OBD2 - Suuttimien korjausarvot
OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Mersun vikakoodin luku onnistuu joten kuten halvalla ELM327 palikalla mutta saako mitenkään "kotikonstein" luettua suuttimien korjausarvoja? Star/Xentry/C4 ei varmaan ole kannattava hankinta amatöörille. Toimiiko esim. iCarsoft MB II?
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Merkkiliikkeessä luettu korjausarvot. Kertokaapa viisaammat mitä näistä voi päätellä, vai voiko mitään?
Syl1: - 1.0
Syl2: -0.8
Syl3: -0.2
Syl4: 1.1
Jos jossakin olisi vikaa niin onko se tuo 4?
Syl1: - 1.0
Syl2: -0.8
Syl3: -0.2
Syl4: 1.1
Jos jossakin olisi vikaa niin onko se tuo 4?
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
hyvät on... noissa mitatuissa olosuhteissa.
Ongelmahan on se että usein epäpätevät korjaamot tuovat auton illalla sisälle, ja seuraavana päivänä testataan. Jos syynä oli ongelmat kylmäkäynnistyksessä, lämpimän ruiskun arvit saattavat olla ihan muuta kuin pakkaskylmän.
Mikä nyt alunperin oli syynä että kertoimia haluttiin tutkia? Ja mitä muuta asialle on tehty? Ja mikä on potilaan malli/kone/ikä?
Ongelmahan on se että usein epäpätevät korjaamot tuovat auton illalla sisälle, ja seuraavana päivänä testataan. Jos syynä oli ongelmat kylmäkäynnistyksessä, lämpimän ruiskun arvit saattavat olla ihan muuta kuin pakkaskylmän.
Mikä nyt alunperin oli syynä että kertoimia haluttiin tutkia? Ja mitä muuta asialle on tehty? Ja mikä on potilaan malli/kone/ikä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
OM651 Delphin solenoideilla, 220CDI -12.
Kylmänä naputtaa hieman ja käy karkeasti.
Miten arvoista näkyisi palotilaan vuotava suutin, vai näkyykö? Onko noista suuttimista tuo nro 4 kuitenkin huonoin, ja muut yrittää korjata palotapahtumaa - korjausarvolla?
Kylmänä naputtaa hieman ja käy karkeasti.
Miten arvoista näkyisi palotilaan vuotava suutin, vai näkyykö? Onko noista suuttimista tuo nro 4 kuitenkin huonoin, ja muut yrittää korjata palotapahtumaa - korjausarvolla?
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Sama tarina jatkuu ja nyt mittarissa 310tkm (aiemman viestin aikaan 180tkm). Pitääkö korjausarvot mitata kylmänä vai lämpimänä? Kylmänä kuulostaa traktorilta tai betonimyllyltä mutta lämpimänä käy ihan ok... Vaikka ei tuo OM651 taida koskaan olla mitenkään äänetön.
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Voihan ne mitata kylmänä ja lämpimänä, niin sen jälkeen on vertauluarvot saatavilla.
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Jos kylmänä oireilee niin silloin pitää mitata myös kylmänä.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot
Jos vika/oire on kylmän kylmässä tai vaikka vesi satessa,jkinnun kirjoitti: ↑Ke 14.02.2024 22:44 Sama tarina jatkuu ja nyt mittarissa 310tkm (aiemman viestin aikaan 180tkm). Pitääkö korjausarvot mitata kylmänä vai lämpimänä? Kylmänä kuulostaa traktorilta tai betonimyllyltä mutta lämpimänä käy ihan ok... Vaikka ei tuo OM651 taida koskaan olla mitenkään äänetön.
eikä sitä mutten löydy niin sitten sitä pitää tutkia niissä oloissa
missä se on
onko tarkistettu suutimen arvot eri painen alueilla ?
Mökkillä
'
'