SPC jarrut C249C vikakoodi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pasimb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 30.12.2018 22:23

SPC jarrut C249C vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Pasimb »

Mikä mahtaa olla vikana kun on tuollainen vikakoodi ja näytössä lukee että SERVICE BRAKE; VISIT WORKSHOP? Testeri sanoo että "C249C, Tarkasta jännite jarruvalon annon ja SAM-ohjausyksikön välisessä kaapelissa" Mistä löydän tuon kaapelin?

Nämä asiat olen jo tarkastanut: akut, latauksen, sulakkeet ja niille tulevan jännitteen ja jarruvalokytkimen olen vaihtanut uuteen mutta silti näyttöön tulee tuo ilmoitus.

Jarruvalot toimivat muuten normaalisti mutta lisäjarruvalosta on pimeänä puolet valoista.

Käytössä on autocom joka antoi vain tuon: C249C, Tarkasta jännite jarruvalon annon ja SAM-ohjausyksikön välisessä kaapelissa.

Lisäksi vikailmoitusta ei tule niin kauan kun painaa jarrua mutta kun vapauttaa jarrun niin 10 sekunnin sisällä syttyy Service brake ilmoitus.

Onko muilla ollut sama vikakoodi ja kuinka saitte sen korjattua?
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: SPC jarrut C249C vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Mun mielestä kyseinen koodi on staarilla : Tarkista sbc yksikön käyttöikä tai joku tuohon suuntaan, joka tarkoittaa sitä, että poljinlaskuri on täynnä. Tuo koodi oli myös muistaakseni se jonka saa vielä nollattua, sittenkun koodi on : huoltokynnys saavutettu, ei auta enään nollaaminen. Näin muistelisin, korjatkoon joku jos väärää tietoa.

Eli siis poljinlaskurin nollaus staarilla tai siihen tarkoitukseen tehdyllä erillisellä laitteella ja ilmoitukset pitäs sammua.

E: Ilmeisesti laskurikoodi olikin C249F eikä C..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: SPC jarrut C249C vikakoodi

Viesti Kirjoittaja sonikki »

*
Viimeksi muokannut sonikki, To 03.01.2019 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: SPC jarrut C249C vikakoodi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Pasimb kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana kun on tuollainen vikakoodi ja näytössä lukee että SERVICE BRAKE; VISIT WORKSHOP? Testeri sanoo että "C249C, Tarkasta jännite jarruvalon annon ja SAM-ohjausyksikön välisessä kaapelissa" Mistä löydän tuon kaapelin?

Nämä asiat olen jo tarkastanut: akut, latauksen, sulakkeet ja niille tulevan jännitteen ja jarruvalokytkimen olen vaihtanut uuteen mutta silti näyttöön tulee tuo ilmoitus.

Jarruvalot toimivat muuten normaalisti mutta lisäjarruvalosta on pimeänä puolet valoista.

Käytössä on autocom joka antoi vain tuon: C249C, Tarkasta jännite jarruvalon annon ja SAM-ohjausyksikön välisessä kaapelissa.

Lisäksi vikailmoitusta ei tule niin kauan kun painaa jarrua mutta kun vapauttaa jarrun niin 10 sekunnin sisällä syttyy Service brake ilmoitus.

Onko muilla ollut sama vikakoodi ja kuinka saitte sen korjattua?
Oletko kokeillut mitä ehjä valo vaikuttaa
Mökkillä
'
Pasimb
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 30.12.2018 22:23

Re: SPC jarrut C249C vikakoodi

Viesti Kirjoittaja Pasimb »

Nyt on uusi valo vaihdettu. Sama vikakoodi tulee edelleen.
Onko muilla ollut vastaavaa koodia ja kuinka olette saaneet sen pois?
Voisiko jarrunesteen vaihdolla olla vaikutusta asiaan?
Vastaa Viestiin