cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
nii se holkki ei mene tommosella omatekoisella pulttiviritys työkalulla kun sen katkokierreosan verran, ei kestä vääntää enempää. niimpä se ei sitten pysy siellä kun suuttimen pultin kiristää.
ajattelin tehä sille ihan M10 kierteet jospa tuo tokenis, kunhan tässä nyt taas joskus joutaa rassaamaan ja saan hommattua jonkunlaisen jatkovarsi viritelmän nuille kierretapin tumpeille.
Kannattaakohan tuohon jotaki ruuviilukitetta tms liimaa enää sotkia, taitaa pysyä ilmanki kunhan sen saa koko mitaltaan kierteelle.
pajakin on kyllä vielä vaihtoehto....... muttakun tekee itse niin säästää.....prkl
Niin vielä tuosta venttiilikopan tiivisteestä, aika hilikulle taitaa mennä. Sepä näkyypi kun tuon joskus vielä tulille saahaan. Tästä lähimaastosta pitäisi löytymän veres venttiilikoppa jos tarvetta tulee, eihän täsä tiijä vaikka koko hiivatin kansi pittää ruveta vaihtaa...
ajattelin tehä sille ihan M10 kierteet jospa tuo tokenis, kunhan tässä nyt taas joskus joutaa rassaamaan ja saan hommattua jonkunlaisen jatkovarsi viritelmän nuille kierretapin tumpeille.
Kannattaakohan tuohon jotaki ruuviilukitetta tms liimaa enää sotkia, taitaa pysyä ilmanki kunhan sen saa koko mitaltaan kierteelle.
pajakin on kyllä vielä vaihtoehto....... muttakun tekee itse niin säästää.....prkl
Niin vielä tuosta venttiilikopan tiivisteestä, aika hilikulle taitaa mennä. Sepä näkyypi kun tuon joskus vielä tulille saahaan. Tästä lähimaastosta pitäisi löytymän veres venttiilikoppa jos tarvetta tulee, eihän täsä tiijä vaikka koko hiivatin kansi pittää ruveta vaihtaa...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Niin jos se menee siihen tiivisteesen niin että alakaa vuotaman ei pelkkä kopan vaihto sitten riitää,k.jamsa kirjoitti:nii se holkki ei mene tommosella omatekoisella pulttiviritys työkalulla kun sen katkokierreosan verran, ei kestä vääntää enempää. niimpä se ei sitten pysy siellä kun suuttimen pultin kiristää.
ajattelin tehä sille ihan M10 kierteet jospa tuo tokenis, kunhan tässä nyt taas joskus joutaa rassaamaan ja saan hommattua jonkunlaisen jatkovarsi viritelmän nuille kierretapin tumpeille.
Kannattaakohan tuohon jotaki ruuviilukitetta tms liimaa enää sotkia, taitaa pysyä ilmanki kunhan sen saa koko mitaltaan kierteelle.
pajakin on kyllä vielä vaihtoehto....... muttakun tekee itse niin säästää.....prkl
Niin vielä tuosta venttiilikopan tiivisteestä, aika hilikulle taitaa mennä. Sepä näkyypi kun tuon joskus vielä tulille saahaan. Tästä lähimaastosta pitäisi löytymän veres venttiilikoppa jos tarvetta tulee, eihän täsä tiijä vaikka koko hiivatin kansi pittää ruveta vaihtaa...
se tiivistys kun on myös kannessa, vaihto ehdoiksi jää siinä kohdin kokeilla limaa väliin, koitta tehdä uusi uratiivistelle,
ja jos mikään noista ei onnistu niin vaihtaa kansi,
ethän siis 10mm pulttia siitimen kiinitykssen suunittele, paksumpi pultti ei auta mitään pohja tivisteen pitävyytten
lisäksi paksumasta pultista tulle haarukan kanssa ongelma, on nähty virityksiä missä koko pultti ollut 8mm
ja vuottaa aina vaan kunnes on holki laitettua ja normali pultti ehjä haarukka minkä jälkeen vuoto vaivata poistunut,
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
En suunnittele M10 pulttia vaan tuon holkin ulkokierre on M10. Ihan normi pultti tulee.
Tuon kopan tiivisteen on käyny miten on käynyt, jos pitää niin hyvä jos ei niin tarvii sitte jotaki tehä.
Tuon kopan tiivisteen on käyny miten on käynyt, jos pitää niin hyvä jos ei niin tarvii sitte jotaki tehä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Miten M10 -pultin ja M10 -holkin ulkomitta poikkeavat toisistaan?k.jamsa kirjoitti:En suunnittele M10 pulttia vaan tuon holkin ulkokierre on M10. Ihan normi pultti tulee.
Tuon kopan tiivisteen on käyny miten on käynyt, jos pitää niin hyvä jos ei niin tarvii sitte jotaki tehä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Tuskin mitenkään lähinnä valmistus toleransseista kiinni,E200kompressor kirjoitti:Miten M10 -pultin ja M10 -holkin ulkomitta poikkeavat toisistaan?k.jamsa kirjoitti:En suunnittele M10 pulttia vaan tuon holkin ulkokierre on M10. Ihan normi pultti tulee.
Tuon kopan tiivisteen on käyny miten on käynyt, jos pitää niin hyvä jos ei niin tarvii sitte jotaki tehä.
mutta ero tulee tulee holkin eduksi tuolla aiemin mainituista sysistä,
kopan tivisteelle käy kummalkin samoin
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Tuota ajattelin kun porattava reikä alkaa mennä niin isoksi että varat jäävät pieniksi. Tuohan on se viimeinen oljenkorsi jonka jälkeen vaihtoehdot ilman kannen irroittamista ovat vähissä. On parasta onnistua varmuudella.FinlandMerceds kirjoitti:Tuskin mitenkään lähinnä valmistus toleransseista kiinni,E200kompressor kirjoitti:Miten M10 -pultin ja M10 -holkin ulkomitta poikkeavat toisistaan?k.jamsa kirjoitti:En suunnittele M10 pulttia vaan tuon holkin ulkokierre on M10. Ihan normi pultti tulee.
Tuon kopan tiivisteen on käyny miten on käynyt, jos pitää niin hyvä jos ei niin tarvii sitte jotaki tehä.
mutta ero tulee tulee holkin eduksi tuolla aiemin mainituista sysistä,
kopan tivisteelle käy kummalkin samoin
Kierrereiän esiporaus ennen kierretappia:
M9x 1 d=8
M10 x 0,75 d=9,2
M10 x 1 d=9
M10 x 1,25 d=8,8
https://www.vaakkutech.net/kierretaulukko.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Älä hättäile, mahtaa mennä taas ens vkl ennenkö joutaa rassaamaan. Popparit on kyllä hyviä ko ei liikaa niele.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Eihän nyt ole käynyt niin että kannen reikään on väännetty kierre väärällä nousulla? Silloin holkki ei montaa kierrosta mene... jos kanteen väännetty kierre ja korjausholkin ulkokierre samat niin kyllä sen sinne pitääs kiertyä vaivatta...k.jamsa kirjoitti:nii se holkki ei mene tommosella omatekoisella pulttiviritys työkalulla kun sen katkokierreosan verran, ei kestä vääntää enempää. niimpä se ei sitten pysy siellä kun suuttimen pultin kiristää.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Eikun tuo holkki on (ainakin se semmoisena myytiin) itsekierteyttävä. Silläkai sitä vissiin pitäs pystyä vääntämään vähän riskimmin. Sille on olemassa vääntötyökalu mutta teen sille ihan perinteisellä tyylillä kierteet kuhantäsä joutaaa.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Tuohan on näköjään sitten taajakierre ulkopuolella...k.jamsa kirjoitti:Eikun tuo holkki on (ainakin se semmoisena myytiin) itsekierteyttävä. Silläkai sitä vissiin pitäs pystyä vääntämään vähän riskimmin. Sille on olemassa vääntötyökalu mutta teen sille ihan perinteisellä tyylillä kierteet kuhantäsä joutaaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Noi itsekierteyttävät holkit on tarkoitettu muoville ja puulle, ei alumiinille.
- Vitollinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
- Paikkakunta: Lounais-Häme
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ne toki käyvät muoville ja puulle, sekä valuraudalle alumiinille. Kuvaus Wurthin sivuilta:MJPfin kirjoitti:Noi itsekierteyttävät holkit on tarkoitettu muoville ja puulle, ei alumiinille.
- Vaativiin ruuviliitoksiin ja muihin kierreliitoksiin heikkolujuuksisissa materiaaleissa, kuten valuraudassa, alumiiniseoksissa, muoveissa, lehtipuussa jne.
- Kiinnittyy tehokkaasti terävien reunojen ja ulkoisen katkokierteen ansiosta
- Kulmitetut sisäkierteet helpottavat kiinnittymistä ja asentamista
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Hyvin menee alumiiniin se pienempi holkki, kun on oikean kokoinen reikä valmiina.
oulaistenliikenne.fi
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ois tarkotus tänään taas ryhtyä. Tossa kun pällistelin tuota työmaata niin saattoipa selevitä syykin miksi vuotaa. Siitä haarukasta jäänyt aavistus jälkeä venttiilikoppaan eli mahtaapi ottaa siihen kiinni.
Viilaanko kopaa vai haarukkaa?
Kierteetki on kyllä vielä tekemättä.....
Viilaanko kopaa vai haarukkaa?
Kierteetki on kyllä vielä tekemättä.....
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Varmaan monella on halu mennä mistä aita matalin ja isompi reikä haarukkaan ja toi m10 pultti kiinni mutta luulen että suuttimen tiivistys prikka ei ala pitämään kuin pyhättömän viikon kun kansi elää ja prikka löystyy vaan siihen pitäisi saada toi venyvä pultti mikä elää lämpö laajenemisen ja kutistumisen myötä ja pitää alus prikan tiiviinä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ja vielä kerran. Tarkoitus EI ole laittaa 10mm pulttia vaan kierreholkki jonka ulkokierre on tuo M10. Sisäkierre on M6 joten siihen tulee ihan oikia ja alkuperänen (uus) pultti.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Eikös siihen saanu niitä paksumpia pohjaprikkoja tuohon vaivaan.k.jamsa kirjoitti: Tossa kun pällistelin tuota työmaata niin saattoipa selevitä syykin miksi vuotaa. Siitä haarukasta jäänyt aavistus jälkeä venttiilikoppaan eli mahtaapi ottaa siihen kiinni.
Viilaanko kopaa vai haarukkaa?
.....
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Olisko haarukka vääntynyt ja ottaa kiinni. Oliskohan siihen ollut päivitys uudemmanmalliseksijuhaoh kirjoitti:Eikös siihen saanu niitä paksumpia pohjaprikkoja tuohon vaivaan.k.jamsa kirjoitti: Tossa kun pällistelin tuota työmaata niin saattoipa selevitä syykin miksi vuotaa. Siitä haarukasta jäänyt aavistus jälkeä venttiilikoppaan eli mahtaapi ottaa siihen kiinni.
Viilaanko kopaa vai haarukkaa?
.....
Eiköhän paksumpi prikka ole vaan sitävarten että kärki pysyy korkeudella ja suihku
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
nonnii. paksumpi prikka laitettu, haarukkaa viilattu, jne jne.
kierrettä piti laittaa, no ..ttu se tappi yltäny mihinkään vaikka hommasin jatkovarren. se ..tun varsi oli liian paksu sinne reikään.
no eikun naapuriapua pyytämään. naapurin ukon velimies on yhenlainen kyläseppä ja muutenkin melekonen pelle peloton.
hitsaili mulle jatkoa niihin kierretappeihin niin jopahan sain kierteen tehtyä.
holokki paikolleen ja sitte normi suuttimen paikalleen laitto ja A VOT jopahan pysy kaasut oikijalla puolella.
notta homma hoijjettu, ainaki luulen niin.......
nii ja vielä sekin että se venttiilikopan tiiviste näyttäisi vielä pitävän eli ei tullut porattua sitäkään pilalle, aika näyttää rupijaako tihkumaan öjijyä vai ei.
kierrettä piti laittaa, no ..ttu se tappi yltäny mihinkään vaikka hommasin jatkovarren. se ..tun varsi oli liian paksu sinne reikään.
no eikun naapuriapua pyytämään. naapurin ukon velimies on yhenlainen kyläseppä ja muutenkin melekonen pelle peloton.
hitsaili mulle jatkoa niihin kierretappeihin niin jopahan sain kierteen tehtyä.
holokki paikolleen ja sitte normi suuttimen paikalleen laitto ja A VOT jopahan pysy kaasut oikijalla puolella.
notta homma hoijjettu, ainaki luulen niin.......
nii ja vielä sekin että se venttiilikopan tiiviste näyttäisi vielä pitävän eli ei tullut porattua sitäkään pilalle, aika näyttää rupijaako tihkumaan öjijyä vai ei.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
No nyt ei sitten kun kädet kyynärpäitämyöten ristiin ja katse kohti kattoa. Jospa se olisi siinä ja helpottaisi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Hyväk.jamsa kirjoitti:nonnii. paksumpi prikka laitettu, haarukkaa viilattu, jne jne.
kierrettä piti laittaa, no ..ttu se tappi yltäny mihinkään vaikka hommasin jatkovarren. se ..tun varsi oli liian paksu sinne reikään.
no eikun naapuriapua pyytämään. naapurin ukon velimies on yhenlainen kyläseppä ja muutenkin melekonen pelle peloton.
hitsaili mulle jatkoa niihin kierretappeihin niin jopahan sain kierteen tehtyä.
holokki paikolleen ja sitte normi suuttimen paikalleen laitto ja A VOT jopahan pysy kaasut oikijalla puolella.
notta homma hoijjettu, ainaki luulen niin.......
nii ja vielä sekin että se venttiilikopan tiiviste näyttäisi vielä pitävän eli ei tullut porattua sitäkään pilalle, aika näyttää rupijaako tihkumaan öjijyä vai ei.
suorastaan työ voitto,
,
Mökkillä
'
'
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Minua jäi mietityttämään miksi tiiviste alkaisi vuotamaan, vaikka holkki menisikin tiivisteuran puolelle. Ei O-rengas tiivistä uran reunasta, vaan pohjasta (puristumalla). Ura pitää vain renkaan paikoillaan.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Ei se o-rengas keskellä pysy, paine painaa sen aina sinne reunaa vasten. Jos siellä ei ole tukea, pullahtaa se tai hankaa tiivisteen rikki kun tiiviste liikkuu terävää reunaa vasten.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Noinhan se toimii silloin kun oikeasti paineistetun liitoksen tiivisteenä. Täs venttiilikopas käytännös estämässä lähinnä roiskeöljyn vuotoa? Koneen sisällä kampikammiopaine aika minimaalinen. Eli kyllä se tuossa välissä varmasti tiivistää kunhan ei nyt paikaltaan repeydy.Ei se o-rengas keskellä pysy, paine painaa sen aina sinne reunaa vasten.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Joo, varmaankin tiivistää kunhan ei ole rikkoutunut.
oulaistenliikenne.fi
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
No eipä tuo reikä näköjään niin isoksi kasvanut että olisi sinne tiiviste uraan yltänyt, luulisin kyllä että sen olis huomannu kannen ja kopan välisen raon huomattavana kasvamisena, siistin näkönen liitos oli vieläki 10mm reijjän jälkeen. Ei siellä varmaan enää paljoa varaa oo mutta kumminkin.
Mökkiukko, työvoitto omastakin mielestä. Paitsi vois melkeen sanoa niinkuin entinen hiihtovalmenta että "amatöörien puuhastelua"
Sompio, kylläkai täsä pittää olla sormet ja varpaatkin ristissä, maahisia ja menninkäisiä lepytellä ja mitäsitä kaikkia onkaa.
Mökkiukko, työvoitto omastakin mielestä. Paitsi vois melkeen sanoa niinkuin entinen hiihtovalmenta että "amatöörien puuhastelua"
Sompio, kylläkai täsä pittää olla sormet ja varpaatkin ristissä, maahisia ja menninkäisiä lepytellä ja mitäsitä kaikkia onkaa.
Re: cdi.n suuttimen pohjaprikka ei ala pitämään???
Joku on käyttänyt peugeotin prikkoja ovat hieman paksumpia.k.jamsa kirjoitti:suuttimen pinnat ok, ei ees syöpymiä jollaisia olen kumminkin aijemmin saaanut pitämään ihan kohtuuvella.
momentti noin 7nm +90astetta +90astetta, eli pitäisi olla oikein??
ja vielä jatkoa. kokeilin vielä toisella suuttimella eikä oikeen ruvennut pitämään silläkään.
olen jostakin hevosmiesten tietotoimistosta kuullut että ois olemassa jotakin parempia prikkoja olemassa, liekkö propakantaa?