yhdys kohta jumissa,Jasu24 kirjoitti: ↑To 10.08.2023 17:09 Moro,
lainaan vanhaa ketjua ongelmaani:
käsijarru kelpasi katsurille mutta kertoi polkimen painuvan aivan pohjaan. Jarrukengät ovat melkein uudet. Säädin nyt rummun säätörattaasta kengät ensin kiinni niin ettei napa käsin pyörinyt poljin vapautettuna. Löysäsin kumpaakin ratasta hieman ja pyörät lukkuituvat polkimen 3. napsulla.
Pyörillään auto ei kuitenkaan pysy paikallaan tyhjäkäynnillä D tai R vaihde päällä vaikka polkisi käsijarrua kuinka. Polkimen saa edelleen painettua voimalla pohjaan saakka.
Ei liene normaalia, mikähän on vialla? Alustassa olevaan säätöön ei ole koskettu koskaan.
Kiitos arvioista ja neuvoista!
rummut uraiset/niiten pinta kuluntu vinoksi(kenkä ei ota koko leveydeltä)
linkut väärin päin
Mökkillä
'
'
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Kiitos FinlandMerceds!
2/4 oikein mikä riitti korjattuna huipputulokseen katsurin teloilla . Toisen linkun eka nivel jumissa mutta kun näytin sille uutta linkkua ja Wd40:stä se alkoi liikkua kuin uusi. Rummut olivat jo sen verran kuluneet että vaikka käsin pyörittämällä tuntuivat ottavan niin uusilla nappasivat ihan eri tavalla.
06 Eemeli 380tkm nauttii tuoreesta leimasta ja helposta elämästä kakkosautona.
2/4 oikein mikä riitti korjattuna huipputulokseen katsurin teloilla . Toisen linkun eka nivel jumissa mutta kun näytin sille uutta linkkua ja Wd40:stä se alkoi liikkua kuin uusi. Rummut olivat jo sen verran kuluneet että vaikka käsin pyörittämällä tuntuivat ottavan niin uusilla nappasivat ihan eri tavalla.
06 Eemeli 380tkm nauttii tuoreesta leimasta ja helposta elämästä kakkosautona.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
No niin! Nyt ongelma on omakohtainen elikkä automaattikirijä ei löysäydy. Kiersin sitä vastapäivään ja nyt se on juntturassa eikä kierry enää mihinkään suuntaan. Ruoste ei ole syynä vaan kiersinko liianpaljon. Aluksi se hammaskiekko jäi vapaasti liikkumaan mutta sitten kiersin vielä lisää niin kuului naksahdus ja nyt ei liiku kiekko kumpaankaan suuntaan eikä vaijerit löystyneet eli kelkka ei peräänny taaksepäin. Mikä piru tässä meni pieleen.
Kyseessä W211 -09 200 CDI emännän auto. Omassa S210 -98 homma onnistui kertaheitolla ja oli takapenkin alta tehtävissä. Emännän pirssissä taas alakautta ja kenttäolosuhteissa hieman hankala ja iski vielä asentohuimaus.
Kyseessä W211 -09 200 CDI emännän auto. Omassa S210 -98 homma onnistui kertaheitolla ja oli takapenkin alta tehtävissä. Emännän pirssissä taas alakautta ja kenttäolosuhteissa hieman hankala ja iski vielä asentohuimaus.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Eikö kenellekkään ole sattunut samaa kämmiä?
Nyt pistin voiman järjen sijalle ja laukesihan se jumi. Homma jatkuu levyjen, kenkien ja palojen vaihdolla taakse ja eteen palat sekä vasen raidetangonpää. Sitten uudestaan suikkalakin luo kun edellinen vierailu jäi noista kiinni.
Nyt pistin voiman järjen sijalle ja laukesihan se jumi. Homma jatkuu levyjen, kenkien ja palojen vaihdolla taakse ja eteen palat sekä vasen raidetangonpää. Sitten uudestaan suikkalakin luo kun edellinen vierailu jäi noista kiinni.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Itse en ole vielä onnistunut tuollaista löysäämään kun ei mahdu 5 mm kuusiotappi sinne reikään. Millä muulla sitä kiekkoa pääsisi kääntämään, ja siis vastapäivään löysääntyy kun altapäin katsoo?sompio kirjoitti: ↑To 14.09.2023 21:47 Eikö kenellekkään ole sattunut samaa kämmiä?
Nyt pistin voiman järjen sijalle ja laukesihan se jumi. Homma jatkuu levyjen, kenkien ja palojen vaihdolla taakse ja eteen palat sekä vasen raidetangonpää. Sitten uudestaan suikkalakin luo kun edellinen vierailu jäi noista kiinni.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Kyllä sinne koloon 5 mm kuusiotappi meni ja vastapäivään veivasin. Irrotin kardaanin keskilaakerin kannakkeen korista niin sai kardaania kammettua sivummalle ja alemmas jolloin tilaa tuli enemmän.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Nyt on sitten vaihdettu taakse levyt, palat ja kengät. Koeajolenkin n.5km jälkeen ei kärsinyt sormin levyjä koskea ja vänkärinpuolen paloista nousi hieno savu. Lenkillä nopeusvaihtelu 50-100km/h ja muutama jarrutus. Mikähän meni pieleen? Onko nyt liukutapit syylliset pistin niihin keramista voiteluainetta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: w211 2008 käsijarru ongelma
Usein joutuu satulatkin vaihtamaan, lienee kuitenkin kerrottu testerillä autolle että on uutta osaa ?
oulaistenliikenne.fi