Sivu 1/1

Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: La 28.03.2020 15:48
Kirjoittaja taksipepe
Sprinteriin vaihtui kone (319) ja kone pelaa ihan ok, mutta startatessa kestää muutaman sekunnin ennenkuin kone hörähtää. Vanhalla koneella kone käynnistyi heti. Oliskohan tällä jotain tekemistä polttoaineen syötön kanssa :?:

Re: Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: La 28.03.2020 17:09
Kirjoittaja MiHe
Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...

Re: Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: La 28.03.2020 17:41
Kirjoittaja FinlandMerceds
Tai anturien scynronoinista .

sekin olisi hyvä tiettä että oliko edelinen myös 319 vai 318 molemisahan käytetään 3L v6 konetta
ja oliko auto 319 manuaali vai automatti

Re: Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: La 28.03.2020 19:44
Kirjoittaja taksipepe
MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.

Re: Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: Su 29.03.2020 12:08
Kirjoittaja FinlandMerceds
taksipepe kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.
Kyllä lattikko monesti littyy käynistymiseen,
kun automaatista vuota öljyö johto sarjaan kautta ohjain boxsiin niin oireet on mitä oudoimpia,

Ei manuali v6 cdin jatkona ole niin harvinainen mitä sitä luulis löytyy jopa h autoista, melko yleinen pitkissä isoissa v6 sprinterissä varsinkin mailmalla suomessa ehkäpä yleisin 518 malleissa,
(ei pitäisi olla... mitään hämenettäviä pitäisi olla diselin jatkona olenkaan)

mutta jos auto matti niin tarkista ensin testerillä määrän/paineen säädin, paineanturi myös katsomalla onko siihen kertynt limaa, sitten onko öljyö tullut laatikon liittimeen/ohjausboxsiin, sitten jakoketju,

Re: Sprintterin pitkä startti

Lähetetty: Ti 07.04.2020 14:34
Kirjoittaja taksipepe
FinlandMerceds kirjoitti:
taksipepe kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Mikähän se kone on (minä en ainakaan pakuista osaa sanoa yhtään sen pakumallin perusteella millä koneella ne on, ja kun ikääkään ei tiedä niin)? Ja tarkoitan tarkempaa konemallia, '2 litranen diisseli' ei kerro juuri mitään.

Yleensä juu johtuu polttoaineen paineen nousun hitaudesta...
319 cdi on 3 l V6, samoin 318 cdi, joissa sama lohko (W906 2007-2018). Tässä tapauksessa 318 kone tuli 319 tilalle ja muut härpäkkeet alkuperäisestä 319 koneesta turbo lukuunottamatta. Siis kaikki ohjainboxit ja anturit sun muut on alkuperäisestä koneesta. Isokoneisia on manuaalina todella harvassa, eikä tuo käynnistymisen outous liittyne siihen kumpi laatikko siellä on.
Kyllä lattikko monesti littyy käynistymiseen,
kun automaatista vuota öljyö johto sarjaan kautta ohjain boxsiin niin oireet on mitä oudoimpia,

Ei manuali v6 cdin jatkona ole niin harvinainen mitä sitä luulis löytyy jopa h autoista, melko yleinen pitkissä isoissa v6 sprinterissä varsinkin mailmalla suomessa ehkäpä yleisin 518 malleissa,
(ei pitäisi olla... mitään hämenettäviä pitäisi olla diselin jatkona olenkaan)

mutta jos auto matti niin tarkista ensin testerillä määrän/paineen säädin, paineanturi myös katsomalla onko siihen kertynt limaa, sitten onko öljyö tullut laatikon liittimeen/ohjausboxsiin, sitten jakoketju,
Ok, on tullut manuaaleja vain niin vähän vastaan. Itselläni ei ole ollut yhtään manuaalilaatikkoa dieseleissä 35 v aikana, enkä olisi huolinutkaan :thumbup: ! Tänään vein Sprinterin pajalle näillä saatesanoilla. Laittavat piuhan päähän, niin eiköhän se vika paljastu. Palataan aiheeseen kun torstaiksi pitäisi olla valmista!