M111 ahtaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tomppaaaj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 04.12.2017 16:02

M111 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomppaaaj »

Kestääkö m111 moottori (2.0, 2.2 tai 2.3) ahtamista pienillä paineilla ilman moottorin muutoksia? Ja nimenomaan mallit jotka eivät ole tulleet tehtaalta remmiahtimen kanssa. Eaton m45 ahtimena jolla ahtopaine jää noin 0.5 bar.
Ja mitä kaikkea eroa on w203 ja w202 korimallien m111 moottoreilla?
Avatar
eikka86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2765
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula

Re: M111 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja eikka86 »

olisi -99 230clk:oon kompura ja teline lohkon kylkeen joutilaana jos tarvetta..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!

W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M111 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja atlas »

Onhan se kompuran lohko vahvistettu mutta taisi olla puris suhdekin matalampi ettei nakuttaisi mutta kyllä mielestäni voit vakio koneen ahtaa...ahdetaanhan sitä muitakin vakio moottoreita.
Eikun ahdin kupeeseen.
Toi moottorien ero..ainakin uudemmissa on imm eripaikassa....eli jos on eroja on ne jotain pieniä tai kierteitä lohkossa eri kohdin ..jne.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M111 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tomant »

tomppaaaj kirjoitti:Kestääkö m111 moottori (2.0, 2.2 tai 2.3) ahtamista pienillä paineilla ilman moottorin muutoksia? Ja nimenomaan mallit jotka eivät ole tulleet tehtaalta remmiahtimen kanssa. Eaton m45 ahtimena jolla ahtopaine jää noin 0.5 bar.
Ja mitä kaikkea eroa on w203 ja w202 korimallien m111 moottoreilla?
Saattaa kestää, jos saat lisättyä polttoaineensyöttöä ja säädettyä sytytystä myöhäisemmälle ahtopaineen vallitessa, jotta nakutus pysyy kurissa. Vaatinee ohjelmoitavan moottorinohjauksen. Lisäksi M45-ahtimessa ei ole magneettikytkintä, mikä voi asettaa haasteita tyhjäkäynnille ja pienille kierroksille.

W203-malleissa käytetään M111 EVO-malleja, joissa kulutuksen ja päästöjen alentamiseen on paneuduttu enemmän, ks. saksankielisestä wikistä lisää. Myös tehot olivat uudemmissa EVO-koneissa hieman pienemmät kuin W124- ja W202-koneissa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M111 ahtaminen

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tomant kirjoitti:
tomppaaaj kirjoitti:Kestääkö m111 moottori (2.0, 2.2 tai 2.3) ahtamista pienillä paineilla ilman moottorin muutoksia? Ja nimenomaan mallit jotka eivät ole tulleet tehtaalta remmiahtimen kanssa. Eaton m45 ahtimena jolla ahtopaine jää noin 0.5 bar.
Ja mitä kaikkea eroa on w203 ja w202 korimallien m111 moottoreilla?
Saattaa kestää, jos saat lisättyä polttoaineensyöttöä ja säädettyä sytytystä myöhäisemmälle ahtopaineen vallitessa, jotta nakutus pysyy kurissa. Vaatinee ohjelmoitavan moottorinohjauksen. Lisäksi M45-ahtimessa ei ole magneettikytkintä, mikä voi asettaa haasteita tyhjäkäynnille ja pienille kierroksille.

W203-malleissa käytetään M111 EVO-malleja, joissa kulutuksen ja päästöjen alentamiseen on paneuduttu enemmän, ks. saksankielisestä wikistä lisää. Myös tehot olivat uudemmissa EVO-koneissa hieman pienemmät kuin W124- ja W202-koneissa.

tomant
Tuollaisen M111 Evo 2,3L täydellisen ajamattoman koneen tehtaan jäljiltä myin ilman pakosarjaa ja ahdinta uloskantohintaan. Ostaja teki hyvät kaupat kun käytetyistä, 200tkm ajetuista, pyydettiin paljon enemmän. Oli täälläkin myynnissä muttei kelvannut kenellekään, ajamaton moottori. Nokka-akselin säädin n. 1000€, kaasuläppäkotelo varmaan saman verran, uusi ohjaustehostimen pumppu, vesipumppu, rissat, dampperi/hihnapyörät. Männissä näkyi kirjoitetut merkinnät kun varmistin ajamattomuuden.

Kysyjän kannattaa ostaa valmis ahdettu kone apulaitteineen niin saa kaiken kerralla.

Tuolta löytyy vielä vastaava ajamaton lähes täydellisenä. Kannattaa ostaa jos tarvitsee koska noita ei enää maailmalta löydy.

https://www.ebay.de/itm/Neu-Mercedes-Be ... Sw6WJdxAqj" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin