W111- ja muutakin kuumetta

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

W111- ja muutakin kuumetta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, päästäisen pyhät on kärsitty sanan varsinaisessa merkityksessä, kun viikko sitten tiistaina paukkasi pahimmillaan 39,7 boforin kuumeen päälle :x . Kolme päivää sitä podettua alkoi sitten näyttää vähän paremmalta.
Pyhien ainoat ilonaiheet olivat oikeastaan 50cl Stroch-nekka ja käynti paikallisessa siipi-Mersujen puistossa.

Lumet olivat paenneet kaluston yltä ja päästiin isännän kanssa tutkailemaan tilannetta. Iskin silmäni (kaikki kolme) antrasiitinharmaaseen punaisella nahkasisustuksella olevaan 66-malliseen 230 S:ään. Alkuperäiset mustat kilvet olivat edelleen paikallaan ja auto osiltaan täydellinen konehuonetta ja kahta kaasaria myöten. Kaikki sisustan puut ja verhoiluelementit olivat myös paikoillaan.
Pihassa olleena vaurioitakin oli nähtävillä. Kynnyskotelot olivat mallia harsoinen teräs (Ismo Alanko, oliko Hassisen Koneen vai Sielun Veljien ajalta) :shock: ja takalokarien kaaret kuppaisia, samon ovien alareunat. Alemmaksi ei päässyt näkemään. Katon maali oli hilseillyt.

Se mikä pirssissä viehätti, oli kokonaisuus, josta ei oltu adoptoitu mitään muiden projektien elimiksi, vaan auto oli niillä eväillään kun se pälkäneläisen eläinlääkärin käytöstä oli aikanaan vapautunut.. Olisihan siinä pirusti tekemistä, peltityötä, maaluuta, sisustuksen laittoa ja varmasti tekniikkakin vaatii kunnostuksen. Mutta oli se niin nätti kaikessa alennustilassaankin.

Varaosia olisi tarjolla pilvin pimein. Kaverilla on, kuten aikaisemminkin mainittu, kymmenkunta W111/110-mallia, pystäri, W123 lanssi, ja lisäksi ladollinen purettuja vehkeitä.

Koska W111 coupen saanti on täysin herrassaan, kuumeen vielä osittain sumentamana aloin hieroa kauppaa tästä tolppavehkeestä elättäen toivoa, että löytyy myös sopiva paikka vermeen purkamiseen ja saattamiseen takaisin elon tielle. Mobilistin elämän suola eli osien metsästämisen jännitys ja ilo tästä projektista uupuisi, mutta työtä se teettäisi.

Onko ajatus täysin mielipuolinen ja perikatoon vievä. Vai olisikohan moisen laitto sittenkin kannatettava harrastus ryyppäämisen, uhkapelin ja vieraissakäynnin tilalle :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tutustupa ensihätään sivustoon www.heckflosse.nl , tarkemmin http://www.heckflosse.nl/200230.htm .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

No rahaa saa kyllä palamaan sen verran, että ryyppäämisellä ei koskaan.

Kaapo, pistätkö minulle vaikka yyveenä tuon siipimiehen yhteystiedot (tosin pistin sullen s-postiakin hetki sitten), tai tekisimmekö jonain viikonloppuna ristiretken ko. farmille? Tuo varaosatarjonta kuulostaa mielenkiintoiselta, etenkin jos osat on siististi varastoitu.

Itse entisöintiprojektista voisi todeta, että eihän nuo uudetkaan osat nyt ihan niin järkyttävän hintaisia ole kuin voisi luulla, mutta se vieraan työn hinta + tekijän löytäminen...
Puhumattakaan siitä, mistä löytää omaa aikaa ko. hommalle. Itselläkin on ollut tässä päivänä muutamana vankka ajatus, että "tänä iltana menen verstaalle", mutta aina sitä tulee olevinaan jotain tärkeämpää.

PS. Harsoinen teräs oli Hassisen Koneen ajalta. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Täytyypä laitella tietoja tulemaan, kunhan saan niitä ongittua esiin, lähinnä siis puhellinnumeroa kun en sitä tullut tuolloin ottaneeksi ylös. Siipikalmisto kun on liki muutaman kivenheiton päässä, niin eipä sitä tullut ajatelleeksi... :shock:
Itse asiassa vasta nyt heltisi lupa alkaa tarkemmin informoimaan asiasta "ulos". Kaveri on sitkeästi elätellyt toivoa päästä laittelemaan pelejä kuntoon, mutta nyt urakka on osoittautunut toivottamaksi. Jos kerran vuoteen tuo trailerilla "aihion" tontille, mutta toisesta päästä ei valmistu yhtäkään, niin hukkuuhan noihin :lol:
Niinpä hän myönsi, että pitää näitä alkaa hukkailla pois. Heppu on tosin MB-Klubinkin jäsen, mutta Tähdellisissä on tähän asti ollut vain ostoilmoituksia :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Heppu on tosin MB-Klubinkin jäsen, mutta Tähdellisissä on tähän asti ollut vain ostoilmoituksia :shock:
No, sitä on liikkeellä tuota romunkeräämistä. Toivottavasti saan sen verran aikaiseksi, että tuonne varastolleen pääsee jossain vaiheessa katselemaan.

Pitää jatkaa tätä topicia ajatuksella huomenissa, nyt tuota pirukkaan leipätyötä taas tuppaa päälle niin, ettei paljon paranisi surffailla... :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Aijai sentään...W111 on minullekin heiko paikka. Paria yksilöä olen käynyt katselemassa parin viime vuoden aikana mutta sellasta "hyvää" projektia ei ole tullut vastaan. Hyväkorisen saattaisin jopa ottaa ja laittaa MR kuntoon (oho!). Tai oikein huonon pilaisin täysmoottorilla ym hömpällä.

Viimeisimmässä Tähdellisissä oli taasen yksi 1000e projekti kaupan pk-seudulla.

Minun perversioni tuohon siipimersuun johtuu osin siitä että joskus 18-19v kossena pääsin ajamaan 10-20 km lenkin moisella ja voi pojat...oli se vaan eri kyytiä kun vertasi sen aikaisiin omiin kulkimiin (mm. Rekord B).
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Vastaa Viestiin