-

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
korkki90
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 18.07.2019 19:39

-

Viesti Kirjoittaja korkki90 »

-
Viimeksi muokannut korkki90, Ma 22.07.2019 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nikopetterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
Paikkakunta: Savo

Re: W204 220cdi gtronic

Viesti Kirjoittaja nikopetterii »

Mikä vuosimalli, tai onko 5 vai 7vaihteinen? Onko laatikkoöljyt vaihettu milloin?
korkki90
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 18.07.2019 19:39

Re: W204 220cdi gtronic

Viesti Kirjoittaja korkki90 »

nikopetterii kirjoitti:Mikä vuosimalli, tai onko 5 vai 7vaihteinen? Onko laatikkoöljyt vaihettu milloin?

2011 7 vaihteinen. 127tkm kohdalla vaihdettu merkkiliikkeessä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W204 220cdi gtronic

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

gtronic ? koita hakua 7v laatiko tai 722.9 niin samn laisi oireta ja ratkisuja niihin

onkos kokeiltu vaihtaa turbin lukon solenoidi öljyilläkin on jo ajettu siis niin siinä samlla vaihtuu molmat
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W204 220cdi gtronic

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vika tarkoittaa sitä, ettei turbiini pyöri esteettä kaikissa tilanteissa, vaan että "vetoa" jää päälle, vaikkei kuuluisi.

7v vaihteistossa turbiinin lukitukselle on oma öljykanavansa, eli poiketen vanhemmasta 5v vaihteistosta, jossa turbiini saadaan lukkoon vastakun turbiini on ensin täynnä öljyä.
7v vaihteisto siis saa turbiinin lukkoon aina niin halutessaan, lukitusölykanavaa säätelee venttiili, se kyb-venttiili.

Itse aloittaisin "korjuuttamisen" öljyn pinnan mittauksella, kahvikupillista ei kärsi olla alle alarajan, eikä teelusikallista yli, muutoin seuraa ongelmia. Onhan laitettu varmasti oikeata öljyä, "kyllä se sillä toimii", ei riitä luokitukseksi. Eihän ole millää "pesevällä systeemillä" ole purskuteltu *askaa liikkeelle kanavissa.

Sitten lukitusventtiilin vaihto, samalla öljyt.

Jos nuo ei auta, niin joko turbiinin lukituksen irroitus takertelee, tai on rikki, tai hydrauliyksikössä on ohivuotoa, niin ettei paine pienillä kierroksilla riitä punnertemaan lukitusta oikeaan asentoon.
Hydrauliyksikkö on helpompi vaihdattaa, niitä saa usein vaihto-osanakin, jolloin hintakin on aivan jotain muuta ja melkein mikä tahansa korjaamo sen vaihtaa.
Suomessa on vaihteistojen korjaamiseen erikoistuneita pajoja, kuten esim Vaihteistohuolto Siekkinen, jota voin suositella. Näillä on huomattavasti merkkihuoltoa enemmän kokemusta ja taitoakin, Siekkisellä on hyvät työkalut sen hydrauliyksikön korjaamiseenkin - ei tarvi uusia.

Turbiinia kannattaa kysellä samoilta pajoilta, vahvistetun turbiinin hintaluokka on tonnin paikkeilla - eikat tuollaisen kirppumoottorin osa paljoa sitä kalliimpi ole. Turbiinissa merkittävä osa kokonaishinnasta tulee siitä vaihtotyöstä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin