W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Krekkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 12.04.2020 17:20
Paikkakunta: Pori

W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja Krekkis »

Osattaisiinko täältä antaa tyhjentävää vastausta;

Potilaana toimii w205 saksantuonti renaultin 1.6tdi OM626 moottorilla, kilometrejä vekottimella on rullattu rumat 170tkm.

Öljynvaihdon jälkeen auto on mennyt tasen tappavaan tahtiin limppiin(Painat kaasun pohjaan eikä kierrokset nouse kuin marginaalisesti, kiihtyvyys käytännössä nolla) ja antaa vikakoodia P007E.

Internetti tarjoaa ko. vikakoodin tulkinnaksi CHARGE AIR COOLER TEMPERATURE SENSOR CIRCUIT INTERMITTENT/ERRATIC. No ei siinä, kyseinen keikäle löyty kaasuläpän jälkeen ja oli aivan öljyinen.

Putsasin anturin ja satakuntalaisella itseluottamuksella vehkeet tulille, kas eipä herjannut enää! Mutta....

Sama vikakoodi palasi alle 100km lenkillä, ei muutakun anturiin kiinni tuhannen myskihärän voimin ja sain taas todeta sen olevan öljyn peitossa.

Mistä tämä kaikki öljy pääsee imupuolelle? Huohottimen letkusta tulee öljysumua kuin teinipojalta jotain jossain.
Krekkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 12.04.2020 17:20
Paikkakunta: Pori

Re: W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja Krekkis »

Nouseeko öljynpaineet jos esim dpf alkaa tukkeutumaan ja reagoi kasvavalla huohotuksella?
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

irroita huohottimen putki imuputkesta ja katso kuinka paljon roiskii sieltä öljyä pisaroina, juuri muualta ei öljyä putsarille menevään imuputkeen pääse. huohotus itsessään enempi ominaisuus kuin vika näissä.
jos öljyä tosiaan tulee niin sitä voisi yrittää lähteä korjaamaan uudella huohottimen kalvolla, sitä ei saa erikseen tulee uusi koko venttiilinkopan päällä oleva muovinen huohotinjärjestelmä, muista myös sen tiivisteet jos vaihdat.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Krekkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 12.04.2020 17:20
Paikkakunta: Pori

Re: W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja Krekkis »

Täytyykin testailla tätä jollai harsokankaalla ja tarkkailla kuinka paljon sitä oikeen tulee :thumbup:

Äkkiseltään en löytänyt varaosanumeroa huohottimesta, täytyykö venttiilikoppa irroittaa vai lähteeköhän muovinen huohotin kampeamalla ylöspäin?

Oliskohan öljynvaihdon yhteydessä paikalliselta mekaanikolta lurahtanut vähän liikaa öljyä ja nyt pyrkii räkimään ylimääräiset imuputkeen huohottimen kautta :problem: . Tai sitten mainitsemasi huohottimen kalvo on porsinut .
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja -230k- »

lähtee siitä ihan ylöspäin,se turbolle menevä imuputki pitää poistaa tai taittaa ylöspäin pois tieltä.
venttiilin koppa on näissä se alumiininen ja huohotin on se iso muoviosa sen päällä,missä on kiinni myös öljynlisäyskorkki, ja päällimmäisenä tietysti se koristekansi missä mersunmerkki.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Krekkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 12.04.2020 17:20
Paikkakunta: Pori

Re: W205 -15 OM626 öljyä imuputkistossa

Viesti Kirjoittaja Krekkis »

Palataanpa aiheeseen;
Ei ollut vaikutusta uudella huohottimella, mutta sai ainakin sen suljettua pois.

P2002 vikakoodi tykkää tulla kerran viikossa pending tilaan ja siitä sitten heittää faultin. Autoa pakkopoltettu muutaman kerran ja sillä menee muutamia viikkoja ongelmitta. Lähtee kohta sekin pönttö mäelle, jospa toisi tuohon huohotukseen pelastusta pienentyneellä vastapaineella :lol:
Vastaa Viestiin