Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su 17.05.2015 10:18
Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Joskus kuulin Esson baarissa sanonnan, että mersu pitää ostaa dieselinä ja automaattivaihteistolla. Auton vaihto itselläni vaihtamisen ilosta edessä ja myös mersun bensaversiot nyt listalla. Puhutaan autoista ja moottoreista vuodesta 2010 ja siitä eteenpäin. Millaisia kokemuksia ja tuntemuksia mersun bensakoneista näin yleisesti ja ihan mielenkiinnosta? En ole koskaan itse vielä ajanut bensamersulla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Juttua bensa koneista löytyy paljonkinNuuskamuikkunen kirjoitti:Joskus kuulin Esson baarissa sanonnan, että mersu pitää ostaa dieselinä ja automaattivaihteistolla. Auton vaihto itselläni vaihtamisen ilosta edessä ja myös mersun bensaversiot nyt listalla. Puhutaan autoista ja moottoreista vuodesta 2010 ja siitä eteenpäin. Millaisia kokemuksia ja tuntemuksia mersun bensakoneista näin yleisesti ja ihan mielenkiinnosta? En ole koskaan itse vielä ajanut bensamersulla.
kun laitaa hakuun 271 jakopää 271evo
oikeestaan tuon ikäiset ja uudemata
4syl bensakonella olevat niin kannttaa jättää väliin
tai pitää suhtautua niin että on kokoajan rahaa jemmassa
moottori remontin verran tiedossa useita ilman mitään ennkko varoitusta hajoineitta (siis siten hajoneitta että vaihto moottori on kannattavapa kuin vanhan korjaaminen)
6,8,12syl yleensä varoitelevat eikä totali tuohoa tule kerrasta
Mökkillä
'
'
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Täson erinomainen topicki taas sanoa että pysyttelee erossa piskuisista neli'sylinterisistä ja valitsee M273 kasi'koneen. Käyttökustannukset ei loppujen lopuksi ole niin paljoa korkeammat varsinkin jos suhtautuu ajamiseen tunteen palolla.
273:ssa niinkuin pienemässä kuusipyttyisessä sisarmallissa (272) on ollut alkupään moottoreissa jakoketjun ohjainrattaan kulumista materiaalivirheestä johtuen. Vika on vaivannut lähinnä kutos'konetta, johtuen että rattaan takana on tasapainoakseli joka vaatii jotain voimaa pyöriäkseen. Oikea kahdeksan sylinterinen on luonnostaan tasapainossa ja ratas on kevyt tyhjä ohjuriratas.
Vuohet ajavat neli'sylinterisillä.
273:ssa niinkuin pienemässä kuusipyttyisessä sisarmallissa (272) on ollut alkupään moottoreissa jakoketjun ohjainrattaan kulumista materiaalivirheestä johtuen. Vika on vaivannut lähinnä kutos'konetta, johtuen että rattaan takana on tasapainoakseli joka vaatii jotain voimaa pyöriäkseen. Oikea kahdeksan sylinterinen on luonnostaan tasapainossa ja ratas on kevyt tyhjä ohjuriratas.
Vuohet ajavat neli'sylinterisillä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Moon erimieltä.
M133 facelifti on loistava motti . Ei murhetta. On itelläki (56 tkm ny mittaris)
270---> 2013 eteenpäin useampia ollu meilläki ja muillaki. Nokka-akselin säätimiä yks menny,puolia yks..... Jokune sata tonnia perhees menty .... Koreina A, B,,C
M133 facelifti on loistava motti . Ei murhetta. On itelläki (56 tkm ny mittaris)
270---> 2013 eteenpäin useampia ollu meilläki ja muillaki. Nokka-akselin säätimiä yks menny,puolia yks..... Jokune sata tonnia perhees menty .... Koreina A, B,,C
Star
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Kiinnostava kysymys. M111 moottori vuosilta 1997 - 2003 on kestävä moottori. Onko sen jälkeen valmistettu kunnollisia 4 sylinterisiä bensakoneita? En tiedä.
V6 koneet? Ainakin nuo vanhat 240 - 320 olivat luotettavia, mutta ovatko uudemmat?
V6 koneet? Ainakin nuo vanhat 240 - 320 olivat luotettavia, mutta ovatko uudemmat?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
EiVerkke kirjoitti:Kiinnostava kysymys. M111 moottori vuosilta 1997 - 2003 on kestävä moottori. Onko sen jälkeen valmistettu kunnollisia 4 sylinterisiä bensakoneita?
Mökkillä
'
'
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Sama pätee myös M111-moottoreihin vuosilta 1995-1996 ja todennäköisesti myös vuosilta 1992-1994.Verkke kirjoitti:...M111 moottori vuosilta 1997 - 2003 on kestävä moottori...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
M111 oli (on) hyvä, M271 muuten OK mutta jakopäästä pitää huolehtia.
oulaistenliikenne.fi
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
M270/274 taitaa olla aika hyvä. Nokkaketjuja ei juuri ole edes tarjolla missään eikä mitää suurempia nettikirjotteluita hajoamisista. Tosin nettiauto+mobile.de ei kyllä löydy kuin jotain 250tkm ajettuja kun on vielä melko uus moottori.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Voitaisko tänne jatkaa M111 uudempiin (M271 vuosimalleittain, mitä tyyppivikoja niissä on? Tai tarkentaa aiempia vastauksia.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Mitäs tarkentamista tuossa on ?Verkke kirjoitti:Voitaisko tänne jatkaa M111 uudempiin (M271 vuosimalleittain, mitä tyyppivikoja niissä on? Tai tarkentaa aiempia vastauksia.
M271 niin jakopää on sysipaska jos haluaa ajella
rauhalisin mielin niin 60tkm välein uusi jakopää vuosimalilla ei väliä no ehkä sen verran että jossain kohdassa muutui levy ketjuksi ja sitä myötä aina myös ratta vaihtoon vanhalla lasten polkupyörän ketjua heikomalla rulla ketjulla joskus tuurilla rattat ok
ja onhan siinä muitakin paskoja kohtia vaikapa nokkaakselien säätimet, huohotusletkut jne
mukava moottori silloin kun(jos) toimii
sopii ihmiselle jolla on
jokunen tonni irtorahaa kokoajan käytettävissä
sen aamun varella kun ketju sanoo naps ilman enneko varoitusta
. .
Mökkillä
'
'
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Tarkoitin lähinnä kysymyksellä minä vuosina kutakin 27? ongelmamoottoreita on käytetty. Tietysti asia selviää kun mahdollisesti ostoharkinnassa olevasta autosta selvittää moottorin ja sitten lukee foorumilta mitä siitä on sanottu.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M271_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Suosittelisin kanssa 6, 8 tai 12 sylinteristä moottoria. 8 lienee pomminvarmin ja 12 pyttyinen vaikka muuten loistava niin ne puolat...FinlandMerceds kirjoitti:Juttua bensa koneista löytyy paljonkinNuuskamuikkunen kirjoitti:Joskus kuulin Esson baarissa sanonnan, että mersu pitää ostaa dieselinä ja automaattivaihteistolla. Auton vaihto itselläni vaihtamisen ilosta edessä ja myös mersun bensaversiot nyt listalla. Puhutaan autoista ja moottoreista vuodesta 2010 ja siitä eteenpäin. Millaisia kokemuksia ja tuntemuksia mersun bensakoneista näin yleisesti ja ihan mielenkiinnosta? En ole koskaan itse vielä ajanut bensamersulla.
kun laitaa hakuun 271 jakopää 271evo
oikeestaan tuon ikäiset ja uudemata
4syl bensakonella olevat niin kannttaa jättää väliin
tai pitää suhtautua niin että on kokoajan rahaa jemmassa
moottori remontin verran tiedossa useita ilman mitään ennkko varoitusta hajoineitta (siis siten hajoneitta että vaihto moottori on kannattavapa kuin vanhan korjaaminen)
6,8,12syl yleensä varoitelevat eikä totali tuohoa tule kerrasta
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Paskahan se on mutta huollettuna ja ketjujen säännöllisellä vaihdolla kiva mylly. Omalla pihalla 2 kpl 271 moottorisia. Toisella ajettu 185 tkm, kerran vaihdettu ketju ja toisessa 360 tkm, ketju vaihdettu ainakin kahdesti. Muita vaivoja ei ole juuri ollut, vähempivikaisempia kuin perheemme w203 C200 CDI, joka ollut meillä 117 tkm -> 280 tkm.FinlandMerceds kirjoitti:Mitäs tarkentamista tuossa on ?Verkke kirjoitti:Voitaisko tänne jatkaa M111 uudempiin (M271 vuosimalleittain, mitä tyyppivikoja niissä on? Tai tarkentaa aiempia vastauksia.
M271 niin jakopää on sysipaska jos haluaa ajella
rauhalisin mielin niin 60tkm välein uusi jakopää vuosimalilla ei väliä no ehkä sen verran että jossain kohdassa muutui levy ketjuksi ja sitä myötä aina myös ratta vaihtoon vanhalla lasten polkupyörän ketjua heikomalla rulla ketjulla joskus tuurilla rattat ok
ja onhan siinä muitakin paskoja kohtia vaikapa nokkaakselien säätimet, huohotusletkut jne
mukava moottori silloin kun(jos) toimii
sopii ihmiselle jolla on
jokunen tonni irtorahaa kokoajan käytettävissä
sen aamun varella kun ketju sanoo naps ilman enneko varoitusta
. .
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Paskahan se on mutta huollettuna ja ketjujen säännöllisellä vaihdolla kiva mylly. Omalla pihalla 2 kpl 271 moottorisia. Toisella ajettu 185 tkm, kerran vaihdettu ketju ja toisessa 360 tkm, ketju vaihdettu ainakin kahdesti. Muita vaivoja ei ole juuri ollut, vähempivikaisempia kuin perheemme w203 C200 CDI, joka ollut meillä 117 tkm -> 280 tkm.FinlandMerceds kirjoitti:Mitäs tarkentamista tuossa on ?Verkke kirjoitti:Voitaisko tänne jatkaa M111 uudempiin (M271 vuosimalleittain, mitä tyyppivikoja niissä on? Tai tarkentaa aiempia vastauksia.
M271 niin jakopää on sysipaska jos haluaa ajella
rauhalisin mielin niin 60tkm välein uusi jakopää vuosimalilla ei väliä no ehkä sen verran että jossain kohdassa muutui levy ketjuksi ja sitä myötä aina myös ratta vaihtoon vanhalla lasten polkupyörän ketjua heikomalla rulla ketjulla joskus tuurilla rattat ok
ja onhan siinä muitakin paskoja kohtia vaikapa nokkaakselien säätimet, huohotusletkut jne
mukava moottori silloin kun(jos) toimii
sopii ihmiselle jolla on
jokunen tonni irtorahaa kokoajan käytettävissä
sen aamun varella kun ketju sanoo naps ilman enneko varoitusta
. .
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Sepä se, muuta ongelmaahan vanhoissa M271 ei juuri ole kuin ketju. Jos sen vaihdattaa 60tkm välein niin vaihtovälillä säästyy 320 V6 verrattuna polttoaineessa reilu pari tonnia.
Yksi huohotusletku on "ongelma", maksaa alle 20 euroa, vaihtuu puoleen tuntiin ja vian paikallistaa kuka vaan foorumien ohjeilla.
Uudempi evo on eri juttu kun tosiaan aina hammaspyörätkin vaihtoon ketjua vaihtaessa.
Yksi huohotusletku on "ongelma", maksaa alle 20 euroa, vaihtuu puoleen tuntiin ja vian paikallistaa kuka vaan foorumien ohjeilla.
Uudempi evo on eri juttu kun tosiaan aina hammaspyörätkin vaihtoon ketjua vaihtaessa.
oulaistenliikenne.fi
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Ketjun vaihtaminen ei tainnut olla operaationa kovin suuritöinen M271:een?dealer kirjoitti:Sepä se, muuta ongelmaahan vanhoissa M271 ei juuri ole kuin ketju. Jos sen vaihdattaa 60tkm välein niin vaihtovälillä säästyy 320 V6 verrattuna polttoaineessa reilu pari tonnia.
Yksi huohotusletku on "ongelma", maksaa alle 20 euroa, vaihtuu puoleen tuntiin ja vian paikallistaa kuka vaan foorumien ohjeilla.
Uudempi evo on eri juttu kun tosiaan aina hammaspyörätkin vaihtoon ketjua vaihtaessa.
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Muutaman tunnin homma, sikäli helppo ettei alakautta tarvitse tehdä mitään.
Erikoistyökaluja tarvitsee ketjunvedossa ja niittauksessa.
Erikoistyökaluja tarvitsee ketjunvedossa ja niittauksessa.
oulaistenliikenne.fi
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Jos alkuperäinen kestää 60 tkm, tai esim. vaihdetaan tuossa kohtaa, niin onko paraskin uusi ketju yhtä huono? Mistä uudemman evon tunnistaa, onko tullut jossain vuosimallissa? Miksi evossa hammaspyörätkin aina pitää vaihtaa ketjun kanssa?dealer kirjoitti:Sepä se, muuta ongelmaahan vanhoissa M271 ei juuri ole kuin ketju. Jos sen vaihdattaa 60tkm välein niin vaihtovälillä säästyy 320 V6 verrattuna polttoaineessa reilu pari tonnia.
Yksi huohotusletku on "ongelma", maksaa alle 20 euroa, vaihtuu puoleen tuntiin ja vian paikallistaa kuka vaan foorumien ohjeilla.
Uudempi evo on eri juttu kun tosiaan aina hammaspyörätkin vaihtoon ketjua vaihtaessa.
Re: Mersun bensakoneet ja niiden kesto?
Ne joille ketju on vaihdettu tai joilla jakopää on hajonnut ovat yleensä seuraavankin kerran vaihdattaneet ketjun ajallaan, niin vaikea sanoa onko joku ketju parempilaatuinen.
En nyt ja tässä muista, olisiko tullut vaihdettua samaan autoon kahta kertaa ketjua.
Yhden 203:n muistan jossa oli huoltokirjassa leima ja korjaamon kuitti jakoketjun vaihdosta, moottorin häiriövalo oli syttynyt ja toivat auton korjaamolle.
Selvisi että ketju oli venynyt ja rattaat kuluneet, eikä ketjulla oltu ajettu vielä edes kuuttakymmentä tuhatta, mutta sitähän me ei tiedetä oliko aiemmin ketjua vaihtaessa jo ollut hammaspyörissä miten kulumista.
Evossa on kolmiohampainen ketju, ja rattaista ei voi nähdä tai mitata kulumista, ja kokemus on osoittanut että vanhojen rattaiden jättäminen tarkoittaa käytännössä sitä että uudella ketjulla ei pääse kuin ehkä 10000-20000 kilometriä kun vikavalo taas syttyy. Jos sitäkään. Evo moottoria ei ole 203:ssa, joku tarkentanee milloin se tuli,
En nyt ja tässä muista, olisiko tullut vaihdettua samaan autoon kahta kertaa ketjua.
Yhden 203:n muistan jossa oli huoltokirjassa leima ja korjaamon kuitti jakoketjun vaihdosta, moottorin häiriövalo oli syttynyt ja toivat auton korjaamolle.
Selvisi että ketju oli venynyt ja rattaat kuluneet, eikä ketjulla oltu ajettu vielä edes kuuttakymmentä tuhatta, mutta sitähän me ei tiedetä oliko aiemmin ketjua vaihtaessa jo ollut hammaspyörissä miten kulumista.
Evossa on kolmiohampainen ketju, ja rattaista ei voi nähdä tai mitata kulumista, ja kokemus on osoittanut että vanhojen rattaiden jättäminen tarkoittaa käytännössä sitä että uudella ketjulla ei pääse kuin ehkä 10000-20000 kilometriä kun vikavalo taas syttyy. Jos sitäkään. Evo moottoria ei ole 203:ssa, joku tarkentanee milloin se tuli,
oulaistenliikenne.fi