Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Snellu kirjoitti: La 02.12.2023 20:51 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/13261524

Tuota ässää joskus katsoin itsellekin, hinta oli tuolloin murto-osa nykyisestä. Auton kunnosta saa itse päätellä loput.
No huhhuh! Hyvä että täällä on nohevia netin seuraajia, kiitos!

Ei sillä että kunnostamalla hyvin autohan (yleisesti) voi olla ihan priimakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Niin, itselle tuli kanssa mieleen että tuohan on hinnaltaan ihan jopa perusteltu tai lähellä sitä jos kerran raakileesta on tehty siistiksi. Työtuntejahan tuohon kyllä on kulunut.

Muistakee ettei veluureipenkeille kannata vesipesua antaa. Menee karheaksi ja häviää kaikki pehmeys.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 987
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tuo punainen sisusta, ai prkl on sitten niin hlvt hieno!
Jotain noin hienoa olen viimeksi nähnyt hopeisessa Citroen SM mallissa
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu, karraa kompaten ei kunnostustyössä mitään ja siihen nähden yli kympin pyynti lie linjassaan, mutta tuollainen kilsojen vähentäminen puolella vuoden sisään... Näinköhän edes teekkarien peruutuksen MM:ssä olisi tuohon päästy? :-F
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kirahvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

karra kirjoitti: La 02.12.2023 10:26 Tämä oli eilen huudettavana, ei myyty 8155 eurolla. Kuulin että oli ollut pohjoisemmassa myynnissä ja hakivat 14k.

https://huutokaupat.com/4524227/mercedes-benz-420-1989

Onko tuo oikeasti niin hyvä? Saattaa ollakin, siksi kyselen. Jalopuissa kuskin puolella on jotain kulumaa, kuvista ei saa selvää, ja kuvat muutenkin huonoja; ei edistä myyntiä.

Historiaa saisi olla kirjattuna, ja mielellään dokumentoituna jos halutaan hyvää hintaa.
Kyseistä yksilöä en tunne, enkä sen taustalla olevaa kunnostusprosessia, mutta myyjätaho on minusta ihan vakavasti ajoneuvojen kunnostamiseen liittyvä henkilö, olen myös joitain hänen teettämiään autojan nähnyt ja ne ovat ollee laadukkaan oloisia. Voihan olla, että tullut vaihdossa ja siksi ei tietoja kunnostuksesta.

Tässä artikkeli, hänen autosijoittamisestaan.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vaka ... da5bf5636c
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Fiat 500 1970
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Muistan tämän auton nettiautosta. En tiedä tämän Kauppalehden linkin kaverista, on kuitenkin eri tyyppi kuin museointitodistukseen merkitty omistaja, joka lienee auton jobbausmielessä ostanut.

Jos parin tonnin ritsasta fixaa kohtuullisen, niin aika kovat tavoitteet, jos ei kahdeksalla tonnilla myydä. Myyntiremppa on tehty vuoden sisällä, ja yksityiskohtiin ei kyllä ole satsattu tuon taivaallista. Jalopuut ihan kauhtuneet ja irtoilleet ja kuskin penkki länässä. Sitten muoviosat maalattu yli ilman kunnon pohjatöitä kun tuolla tavalla lohkeilee etupuskurin alareunasta. Kiiltävän lakan käyttö menköön makuasiana. Lopullisen uskottavuuden vakavasti otettavasta museointikunnostuksesta vie mittarilukeman rukkaus puolta pienemmäksi. Rikollista voisi joku sanoa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Kirahvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

dealer kirjoitti: To 09.11.2023 06:37 Maininta "Rajoitettu käyttöaika Enintään 30 päivää kalenterivuoden aikana." on vielä syyskuussa 2023 tulleessa vakuutuskirjassa, mutta se juna kääntyy vakuutusyhtiöillä todella hitaasti että tuoteseloste ja edes vakuutuskirjat päivittyisivät.
Erään toisen yhtiön kanssa huomattu sama moottoripyörän vakuutuksissa, tuoteseloste väitti vielä ainakin pari vuotta asian muuttumisen jälkeen, että liikennekäytöstäpoistosta ei saa hyvitystä vakuutusmaksuun ellei ajoneuvo ole vähintään 30 päivää poistettuna liikennekäytöstä, mutta todellisuudessa asiaa käsiteltiin yhden päivän jaksoissa.
Kysyhän, juusmo, ja kerro mitä vastaavat ja poistuuko jopa maininta ja tulee uusi vakuutuskirja.

Muuten, minulle sanottiin että muutos on tehty "kilpailullisista syistä".
Tastä oli uusimmassa 8/23 Mobistissa varsin kattava artikkeli Markus Niemisen kirjoittamana. Ajomäärän lisääntyminen ja sen peruste oli hyvin kerrottu, mutta IIselleni oli yllätys, että ainoastaan LähiTapiola vakuuttaa (kasko) ajoneuvon sovitun arvon mukaan esim Classic Datan määritys, mutta muut aina käyvän arvon mukaan, itesellänikin yksi museoauto Fenniassa, pitää katosa jatkossa tilanne. Toivottavasti Markus tekee sueraavaan Tähdelliseen vastaavan jutun, niin tulee laajemmin harrastajille todellisuus tietoon.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Fiat 500 1970
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja T-Row »

En tiedä yhtään kuinka autojen kanssa tää homma menee, mut mulla on museorekisteröity mopo vakuutettuna Ifissä ja sen pystyi kyllä vakuuttamaan ihan sille arvolle jonka itse ilmoitti. Sitä en tiedä, että kohdellaanko autoja samoin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eiköhän se itse määritelty arvo ole vaan maksimikorvauksen määrä ja korvaus maksetaan käyvän arvon mukaan.
LähiTapiola ei ole vaihtoehto, koska se ei vakuuta museoajoneuvoa ellei ota heiltä kotivakuutuksesta lähtien muitakin vakuutuksia. Siis minulle ei ole vaihtoehto, monellahan on jo kotivakuutus ennestään siellä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niin, Mobilistin jutun mukaan Lähitapiolan tapauksessa merkitty korvaussumma = todellinen korvaussumma. Muissa yhtiöissä merkitty korvaussumma = vakuutusmaksun peruste, korvaus katsotaan Nettiautosta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jackie »

Karel kirjoitti: Ma 04.12.2023 18:35 Muistan tämän auton nettiautosta. En tiedä tämän Kauppalehden linkin kaverista, on kuitenkin eri tyyppi kuin museointitodistukseen merkitty omistaja, joka lienee auton jobbausmielessä ostanut.

Jos parin tonnin ritsasta fixaa kohtuullisen, niin aika kovat tavoitteet, jos ei kahdeksalla tonnilla myydä. Myyntiremppa on tehty vuoden sisällä, ja yksityiskohtiin ei kyllä ole satsattu tuon taivaallista. Jalopuut ihan kauhtuneet ja irtoilleet ja kuskin penkki länässä. Sitten muoviosat maalattu yli ilman kunnon pohjatöitä kun tuolla tavalla lohkeilee etupuskurin alareunasta. Kiiltävän lakan käyttö menköön makuasiana. Lopullisen uskottavuuden vakavasti otettavasta museointikunnostuksesta vie mittarilukeman rukkaus puolta pienemmäksi. Rikollista voisi joku sanoa.
Tätä autoahan tosiaan tyrkyteltiin fb-ryhmässä Mercedes-Benz klubi Pohjois-suomen jaos. Mie kysäsin siinä vielä dokumentteja auton kunnostuksesta, ku on niin kova työ tehty, etenki tuossa maalaamoon peruuttamisessa :wink: Sain myyjälätä messenger-viestillä lisätiedon:
auto on pari vuotta sitte laitettu Triangle Motorsilla
No,miehä en autojen myynnistä mitään tiiä, ku niit romuja vaa kertyy miun pihaa mut mistää en pääse ikinä eroon. Mutta, jos miun pitäis joku auto, vaikkapa sellane museoikäinen mersu, josta vielä kaiken lisäks haikaillaan selvästi keskivertoa korkeempaa hintaa, niin mie koittasin myynti-ilmotuksessa jollain tapaa saada perusteltua sen, miksi juuri tästä autosta kannattaisi muita vastaavia korkeampi hinta maksaa. Toki, jos nyt auto on "laitettu triangella", niin mitäpä se sit merkkaa, ku joku nevöhöörd nyrkkipaja se vissii on, ja itse asiassa varmaa tieto tästä ennemminki laskis mielenkiintoa autoa kohtaan, ku luulis et se muute kannattas mainita :roll:

No, nyt piti vielä tarkistaa et oonkoha keksiny omiani, ja täällä perusteetta mustamaalaan rehellistä jobbaria, niin enpä löytäny sitä postausta sielt Pohjois-Suomen jaoksen ryhmästä, ja samoin messenger-keskusteluista oli hävinny viestit missä mainittiin Triangle :clap:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

jackie kirjoitti: Ma 25.12.2023 17:30 ku joku nevöhöörd nyrkkipaja se vissii on
https://www.trianglemotor.com/
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14052792

Melkoinen palapeli. Ja vain 12,000e!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kovin paljoa en vanhojen ässien päälle ymmärrä, mutta jo osaa olla hirveän näköinen sisältä tuo Eren edellä linkkaama laitos. Siistinäkään tuollaisen sisusta ei minua juuri viehätä mutta :sick:
Miksikähän takarekisterikilven pitää roikkua kuin pesulappu tätivainaan kalsareissa ? :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Että kaikki varmasti huomaa kyseessä olevan oikein Ämöriikän malli :lol:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja alvar »

Ere866 kirjoitti: Ke 03.01.2024 18:20 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/14052792

Melkoinen palapeli. Ja vain 12,000e!
Irti olevat puupaneelit laittaisi paikalleen, oikein värinen oviverhoilu, mittaristo paikalleen, yleispesu, kilvet nätisti kiinni, sitten kyllä minulle vaan kelpaisi, ei toki tuohon hintaan tietenkään :D

Toki vaan pari kuvaa, tiedä loppu sisustan kunnosta.

Musta kojelauta saatu länsiauringossa halkeilemaan. Patinaa löytyy, ei tarvi pitää pumpulissa :wink:
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Macc »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/14089719

Mielestäni jokseenkin kova hintan tuon kuntoisesta.
Kävi juuri kierroksen huutokaupa.comissa jossa kiipesi 5500€ luokkaan joka sekään ei edulliselta tuntunut
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Macc kirjoitti: To 25.01.2024 15:43 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/14089719

Mielestäni jokseenkin kova hintan tuon kuntoisesta.
Kävi juuri kierroksen huutokaupa.comissa jossa kiipesi 5500€ luokkaan joka sekään ei edulliselta tuntunut

Tuohan oli jokin aika sitten myös Nettiautossa myynnissä jota silloinkin täällä parjattiin ja ihan aiheesta. Konevikainen 1. sarjan SEC jossa moni asia pielessä niin melkein 10t €? Aina saa haaveilla. Trianglemotorsin koristekilvet kärpäsenä lantakasan päällä :mrgreen:

Mikähän siinä muuten on että Suomessa tuntuu olevan paljon 1. sarjalaisia W ja C126 korisia mutta faceliftejä vähän
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17211
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuljettajan penkin kulumisista tulee usein jonkinlainen mielikuva siitä millainen kuljettaja autolla on ajanut vuosien varrella, mutta noita kuvia katsellessa tuntuu ettei millään saa tapahtuneesta kiinni :shifty: ei näytä koiran syömältäkään, ja kuinka hirveästi penkkiä olisi pitänyt käännellä neljän vuoden aikana takapenkille menijän edestä että tuo kuluma saadaan aikaan ?
Vai onko pikku rispaantuminen tapahtunut reilun 40 vuoden aikana pikkuhiljaa ja museotarkastaja ollut vielä niin juhannustunnelmissa aikoinaan että katsonut, no, hieman läpi sormien ? Vai armollisin selitys, että penkeissä oli päälliset kesällä 2020, aikaa myöten syntyneen kuluman peittämiseksi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Penkin kulumisesta: sedanissamme oli penkinpäälliset ekan omistajan aikaan vuoteen 2006. Toinen omistaja otti ne pois etupenkeiltä. Kesään 2009 mennessä vakipaikan pintakangas oli puhki, eikä kyseessä ollut erityisen suurikokoiset kuskit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kirahvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 08.12.2019 18:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Kirahvi »

Jos Eren linkkaama oli palapeli, niin tässä vasta varsinainen palapeli onkin....

https://huutokaupat.com/4605261/mercedes-benz-300-1980

Huh Huh, no toki tuo on W123...
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB-AMG:n moottorilla Aston Martin Vantage 2021

Muut harrasteet
Alpine A110 GT Legende nro: 030/300 2021
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Fiat 500 1970
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kirahvi kirjoitti: To 25.01.2024 17:43 Jos Eren linkkaama oli palapeli, niin tässä vasta varsinainen palapeli onkin....

https://huutokaupat.com/4605261/mercedes-benz-300-1980

Huh Huh, no toki tuo on W123...
Huomiona, että siinä on uhrattu hydropneumaattisella jousituksella ollut kori dieseljumalan alttarille 😐.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuon kanssa meni jo yli ymmärrys. Hieno 500SEL upealla varustelistalla on saanut väistyä taksimallin penkkeihin ja rautajousiin. Ei voi kuin ihmetellä. Tuon saisi jo astetta paremmaksi orkkispenkeillä...

https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/500/14089719

Tämän hintaluokittelu taas ihmetyttää.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ere866 kirjoitti: To 25.01.2024 19:56 Tuon kanssa meni jo yli ymmärrys. Hieno 500SEL upealla varustelistalla on saanut väistyä taksimallin penkkeihin ja rautajousiin. Ei voi kuin ihmetellä. Tuon saisi jo astetta paremmaksi orkkispenkeillä...

...
Joo, astetta paremmaksi ja katsastuskelvottomaksi (kun muutosprosentit menisi yli 50:n), tosin mahtaisiko siihen kukaan katsastaja tosiasiassa enää puuttua, niin se on ihan eri kysymys. Mutta riski on olemassa.

Mitä tulee tuohon nyt kahdestikin linkattuun SECciin, niin ihmetyttää toi Triangle Motor Companyn homma. Kun sehän on ainakin aikanaan profiloitunut firmaksi, joka esim. entisöintejä tekee laatu edellä ja kustannukset ovat sitten yleensä korkeat, kun hommat tehdään niin, että heidän jäljiltään se auto on sitten varmasti erittäin hyvässä kunnossa. Tässä tapauksessa tosiaan hinta on kyllä korkea, mutta museoautoksi tuo on aivan karmeassa kunnossa. Että jos yrityksellä haluaisi pitää jotenkin sellaista korkeaan laatutasoon viittaavaa profiilia, niin äkkiseltään tuollaiset kannattaisi kiertää kaukaa. Tosin, en minä tiedä, millaista kalustoa he ovat aiemmin välittäneet, voi olla enemmänkin kyseenalaisia ollut.

Suomen Mercedes-Benz Klubi muuten aikanaan, reilu kymmenen vuotta sitten, järjesti visiitin Triangle Motorsille, silloin olivat Turun laitamilla jossain. Oli mielenkiintoinen käynti, kun pääsi verstastiloihin kierrokselle ja oppaana oli henkilö, joka vahvasti tuntui tietävän, mistä puhui. En muista, että kuka se oli, ei yrittäjä itse kuitenkaan, vaikka hänkin siellä klubilaisia oli vastaanottamassa. Näköjään sittemmin on omistaja ja toimari vaihtuneet.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3539
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ere866 kirjoitti: To 25.01.2024 19:56
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/500/14089719

Tämän hintaluokittelu taas ihmetyttää.
1500€ on tuolle ihan ok hinta. Ihan kaamea pommi ja vielä 1.sarjaa. Tässä ratsastetaan kyllä aika vahvasti SEC kiimalla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Nozki kirjoitti: To 25.01.2024 20:22 Mitä tulee tuohon nyt kahdestikin linkattuun SECciin, niin ihmetyttää toi Triangle Motor Companyn homma. Kun sehän on ainakin aikanaan profiloitunut firmaksi, joka esim. entisöintejä tekee laatu edellä ja kustannukset ovat sitten yleensä korkeat, kun hommat tehdään niin, että heidän jäljiltään se auto on sitten varmasti erittäin hyvässä kunnossa. Tässä tapauksessa tosiaan hinta on kyllä korkea, mutta museoautoksi tuo on aivan karmeassa kunnossa. Että jos yrityksellä haluaisi pitää jotenkin sellaista korkeaan laatutasoon viittaavaa profiilia, niin äkkiseltään tuollaiset kannattaisi kiertää kaukaa. Tosin, en minä tiedä, millaista kalustoa he ovat aiemmin välittäneet, voi olla enemmänkin kyseenalaisia ollut.

Suomen Mercedes-Benz Klubi muuten aikanaan, reilu kymmenen vuotta sitten, järjesti visiitin Triangle Motorsille, silloin olivat Turun laitamilla jossain. Oli mielenkiintoinen käynti, kun pääsi verstastiloihin kierrokselle ja oppaana oli henkilö, joka vahvasti tuntui tietävän, mistä puhui. En muista, että kuka se oli, ei yrittäjä itse kuitenkaan, vaikka hänkin siellä klubilaisia oli vastaanottamassa. Näköjään sittemmin on omistaja ja toimari vaihtuneet.
Itse en käynyt silloin klubin porukalla vaan viikon päästä sain audienssin pienelle työkaveriporukalle kun oltiin turkkuses liikentees. Oli varmaan sama henkilö, joku ns firman kakkosmies tms. joka kierrätti. Ei Paunonen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Turun laitamat on yhtä kuin Oriketo.
Triangen toiminnasta voisi haastella paljonkin, mutta moni saattaisi ottaa samalla pahasti nokkiinsa. Sanotaanko lyhyesti, että pelkkä viittaus Triangleen ei automaattisesti ole vähään aikaan tarkoittanut automaattisesti hyvää, mutta rahanmenoa kylläkin. Harmi, tuntenut Paunosen jo vuosikymmenien ajan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja alvar »

Kirahvi kirjoitti: To 25.01.2024 17:43 Jos Eren linkkaama oli palapeli, niin tässä vasta varsinainen palapeli onkin....

https://huutokaupat.com/4605261/mercedes-benz-300-1980

Huh Huh, no toki tuo on W123...
Hienoa, ehdin jo luulla, että nämä korinvaihdot on kaikki jo romutettu. Aitoa suomalaista autohistoriaa!

Asiasta toiseen, itse olen nähnyt 1. sarjan 126-korisia liikenteessä viime vuosina todella harvoin. Ehkä ne ovat pääasiassa ajokelvottomassa kunnossa tai muuten kiertopalkintoina.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuon 123 penkkien vaihto lienee ainoastaa perusteltavissa tosiaan katsastuksen takia. Äkkiä tuohon asentaa orkkisverhoilun takaisin jos on tallessa. Kohoaa istuinmukavuus huomattavasti. Katsastukseen taas vaihtaa 123 penkit tilalle.
Mutta - kun nykyään jopa museotarkastajat tuskin asiasta tietävät, niin mitä lienee rivikatsastusmiehen tietotaso näiden suhteen :x
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin