Hankinnassa w212

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ceeälässä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 25.01.2015 19:22

Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja ceeälässä »

Mikä malli kestävin, vähiten vikoja
Pärjääkö 200cdi,vai vähintään 220cdi?
Nelivedon voi laskea vertailusta jo pois.
Mistä vuosimallista alkoi urea mallit?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos sen osaa sanoa satavarmasti niin aika shamaani on... todennäköisyyksillä kun pelaa niin voi selata tyyppivikathreadeja. Mitä haluaa osottaa hajoavan ja mitä ei. Kaikki hajoaa joskus ja kun ikää on autolla 10+ vuotta ja kilometrejä 300k + niin kaikki on mahdollista.

Sama kone 200/220... eipä taida kestosta pystyä sanomaan eroa vaikka teoriassahan sen korkeammin viritetyn pitäisi kestää vähemmän... Ureat 'tunnistaa' Bluetec nimestä (IHAN ensimmäisissä ei välttämättä ollut adblueta)

OM651 löytyy asiaa haulla. :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Jos itse olisin nyt niin hullu , että luopuisin pommin varmasta W211 autostani vaihdon muodossa, niin ainoa Mese , mikä tulisi talliini olisi tuosta mallista W212 facelift E350 CDI 2WD
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2742
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

X1000E0 kirjoitti:Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
Juuri näin :thumbup: ei auton ostosta kannata tehdä liian vaikeaa, vaan tietyt perusjutut kun on kunnossa ja muutoinkin on mieleinen, niin siitä sitten.

Nettiä, kun liikaa lueskelee, niin kaikissa malleissa on jonkun mielestä kaikki mahdolliset viat, niin kohta ei uskalla ostaa mitään :D
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

Metusalem kirjoitti:Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
Omaa kokemusta ei suoraan ole, mutta se mitä olen kuullut niin ne kestää melko hyvin ja ovat aika huolettomia. Aika vähän löytyy myös tietoa mistään ongelmista 4maticin kanssa. Tietysti neliveto tuo mukanaan aina enemmän kuluvia ja mahdollisesti rikkoutuvia osia eli ei se koskaan luotettavuutta paranna.
Viimeksi muokannut X1000E0, Su 09.08.2020 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X1000E0
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 16.04.2019 07:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja X1000E0 »

tahtoomersun kirjoitti:
X1000E0 kirjoitti:Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
Juuri näin :thumbup: ei auton ostosta kannata tehdä liian vaikeaa, vaan tietyt perusjutut kun on kunnossa ja muutoinkin on mieleinen, niin siitä sitten.

Nettiä, kun liikaa lueskelee, niin kaikissa malleissa on jonkun mielestä kaikki mahdolliset viat, niin kohta ei uskalla ostaa mitään :D
Joo, netistä kun tuppaa yleensä löytämään vain ne ongelmatapaukset. Harvemmin nettiin kirjoitellaan mitään jos kaikki toimii. Lisäksi tuntuu monesti, että eniten ongelmia on niillä joilta ei löydy edes löydy kyseessä olevaa autoa autoa..
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Metusalem kirjoitti:Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
On tuosta laakeriviasta muutama case foorumilla ollut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5237
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Hankinnassa w212

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla oli hauska vika, etuvetoakselin ulompi nivel ruostui ulkopinnastaan tosi paksusti, ja irronnut ruoste hajotti abs-anturin. Purkasin nivelen ja sorvasin ruostuneen kerroksen pois, mutta ei siinä suojakumi enää pysynyt joten oli laitettava uus nivel.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin