CLS 350 CGI 2007

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

CLS350-2007 kirjoitti:Hello!

Nyt tuossa ensimmäinen pidempi työmatka tehty Hki-Kuopio-Hki Mersulla.

Kaikki toimi hienosti, paitsi... en tiedä oliko asfaltti ajoittain vähän röpelöinen, mutta jäi ajoittain sellainen fiilis, että vakionopeudensäädin päällä kun painoin menemään vaikkapa 110 km/h mittarin mukaan, niin välillä oli sellainen fiilis, että kyyti ei ollut ihan tasaista... tarkoitan että itselleni jäi sellainen fiilis, että ajotietokone ikäänkuin sekunnin välein "kiihdytteli" itsestään. Siis ei mittari noussut mutta perstuntumalla tuntui siltä, että auto lähtee kiihtymään.

Kenelläkään tietoa tämäntyyppisestä ongelmasta? Mielelläni tämä tapahtui vain tuolla + 100 km/h nopeuksissa. Esim. 80 kilsaa tunnissa ajaessani kaikki toimi kuten pitääkin.
Moi,

Lainaan tässä itseäni... kenelläkään ei siis tietoa mistä tuollainen mahdollinen vakionopeudensäätimen "pumppaus" voisi johtua?

Toinen juttu... CLS omistajat huomio. Tuntuu, että ilman kuivuessa tuo oma kojelautani jostain ratin tietämiltä vähän resonoi. Sama juttu pelkääjän paikan lasin nurkilta kuuluu jotain resonointia, muuten auto on todella hiljainen. Onko jotain vinkkejä mistä tuota ääntä kannattaisi yrittää poistaa?
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Moi,

Service F lähestyy ajotietokoneen mukaan.

Pystyykö tuosta ajotietokoneesta näkemään itse, mitä tuossa Service F huollossa pitäisi vaihtaa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6249
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sähköinen ESS kertoo sen mittaristosta saatavan huoltokoodin mukaan mitä auto pyytää.

https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=710415" onclick="window.open(this.href);return false;

http://lite.servicemercedes.co.uk/ess/pc/" onclick="window.open(this.href);return false;

vakionoopeudensäätimen pumppaus ei kuulosta hyvältä, en kyllä tiedä mitä esim. laatikon livedataa pitäisi lukea...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 10.03.2012 13:16
Paikkakunta: Ulvila

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja AMikk »

Itselläni tuli juuri tammikuun lopussa täyteen kymmenen vuotta omistusta samoilla spekseillä olevaa CLS:ää.

Distronicin "pumppaus" kuulostaa kyllä tutulta, mutta omassa autossani se on niin lievän tuntuista, että en ole koskaan alkanut sitä sen enempää selvittelemään. Nopeusmittarissa se ei tosiaan näy mitenkään, mutta välillä tuntuu pieni nykäys.
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

AMikk kirjoitti:Itselläni tuli juuri tammikuun lopussa täyteen kymmenen vuotta omistusta samoilla spekseillä olevaa CLS:ää.

Distronicin "pumppaus" kuulostaa kyllä tutulta, mutta omassa autossani se on niin lievän tuntuista, että en ole koskaan alkanut sitä sen enempää selvittelemään. Nopeusmittarissa se ei tosiaan näy mitenkään, mutta välillä tuntuu pieni nykäys.
Onnittelut, CLS rocks ;D

Mä tosiaan vielä uusi omistaja, kokemusta vasta nelisen kuukautta.

Tuosta omasta Distronicin pumppauksesta... sitä ei huomaa esim. 80 km vauhdissa mutta kun vauhtia 120 km/h niin sitten sen persetuntumalla aistii.

Omassa autossani kuljettajan puoleinen etu sivuikkuna vähän "rämisee". Se tuntuu jotenkin heiluvan / joustavan enemmän kuin muut ja ajossa siitä tulee tietyssä vauhdissa vähän resonointia. Onko sulla tällaisia oireita omassasi? Onko tietoa pystyykö tuolle itse tekemään jotain vai onko joku korjaamo (Veho?) joka tuolle pystyy helpoiten jotain tekemään?

Tässähän odottaa jo kesärenkaiden vaihtoa!
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

AMikk kirjoitti:
Omassa autossani kuljettajan puoleinen etu sivuikkuna vähän "rämisee". Se tuntuu jotenkin heiluvan / joustavan enemmän kuin muut ja ajossa siitä tulee tietyssä vauhdissa vähän resonointia. Onko sulla tällaisia oireita omassasi? Onko tietoa pystyykö tuolle itse tekemään jotain vai onko joku korjaamo (Veho?) joka tuolle pystyy helpoiten jotain tekemään?
Lasien hissimekanismeissa on tyyppivikoja, syö niitä kaapeleita ajan mittaan. Tuossa linkki videoon mikä kertoo millaisesta työmaasta on kyse, tehtävissä itsekin muttei ihan vartin juttu. Hissimekanismiin saa myös pelkkiä vaijerin korjaussarjoja esim Ebay:stä, mutta sama remppa silti

Ehkä ensin kannattaa tuosta videosta katsoa ne mekanismin kiinnitysruuvit, ja kokeilla kiristämällä oliko siellä löysää jossain jos lasi heiluu ja rämisee.

https://www.youtube.com/watch?v=UXHaWXLMtGU" onclick="window.open(this.href);return false;
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Moi,

Kiitos hyvästä linkistä, täytyy tuo katsoa läpi oikein huolella.

Mä luulen, että homma jää jos ei omasta osaamisesta niin työkaluista viimeistään kiinni (ne kun ovat Kemiönsaarella ja poliisi valvoo rajaa ;)D

Mutta ei tuo mitenkään mahdottomalta hommalta näyttänyt... itselläni se ikkuna kyllä kulkee ihan hyvin ylös-alas mutta sivuttais suunnassa siinä on "klappia" ja rupeaa tietyssä nopeudessa ärsyttävästi resonoimaan.
Waverunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 13.09.2017 10:36

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Mikvei kirjoitti:
AMikk kirjoitti:
Omassa autossani kuljettajan puoleinen etu sivuikkuna vähän "rämisee". Se tuntuu jotenkin heiluvan / joustavan enemmän kuin muut ja ajossa siitä tulee tietyssä vauhdissa vähän resonointia. Onko sulla tällaisia oireita omassasi? Onko tietoa pystyykö tuolle itse tekemään jotain vai onko joku korjaamo (Veho?) joka tuolle pystyy helpoiten jotain tekemään?
Lasien hissimekanismeissa on tyyppivikoja, syö niitä kaapeleita ajan mittaan. Tuossa linkki videoon mikä kertoo millaisesta työmaasta on kyse, tehtävissä itsekin muttei ihan vartin juttu. Hissimekanismiin saa myös pelkkiä vaijerin korjaussarjoja esim Ebay:stä, mutta sama remppa silti

Ehkä ensin kannattaa tuosta videosta katsoa ne mekanismin kiinnitysruuvit, ja kokeilla kiristämällä oliko siellä löysää jossain jos lasi heiluu ja rämisee.

https://www.youtube.com/watch?v=UXHaWXLMtGU" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, tota noin.

Katsoin tuon videon läpi ja kyllä mä sellainen mämmikoura näissä asioissa olen, että purettua tuon ehkä vielä saisin mutta en kyllä enää kasaan ;D

Suoraan sanottuna luulin, että tuo homma (lasin kiristäminen kun tuo itse moottori toimii ihan hyvin) olisi ollut paljon helpompaa. Nyt en oikein tuosta videosta edes ymmärtänyt, että missä kohdassa ne kiristysruuvit olivat, joita säätämällä tuota sivuttais liikettä saisi minimoitua?

No, näyttää siis kohdaltani siltä, että johonkin huoltoon mun on auto vietävä.

Mitäs pajaa tässä pk-seudulla suosittelisitte (tai no voi olla kauempankin max 150 km) joka nyt vaikka tämän keissin saisi fiksattua kohtuu kustannuksin kuntoon?
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

AMikk kirjoitti:
Distronicin "pumppaus" kuulostaa kyllä tutulta, mutta omassa autossani se on niin lievän tuntuista, että en ole koskaan alkanut sitä sen enempää selvittelemään. Nopeusmittarissa se ei tosiaan näy mitenkään, mutta välillä tuntuu pieni nykäys.
It is me again ;D

1) jäin vielä miettimään tuota vakionopeuden säätimen pumppausta, mistä se voisi johtua? Kallis vika korjata?

2) nyt kun tuo mökkikausi lähestyy niin tankkaatteko te näihin vanhempiin bensamersuihin -95 vai -98 oktaanista bensaa?
apa100
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ke 02.01.2019 21:31

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja apa100 »

CLS350-2007 kirjoitti:
AMikk kirjoitti:
Distronicin "pumppaus" kuulostaa kyllä tutulta, mutta omassa autossani se on niin lievän tuntuista, että en ole koskaan alkanut sitä sen enempää selvittelemään. Nopeusmittarissa se ei tosiaan näy mitenkään, mutta välillä tuntuu pieni nykäys.
It is me again ;D

1) jäin vielä miettimään tuota vakionopeuden säätimen pumppausta, mistä se voisi johtua? Kallis vika korjata?

2) nyt kun tuo mökkikausi lähestyy niin tankkaatteko te näihin vanhempiin bensamersuihin -95 vai -98 oktaanista bensaa?

Oma clk tuntui pumppaavan myös mutta se korjaantui automaatin öljyn(ja suodattimen) vaihdolla....
W219 2008
W204 2008
R170 1998

ex:W205 2020
ex:W169 2005
ex:W209 2003
ex:W246 2013
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

apa100 kirjoitti:
CLS350-2007 kirjoitti:
AMikk kirjoitti:
Distronicin "pumppaus" kuulostaa kyllä tutulta, mutta omassa autossani se on niin lievän tuntuista, että en ole koskaan alkanut sitä sen enempää selvittelemään. Nopeusmittarissa se ei tosiaan näy mitenkään, mutta välillä tuntuu pieni nykäys.
It is me again ;D

1) jäin vielä miettimään tuota vakionopeuden säätimen pumppausta, mistä se voisi johtua? Kallis vika korjata?

2) nyt kun tuo mökkikausi lähestyy niin tankkaatteko te näihin vanhempiin bensamersuihin -95 vai -98 oktaanista bensaa?

Oma clk tuntui pumppaavan myös mutta se korjaantui automaatin öljyn(ja suodattimen) vaihdolla....
Pari mökkireissua tehty (150 km per suunta) ja nyt en ole huomannut mitään pumppausta.

Hei, mitäs bensaa te tankkaatte näihin 350 CGI koneisiin? Joku suositteli -98 oktaanista ja toinen sanoi, että 95:lla pärjää tasan yhtä hyvin...
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Hai... hou...!

Vasemman puoleinen etusivuikkuna ärsyttävästi resonoi, ikäänkuin ikkuna olisi snadisti väljä ja tärinä saa siellä jotain resonoimaan. Muuten ikkuna kyllä avautuu ja sulkeutuu normaalisti.

Osaako kukaan sanoa onko tämä "itse tehtävissä" vai pitääkö pyöräyttää Veho tms?
Waverunner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 13.09.2017 10:36

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Nyt on ruvennut omassa CLS:ssäni etupää narisemaan. Arvelisin, että se voisi johtua tästä kuukauden kestäneestä kuivuudesta, kai?

Aikaisemmin auto ollut alustan suhteen täysin äänetön, mittarissa noin 105 tkm.

Onko täällä muita CLS omistajia jotka törmänneet samaan ongelmaan?

Varsinkin pienessä vauhdissa, pieni painauma tiessä saa etupäästä kuulumaan ärsyttävää narinaa (vaikkei vaimo olekaan matkassa ;D)

Saman äänen saa aikaan, kun esim. 30 km/h nopeudessa kääntelee rattia lievästi edes takas... vink, vink, vink...

Missäs voisi olla ongelmaa? Meniskö jollain vaseliinilla vai onko siellä jostain mennyt takuu umpeen?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Waverunner kirjoitti:Nyt on ruvennut omassa CLS:ssäni etupää narisemaan. Arvelisin, että se voisi johtua tästä kuukauden kestäneestä kuivuudesta, kai?

Aikaisemmin auto ollut alustan suhteen täysin äänetön, mittarissa noin 105 tkm.

Onko täällä muita CLS omistajia jotka törmänneet samaan ongelmaan?

Varsinkin pienessä vauhdissa, pieni painauma tiessä saa etupäästä kuulumaan ärsyttävää narinaa (vaikkei vaimo olekaan matkassa ;D)

Saman äänen saa aikaan, kun esim. 30 km/h nopeudessa kääntelee rattia lievästi edes takas... vink, vink, vink...

Missäs voisi olla ongelmaa? Meniskö jollain vaseliinilla vai onko siellä jostain mennyt takuu umpeen?
Varmaan vaseliini narinaa vähentäisi, muttei kulumaa poista. Veikkaan alapallon olevan väljistyyt.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja harriba »

tuomkiti81 kirjoitti:Mulla oli 7 vuotta tollanen cls 350cgi. Voimaahan siinä on riittävästi ei siinä mitään. Ainut mikä itseä "häiritsi" kun bensamoottori niin koneen pitää kiertää jo aika kovaa että sitä voimaa saa sieltä ulos. Ja silloinhan sitte mennäänki jo yli 100km/h ja kortti vaarassa :D Nyt kun palasin takasi dieseliin niin onhan se alavääntö vaan niin mahtavaa :clap:
Sepä se. Kun hiljattain ajelin kaverin E61 530d:llä niin survaisin tottumuksesta latan tiskiin kun lähdin pysäkiltä liikenteeseen. Irtotavarat siirtyivät takajalkotilaan :)

E500 ja S500 on niin pitkillä välityksillä että niitä saa polkea, ja kutosdieselit jää sitten jalkoihin vasta siellä >100km/h kiihdytyksissä.

Periaatteessa chippaamalla voisi saada "lisätehoa" jos ne myös mäppäävät kaasupolkimen vastetta. S211 E500 oli todella haluton liikkumaan ellei kaasua todella paina. Ässä tuntuu siihen verrattuna kivemmalta. Tuossa M113 vaparissakin on 440Nm vääntöä, mutta "vasta" muistaakseni jossain 2500 rpm:ssä. Normiajossa kiekat kuitenkin alle 2000.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Moro!

Mihin pitäis laittaa rasvaa, vaseliinia tms. kun CLS on päällä (ei liikkeessä) ja kun käännän rattia niin kuuluu aivan hirveä narina /vinkuminen etupäästä jostain renkaan takaa mutta ääntä vaikea paikantaa kun "kaikuu" siinä kotelossa.

Missä todennäköisesti vikaa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6249
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja MiHe »

ylä- tai alapallo
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

MiHe kirjoitti:ylä- tai alapallo
Joo, tätä itsekin epäilin.

Katsastamassa kävin auton, siellä eivät löytäneet mitään mutta tosiaan aivan hirveä nitinä / kitinä kuuluu kun esim. parkkipaikalla veivaa rattia.

Menisköhän noi öljyllä / vaseliinilla vielä kuntoon, mitään väljyyttä ei katsastusmiehen mukaan ollut missään.

Kitinä alkoi tuossa kuukauden hellejaksossa kun oli niin kuivaa, voi toki olla sattumaakin!
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

CLS350-2007 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:ylä- tai alapallo
Joo, tätä itsekin epäilin.

Katsastamassa kävin auton, siellä eivät löytäneet mitään mutta tosiaan aivan hirveä nitinä / kitinä kuuluu kun esim. parkkipaikalla veivaa rattia.

Menisköhän noi öljyllä / vaseliinilla vielä kuntoon, mitään väljyyttä ei katsastusmiehen mukaan ollut missään.

Kitinä alkoi tuossa kuukauden hellejaksossa kun oli niin kuivaa, voi toki olla sattumaakin!
Mulla oli aikanaan sama kitinä ilman väljyyttä, ja poistui koiranluiden ja pallojen vaihdolla. Jos yksi pallo on vaihtokunnossa niin kannattaa samalla kun paikat on auki vaihdella muitakin ripustuksen kuluvia osia kun ei ne paljon maksa.

Jotkut pistää palloon rasvaa lisää kumin läpi ruiskulla, mutta se on kuitenkin vain väliaikainen korjaus. Vaihtoon se pallo menee ennen pitkää.
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Mikvei kirjoitti:
CLS350-2007 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:ylä- tai alapallo
Joo, tätä itsekin epäilin.

Katsastamassa kävin auton, siellä eivät löytäneet mitään mutta tosiaan aivan hirveä nitinä / kitinä kuuluu kun esim. parkkipaikalla veivaa rattia.

Menisköhän noi öljyllä / vaseliinilla vielä kuntoon, mitään väljyyttä ei katsastusmiehen mukaan ollut missään.

Kitinä alkoi tuossa kuukauden hellejaksossa kun oli niin kuivaa, voi toki olla sattumaakin!
Mulla oli aikanaan sama kitinä ilman väljyyttä, ja poistui koiranluiden ja pallojen vaihdolla. Jos yksi pallo on vaihtokunnossa niin kannattaa samalla kun paikat on auki vaihdella muitakin ripustuksen kuluvia osia kun ei ne paljon maksa.

Jotkut pistää palloon rasvaa lisää kumin läpi ruiskulla, mutta se on kuitenkin vain väliaikainen korjaus. Vaihtoon se pallo menee ennen pitkää.
Ok, kiitos tiedosta.

Mä tosiaan sain oman autoni katsastuksesta läpi, ei löytänyt mitään väljyyksiä tms. mistään.

Kävitkö missä teettämässä omasi, olikohan minkä suuruinen remontti?

Mä tosiaan yritin laittaa öljyä / vaseliinia vähän joka paikkaan siellä mutta ehkä kitinä vähän väheni mutta edelleen kuuluu kyllä ÄRSYTTÄVÄSTI!!!
Mikvei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 15.02.2016 12:10

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Mikvei »

CLS350-2007 kirjoitti:
Mikvei kirjoitti:
CLS350-2007 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:ylä- tai alapallo
Joo, tätä itsekin epäilin.

Katsastamassa kävin auton, siellä eivät löytäneet mitään mutta tosiaan aivan hirveä nitinä / kitinä kuuluu kun esim. parkkipaikalla veivaa rattia.

Menisköhän noi öljyllä / vaseliinilla vielä kuntoon, mitään väljyyttä ei katsastusmiehen mukaan ollut missään.

Kitinä alkoi tuossa kuukauden hellejaksossa kun oli niin kuivaa, voi toki olla sattumaakin!
Mulla oli aikanaan sama kitinä ilman väljyyttä, ja poistui koiranluiden ja pallojen vaihdolla. Jos yksi pallo on vaihtokunnossa niin kannattaa samalla kun paikat on auki vaihdella muitakin ripustuksen kuluvia osia kun ei ne paljon maksa.

Jotkut pistää palloon rasvaa lisää kumin läpi ruiskulla, mutta se on kuitenkin vain väliaikainen korjaus. Vaihtoon se pallo menee ennen pitkää.
Ok, kiitos tiedosta.

Mä tosiaan sain oman autoni katsastuksesta läpi, ei löytänyt mitään väljyyksiä tms. mistään.

Kävitkö missä teettämässä omasi, olikohan minkä suuruinen remontti?

Mä tosiaan yritin laittaa öljyä / vaseliinia vähän joka paikkaan siellä mutta ehkä kitinä vähän väheni mutta edelleen kuuluu kyllä ÄRSYTTÄVÄSTI!!!
Olen käyttänyt Järvenpäässä APP Autokorjaamolla. En muista mitä luokkaa remontti oli kun sitä tehtiin pala kerrallaan, ensin yksi pallo sieltä, sitten toinen täältä, sitten koiranluita ja palloja ja lopuksi meni kaikki etutukivarretkin vaihtoon kun kumit alkoivat olla niin haperossa kunnossa. Juuri tästä syystä ehdotin että vaihda samalla ennakoivasti vähän enemmän kun kerran korjataan, ne kaikki osat siellä eturipustuksissa alkaa olla samassa terminaalivaiheessa.
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Kiitokset vinkistä, laitoin öljyä / vaseliinia itse ylä- ja alapalloon ja vinkuminen hävisi sen siliän tien!

Hei, mulla resonoi sivuikkuna edessä, varsinkin kuljettajan puoleinen etusivuikkuna resonoi helposti vauhdissa kuin vauhdissa. Ikkunat toimivat ihan normaalisti mutta tosiaan se kilinä rupeaa *ituttamaan pitkillä matkoilla.

Onko joku avannut noita ovi/ikkuna rakenteita itse? Onko helppo ottaa ne päällysteet siitä pois ja yrittää jotenkin kiristää itse lasia?

Jos joku on tuota itse tehnyt niin laita minulle vaikka yksityisviestiä jos kiinnostaa korvausta vastaan yrittää tehdä tuo itse? Soitin Veholle ja pelkästä avauksesta ottavat 120 euroa.

Kiitos avusta!
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Terve!

Kävin näyttämässä autoa Veholla kun molemmista etusivuikkonoista kuuluu sellaista "räminää / resonointia". Huoltomies epäili että ikkunan kiristys on pettänyt. Mekanismi toimii muuten ihan hyvin, aukeaa ja menee kiinni mutta tuo lasin resonointi ei ole kivaa.

Onko tuo itse ikkunan kiristys millainen homma? Onnistuuko peruspajalla vai peräti itse?

Kiitos taas!
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

CLS omistajat huomio!!!!

Nyt meni oikeanpuoleinen sivuikkuna "rikki" eli napista kun painaa niin kuuluu pelkkää rohinaa, mitään ei tapahdu eikä lasi tee enää sitä automaatti kiristystä.

Onko tässä pk-seudulla joku toinen paja kuin Veho joka noita osaa korjata? Voin mä tuon Vehollekin tietysti viedä mutta tällä viikolla omiin aikatauluihin ei löydy aikoja.

Pistkäkääs viestiä jos ootte siis nämä korjauttaneet jossain muualla, KIITOS!
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Kaikki taitavat olla lomalla, damn it!

Pystyykö noita ikkunoita CLS:n ikkunoita korjaamaan jotkut muut pajat kuin Veho? Siellä pelkkä verhoilun purku taisi maksaa 120 euroa... aivan järjetöntä hinnoittelua sanon mä!
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

etsi ketju pääkaupunkiseudun hyvät korjaamot ja niistä kyselemään. Järvisen Kari korjasi joskus meidän rikkoutuneen takakontin avaus kytkimen edullisesti.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

Pikku Mersu kirjoitti:etsi ketju pääkaupunkiseudun hyvät korjaamot ja niistä kyselemään. Järvisen Kari korjasi joskus meidän rikkoutuneen takakontin avaus kytkimen edullisesti.

Joo, kiitos vinkistä.

Kaveri oli lomalla ja sanoi, että noi CLS fönarit sen verran harvinaisia korjattavia että suositteli reilusti suosiolla kääntymään jonkun toisen puoleen. Vinkkasi korjaamosta nimeltä Automan

https://automan.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

ja sinne otin yhteyksiä, lupasi palata asiaan kun selvittää osien ym. hintoja. Puhelimessa vaikutti asiallisen jämptiltä kaverilta, hinnoista ei mitään tietoa.
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

CLS350-2007 kirjoitti:
Pikku Mersu kirjoitti:etsi ketju pääkaupunkiseudun hyvät korjaamot ja niistä kyselemään. Järvisen Kari korjasi joskus meidän rikkoutuneen takakontin avaus kytkimen edullisesti.

Joo, kiitos vinkistä.

Kaveri oli lomalla ja sanoi, että noi CLS fönarit sen verran harvinaisia korjattavia että suositteli reilusti suosiolla kääntymään jonkun toisen puoleen. Vinkkasi korjaamosta nimeltä Automan

https://automan.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

ja sinne otin yhteyksiä, lupasi palata asiaan kun selvittää osien ym. hintoja. Puhelimessa vaikutti asiallisen jämptiltä kaverilta, hinnoista ei mitään tietoa.
Arvioi, että jos molempien lasien ikkunannostimet uusitaan niin kustannus jossain tonnin nurkilla.

Osaako joku operaation läpikäynyt kertoa onko kallis vai ei?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6249
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Lasinnostin on jotain satasen ja kahden väliltä kipale, en muista tarkasti

Tyotä on itsetehden saman verran kun V£ho verottaa :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
CLS350-2007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ti 03.12.2019 14:21

Re: CLS 350 CGI 2007

Viesti Kirjoittaja CLS350-2007 »

MiHe kirjoitti:Lasinnostin on jotain satasen ja kahden väliltä kipale, en muista tarkasti

Tyotä on itsetehden saman verran kun V£ho verottaa :)
No nyt on ikkunat kunnossa, molemmat.

Veholla arvoioivat, että molemmat puolet menevät yhteensä jonnekin 1300 euron nurkille.

Yllä mainitussa firmassa teetätin tuon saman työn (ostivat osat kuulemma Veholta kun aika vieressä ovat) ja homma tuli maksamaan 420 euroa (lasinnostin Veholta taisi olla laskulla 230 euroa).

Kyllä tuossa siis melkein tonnin säästi. Tämä vain tiedoksi jos muilla samaa ongelmaa omissa autoissaan.
Vastaa Viestiin