3.0 v6 diesel moottori rikki
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Kaasupoljintahan tuo herjaa eikös?. Ei vaan selviä minkä laitteiden välillä tuo CAN herja on.
Ne ohjatut tarkistukset vissiin tehty starilla kanssa paineisiin liittyen.
Ja eikö siitä ESP:stä löytynyt vikakoodia vai onko se herja jo poistunut?
Ne ohjatut tarkistukset vissiin tehty starilla kanssa paineisiin liittyen.
Ja eikö siitä ESP:stä löytynyt vikakoodia vai onko se herja jo poistunut?
2007 R 320cdi
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Juu siis kaasupoljin vaihdettu eikä jarru.
Noi koodit sain korjaamolta, kyselen lisää sielt.
Noi koodit sain korjaamolta, kyselen lisää sielt.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Määränsäädintä ei vielä vaihdettu(?), siitä pitäis kyllä tulla oma koodi ja sille(kin) on oma testi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Siinä vikakoodeja.
Mikäköhän on rikki???
Mikäköhän on rikki???
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Olisko komponenttien yhteensopivuuksissa ongelmia, tai niitä ei ole sopitettu ohjaimelle(mille)?
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Miksköhän se nyt rupeis herjaa komponentteja mitä ei oo vaihdettu
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
mitä siinä moottorin vaihdossa vaihtui?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
P2306 kannattaa ainakin mitata että tunnistimien jännite syöttö kunnossa, luultavasti juurikin tuo jännite syöttö noille painetunnistimille mitkä näyttää kiinteitä arvoja
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Kaikki syöttöjännitetasot kannattaa nyt tarkistella, on niin paljon erikoisia vikakoodeja ja jos ei arvot edes muutu + jänniteherja. Maadoitukset, onko kunnossa. Moottorin maadoitus, ECUn maadoitus jne.
Onhan muuten tolkutonta toimintaa korjaamolta, jos ei yhtään selvitetä mikä moottorin rikkoi, heitetään vaan uusi jyvä ja suuttimet vanhasta penkittämättä. Toivottavasti ne neljä viallista nyt ei ehtineet jo särkeä tätäkin. Mutta nuo vikakoodit nyt ovat kyllä oma juttunsa.
Onhan muuten tolkutonta toimintaa korjaamolta, jos ei yhtään selvitetä mikä moottorin rikkoi, heitetään vaan uusi jyvä ja suuttimet vanhasta penkittämättä. Toivottavasti ne neljä viallista nyt ei ehtineet jo särkeä tätäkin. Mutta nuo vikakoodit nyt ovat kyllä oma juttunsa.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Ei kannata mennä halpaan tässä, ei ne kaikki komponentit ole yhtäaikaa vikaantuneet. Alhaiset jännitetasot saavat kyllä aikaan testerin näyttämät viat ja se tarkoittaa että kun testeri testaa komponentti kerrallaan ja arvo on täysin perseellään, siitä tulee vikakoodi sille kohteelle. Mutta sehän johtuu siitä, että syöttöjännite ei ole kunnossa monessa muussakaan kohteessa. Maavika selittäisi paljon, samoin +12V huono liitos jossain ja sen täytyy olla monelle kohteelle yhteinen syöttö jos se on + puolella. Myös CAN-vika selittyy näillä.
Ei ole täysin poissuljettua sekään, että ECU on saanut siipeen. Ottaen huomioon aiemmat kertomukset korjaamon toiminnasta, en olisi kovin ihmeissäni siitäkään.
Ei ole täysin poissuljettua sekään, että ECU on saanut siipeen. Ottaen huomioon aiemmat kertomukset korjaamon toiminnasta, en olisi kovin ihmeissäni siitäkään.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Onko eropainetunnistinta vaihdettu? Monesti aiheuttaa tuon alhaisen tunnistinjännitteen, herjaa mm kaasupoljinta vaikkei siinä vikaa olekaan..
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
onkos adbluet toiminnassa? Oli juttua että huonolla poisto-ohjelmalla tekke herkästi tollasta, dpf arvot jumittaa jne
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Meillä moottorin vaihdossa laitettiin särkyneen moottorin johtosarja ongelmien välttämiseksi.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No niin jatketaas taas. Nyt vitosta selvinny että yksi suutin oli sökö vaikka kaikki oli testattu ja vialliset neljä vaihdettiin ,nyt on sit kaikki uusittu ja paine- ero anturi oli oikosulussa mikä vaihdettii . Nyt paikallaan kun pitää kaasua jonkun aikaa pohjassa niin herjaa liian korkeaa painetta tai ajossa jos runttaa kaasun pohjaan niin sama juttu. Esp ja oil level koodit tuli tosta paine ero anturin viasta. Ja siirtopumppukin on vaihdettu. Mut mikä on nyt sit toi korkea paine juttu?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No toi korkeepaine vika mikä tulee tossa tekstissä ilmotetulla tavalla.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tekstissä nyt tosin ei ilmoiteta, että minkä asian korkeaa painetta herjaa ja millä tavalla. Polttoaineen, ahtoilman, pakokaasun, voiteluöljyn (jonka painetta tosin ei vissiin mitata), renkaiden, ilmastoinnin kylmäaineen, jne.? Eri paikoissa autossa on painestettuja kaasuja ja nesteitä; voi olla asiaa tuntevienkin ihan hivenen hankala noilla lähetötiedoilla kertoa, mistä johtuu painevika.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Diesel puolen painetta
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Eli valitta liian korkeasta Railipaineesta ?
jos niin tarkista että ilamaa ei pääse polttoaineen sekaa tai sen tulo ei muuten pätki,
paljonko testeri kertoo sen menevän yli, pysyykö pulssi suhde aluella,
mitä tulee tulokseksi/jatko ohjeiksi kun testerillä tekee korkpaine puolen testit
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No niin, herjaa liian suurta painetta vaikka paineventtiili on kiinni ja tais olla vielä niin että ei ollu paineventtiilin asennolla mitään väliä vaan aina liian korkeet paineet
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Ei oo tietoo kellään tähän
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
no tuolla ylempänä mökkiläinen kertoi mitä pitää tehdä että alkaa selviämään... vai onko em toimenpiteet tehty, vai millä 'painevettiiliä' oli ohjailtu
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No niin.
Tovi on tätä vitoa yritetty saada kuntoon ja vieläki herjaa vikaa eli
Dieselin seassa oli metallipurua eli pumppu ilmeisesti sökö.
Siirto ja korkeapainepumput vaihdettu. Tankki ja putket huuhdeltu.
Suuttimet vaihdettu
Kaikki dieselpuolen anturit vaihdettu.
Jännitteet mitattu antureilta ja paineensäätimen ohjauksesta kaikki OK
Vikakoodi tulee kun hetken paikalla kierrättää tai ajossa kun kiihdyttää reilummin.
Herjaa vikaa "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"
Että tällee, onks kellää ny mitää käryy mikä viittos mättää??????
Tovi on tätä vitoa yritetty saada kuntoon ja vieläki herjaa vikaa eli
Dieselin seassa oli metallipurua eli pumppu ilmeisesti sökö.
Siirto ja korkeapainepumput vaihdettu. Tankki ja putket huuhdeltu.
Suuttimet vaihdettu
Kaikki dieselpuolen anturit vaihdettu.
Jännitteet mitattu antureilta ja paineensäätimen ohjauksesta kaikki OK
Vikakoodi tulee kun hetken paikalla kierrättää tai ajossa kun kiihdyttää reilummin.
Herjaa vikaa "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"
Että tällee, onks kellää ny mitää käryy mikä viittos mättää??????
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Jokos ne testerin ohjatu tarkistukset on tehty(siis mersun testaamisenpressa kirjoitti: ↑Ti 21.03.2023 18:44 No niin.
Tovi on tätä vitoa yritetty saada kuntoon ja vieläki herjaa vikaa eli
Dieselin seassa oli metallipurua eli pumppu ilmeisesti sökö.
Siirto ja korkeapainepumput vaihdettu. Tankki ja putket huuhdeltu.
Suuttimet vaihdettu
Kaikki dieselpuolen anturit vaihdettu.
Jännitteet mitattu antureilta ja paineensäätimen ohjauksesta kaikki OK
Vikakoodi tulee kun hetken paikalla kierrättää tai ajossa kun kiihdyttää reilummin.
Herjaa vikaa "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"
Että tällee, onks kellää ny mitää käryy mikä viittos mättää??????
kuuluvalla eikä millä dipadaa testerillä)
Jos niin mitä niistä tuli tulokseksi ?
jos ei niin sitten siitä jatkaa vian hakua
samalla ottaa talteen tarkka vikakoodi ja sen selitys teksti
(ei tarvitse muistella "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna" tai jos testeri on tuon selite tekstin antanut niin vaihtaa siihen testeriin mitä kuuluu mersuissa käytää)
no kuitenkin jos metalli möhnää ollut linjoissa tankissa ym niin huuhtelemalla on ihan tuurin kauppa tuleeko kaikki pois vai ei ja riittä että sitä jää sinne hitune sitten kaikki alkaakin taas alusta kun se hitu lähtee liikkeelle vaikka ralitukista
Juttu venynt niin pitkäksi ja monenlaista tehty
että kanttaa tehdä kooste mitä, miten ja missä järjestyksessä tehty sekä mitä tehdyt on vaikuttanut
ehkä sitten joku keksii/huomaa sitää jotain
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Ei pysty sanoo mitään missä järjestyksessä noita hommia on tehty, auto ollu neljällä eri pajalla.
Nyt auto on pajalla missä on starilla katottu ja kaikki arvot ok.
Vikakoodit on poistettu.
Vika on päällä nyt mut ei anna mitään
vikakoodia eikä moottorinvaroitusvalo syty, ainakaan paikalla käydessä.
Nyt auto on pajalla missä on starilla katottu ja kaikki arvot ok.
Vikakoodit on poistettu.
Vika on päällä nyt mut ei anna mitään
vikakoodia eikä moottorinvaroitusvalo syty, ainakaan paikalla käydessä.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tästä ei ota selvää kukaan. Vika päällä, mutta ei vikakoodia, eikä valoa? Mikä vika ja mistä sen sitten tietää; että on vika päällä?
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Vikakoodit poistettu edellisellä lukukerralla. Sen jälkeen mitattu jännitteet antureilta, jännitteet ok.
Star on näyttänyt koodia mikä tarkoittaa samaa kuin "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"
Auton vika on kun pitää kierroksia päällä vähän aikaa niin rupee rykimään, näin siis paikallaan, ajossa ei olla vielä kokeiltu mitä tapahtuu, mut nyt ei ole syttyny moottorinvikavaloa eikä testeri näytä mitään koodia.
Star on näyttänyt koodia mikä tarkoittaa samaa kuin "polttoainepaine liian pieni paineensäätimen asentoon verrattuna"
Auton vika on kun pitää kierroksia päällä vähän aikaa niin rupee rykimään, näin siis paikallaan, ajossa ei olla vielä kokeiltu mitä tapahtuu, mut nyt ei ole syttyny moottorinvikavaloa eikä testeri näytä mitään koodia.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Se, että vikakoodit on poistettu minuutti sitten, ei tarkoita että siellä ei ole vikakoodia nyt.
Taitaa olla vähän sellainen tilanne, että tässä keskustellaan korjaamon X kanssa sinun välityksellä, mikä on kyllä täydellisen turhaa.
Taitaa olla vähän sellainen tilanne, että tässä keskustellaan korjaamon X kanssa sinun välityksellä, mikä on kyllä täydellisen turhaa.