OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

Mersun vikakoodin luku onnistuu joten kuten halvalla ELM327 palikalla mutta saako mitenkään "kotikonstein" luettua suuttimien korjausarvoja? Star/Xentry/C4 ei varmaan ole kannattava hankinta amatöörille. Toimiiko esim. iCarsoft MB II?
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

Merkkiliikkeessä luettu korjausarvot. Kertokaapa viisaammat mitä näistä voi päätellä, vai voiko mitään?

Syl1: - 1.0
Syl2: -0.8
Syl3: -0.2
Syl4: 1.1

Jos jossakin olisi vikaa niin onko se tuo 4?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6275
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja MiHe »

hyvät on... noissa mitatuissa olosuhteissa.

Ongelmahan on se että usein epäpätevät korjaamot tuovat auton illalla sisälle, ja seuraavana päivänä testataan. Jos syynä oli ongelmat kylmäkäynnistyksessä, lämpimän ruiskun arvit saattavat olla ihan muuta kuin pakkaskylmän.

Mikä nyt alunperin oli syynä että kertoimia haluttiin tutkia? Ja mitä muuta asialle on tehty? Ja mikä on potilaan malli/kone/ikä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja dealer »

Oikein hyvät on.
oulaistenliikenne.fi
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

OM651 Delphin solenoideilla, 220CDI -12.

Kylmänä naputtaa hieman ja käy karkeasti.

Miten arvoista näkyisi palotilaan vuotava suutin, vai näkyykö? Onko noista suuttimista tuo nro 4 kuitenkin huonoin, ja muut yrittää korjata palotapahtumaa - korjausarvolla?
jkinnun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 07.03.2017 17:19

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja jkinnun »

Sama tarina jatkuu ja nyt mittarissa 310tkm (aiemman viestin aikaan 180tkm). Pitääkö korjausarvot mitata kylmänä vai lämpimänä? Kylmänä kuulostaa traktorilta tai betonimyllyltä mutta lämpimänä käy ihan ok... Vaikka ei tuo OM651 taida koskaan olla mitenkään äänetön.
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Voihan ne mitata kylmänä ja lämpimänä, niin sen jälkeen on vertauluarvot saatavilla.
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 408
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Jos kylmänä oireilee niin silloin pitää mitata myös kylmänä.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OBD2 - Suuttimien korjausarvot

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

jkinnun kirjoitti: Ke 14.02.2024 22:44 Sama tarina jatkuu ja nyt mittarissa 310tkm (aiemman viestin aikaan 180tkm). Pitääkö korjausarvot mitata kylmänä vai lämpimänä? Kylmänä kuulostaa traktorilta tai betonimyllyltä mutta lämpimänä käy ihan ok... Vaikka ei tuo OM651 taida koskaan olla mitenkään äänetön.
Jos vika/oire on kylmän kylmässä tai vaikka vesi satessa,
eikä sitä mutten löydy niin sitten sitä pitää tutkia niissä oloissa
missä se on

onko tarkistettu suutimen arvot eri painen alueilla ?
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin