Adblue ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Ei nyt muita oireita kun merkkivalo ja 800km rajoitus tuli vähän väliä. 19 kertaa pajalla ja sijaisautot tuli tutuiksi. Kokonaissumma jotain 10-12 000€ joista itse maksoin n. 4000€.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

205-korinen C200d vuodelta 2017. Jotakin ongelmaa taas, kun keltainen valo ei tahdo pysyä poissa. En ehtinyt vielä koodeja katsella, mutta kovin tietenkin todennäköisesti adblue-suuttimen kaipaa.

Kysynkin, että saako letkun suuttimesta ehjänä irti, vai meneekö letku vaihtoon samalla?
MB E240 -98
janihe
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 28.09.2020 14:39

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja janihe »

Saa irti ehjänä ja helposti
MB S205 220 CDI A AMG 2018
Ollipekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 13.07.2023 13:05

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Ollipekka »

Oma s213 220D -17 on nyt pitkään moottorinhäiriövaloa polttanut ja perus a-huollossa käytin merkkiliikkeessä. Tiesin, että ad-blue ongelmaan viittaa kun ei saa mitattua. Huollon jälkeen rupesi mittarissa tulemaan ilmoitus "tarkista Ad-blue" niin ei varmaan kauaa mene et se 800km rajoitus iskee... Juttelin autoa hakiessa huollon kanssa ja ne meinas et näistä tehtaalta kyllä kysytään tulevatko vastaan, mutta olisko helpompi sanoa että vaihtavat tankin vai maksaa siitä että marmorin hinnoilla ensin tutkivat löytyykö joku muu miksei saa tasoa mitattua? 183tkm tosiaan ajettu ja tuntuu hullulta ettei nuo järjestelmät enempää kestä.
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Tämä koko adblue-ongelma on hyvin hämärä. Uskallan väittää, että kalliita osia vaihdetaan hyvin usein täysin turhaan ihan vaan siksi, että Stari niin sanoo.

Omalle edellä kuvaamalleni ongelmallekaan ei nyt taaskaan tehty mitään. Siis mitään osia ei vaihdettu. Ongelmahan ilmaantui jälleen hyvin tyypilliseen tapaan heti litkun lisäämisen jälkeen. Näin tämä on ymmärtääkseni tapahtunut monella muullakin, eli tuo tankin täyttäminen on se viimeinen pisara, joka ongelman tuo esille.

Niin tai näin, toinen adblue-ongelmaan liittyvä asia näyttää olevan se, että vikakoodit pitää nollata moneen kertaan peräjälkeen. Eli ilmeisesti on niin, että jokin päälimäisenä pinossa oleva vikakoodi estää syvimmällä olevien häipymisen samalla nollauskerralla. Siitä huolimatta, että kaikki näyttävät poistuneen. Jos poistaa koodit vain kerran, tulevat ne kohta taas takaisin. Kun poistaakin kolmeen kertaan, pysyy keltainen valo kiltisti sammuneena. Veikkaan, että aina siihen asti kunnes taas säiliötä täytetään.

Toki noissa ihan fyysisiä vikojakin on. Itsekin jouduin vuodenpäivät sitten vaihtamaan vuotavan letkun. Starin mukaan olisi silloinkin pitänyt vaihtaa tonnilla osia, mutta parin sadan euron letkun vaihdolla on nyt pärjäilty yli vuosi, kunnes tosiaankin litkun lisääminen taas sai vian esille. Nyt on litkun lisäämisen ja koodien nollaamisen jälkeen taas menty jonkin aikaa.

Toki Veho mielellään osia myy. Pelkää suutinta kävin varoiksi kysymässä, vaikka sitä ei nyt sitten tarvittu. N. tonnin olisivat siitä tarvinneet ja maasssa oli vain yksi suutin, jota eivät edes olisi myyneet.

Vaan summa summarum, pikkusen hämärää rahastamista. Veikkaan, että eivät oikeasti tiedä Saksassakaan mikä piru näitä riivaa.

Niin - inan alle 170.000 km on mittarissa.
MB E240 -98
Ollipekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 13.07.2023 13:05

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Ollipekka »

Päivitystä. Avasin pohjamuovin ja ad-blue tankin pohjassa olevaan liittimeen suihkutin wd4kymppistä niin nyt välillä jopa mittaa tasoa. Vika luultavasti siinä, mutta saa nähdä tuleeko kuntoon pelkästään sillä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ollipekka kirjoitti: Ke 19.07.2023 20:28 Päivitystä. Avasin pohjamuovin ja ad-blue tankin pohjassa olevaan liittimeen suihkutin wd4kymppistä niin nyt välillä jopa mittaa tasoa. Vika luultavasti siinä, mutta saa nähdä tuleeko kuntoon pelkästään sillä.
Jos tuo auttoi niin rapsuta kosketus pinnat ja tarkista sen
johdon kunto, ihan siitä liitimen juuresta, usein murtuvat siitä
Mökkillä
'
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

MB-lab kirjoitti: Ke 31.05.2023 09:17 Moi
voin PK-seudulla sen w213 Adblue tankin korjaa , vaatimus että tule vaan auton kanssa. Korjaus maksaa 600.- 6kk takuu ja vie noin 3-5h aikaa jo jokulle vaaan tarvetta
Suosittelen vilpittömästi.


Viikon Ranskan-reissun aikana MB Lab korjas S213 AdBlue-säiliön ja vaihtoi nox 1. -anturin.

Tämä korjaus maltillisine kustannuksineen ei kyllä vituta yhtään, ketuttaa että väittivät merkkihuollossa helmikuussa AdBlue-järjestelmää sellaiseksi, ettei sitä voi korjata mitenkään, vaan hommasta selviää vain ostamalla uuden 2 300 euron hintaisen säiliön - otatin siis silloin järjestelmän turhaan pois käytöstä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ma 28.08.2023 08:58
MB-lab kirjoitti: Ke 31.05.2023 09:17 Moi
voin PK-seudulla sen w213 Adblue tankin korjaa , vaatimus että tule vaan auton kanssa. Korjaus maksaa 600.- 6kk takuu ja vie noin 3-5h aikaa jo jokulle vaaan tarvetta
Suosittelen vilpittömästi.


Viikon Ranskan-reissun aikana MB Lab korjas S213 AdBlue-säiliön ja vaihtoi nox 1. -anturin.

Tämä korjaus maltillisine kustannuksineen ei kyllä vituta yhtään, ketuttaa että väittivät merkkihuollossa helmikuussa AdBlue-järjestelmää sellaiseksi, ettei sitä voi korjata mitenkään, vaan hommasta selviää vain ostamalla uuden 2 300 euron hintaisen säiliön - otatin siis silloin järjestelmän turhaan pois käytöstä.
Näin se menee. Mielellään myyvät niin osia kuin työtäkin. Mitä enemmän, sen parempi (heille).

Itse olen toistaiseksi selvinnyt yhdellä letkun vaihtamisella. N. 230 € + oma työ päälle. Vika oli selkeä, kun oli litratolkulla vuotanut nestettä ulos. Kaikenlaista herjaa on mittaritaulussa myös jo nähty, mutta toistaiseksi ovat kuittaantuneet kunhan kuittauksen vaan tekee useamman kerran peräkkäin niin, että ei välillä anna syntyä uusia vikakoodeja. Toisin sanoen useampi kuittaus ajamatta välillä metriäkään.
MB E240 -98
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Tämä mersu kun lähtee, takuulla en enää mersua hommaa, tämä on oikeasti kallis omistaa, huolto kutsuu vaikka autolla ei edes ajeta.
W213 T 220d 4Matic -18
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

W204Koksi kirjoitti: Pe 01.09.2023 19:02 Tämä mersu kun lähtee, takuulla en enää mersua hommaa, tämä on oikeasti kallis omistaa, huolto kutsuu vaikka autolla ei edes ajeta.
Kohta ei muuta saa kuin sähköautoja, joten eiköhän näistä litkumurheista päästä.
MB E240 -98
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
S213 -17, W212 -11
Jasu80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 05.09.2022 05:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Jasu80 »

Robertx kirjoitti: Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Voi johtua noxeistakin, mut joo, Xentryllä se selviää. Melkosia murheenkryynejä nämä kyllä on.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
tilator
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.02.2005 21:24

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tilator »

Robertx kirjoitti: Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.

Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
MB E240 -98
v6omega
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 17.10.2018 13:49

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja v6omega »

Omalla rakkineella nyt liki 200tkm mittarissa ja pelolla odotan tulevia adblue ongelmia vaan mikähän näihin altistaa enemmän - lyhyt kaupunkiajo / vanhentunut adblue tankissa ja kasvanut alttius kiteytymiseen? (aiemmin MB:llä oli mm. ohjeena korjaamoille huuhdella Adblue säiliö huollon yhteydessä vaan ei enää) vai jotain muuta, kuinkahan muiden merkkien vikaantumisherkkyys on abluen suhteen?
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 574
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Hiljakkoin hankittu S213, mittarissa 280tkm. Tuli viikko oston jälkeen moottorinvikavalo ja vikana = ei yhteyttä adblue pumppuun. Kustannus maltilliset 2500€ uudesta tankista, myyjäliike ei ota osaa korjauksiin. En kyllä niele tuota myyjäliikkeen kantaa, mutta ärsyttää ajella vikavalo päällä kunnes saan asian päätökseen.

Onko muuten tuosta haittaa järjestelmälle, jos ajelee tuon vian kera?
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

tilator kirjoitti: Su 03.09.2023 19:06
Robertx kirjoitti: Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.

Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.
S213 -17, W212 -11
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Robertx kirjoitti: Su 10.09.2023 18:20
tilator kirjoitti: Su 03.09.2023 19:06
Robertx kirjoitti: Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.

Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.
Yli täyttöä pitää varoa ihan käyttö ja työ ohjeidenkin mukaan,

se on hyvä jos sitä ainetta kuluu enenemmän
silloin se ei jämähdä putkiin/suttimeen/pumppuun
Mökkillä
'
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Minulla lähenee kesäauton (chevy 57 Bel Air) talviteloille siirto, Mesessä edessä ( 213 t 220 4wd -18) ADBlue korjaus, onko suosituksia ? ajoaikaa vajaat 800km.
W213 T 220d 4Matic -18
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Robertx »

FinlandMerceds kirjoitti: Ti 12.09.2023 18:46
Robertx kirjoitti: Su 10.09.2023 18:20
tilator kirjoitti: Su 03.09.2023 19:06
Robertx kirjoitti: Su 03.09.2023 13:37 Nykyisessä S213 220D 4Maticissa ilmaantui tuo tarkista adblue ei käynniststä 800km vikavalon kera tuossa elokuun alussa. Välillä ilmoitus poistui palatakseen sitten taas ja vikavalo myös kerran. Huollossa vaihtoivat adblue tankin uuteen kaikkine tankkiin kuuluvinen osineen. Vikavalo poistui ja ilmoitus myös. Elokuun lopussa vikavalo syttyi taa, mutta ei mitään ilmoitusta. Adblue tankin täyttömäärää katsoessani ilmoitti, ettei täyttömäärää voi mitata. Välillä, keskimäärin joka toisella ajokerralla; täyttömäärä näkyy ja välillä taas ei. Vien auton huoltoon, jotta voivat korjata ongelman.
Oletan, että määränmittausanturi on osa tankkia, joten ihmetyttää, miksi ei toimi oikein.
Järjestelmä arpoo virheilmoituksen aivan hihasta. Tämä koko adblue-systeemi on niin kiinalainen ja raakile, että sinne vaihdellaan osia aivan arpomalla. Ei tunnu valmistajaa kiinnostavan mikä todellinen syy ongelmiin on. Eikä sitä tietenkään selvittää tarvitsekaan niin kauan, kun asiakas maksaa.

Xentry kiinni ja virheilmoitusten kuittaaminen vähintään kolme kertaa peräkkäin. Välillä aina virta pois ja toisto kolme kertaa, niin hyvällä tuurilla systeemi toimii taas pitkään.
Huollossa päivittivät adblue- järjestelmän ohjaimen, moottoriohjausjärjestelmän ja vaihteiston ohjausjärjestelmän uusimpiin(?) versioihin. Sanoivat, että vika on poissa. Yhden päivän kuluttua vika palasi taas... täyttömäärää ei voi mitata ja vikavalo paloi. Luin näistä ongelmista saksalaiselta MB- forumilta. Jotkut täyttömäärän mittausongelmat johtuvat liian täyteen täytetystä adblue- säiliöstä. Omassa autossa on nyt vikavalo hävinnyt ja täyttömärän mittaus toimii taas, kun säiliön pinta on laskenut. Adblue - ongelmia on lähes kaikilla valmistajilla dieselautoissa... järjestelmä on tosiaan raakile... enkä tiedä, onko kenelläkään kiinnostusta kehittää sitä luotettavammaksi. Edelleen sakasalaiselta foorumilta luin, että osaan autoista on päivitetty adblue - ohjaimen ohjelmisto... tämän jälkeen auto kuluttaa enemmän adblue nestettä... kirjoituksen mukaan liittyy jollain tavalla päästöihin.
Yli täyttöä pitää varoa ihan käyttö ja työ ohjeidenkin mukaan,

se on hyvä jos sitä ainetta kuluu enenemmän
silloin se ei jämähdä putkiin/suttimeen/pumppuun
Näköjään. Sinänsä hämmentävää, etteivät huollossa tuota ongelmaa tienneet. Sen hetkn, kun mittasi oiken näytti välillä, että adblue neste riitää 13500km ajoon. Näyttämän pudottua 13200 km paikkeille, ongelma hävisi.
S213 -17, W212 -11
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3538
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Robertx kirjoitti: Su 08.10.2023 17:03
Näköjään. Sinänsä hämmentävää, etteivät huollossa tuota ongelmaa tienneet. Sen hetkn, kun mittasi oiken näytti välillä, että adblue neste riitää 13500km ajoon. Näyttämän pudottua 13200 km paikkeille, ongelma hävisi.
Vahva aavistus, ettei se tuosta ole kiinni. Tai jos on, niin erikoista ja harvinaisen hyvä tuuri. Mutta hyvin mahdollista, että se valo sieltä vilkuttelee uudelleen ja syy löytyy tankista. Siinähän on 2v varaosatakuu, joka kyllä korvaa viallisen tankin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
AWD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.01.2022 13:51

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja AWD »

Kysymys tästä sitten:

>AdBlue säilyy 18 kuukautta pakkaukseen merkitystä pakkauspäivästä tai tankkaushetkestä asemalla.

Jos se menee sitten vanhaksi niin oletteko tyhjennelleet ja vaihdellu?
S205 220d 4Matic-18
Jasu80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ma 05.09.2022 05:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Jasu80 »

10 tonnia tuli ajeltua koko järjestelmä koodattuna pois. Tänään laitettiin Veholla molemmat noxit uusiksi. Saas nähä milloin ekat ongelmat taas alkaa.
S205 250d ´15
Volvo S80 V8 ´07
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

https://www.ikh.fi/fi/adblue-laitteisto ... -kent86864
Tuota kusi tankkiin niin voi säästyä monilta ongelmilta..
Pari vuotta kiinni ollut kusi paska GLS:ssä, lähtikin toimii, kun palautettin se takas käytöön. Mese onneksi vetää kusi linjan tyhjäksi , kun auton sammuttaa :o
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

W212 faceliftissä tankin korkki peräloodassa, millaisella pumpulla olette tyhjänneet näitä?
Saako korkin reiästä putkea pohjaan asti, ja pienellä lappopumpulla ei taida tyhjäys onnistua?

Ajatuksena tyhjätä ja laittaa uudet liemet, ja kentin lisäainetta mukaan. Vanhat liemet vuosikausia vanhat, ja uutta lisäilty sekaan ties koska viimeksi :think:
Nemo7171
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 13.01.2023 23:04

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Nemo7171 »

tinatähti kirjoitti: Ti 24.10.2023 19:21 W212 faceliftissä tankin korkki peräloodassa, millaisella pumpulla olette tyhjänneet näitä?
Saako korkin reiästä putkea pohjaan asti, ja pienellä lappopumpulla ei taida tyhjäys onnistua?

Ajatuksena tyhjätä ja laittaa uudet liemet, ja kentin lisäainetta mukaan. Vanhat liemet vuosikausia vanhat, ja uutta lisäilty sekaan ties koska viimeksi :think:
Tämmösellä itse tyhjensin, ja pari metriä 10mm kirkasta muoviletkua. Parissa minuutissa tankki "tyhjä".
Letkua piti vähän pyöritellä ja rassata että pääsi tankin pohjaan.
https://www.motonet.fi/tuote/wolfcraft- ... t=70-02634
Avatar
tinatähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ti 14.10.2014 15:43

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja tinatähti »

Tuollainen pieni 3,99€ maksava lappopumppu näytti olevan ihan toimiva.
Pumppaamalla tankin tyhjäys toki "työlästä", mutta istuessa ja painellessa se siinä meni.
Täyttö nyt meni ihan parilla pumppauksella ja loput lappona. Loput kannun pohjalta (uuden) suppilon kanssa kaataen.

Mihis jätteeseen voi vanhat ureat lirutella :think:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minun autoni moottorin vikavalon syynä on tällä kertaa vikakoodi, joka suomennettuna on SCR-katalysaattorin hyötysuhde riittämätön. Syttyi hieman AdBlue -järjestelmän uudelleenkäyttöönoton jälkeen. Käyttöönotossa vaihdettiin NOx 1. anturi ja AdBlue -suutin.

Nyt sitten pajanikkarille kokeilemaan pakkopolttoa tai sitten uusimaan NOx 2. anturia tai katalysaattoria JA NOx 2. anturia. Menee 10 K rikki 1,5 vuoden korjauskustannuksissa. Alkaa kummasti hotsittaa tämän Moolokin kiertoon laitto ja Daciaan vaihto.. :roll:

Ovatko 1. ja 2. NOx-anturi samat? Näkisikö joku oikein varaosanumeron tuolle anturille autoon:

WDD2132131A252782
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
oho
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 03.03.2018 13:14

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja oho »

tinatähti kirjoitti: To 26.10.2023 12:54 Mihis jätteeseen voi vanhat ureat lirutella :think:
Kenturalle, ei urea oikeastaan myrkyllistä ole sillä sitähän levitetään liukkaudenestoaineenakin.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Adblue ongelma

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ureaa on virtsassa n. 1/1000 osaa verrattuna Adbluessa olevaan määrään (jos Excel toimii oikein), mutta jos tuo olisi vaarallista niin lajitoverit ja metsän eläimet olisi jo tappaneet meidät kaikki...
Vastaa Viestiin