-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 220cdi gtronic
Mikä vuosimalli, tai onko 5 vai 7vaihteinen? Onko laatikkoöljyt vaihettu milloin?
Re: W204 220cdi gtronic
nikopetterii kirjoitti:Mikä vuosimalli, tai onko 5 vai 7vaihteinen? Onko laatikkoöljyt vaihettu milloin?
2011 7 vaihteinen. 127tkm kohdalla vaihdettu merkkiliikkeessä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 220cdi gtronic
gtronic ? koita hakua 7v laatiko tai 722.9 niin samn laisi oireta ja ratkisuja niihin
onkos kokeiltu vaihtaa turbin lukon solenoidi öljyilläkin on jo ajettu siis niin siinä samlla vaihtuu molmat
onkos kokeiltu vaihtaa turbin lukon solenoidi öljyilläkin on jo ajettu siis niin siinä samlla vaihtuu molmat
Mökkillä
'
'
Re: W204 220cdi gtronic
.
Vika tarkoittaa sitä, ettei turbiini pyöri esteettä kaikissa tilanteissa, vaan että "vetoa" jää päälle, vaikkei kuuluisi.
7v vaihteistossa turbiinin lukitukselle on oma öljykanavansa, eli poiketen vanhemmasta 5v vaihteistosta, jossa turbiini saadaan lukkoon vastakun turbiini on ensin täynnä öljyä.
7v vaihteisto siis saa turbiinin lukkoon aina niin halutessaan, lukitusölykanavaa säätelee venttiili, se kyb-venttiili.
Itse aloittaisin "korjuuttamisen" öljyn pinnan mittauksella, kahvikupillista ei kärsi olla alle alarajan, eikä teelusikallista yli, muutoin seuraa ongelmia. Onhan laitettu varmasti oikeata öljyä, "kyllä se sillä toimii", ei riitä luokitukseksi. Eihän ole millää "pesevällä systeemillä" ole purskuteltu *askaa liikkeelle kanavissa.
Sitten lukitusventtiilin vaihto, samalla öljyt.
Jos nuo ei auta, niin joko turbiinin lukituksen irroitus takertelee, tai on rikki, tai hydrauliyksikössä on ohivuotoa, niin ettei paine pienillä kierroksilla riitä punnertemaan lukitusta oikeaan asentoon.
Hydrauliyksikkö on helpompi vaihdattaa, niitä saa usein vaihto-osanakin, jolloin hintakin on aivan jotain muuta ja melkein mikä tahansa korjaamo sen vaihtaa.
Suomessa on vaihteistojen korjaamiseen erikoistuneita pajoja, kuten esim Vaihteistohuolto Siekkinen, jota voin suositella. Näillä on huomattavasti merkkihuoltoa enemmän kokemusta ja taitoakin, Siekkisellä on hyvät työkalut sen hydrauliyksikön korjaamiseenkin - ei tarvi uusia.
Turbiinia kannattaa kysellä samoilta pajoilta, vahvistetun turbiinin hintaluokka on tonnin paikkeilla - eikat tuollaisen kirppumoottorin osa paljoa sitä kalliimpi ole. Turbiinissa merkittävä osa kokonaishinnasta tulee siitä vaihtotyöstä.
Vika tarkoittaa sitä, ettei turbiini pyöri esteettä kaikissa tilanteissa, vaan että "vetoa" jää päälle, vaikkei kuuluisi.
7v vaihteistossa turbiinin lukitukselle on oma öljykanavansa, eli poiketen vanhemmasta 5v vaihteistosta, jossa turbiini saadaan lukkoon vastakun turbiini on ensin täynnä öljyä.
7v vaihteisto siis saa turbiinin lukkoon aina niin halutessaan, lukitusölykanavaa säätelee venttiili, se kyb-venttiili.
Itse aloittaisin "korjuuttamisen" öljyn pinnan mittauksella, kahvikupillista ei kärsi olla alle alarajan, eikä teelusikallista yli, muutoin seuraa ongelmia. Onhan laitettu varmasti oikeata öljyä, "kyllä se sillä toimii", ei riitä luokitukseksi. Eihän ole millää "pesevällä systeemillä" ole purskuteltu *askaa liikkeelle kanavissa.
Sitten lukitusventtiilin vaihto, samalla öljyt.
Jos nuo ei auta, niin joko turbiinin lukituksen irroitus takertelee, tai on rikki, tai hydrauliyksikössä on ohivuotoa, niin ettei paine pienillä kierroksilla riitä punnertemaan lukitusta oikeaan asentoon.
Hydrauliyksikkö on helpompi vaihdattaa, niitä saa usein vaihto-osanakin, jolloin hintakin on aivan jotain muuta ja melkein mikä tahansa korjaamo sen vaihtaa.
Suomessa on vaihteistojen korjaamiseen erikoistuneita pajoja, kuten esim Vaihteistohuolto Siekkinen, jota voin suositella. Näillä on huomattavasti merkkihuoltoa enemmän kokemusta ja taitoakin, Siekkisellä on hyvät työkalut sen hydrauliyksikön korjaamiseenkin - ei tarvi uusia.
Turbiinia kannattaa kysellä samoilta pajoilta, vahvistetun turbiinin hintaluokka on tonnin paikkeilla - eikat tuollaisen kirppumoottorin osa paljoa sitä kalliimpi ole. Turbiinissa merkittävä osa kokonaishinnasta tulee siitä vaihtotyöstä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5