Hankinnassa w212
Hankinnassa w212
Mikä malli kestävin, vähiten vikoja
Pärjääkö 200cdi,vai vähintään 220cdi?
Nelivedon voi laskea vertailusta jo pois.
Mistä vuosimallista alkoi urea mallit?
Pärjääkö 200cdi,vai vähintään 220cdi?
Nelivedon voi laskea vertailusta jo pois.
Mistä vuosimallista alkoi urea mallit?
Re: Hankinnassa w212
Jos sen osaa sanoa satavarmasti niin aika shamaani on... todennäköisyyksillä kun pelaa niin voi selata tyyppivikathreadeja. Mitä haluaa osottaa hajoavan ja mitä ei. Kaikki hajoaa joskus ja kun ikää on autolla 10+ vuotta ja kilometrejä 300k + niin kaikki on mahdollista.
Sama kone 200/220... eipä taida kestosta pystyä sanomaan eroa vaikka teoriassahan sen korkeammin viritetyn pitäisi kestää vähemmän... Ureat 'tunnistaa' Bluetec nimestä (IHAN ensimmäisissä ei välttämättä ollut adblueta)
OM651 löytyy asiaa haulla.
Sama kone 200/220... eipä taida kestosta pystyä sanomaan eroa vaikka teoriassahan sen korkeammin viritetyn pitäisi kestää vähemmän... Ureat 'tunnistaa' Bluetec nimestä (IHAN ensimmäisissä ei välttämättä ollut adblueta)
OM651 löytyy asiaa haulla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Hankinnassa w212
Jos itse olisin nyt niin hullu , että luopuisin pommin varmasta W211 autostani vaihdon muodossa, niin ainoa Mese , mikä tulisi talliini olisi tuosta mallista W212 facelift E350 CDI 2WD
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Hankinnassa w212
Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Hankinnassa w212
Juuri näin ei auton ostosta kannata tehdä liian vaikeaa, vaan tietyt perusjutut kun on kunnossa ja muutoinkin on mieleinen, niin siitä sitten.X1000E0 kirjoitti:Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
Nettiä, kun liikaa lueskelee, niin kaikissa malleissa on jonkun mielestä kaikki mahdolliset viat, niin kohta ei uskalla ostaa mitään
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Hankinnassa w212
Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: Hankinnassa w212
Omaa kokemusta ei suoraan ole, mutta se mitä olen kuullut niin ne kestää melko hyvin ja ovat aika huolettomia. Aika vähän löytyy myös tietoa mistään ongelmista 4maticin kanssa. Tietysti neliveto tuo mukanaan aina enemmän kuluvia ja mahdollisesti rikkoutuvia osia eli ei se koskaan luotettavuutta paranna.Metusalem kirjoitti:Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
Viimeksi muokannut X1000E0, Su 09.08.2020 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hankinnassa w212
Joo, netistä kun tuppaa yleensä löytämään vain ne ongelmatapaukset. Harvemmin nettiin kirjoitellaan mitään jos kaikki toimii. Lisäksi tuntuu monesti, että eniten ongelmia on niillä joilta ei löydy edes löydy kyseessä olevaa autoa autoa..tahtoomersun kirjoitti:Juuri näin ei auton ostosta kannata tehdä liian vaikeaa, vaan tietyt perusjutut kun on kunnossa ja muutoinkin on mieleinen, niin siitä sitten.X1000E0 kirjoitti:Oman kokemuksen ja empiirisen tutkimuksen perusteella W212 pre-facelift ja facelift ovat melko luotettavia pelejä, varsinkin diesel -koneella olevat. Ostaa auton missä huoltohistoria kunnossa ja järkevät metrit sekä yleisilme siisti, niin mielestäni ei kovin pieleen voi mennä. Ne mitä sitten hajoaa, niin ne hajoaa ja voi korjata. Matka jatkuu.
Nettiä, kun liikaa lueskelee, niin kaikissa malleissa on jonkun mielestä kaikki mahdolliset viat, niin kohta ei uskalla ostaa mitään
Re: Hankinnassa w212
On tuosta laakeriviasta muutama case foorumilla ollut.Metusalem kirjoitti:Jos muuten puhutaan eri mallien kestävyydestä, niin voisiko joku kertoa, että miten nelivetotekniikka kestää E ja C sarjalaisissa 204-205 ja 212-213? Olen kuullut jostain laakerivioista voimansiirrossa (vetoakselissa edessä?), mutta en löytänyt hakutoiminnolla tietoa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Hankinnassa w212
Mulla oli hauska vika, etuvetoakselin ulompi nivel ruostui ulkopinnastaan tosi paksusti, ja irronnut ruoste hajotti abs-anturin. Purkasin nivelen ja sorvasin ruostuneen kerroksen pois, mutta ei siinä suojakumi enää pysynyt joten oli laitettava uus nivel.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500