.
"Musta mies ja musta mersu"
Mää oon sit vissiin musta mies....
Varmaan tollanen 40-45 mm madallus on sopivan "inhimillinen"...eihän Mersusta tosin niin helposti mitään kivirekeä saa tehtyä kun rice-autoista...
Jousia vois löytyä esim:
autotek.fi
motonet.fi
Samaan aiheeseen liittyen...onkos kukaan madaltanut W124:ää esim. 60 mm:ä tai enempää. Takapyörät taitaa mennä "hiukkasen" kallelleen Mutta onko kenellään moisia madalluksia, ja jos on niin miten toteutettu, millä jousilla/iskareilla ym.
Low is the way to go.....
Mää oon sit vissiin musta mies....
Varmaan tollanen 40-45 mm madallus on sopivan "inhimillinen"...eihän Mersusta tosin niin helposti mitään kivirekeä saa tehtyä kun rice-autoista...
Jousia vois löytyä esim:
autotek.fi
motonet.fi
Samaan aiheeseen liittyen...onkos kukaan madaltanut W124:ää esim. 60 mm:ä tai enempää. Takapyörät taitaa mennä "hiukkasen" kallelleen Mutta onko kenellään moisia madalluksia, ja jos on niin miten toteutettu, millä jousilla/iskareilla ym.
Low is the way to go.....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mistä kukakin tykkää ne on aivan makuasioita.. Mutta varmasti löytyy jokaiselle jokin mieleinen jousi+iskari yhdistelmä, sillä mersuun tarjonta on laajaa jopa Suomessakin.
Omia mielipiteitä & kokemuksia:
Eibach - laadukas jousi joka madaltaa suhteessa muihin jousiin vähähkösti. Ei ainakaan pintakova.
H&R - perus varma valinta mutta joihinkin merkkeihin sairaan pintakova. Saa myös riittävällä madallusmäärällä (90mm)
G&M - oma ehdoton suosikki. Riittävän jäykkä ja ehkä myös pintakova. Reilu madallus ilmoitettuun verrattuna.
Weitec - tuntuu olevan aika paljon toleranssi heittoja. Toisilla jää keulimaan ja toisilla laskee hienoiseen etukenoon. Aika pehmonen ainakin japseissa.
RallyElit - pehmonen ja matala. tulee siis ongelmia pohjaamisen kanssa.
Intrax - ei voi suositella kenellekkään, kuoleentuu nopeasti ja pintakovat mutta kuormaa ei kestä.
Kaikkia näitä jousia saa n.200-350€ hintaluokkaan. Intrax tai Weitec halvin ja Eibach yleensä kallein.
Iskareista pitää olla keltaset eli Koni Sport tai Bilstein Sprint. Konissa etuna vaimennuksen säätö mutta Koni ilmoittaa maksimi madallukseksi n. 40mm. Luultavasti toimii hieman matalamman jousen kanssakin.
Edit. Sellanen idea tuli mieleen että kuka kellä olis madallussarja viittis mitata mitan pyörännavasta lokarinkaareen. Siis pystysuora mitta. Sais vähän suuntaa että miten matalia mersuja porukalla on. Mulla on muistaakseni 33cm edessä ja takana 33-34cm. Voin tarkistaa kun pääsee töistä.
Omia mielipiteitä & kokemuksia:
Eibach - laadukas jousi joka madaltaa suhteessa muihin jousiin vähähkösti. Ei ainakaan pintakova.
H&R - perus varma valinta mutta joihinkin merkkeihin sairaan pintakova. Saa myös riittävällä madallusmäärällä (90mm)
G&M - oma ehdoton suosikki. Riittävän jäykkä ja ehkä myös pintakova. Reilu madallus ilmoitettuun verrattuna.
Weitec - tuntuu olevan aika paljon toleranssi heittoja. Toisilla jää keulimaan ja toisilla laskee hienoiseen etukenoon. Aika pehmonen ainakin japseissa.
RallyElit - pehmonen ja matala. tulee siis ongelmia pohjaamisen kanssa.
Intrax - ei voi suositella kenellekkään, kuoleentuu nopeasti ja pintakovat mutta kuormaa ei kestä.
Kaikkia näitä jousia saa n.200-350€ hintaluokkaan. Intrax tai Weitec halvin ja Eibach yleensä kallein.
Iskareista pitää olla keltaset eli Koni Sport tai Bilstein Sprint. Konissa etuna vaimennuksen säätö mutta Koni ilmoittaa maksimi madallukseksi n. 40mm. Luultavasti toimii hieman matalamman jousen kanssakin.
Edit. Sellanen idea tuli mieleen että kuka kellä olis madallussarja viittis mitata mitan pyörännavasta lokarinkaareen. Siis pystysuora mitta. Sais vähän suuntaa että miten matalia mersuja porukalla on. Mulla on muistaakseni 33cm edessä ja takana 33-34cm. Voin tarkistaa kun pääsee töistä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Sen verran kommenttia tähän että mielestäni kannattaa jousien lisäksi samalla kertaa laittaa myös ko. jousiin kuuluva/sopiva iskari.
Esimerkki: Vaihdoin aikanaan uuteen autoon pelkät jouset..lopputulos oli..sanoisinko huono..siitäkin huolimatta että autossa oli sen luonteesta johtuen jo valmiina normaalia "sportimmat" iskarit.
No..laitoin sitten myös kyseiseen alustasarjaan kuuluvat iskarit..ja johan alkoi pelittämään!!
Eli jos/kun seuraavan kerran madallan autoa niin ehdottomasti laitan koko alustasarjan..eri asia sitten toki on jos haluaa VAIN parantaa ulkonäköä ajo-ominaisuuksista piittaamatta.
Sitten on muistettava vielä sekin että ( selvisi tämäkin nyt asiaa selviteltyäni) esim SLK:ta on käytännössä mahdoton madaltaa niin että ajo-ominaisuudet säilyvät..johtuen esim camber-kulmien olemattomasta säätövarasta. Näin kertoi kaveri merkkiliikkeestä..ja sitä ennenkin jo täällä foorumillakin eräs kirjoittaja tästä minua informoi.
Kuulemma AMG:n alustasarjalla homma onnistuu kutakuinkin ok (ei tosin selvinnyt vielä miksi näin)..mutta muilla tulee enemmän tai vähemmän vaikeuksia juuri noiden kulmien..ja sitä kautta ajo-ominaisuuksien kanssa.
Tietysti muissa mersuissa asia saattaa hyvinkin olla helpompaa, mutta kannattanee silti selvitellä juttua hiukan ennen kuin työhön alkaa..saattaa nimittäin hyvinkin olla eroja eri valmistajien jousien/alustasarjojen sopivuudella.
Esimerkki: Vaihdoin aikanaan uuteen autoon pelkät jouset..lopputulos oli..sanoisinko huono..siitäkin huolimatta että autossa oli sen luonteesta johtuen jo valmiina normaalia "sportimmat" iskarit.
No..laitoin sitten myös kyseiseen alustasarjaan kuuluvat iskarit..ja johan alkoi pelittämään!!
Eli jos/kun seuraavan kerran madallan autoa niin ehdottomasti laitan koko alustasarjan..eri asia sitten toki on jos haluaa VAIN parantaa ulkonäköä ajo-ominaisuuksista piittaamatta.
Sitten on muistettava vielä sekin että ( selvisi tämäkin nyt asiaa selviteltyäni) esim SLK:ta on käytännössä mahdoton madaltaa niin että ajo-ominaisuudet säilyvät..johtuen esim camber-kulmien olemattomasta säätövarasta. Näin kertoi kaveri merkkiliikkeestä..ja sitä ennenkin jo täällä foorumillakin eräs kirjoittaja tästä minua informoi.
Kuulemma AMG:n alustasarjalla homma onnistuu kutakuinkin ok (ei tosin selvinnyt vielä miksi näin)..mutta muilla tulee enemmän tai vähemmän vaikeuksia juuri noiden kulmien..ja sitä kautta ajo-ominaisuuksien kanssa.
Tietysti muissa mersuissa asia saattaa hyvinkin olla helpompaa, mutta kannattanee silti selvitellä juttua hiukan ennen kuin työhön alkaa..saattaa nimittäin hyvinkin olla eroja eri valmistajien jousien/alustasarjojen sopivuudella.
etäisyys edessä 31.5 cm ja takana 32cm.
linkkejä aiheesta:
alimmasta linkistä kannattaa aloittaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
linkkejä aiheesta:
alimmasta linkistä kannattaa aloittaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Edessä 33cm ja takana 35. Edessä H&R 55mm jouset ja 1 asteen kumi...ja niistä jousista on otettu vielä kierros pois. Takana samat jouset,uudet puslat ja tukivarret sekä taitaa olla 3 asteen kumi jousen alla.
EPK: Jos sul on perkele tollaset lukemat ni huomen lähtee mersu alemmas ja rankasti. Sillei et navasta kaareen on n.26cm. En kestä tätä mataluustappioo sulle, joten on pakko ruveta toimenpiteisiin.
EPK: Jos sul on perkele tollaset lukemat ni huomen lähtee mersu alemmas ja rankasti. Sillei et navasta kaareen on n.26cm. En kestä tätä mataluustappioo sulle, joten on pakko ruveta toimenpiteisiin.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
oikein , tuolla AM kanssa pohdittiin toisessa topikissa et ei perkele kun ei enää ees hallitunkki mahdu alleMercedesTuning kirjoitti:Edessä 33cm ja takana 35. Edessä H&R 55mm jouset ja 1 asteen kumi...ja niistä jousista on otettu vielä kierros pois. Takana samat jouset,uudet puslat ja tukivarret sekä taitaa olla 3 asteen kumi jousen alla.
EPK: Jos sul on perkele tollaset lukemat ni huomen lähtee mersu alemmas ja rankasti. Sillei et navasta kaareen on n.26cm. En kestä tätä mataluustappioo sulle, joten on pakko ruveta toimenpiteisiin.
- Sportline -91
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 04.08.2003 18:09
- Paikkakunta: Järvenpää
mulla on aika tavalla kallellaan, auto tippui ~80mm.juhis2000 kirjoitti:"Musta mies ja musta mersu"
Mää oon sit vissiin musta mies....
Varmaan tollanen 40-45 mm madallus on sopivan "inhimillinen"...eihän Mersusta tosin niin helposti mitään kivirekeä saa tehtyä kun rice-autoista...
Jousia vois löytyä esim:
autotek.fi
motonet.fi
Samaan aiheeseen liittyen...onkos kukaan madaltanut W124:ää esim. 60 mm:ä tai enempää. Takapyörät taitaa mennä "hiukkasen" kallelleen Mutta onko kenellään moisia madalluksia, ja jos on niin miten toteutettu, millä jousilla/iskareilla ym.
Low is the way to go.....
Nyt pitäisikin etsiä jotkut inhimilliset madallusjouset tilalle jotta saa katsastettua auton.
Kl-varaosien listalta ei netissä näkynyt lainkaan W124 madallusjousia tai alustasarjaa... Eikö sieltä muka saa autooni alustasarjaa ollenkaan?
Minkähän merkkiset nuo motonetin jouset ovat?
Intraxit ja weitecit olisivat halpoja mutta vanhoista autoista on karvaita kokemuksia noista em. merkeistä.
Intraxit toimivat hyvin pari vuotta ja sitten yhtäkkiä kuoleentuivat täysin.
Tuohon entiseen hopeahuoleen hankin Motonetista jouset, merkki oli (ainakin silloin) se Ruotsalainen (ainakin nimestä päätellen, voi kyl olla jonkin muunkin maalaiset) Lesjöfors-merkkiset Oma mielipide niistä, että ihan tukevat jouset, mutta olisi voinut enemmänkin pudottaa (vai ollaanki sitä vain aina samaa mieltä), ei tullut silloin kyllä tarkistettu minkä korkuiset jousien korotuskumit jousien päissä ole.pepemon kirjoitti:mulla on aika tavalla kallellaan, auto tippui ~80mm.juhis2000 kirjoitti:
Samaan aiheeseen liittyen...onkos kukaan madaltanut W124:ää esim. 60 mm:ä tai enempää. Takapyörät taitaa mennä "hiukkasen" kallelleen Mutta onko kenellään moisia madalluksia, ja jos on niin miten toteutettu, millä jousilla/iskareilla ym.
Low is the way to go.....
Nyt pitäisikin etsiä jotkut inhimilliset madallusjouset tilalle jotta saa katsastettua auton.
Minkähän merkkiset nuo motonetin jouset ovat?
Saisikohan tuota Autoasi nostettua riittävästi pelkästään vaihtamalla paksummat korokekumit jousiin, jos ne muuten ovat ok.
Kun sais ne hydraulit tai ilmajouset jostain....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
anteeksi tyhmyyteni, mutta en kyllä huomannut mitään kumeja siellä silloin kun niitä irrotin ja asensin takaisin. Mistä on kyse?juhis2000 kirjoitti:Tuohon entiseen hopeahuoleen hankin Motonetista jouset, merkki oli (ainakin silloin) se Ruotsalainen (ainakin nimestä päätellen, voi kyl olla jonkin muunkin maalaiset) Lesjöfors-merkkiset Oma mielipide niistä, että ihan tukevat jouset, mutta olisi voinut enemmänkin pudottaa (vai ollaanki sitä vain aina samaa mieltä), ei tullut silloin kyllä tarkistettu minkä korkuiset jousien korotuskumit jousien päissä ole.pepemon kirjoitti:mulla on aika tavalla kallellaan, auto tippui ~80mm.juhis2000 kirjoitti:
Samaan aiheeseen liittyen...onkos kukaan madaltanut W124:ää esim. 60 mm:ä tai enempää. Takapyörät taitaa mennä "hiukkasen" kallelleen Mutta onko kenellään moisia madalluksia, ja jos on niin miten toteutettu, millä jousilla/iskareilla ym.
Low is the way to go.....
Nyt pitäisikin etsiä jotkut inhimilliset madallusjouset tilalle jotta saa katsastettua auton.
Minkähän merkkiset nuo motonetin jouset ovat?
Saisikohan tuota Autoasi nostettua riittävästi pelkästään vaihtamalla paksummat korokekumit jousiin, jos ne muuten ovat ok.
Kun sais ne hydraulit tai ilmajouset jostain....
aivan!epk kirjoitti:siis joka jousen päällä on kumi, jota saa eri paksuisina, joten niillä saa myös korkeutta säädettyä-> motonet.fi sieltä näkyy milli paksuudet niille kumeille.
en millään saanut mieleeni minkä näköisi'ä ne ovat mutta nythän muistan että selliaset siellä ovat.
ei taida ihan riittää nuo 23mm kun keskiverto on 13mm.
mutta hyvä tietää niin saa sitten vaihtaa ne kumit ohuempiin jos ei uudet jouset madalla tarpeeksi.
Kyllä tämä mersuforum on sitten hyvä tiedonlähde aloittelevalle mersuilijalle
Niitä kumeja on saatavilla tietääkseni 4 eri vahvuutta ("1", "2", "3" ja "4"-kumit). Kumin ulkolaidalla törröttää "piikkejä" josta näkee kumin korkeuden. Noin lattialla vartaamalla niissä ei ole kun korkeintaa 2-3mm eroa aina seuraavaan kokoon mutta käytännössä vaikuttaa lähes 10mm per koko renkaan paikkaan pyöräkotelossa. Itsellä joka nurkassa "2"-kumit mutta iskarien vaihdon yhteydessä "1":set eteen eli toivottavaa/odotettavaa n.10mm lisämadallus.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
niitten kumien paksuuden saa vaikka työntömitalla mitattua kuinka paksut ne on , joten ei tarvii arvuutella mitä laskee/madaltuu...Lindroos kirjoitti:Niitä kumeja on saatavilla tietääkseni 4 eri vahvuutta ("1", "2", "3" ja "4"-kumit). Kumin ulkolaidalla törröttää "piikkejä" josta näkee kumin korkeuden. Noin lattialla vartaamalla niissä ei ole kun korkeintaa 2-3mm eroa aina seuraavaan kokoon mutta käytännössä vaikuttaa lähes 10mm per koko renkaan paikkaan pyöräkotelossa. Itsellä joka nurkassa "2"-kumit mutta iskarien vaihdon yhteydessä "1":set eteen.
Niin saa mutta ymmärtääkseni se kumin korkeus ei ole suoraan verrannollinen pyörän paikkaan koska pyörä on ikäänkuin varren päässä ja näin ollen 1mm jousijalassa vaikuttaa varmaan enemmän pyörän paikkaan kun 1mm:n. Voin tietysti olla väärässä mutta näin väsyneenä ajatellen se menis jotenkin näin.
Kaveri vaan vaihto "2":sen kumit "1":siin ja mittaamalla madallusta tuli joku 8mm. Vaikka kumi ei ollut kun 2mm matalampi verrattuna vanhaan. Tästä on kyllä aikaa jo hetken mutta näin muistelen.
Kaveri vaan vaihto "2":sen kumit "1":siin ja mittaamalla madallusta tuli joku 8mm. Vaikka kumi ei ollut kun 2mm matalampi verrattuna vanhaan. Tästä on kyllä aikaa jo hetken mutta näin muistelen.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kyllä tosiaankin vaikutus enemmän kuin kuminpaksuus.Omastani leikkelin vielä nuo ohuet kumit noin parin millin paksuiseksi.Jousina KL-varaosien K&N merkkiset jouset ja korkeuden olen tuolla jossain ylempänä kertonut...Jouset menee joskus vielä vaihtoon,G&M tai vastaavat tulee seuraavaksi alle.
Matalampihan auto vielä voisi olla mutta ajettavuus taitaa kärsiä melkoisesti...
Kerran testasin katkaista madallusjousia ja leikata pohjaanlyöntikumeista pois, tuloksena 4cm maavaraa pohjapanssarista ja karmea kyyti...pomppi kuin kenguru
Matalampihan auto vielä voisi olla mutta ajettavuus taitaa kärsiä melkoisesti...
Kerran testasin katkaista madallusjousia ja leikata pohjaanlyöntikumeista pois, tuloksena 4cm maavaraa pohjapanssarista ja karmea kyyti...pomppi kuin kenguru
Pitäs vissii jotenkin konttailla ja selvittää minkälaiset kumit omassani on, kun tuntuu (taas ja aina) että vois olla vaikka sentin matalampikin, jos olisi "helpolla" hommalla saavutettavissa....Ois jo edelliseen hankitut matalimmat "korokekumit" mut ei tullut silloin niitä koskaan vaihdettua....epk kirjoitti:niitten kumien paksuuden saa vaikka työntömitalla mitattua kuinka paksut ne on , joten ei tarvii arvuutella mitä laskee/madaltuu...Lindroos kirjoitti:Niitä kumeja on saatavilla tietääkseni 4 eri vahvuutta ("1", "2", "3" ja "4"-kumit). Kumin ulkolaidalla törröttää "piikkejä" josta näkee kumin korkeuden. Noin lattialla vartaamalla niissä ei ole kun korkeintaa 2-3mm eroa aina seuraavaan kokoon mutta käytännössä vaikuttaa lähes 10mm per koko renkaan paikkaan pyöräkotelossa. Itsellä joka nurkassa "2"-kumit mutta iskarien vaihdon yhteydessä "1":set eteen.
Kun sais jotenkii vaihdettua nuo kumit ettei tarvis ottaa jousia kokonaan pois...heh...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mulla on tehtaan sport-alustalla mitat 33,5cm edessä ja 34cm takana. Kaverin A4 Audiin vaihdettiin orkkis iskareille Eibachin -30mm jouset, ainakin visuaalisesti madallus näytti riittävältä... Myös ajo-ominaisuuksiltaan ne oli hyvän tuntuiset, ei liian pintakovat.
Eibachin jousilla on muistaakseni vielä miljoonan kilometrin takuu, mersumiehen jousi
Eibachin jousilla on muistaakseni vielä miljoonan kilometrin takuu, mersumiehen jousi
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Joo, kyllä eibach on ainakin mersussa tosi hyvä, säilyy jonkinlainen mukavuuskin.ssdesign kirjoitti:Mulla on tehtaan sport-alustalla mitat 33,5cm edessä ja 34cm takana. Kaverin A4 Audiin vaihdettiin orkkis iskareille Eibachin -30mm jouset, ainakin visuaalisesti madallus näytti riittävältä... Myös ajo-ominaisuuksiltaan ne oli hyvän tuntuiset, ei liian pintakovat.
Eibachin jousilla on muistaakseni vielä miljoonan kilometrin takuu, mersumiehen jousi
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
mulla on autossa Lesjöfors:in 45mm madaltava sarja ja ykköskumit niin kyllähän tuo on matala..etukulma on n. polven tasolla ja 185 oon ite pitkä. vois kesäksi vielä kokeilla jotain keksii, tietty tippuu viekä vähän ku laittaa alut alle, ku renkaan kehä pienenee..ja kyllä noi mun mielestä on ihan hyvät jouset, kuulema konin iskareiden kans pelaa hyvin, niin ne jos vaihtas ku noi sippaa aikanaan
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi