w114 elvytystä
Re: w114 elvytystä
Niin minustakin näyttää kuvan ovi hyvä kuntoiselta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: w114 elvytystä
Jaahas laitetaampas pikku päivitys ettei oo kesken jäänyt.
Puhaltelin sisäosista ruosteet pois hiekalla. Löytyihän sieltä sitten ratsupaikkoja ja kittiä ja muuta mukavaa.
Reissuhomma sekoitti vapaa-aikaan sen verran että tuli niin lyhyinä pätkinä tehtyä ja jäi kuvat monesta vaiheesta ottamatta.
Molemmat etuovet oli etusisänurkista puhki, kuskin ovesta joutu pintapeltiäkin paikkoa. .
Takaovet taas oli alareunoistaan aika hyvät mutta takayläreunasta puhki.
Hiomista vielä vähän olis niin vois vetaista epoksit päälle.
Puhaltelin sisäosista ruosteet pois hiekalla. Löytyihän sieltä sitten ratsupaikkoja ja kittiä ja muuta mukavaa.
Reissuhomma sekoitti vapaa-aikaan sen verran että tuli niin lyhyinä pätkinä tehtyä ja jäi kuvat monesta vaiheesta ottamatta.
Molemmat etuovet oli etusisänurkista puhki, kuskin ovesta joutu pintapeltiäkin paikkoa. .
Takaovet taas oli alareunoistaan aika hyvät mutta takayläreunasta puhki.
Hiomista vielä vähän olis niin vois vetaista epoksit päälle.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Hyvät ovet niistä tulee, nyt kun on pehmyt poissa
Se on toi pystärin ovi, varsinkin takimmainen siis, sen mallinen että noi 'hyllyt' kerryttää sinne kuraa (esim. koristelistan alle) ja ne usein tuppaa tuolta ruostumaan. En osaa sanoa nouseeko siihen enempi rapaa etupyörän heittämänä vai takapyörästä jonain pyörteenä mutta kumminkin...
Täähän etenee siihen malliin että ensi kesänä liikenteessä?
Se on toi pystärin ovi, varsinkin takimmainen siis, sen mallinen että noi 'hyllyt' kerryttää sinne kuraa (esim. koristelistan alle) ja ne usein tuppaa tuolta ruostumaan. En osaa sanoa nouseeko siihen enempi rapaa etupyörän heittämänä vai takapyörästä jonain pyörteenä mutta kumminkin...
Täähän etenee siihen malliin että ensi kesänä liikenteessä?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w114 elvytystä
No ompas laiskasti tullut päivitettyä tilannetta. Tuli hyvin pian edellisen päivityksen jälkeen maalattua ovet sisältä ja päältä epoksilla.
talven aikana siihen päälle on kittailtu ja hiottu, juuri äsken ruiskutin kittien päälle taas epoksia, se kun kuivaa niin saa vedellä hiomavärin.
pari kuvaa kittauksista
tilanne nyt. kitin päälle epoksimaalia.
talven aikana siihen päälle on kittailtu ja hiottu, juuri äsken ruiskutin kittien päälle taas epoksia, se kun kuivaa niin saa vedellä hiomavärin.
pari kuvaa kittauksista
tilanne nyt. kitin päälle epoksimaalia.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Se olis pohjamaalit maalailtu ja hinkkailtu. Päällemaalattavan massan vedin kynnyksiin ja takahelmoihin. Jokohan pian sitä maalia...
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Tänne tilannepäivitys on vähän jäänyt, on ollu taas niin monta muuta juttua, viimmeksi atk vehkeet haras vastaan. Muttamutta kori on värissä, tai ollut jo tovin.
hiljoikseen on tullut kasattua, lähinnä kaikkia niitä mikä jäi maalaus projektoinnin alla tekemättä. Jarruja uusittu reippaasti, jarru ja bensalinjat vedetty.
Moottoriakin pesty ja fixailtu, onneksi tuli öljypohja irrotettua, löyty aikamoinen kerros törkyä.
hiljoikseen on tullut kasattua, lähinnä kaikkia niitä mikä jäi maalaus projektoinnin alla tekemättä. Jarruja uusittu reippaasti, jarru ja bensalinjat vedetty.
Moottoriakin pesty ja fixailtu, onneksi tuli öljypohja irrotettua, löyty aikamoinen kerros törkyä.
-Antti-
Re: w114 elvytystä
Ei tuonut maalattu kori sellaista motivaatiapiikkiä että olis yhtäkkiä kasaan mennyt mutta jotain kumminkin.
Moottorin sommittelin tilaansa, aika painava möykky oli.
itse raakamoottorihan on ostettu trukkilavalle päin enkä käyntiä ole koskaan kuullut
Kaasareita tuli pestyä, pakko oli ensin pestä polttoöljyllä ennen kuin viitti ultraäänipesuriin laittaa, sittenkin meni pesuvesi vaihtoon monta kertaa.
No, koskaan käymätön moottori sisälti tärvätyn tulpan jengan ja puuttuvan ketjun sokan ynnämuuta pikku vastusta, sihen sitten älyttömän likaset kaasarit ja vanhoista kuvista arvailtu virranjakajan suunta ja johtojen paikat niin kyllähän se starttaus vähän epäilytti.
mutta pessimistisyys oli (tälläkertaa) turhaa, sehän hytkähti ekalla yrityksellä käyntiin ja kävi kaikilla pätkimättä.
Tästä on hyvä jatkaa.
Moottorin sommittelin tilaansa, aika painava möykky oli.
itse raakamoottorihan on ostettu trukkilavalle päin enkä käyntiä ole koskaan kuullut
Kaasareita tuli pestyä, pakko oli ensin pestä polttoöljyllä ennen kuin viitti ultraäänipesuriin laittaa, sittenkin meni pesuvesi vaihtoon monta kertaa.
No, koskaan käymätön moottori sisälti tärvätyn tulpan jengan ja puuttuvan ketjun sokan ynnämuuta pikku vastusta, sihen sitten älyttömän likaset kaasarit ja vanhoista kuvista arvailtu virranjakajan suunta ja johtojen paikat niin kyllähän se starttaus vähän epäilytti.
mutta pessimistisyys oli (tälläkertaa) turhaa, sehän hytkähti ekalla yrityksellä käyntiin ja kävi kaikilla pätkimättä.
Tästä on hyvä jatkaa.
-Antti-