220cdi automaatin c/s-asennot
220cdi automaatin c/s-asennot
Moikka. Eikös se mennyt siten että s on sport tai standart ja c on comford. Mutta onko jotain haittaa jos ajaa vain tuolla c-asennolla (lähtee ilmeisesti 2-vaihteella liikkeelle, rasittaako voimansiirtoa tarpeettomasti). ja mikäli vaihtaa c/s-tilaa niin pitääkö olla p-asennossa vai onko jotain haittaa jos vaihtaa esim d-asennossa liikennevaloissa tai kesken ajon? Manuaali löytyy mutta on saksaksi. kyseessä 2203 220cdi -05
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
Ei haittaa. Sen on saksalainen autoinsinöörin (Maailman paras TM) sunnitellut
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
yhdellä mersufoorumilla sanottiin ettei saisi käyttää käyttöohjeen mukaan. Ajattelin kysyä täältäkin mielipidettä asiaan.
mercedesmedic.com-sivustolla sanotaan näin "These settings are designed to help in slippery road conditions. You should not drive with selector on C or W mode at all times." Tämän takia mietin että kuormittaako voimansiirtoa liikaa ja voiko asentoa s/c vaihtaa kesken ajon laatikon ollessa D-asennossa. Vai pitääkö olla P-asennossa? Mitähän ohjekirja mahtaisi sanoa, itselläni vain saksan kielellä eikä se oikein taivu.
ps. jos joltain taipuu saksankieli niin voisiko saada vähän suomennusapua =D
mercedesmedic.com-sivustolla sanotaan näin "These settings are designed to help in slippery road conditions. You should not drive with selector on C or W mode at all times." Tämän takia mietin että kuormittaako voimansiirtoa liikaa ja voiko asentoa s/c vaihtaa kesken ajon laatikon ollessa D-asennossa. Vai pitääkö olla P-asennossa? Mitähän ohjekirja mahtaisi sanoa, itselläni vain saksan kielellä eikä se oikein taivu.
ps. jos joltain taipuu saksankieli niin voisiko saada vähän suomennusapua =D
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
Taipuuko englanti yhtään? Lataa MBUSA:n sivuilta ohjekirja pdf-muodossa. Aika pitkälti kuitenkin sama kuin täkäläiset.
Muistaakseni ainakin jossakin mallissa ohjekirja "kielsi" vaihtamasta vaihteiston moodia ajossa. Eihän siinä ole mitään järkeä jos tulee vaikka tarve ajaa urheilullisemmin niin sitten pitäisi ensin ajaa pysäkille vaihtamaan moodia. Se sinut ohittanut kaveri saa vähän turhan paljon etumatkaa.
Kyllä sen vaihdeohjelman voi vaihtaa huoletta missä tahansa tilanteessa. Ehkä jossain peilijäällä keskellä kurvia kannattaa varautua nykäisyyn. En keksi miksi samalla moodilla jatkuva ajaminen olisi haitallista.
Muistaakseni ainakin jossakin mallissa ohjekirja "kielsi" vaihtamasta vaihteiston moodia ajossa. Eihän siinä ole mitään järkeä jos tulee vaikka tarve ajaa urheilullisemmin niin sitten pitäisi ensin ajaa pysäkille vaihtamaan moodia. Se sinut ohittanut kaveri saa vähän turhan paljon etumatkaa.
Kyllä sen vaihdeohjelman voi vaihtaa huoletta missä tahansa tilanteessa. Ehkä jossain peilijäällä keskellä kurvia kannattaa varautua nykäisyyn. En keksi miksi samalla moodilla jatkuva ajaminen olisi haitallista.
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
Kyllä englanti taipuu ihan kuhtuu hyvin =) ja saksaakin osaan mutta vain kaksi sanaa ja nekin peräisin k18-tasoa joten siitä ei ole apua =D ja ajotapa ei yleensä ole sieltä rauhallisimmasta päästä.DBFI kirjoitti:Taipuuko englanti yhtään? Lataa MBUSA:n sivuilta ohjekirja pdf-muodossa. Aika pitkälti kuitenkin sama kuin täkäläiset.
Muistaakseni ainakin jossakin mallissa ohjekirja "kielsi" vaihtamasta vaihteiston moodia ajossa. Eihän siinä ole mitään järkeä jos tulee vaikka tarve ajaa urheilullisemmin niin sitten pitäisi ensin ajaa pysäkille vaihtamaan moodia. Se sinut ohittanut kaveri saa vähän turhan paljon etumatkaa.
Kyllä sen vaihdeohjelman voi vaihtaa huoletta missä tahansa tilanteessa. Ehkä jossain peilijäällä keskellä kurvia kannattaa varautua nykäisyyn. En keksi miksi samalla moodilla jatkuva ajaminen olisi haitallista.
ps. ei ollu MBUSAsta apuja oma on 2005, manuaalit 2016-2020 enkä löytäny paikkaa vin-koodille.
pps. Löysin jonkin manuaalin vuodelta 2005 jossa ei tosin ollut mainittuna omaa mallia (220cdi) ja siinä manuaalissa mainittiin ettei modea saa vaihtaa mikäli automaatin valintavipu on poissa p-asennosta
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
Kyllä mä olen sitä nappia naputellut ajossa miten vaan, s/w/m ja taas takaisin. Se ei te mitään muuta kuin vaihtaa ohjelmaa tcu purkin sisällä. Ja jos nyt ei kesken vaihdon sitä naputtele niin ei ole vaikuttanut mihinkään toimintaan.
Se ei fyysisesti muuta mitään välitys suhdetta vain ohjelmaa millä komennetaan solenoideja. 5 vai 7 vaihdetta?
Se ei fyysisesti muuta mitään välitys suhdetta vain ohjelmaa millä komennetaan solenoideja. 5 vai 7 vaihdetta?
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
C-korisen dieseliä kun ei ole USA:an viety niin ei ole niiden ohjekirjavalikossakaan. Aika vähän siellä ohjekirjassa on siihen dieseliin liittyviä juttuja joista voisit olla kiinnostunut. Varmaan hoksaat itsekin mikä lamppu on hehkuvalo jne.oikosulku kirjoitti:
pps. Löysin jonkin manuaalin vuodelta 2005 jossa ei tosin ollut mainittuna omaa mallia (220cdi) ja siinä manuaalissa mainittiin ettei modea saa vaihtaa mikäli automaatin valintavipu on poissa p-asennosta
Tuohon vaihtamiskieltoon viittasin jo edellä mutta kuten MJPfin yllä sanoo, tuo kielto on ihan huuhaata. Ei kyllä haittaa edes painallus juuri kun laatikko on vaihtamassa vaihdetta.
Re: 220cdi automaatin c/s-asennot
Kiinnosti vain mitä manuaali sanoo tuosta c/s-moodin vaihdosta kun monessa paikassa sallitaan ja yhtä monessa kielletään. ja edellinen omistaja koittanu suomentaa tuosta saksankielisestä manuaalista sellaista mikä kiinnosti. Ja autoista ymmärrän kohtuudella, latolöytöjäkin kunnostanu.