Tuossa jo jossain threadissa mainitsin, että ajelin eilen otsikon mukaisella kulkupelillä. Oikein on vanha taksi, mittarikotelo kojelaudassa, rahaa on-maski ja kromikaaret ja tietysti vetosuojatkin ikkunoissa.
No, syy miksi meikäläinen tuota reilut puoli miljoonaa ajettua vossikkaa ohjasti, on auton epämääräinen ajokäytös. Piti antamani lausunto siitä, mikä autossa mahdollisesti on vialla. Mutta kysytäänpä vielä täältä.
Eli oireet:
* puoltaa oikealle -- on vauhti mikä hyvänsä ja on herttisen yhdentekevää onko veto päällä vai ei.
* ratti on suoraan ajettaessakin oikealle vinossa, ehkä noin 1/8-kierroksen.
* ohjaus palauttaa huomattavasti rivakammin kun on käännytty vasemmalle.
Takapään pienen nuljauttelun laskin normaalin kuluneisuuden piikkiin, samoin kun sen että ohjausvaihteessa on väljää.
Meikäläisen neuvo on ensin käydä säädättämässä ohjauskulmat ja sen jälkeen vaihtaa joka kulmaan samanlainen pyörä. Auton omistava isäntämies myönsi auliisti, että pyöränkulmissa voi olla heittoa....
Tuo ohjauksen keveyden/raskauden vaihtelu eri suuntiin käännettäessä viittaisi mielestäni ehkä myös siihen, että tehostimessa kanittaa joku venttiili. Support, anyone?
PS. Kyllä oli muuten auto iskussa, vaikka ruma. Alkuperäinen konekin nokalla, ja lämpimänä tyhjäkäyntipaineet Shellin täyssynteetteisellä 2,5...
