Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Viestiketju poistettiin sillä välin, kun olin siihen kirjoittamassa. Se oli hauska, valaiseva ja spekulatiivinen ketju. Senkin takia se olisi voinut hyvin jäädä, mutta ymmärrän, jos poistoon oli tiettyjä intressejä.

Keskustelua voi silti jatkaa yksilöimättä autoa tarkemmin. Moni muukin on varmasti huomannut vanhempien autojen välillä suuretkin hintaerot, varsinkin huutokaupat.com sivustolla.

Nousihan se hinta tällä kertaa lähemmäs kymppiä kuin viittä... viidellä kymmenellä eurolla! Aika lailla tasapeli kaikkien viittä ja kymppiä veikanneiden kesken siis. Joka tapauksessa yllättävän korkeaksi, ottaen huomioon vuodenajan.

Mistä seuraakin tuossa jo vähän Ere:n vihjailemaa ihmetystä siitä, mistä se hinta loppupeleissä muodostuu? Netissä on hyvä tarjonta todella siistejä ja kohtuukilsoilla olevia 124:sia. Niiden hinnat ovat paljon tätä halvemmat, mutta eivät mene kaupaksi. Kuvien perusteella menisivät heittämällä museokilpiin.

Tässä ei nyt tarvitse tuoda esiin niitä limboja, jotka on jollakin ilveellä puliveivattu museorekkariin, ja hintalapussa lukee se 3.900,- Puhutaan nyt siisteistä ja terveistä yksilöistä.

Eli oliko tässä yksilössä ratkaisevat tekijät nämä:

- Valmiiksi museoitu (monessa ilmossa kyllä kehutaan kuinka helpolla museostatus, mutta ei ole viitsitty tehdä)
- Nahkaverhoilu
- Ilmastointi (ei tainnut olla mainintaa kunnosta?)
- Automaatti

Muuta? Mitä?

Edit.: Muutettu otsikko kattamaan myös 126-mallit.
Viimeksi muokannut Karel, Ma 04.01.2021 13:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Suurin osa ihmisistä nykypäivänä haluaa kaiken ”avaimet käteen” periaatteella. Eli jos vähänkään tarvii sormea nostaa, oli nyt kyse asunnosta, autosta, mökistä tms. niin sellainen helposti unohdetaan ja päädytään siihen valmiiseen ratkaisuun. Toki, täällä harrastusfoorumilla kun asiaata puhutaan, asia ei ehkä mene niin, mutta meitä harrastajia on kuitenkin aika vähän loppupeleissä. Karu totuus vaan on, että ihmisistä on tullut laiskoja.

Toinen juttu on sitten raha. Moni joka on itten vehkeiden kanssa pelannut on varmasti huomannut sen tosiseikan, että se 3-4000€ auto on äkkiä 6-7000€ auto sitten kun sitä on vähän sipistelty sieltä täältä. Jos teettää vähänkään ulkopuolisella asiota, nousee hinta hyvin äkkiä ja hyvin paljon.

No kolmanneksi tuo varustelu. Jos löytäisin nyt vaikka sanotaanko 3000€ hyväkorisen auton, jossa nyt olisi ehkä sitä ja tätä ja tuota, vaikka pääpiirteittäin se olisi hieno. Jos autossa on itseä miellyttäviä varusteita, sanotaanko nyt nahat, ilmastointi(oli muuten toimiva), sähköherkkuja jne. Niin silloin jotenkin kokee, että sille rahalliselle panostukselle on jotain hyötyä. Silloin lopputuote, vaikka nyt tulisi maksamaan vaikka 7000€ Olisi itseä miellyttävä.
Sen sijaan jos lähtisin kunnostamaan karvalakkimallia karmeilla kangaspenkeillä, se olisi silti karvalakkimalli kunnostuksen jälkeen. Varmaan hieno karvalakki, mutta karvalakki silti. Sitten kun päivä koittaa, että auto täytyy myydä ja vaihtoehtona olisi joko siisti ja hyvin varusteltu yksilö tai siisti ja varustelematon yksilö, ja jos oletetaam että tekniikka ja kori on molemmissa vastaavat, niin kumpikohan niistä menee kaupaksi?

Ajomäärä on oikeastaan ainut asia millä voi järkisyin perustella ostaneensa jonkin vähemmän varustellun auton, sillä se lopulta jyrää kaiken muun yli. Mutta tässäkin tapauksessa jos vaihtoehtona olisi vaikka 100tkm ajettu 200D vs. 100tkm ajettu 300D, niin kaikki tietää kumpiko noista menisi ensin. Vielä karrikoituna voisi verrata 100tkm ajettua bensaa ja 100tkm ajettua dieseliä. Niistä toisia on saatavilla ja toisia hyvin harvoin.

Loppujenlopuksi ostaja aina itse tekee sen päätöksen mitä haluaa ja mitä maksaa. Oli nyt kyse vähän tai paljon ajetusta tai hyvin tai huunosti varustellusta.

Ps. Seurasin päivittäin Suomen W124 tarjontaa noin 1,5 vuoden ajan kun etsin 300D:tä. Huomio oli se, minkä moni varmasti tietää, että se 3900€ auto mikä näyttää kuvissa suurinpiirtein suoraa MR tarkastukseen käyvältä hyvin harvoin on sitä kun paikanpäällä käy katsomassa. Yksi kuva valehtelee enemmän kun tuhat sanaa.. ja kyllä niitä ”museorekisteröityjäkin” on niin kaikenlaisia että huh huh.

— pakko vielä todeta, että kun puhutaan W124:sta, niin omalla kohdalla ja siis Huom! Henkilökohtaisesti! Ei tarvi vetää herneitä. En pidä 1.srj W124 missään arvossa, ne saa paalata mun puolesta joka ikisen. Melkein samaa mieltä olen E-mallisestakin, mutta se nyt vielä menettelee. Kapealistaista en voi yksinkertaisesti sietää ja olen huomannut monen muun olevan samaa mieltä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuohon veljen autoon palatakseni, oli ainakin yksi loppupään ostajaehdokas (en tiedä oliko suurin huutaja?) maininnut, että palauttaisi auton takaisin normiliikenteeseen! Eli hänen tapauksessaan, museostatuksella ei ollut kohteen kanssa juurikaan vaikutusta. Ilmeisesti tässä kohtaa kiinnostus meni nimenomaan kunto-tekniikka-varusteet painotteisesti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Järkeenkäypää. Tosin ja näin ollen, moni myynnissä oleva olisi jo pitänyt poistua listoilta. Mutta oletettavasti asia on juuri se, että kuvat eivät paljasta niitä kaikkia lopulliseen päätökseen vaikuttavia vikoja ja virheitä.

Varusteetkin jakavat leirin kahtia: Erinäisiä autoja itsekin myyneenä, niin lähes joka kerta saa kuulla täyteen ladatusta yksilöstä, että "eli helvetin paljon potetntiaalisia vikakohteita". Euroopassa tuntuisi olevan aika paljon noita "less is more"-ajattelijoita.

Mutta tuo on hyvä pointti kaikille myyntiä ja hyvää hintaa tavoittelijoille; kaikki valmiina ja avaimet käteen. Tämän huomasin konkreettisesti kun möin kuus-piste-ysiä. Hinta oli kova, mutta kaikki oli vimpan päälle. Samaan aikaan oli Tamperellakin myynnissä yksi vastaavanlainen. Kiinnostusta oli niukasti, mutta sitten tuli se yksi ostaja, joka halusi vain nauttia. Maksoi kiltisti, ja ajoi tyytyväisenä tiehnsä. Tampereen auto oli vielä vuosia myöhemmin myymättä.

Tuosta museoauton palauttamisesta normikäyttöön, niin myynnin edistäjä se on luultavasti ollut sikäli, että se on ollut jonkilainen todiste kunnosta.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5304
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hyvät ja tässä tapauksessa erinomaiset kuvat puhtaasta autosta aina vaikuttaa positiivisesti.

Uskon että soitot myyjälle myös varmasti vaikutti tarjoiksiin. Taisin johonkin kirjoitellakin et varusteista riippumatta vaikka auto päälipuolin kuinka siistiltä näyttääkin niin silti yli 6K€ tarjoukset ainakin omalta kohdalta jää tekemättä ennen kun nään autonpohjan sekä ronkan takavalojen alueet sekä sen reunan joka puskurin yläpuolella on kun 124:sta puhutaan. Tässä tapauksessa kun meni yli seiskan niin sit tunkinreiät sekä apparin ja kuskinkin puolen etupuskurikiinnikkeitten alue ja takakelkan kiinnityspisteet & ASD -putkien kunto. Farkuissa on sitte ne omat tarkastuskohteet lisänä.

Kun tekniikka eli moottori, aski jne sekä irtopellit, lasit loppupeleissä on kuitenkin kohtuullisen helppoja korjattavia. Sit jos pohjaan joutuu kajoamaan niin siinä kohtaa ainakin itte miettisin tarjouksen tekoa pidempäänkin. Toisaalta se osasto ei ole silmillä vaikka korjausjälki ei niin priimaa olisikaan mutta jos sillä osastola on sanomista niin paljonko sitä on muuallakin?

Toki varusteet vaikuttaa ja ihan karvalakkiversio ei varmastikaan kiinnosta siinä määrin kuin hyvin varustellut. Mielipiteet toki vaihtelee paljonkin. Itte en arvosta kattoluukkua sitten yhtään ja varsinkaan jos on ilmastointi. Omissakin on toimiva luukku kolmessa mutta sedanissa vissiin yhden kerran koitin ja kun auriko siitä paistoi päälakeen niin suljin sen. Matikissa olen kokeillu et toimii mutta kun on ilmastointi niin aivan turhake.

En nyt puhu eilen kaupaksimenneestä enkä siihen viittaile.
Itte tykkään siitä että jos kampetta kaupataan esim. lähes virheettömältä tms. niin jos jokin virhe tiedossa on niin se myös mainitaan tai ainakin kerrotaan soitettaessa vaikka siitä ostaja ei kysyisikään. Kun ja jos kattomaan menee ja siinä kohtaa huomaa selkeän virheen niin ainakin itte mietin et mitähän muutakin sellaista on jota ei ole mainittu.

Alkusyksystä oli 124 300TDT myynnissä ns. huippuyksilönä ja noin 250t ajettuna. Liki 1400km aivan turhaan ajettiin todetaksemme et keulakolaroitu yksilö johon oli paiskattu aivan loppuunajettu OM603DT. Auton oma mittarilukema saattoi jopa pitää paikkaansa. Kohtuhyvin se korjattu oli mutta teipit etukulmissa miinus ja plus millimetrimittoinen paljasti keulalämärin. Oli siis käyny oikomispenkissä kun mittauslukemia oli teippeihin laitettu. Ilmeisesti alkuperäinen mosa oli siinä samalla menny pahasti rikki kun tilalla oli aivan loppuunajettu laitettu. Tuulitunneli puuttui ja siivikko :shock:

Mutta joo Nuita tarinoita on paljon ja liki jokaisella. Aikaisemmasta Viron autosta ja tästä oppineena jos vähänkin haistan "peittelyä" niin homma mutkistuu ainakin omalla kohdalla.

Toisaalta ton S124 300TE pensamatikin olin jo jättää ostamatta kun vikoja oli paljon mutta sit vielä vilkaisin pohjaa ja sit tarkemmin lisää ja niin vain se auto on pihassa. Mitään peittelyä siinä mielestäni ei ollut vaan ihan porukalla aiheet todettiin ja kun hinta oli kohdillaan niin hyvä. Metriäkään en ole sillä vielä tiellä ajanu vaikka se leimassa onkin. Rahaa siihen on sit laitettukin uusien osien muodossa enemmän kuin mitä se makso. Työtuntaja ei lasketa kun harrastuspohjalta sitä teen. Kattotaan tulisiko se kaupan jahka saan sen valmiiksi vai jääkö ittelle. Meinaan sillä jokatapauksessa itte ajella ainakin jonkinaikaa et tietää mikä se oikeasti on.

Yritän tässä vaan kertoa sitä että harrasteautojen myynninkanssa suoraselkäisyys ei ole pahe ainakaan omasta mielestä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllä, aina helpommin saa tavaran kaupaksi kun rehdisti kertoo mitä on sanomista. Tai sitten toinen vaihtoehto on se virheettömyys ja ”avaimet käteen” tyyli.
Itse en ole kovinkaan usein onnistunut sellaista autoa ostamaan, missä ei jotakin ylläriä olisi ollut. Kaippa se menee sen ostokiiman piikkiin, kun ei malta tutkia tarpeeksi, saati käydä katsomassa useampaa. Sitten taas omalta kohdalta ne on yleensä lähteneet eteenpäin liiankin hyvinä. Tuossa parin edellisen coupe lankun myydessä päätin että hinnoittelen ne röyhkeäasti Euroopan tasolle, enkä myy mitään valmista peliä enää alehintaan. Käyttöautot toki erikseen, nehän joutuu yleensä narulla työntää jonnekin.

Jos vähän taustoja avaa tuohon veljen tapaukseen, niin tuota autoa, tai tuollaista muovikylkistä, juurikin -89/90 ja hyvillä varusteilla etsittiin kissojen ja koirien kanssa ehkä vuoden verran. Lukuisten ostoilmoitusten perusteella tuota tarjottiin meille ja sillä oli kohtuullisen isokin hintapyyntö silloin. Tästä piti tulla sitten pitkäaikainen MR harrastepeli, joka laitettaisiin ihan viimeisen päälle. Se tulikin melkein valmiiksi tuossa vuosi takaperin syksyllä, mutta sitten tuli täysin puskista perheenlisäystä veljelle, niin suunnitelmat vaihtui sitten isomman käyttöauton hankintaan. Tammikuussa -19 auto museotarkastettiin ja veli olis sen myynyt heti pois, mutta ei ollut kyselijöitä. Viime vuoden ne nyt pärjäs perheen Corollalla, mutta mersumiehen pinna alkoi olla nyt valmis ja sen vuoksi lankku lähti huutokauppaan. Itsekään en etukäteen siitä tiennyt mitään. Siitä jäi viimeistelemättä nuo muutama juttu. Harkitsin jopa itse ostavani tuon pois yhdessä vaiheessa, mutta sain sitten hankittua tuon dieselin, mitä niin pitkään ja karvaasti haaveilin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tosiaan, laadukkaiden kuvien merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Kaksi liki 30 vuotista autoa olen myynyt pelkkien kuvien perusteella. Ajoin autot junaan, molemmat meni Lappiin. Valituksia ei tullut, vaikka kumpaakaan en virheettömänä myynyt. Kuvat otti ammattikuvaaja, ja niitä oli riittävän paljon.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/11823858

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11820395

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/11812603

Noissa olisi parantamisen varaa. Nykyään ei enää toimi ajatus, että kiinnostunut kyllä soittaa ja tulee katsomaan. Sen verran paljon vanhoja autoja on markkinat täynnä. Ellei sitten jotakin ultra-harvinaisuutta kauppaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Suomessa on mielestäni w124:sia mynnissä yllättävän paljon. Sekin varmasti aiheuttaa hintavertailua ja mietintää ostajilla. Toki suurin osa niistä autoista on mitä on.

Itsellä on ainakin sen verran mielessä tietynlainen, että jos oikeanlainen ilmaantuu myyntiin niin sen voipi sitten hakea. Laittamistakin saa tietty olla mutta sen tutkii itse sitten paikan päällä. Tietysti hankinta on aina kiinni sen hetkisestä muusta tilanteesta (mikä vuodenaika sattuu olemaan, onko jotain muuta mielessä, ilmaantuko myyntiin ihan toisella puolella Suomea jne)

Hintataso (tai ehkä pitäisi sanoa hintapyynnit) yleisesti ottaen on nousussa vanhemmissa mersuissa. Tai näin ainakin on tunne (etenkin ässämersut), sillä välillä tulee tosi kovilla pyynneillä näitä tonne nettiautoon/huudettavaksi. Tämäkin esimerkki pamahti myyntiin lähes 20 000€ vaikka kunnossa on varmasti sanomista.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11840397

Samaten tämä on mielestäni yläkanttiin
https://huutokaupat.com/2420895/mercede ... 000-mailia

Tuommoisen auton huolellinen maalaus maksaa aika paljon.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Ma 04.01.2021 12:35
Hintataso (tai ehkä pitäisi sanoa hintapyynnit) yleisesti ottaen on nousussa vanhemmissa mersuissa. Tai näin ainakin on tunne (etenkin ässämersut), sillä välillä tulee tosi kovilla pyynneillä näitä tonne nettiautoon/huudettavaksi. Tämäkin esimerkki pamahti myyntiin lähes 20 000€ vaikka kunnossa on varmasti sanomista.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11840397

Samaten tämä on mielestäni yläkanttiin
https://huutokaupat.com/2420895/mercede ... 000-mailia

Tuommoisen auton huolellinen maalaus maksaa aika paljon.
Tuo 420 oli huutokaupoissa ilman pohjahintaa ja huudot nousi muistaakseni 7800 euroon. Ei riittänyt. Nyt yritetään kympin pohjalla jo toistamiseen.

Jos noi on kalliita, niin mitä nämä sitten ovat:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11819405

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/560/11491944

Tuo jälkimmäinen 560 sillä "2000 euron ratilla" oli myös huutokaupoissa. Taisi jäädä jonnekin 2000 euron kieppeille. Ei riittänyt. Tästä on öbaut puoli vuotta aikaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1303
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

”Helpolla museoon”, no jos se on niin helppoa, niin miksei ole tehty? Kulut on noin 200 €, jonka kyllä saa takaisin. Ja ei voi sanoa tiedon puutteeksi, jos kerran osaa sanoa, että helpolla museoon!

Kuvat: ne kaikkein tärkeimmät, kuten jo sanottu moneen kertaan. Ja kaikkialta autosta, ei 20 kuvaa ulkoa 50 sentin välein kiertämällä, ja sitten yksi epäterävä kuva mittaristosta ainoana sisältä. Tuossa huutokaupat.com autossa oli melkoisen esimerkilliset.

Vikojen rehellinen kertominen: olen itse kokeillut, ja toimii, lisää myös luottamusta. Saattaa vähentää renkaan potkijoita, mutta lisää oikeita ostajia.

Plussien huono kertominen: vielä hölmömpää, miksi ei mainosta edes niitä hyviä puolia, kuten toimiva ilmastointi, ehjät penkit jne?

Varusteet väärin: esim listalla ilmastointi, mutta kojelaudassa ei edes nappulaa: ei herätä luottamusta, mahtaako mikään muukaan olla oikein? Ja näitä on muuten paljon.

Huono kommunikaatio: ei vastata mailiin. Kaikki ei vaan voi yrittää soittamalla saada myyjää kesken, ja muista puhelimessa kysyä kaikkea, ja pitää niistä listaa pikakirjoituksella.

”Luisupulkka” tms teinitermit: menen heti seuraavaan.

Huollot ja korjaukset: jos listalla on puoli vuotta sitten tehty öljynvaihto, eikä juuri muuta, niin kertoo ennemmin negatiivista.

Ainakaan itselläni ei aika ja kiinnostus riitä huonosti esitettyihin autoihin. Tosin en aktiivisesti edes etsi lisää autoja, talli on jo täynnä, mutta jos jotain oikein kivaa tulee vastaan, niin miksei…

Ja ostajan intohan hiipuu sitä mukaa, mitä vaikeampaa kaupankäynti on. Eli ensin se täky = hyvä ilmoitus. Sitten nopeaa reagointia kun ostaja ottaa yhteyttä, niin ostaja ei ehdi ajatella järjellään, vaan nielaisee syötin. Itse asiassa tuon huutokaupat.com auton oma maksimitarjoukseni tippui tonnilla, kun oli liikaa aikaa miettiä. Ei siis auton kuntoa, vaan sitä, tarvitsenko moista (ilmastoitu auto olisi kiva olla, muuten ei tarvetta), missä säilyttää (hankittava jostain lisätila), ja pitäisikö luopua jostain muusta (en haluaisi).

Mitä taas tulee 124-sarjan arvostukseen, niin olisi ihme, jollei olisi pelkkää nousua jatkossa. Se syy miksi itse ostin 124sen oli juuri se, että 114/115/116 nousi liian ylös ennen kuin ehdin hankkia omani. 123 en olisi uskonut tulevan arvostusta, mutta niin vaan sillekin kävi, samoin kuin 126. Joka harmittaa sikäli, että olisin moisen hyvän saanut pilkkahinnalla jokunen vuosi sitten, mutta kun ajattelin, että mitä tuolla. Liian juoppo käyttöautoksi, eikä tuosta tule harrastekohdetta. Kuinka väärässä olinkaan...
Veikkaan, että jopa 210 nousee, etenkin kun kato populaatiossa on ollut kaamea.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tässä muuten loistava esimerkki näistä w124:sta.

Verraten tuohon juuri huutokaupattuun hopeaan 260:seen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11695397

Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu. '
Mutta ei mene....
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ere866 kirjoitti: Ma 04.01.2021 17:48 Tässä muuten loistava esimerkki näistä w124:sta.

Verraten tuohon juuri huutokaupattuun hopeaan 260:seen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11695397

Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu. '
Mutta ei mene....
Ei tää nyt ihan ole vertailukelpoinen, paskin mahdollinen moottori 2L bensa, ei ikinä, aivan helvetin ruman värinen, ruma sisusta, ei ilmastointia, ei varusteita.. ei ihme ettei mene. Ihme että joku on jaksanu noinkin paljon ajaa tollasella tuhnulla.

Niin ja varsinkin tuo -92 eli 2023 pitää hillota ennenkö saa kulut pois.
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 04.01.2021 18:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti: Ma 04.01.2021 17:48 Tässä muuten loistava esimerkki näistä w124:sta.

Verraten tuohon juuri huutokaupattuun hopeaan 260:seen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11695397

Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu. '
Mutta ei mene....
Niinpä, no tässä vielä pitää hieman yli kaksi vuotta odottaa että saa museokilpiin. Pikkukone, no se ei haitanne. Manuaali, haittaisi minua - kuka haluaa väikisinvaihdettavan lootan :D . Nuo kilometrit pitäisi kyllä pystyä perustelemaan jotta niihin voisi uskoa, ja samalla tietoa auton historiasta, eikä hehkuttaa sitä miten paljon vakuutus tulee maksamaan kahden vuoden päästä, käyttäisi energian vaikka radion hankkimiseen. Isommat kuvat, noiden perusteella ihan ok.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Karel kirjoitti:Aika lailla tasapeli kaikkien viittä ja kymppiä veikanneiden kesken siis.
En huomannut että kukaan olisi kumpaakaan veikannut ? Joku heitti veikkausta 7800 eurosta ja minä veikkasin että lähempänä kymppiä kuin viittä. Hyvin osui molemmat.
Juhani kirjoitti:”Luisupulkka” tms teinitermit: menen heti seuraavaan.
Sama täällä. "Jumalmoottori" = ei minun tuleva auto :D
Samaten "ei jaksa tähän kaikkea kirjoittaa" eikä ole jaksettu kirjoittaa juuri mitään.

Museorekisteröintihän ei sinänsä ole minkäänlainen tae tekniikan kunnosta, kun auton ei tarvitse olla edes käyntikuntoinen.

Satalankku on mukava museorekisteröitynäkin, osia saa vielä hyvin jos jotain tarvitsee ja dieselin kun valitsee kohteeksi niin ei tarvitse joka kevät käydä jokaista sytkäosaa ja kaikkia ruiskun komponentteja läpi että saa käymään.
Ei niitä kyllä hirveän paljon ole tarjolla sen kuntoisina että menisivät helposti museokilpiin kun nettiautoa selaa, tai sitten pitää maksaa se kymppitonni.
Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu.
Kaksilitrainen sinisellä kangassisustalla ilman varusteita ei taida sytyttää ostajia, vaikka kilometrit ovat todella alhaiset.
Viimeksi muokannut dealer, Ti 05.01.2021 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo huutokauppacomi on tälläisissä museovehkeissä hyvä kauppapaikka myyjälle, hinnat nousee joskus ihan poskettomiksi. Yks -87 mallinen museorekisteröity honda monkey nousi yli viiden tonnin, entisöity ihan ok mutta ei mitenkään virheetön edes kuvissa. Mutta on siinä kyllä jollakin lähtenyt huutaminen lapasesta, ehkä joku lähes ajamaton yksilö vois olla tuon hintainen muttei mikään kilopulteilla entisöity.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:06
Ere866 kirjoitti: Ma 04.01.2021 17:48 Tässä muuten loistava esimerkki näistä w124:sta.

Verraten tuohon juuri huutokaupattuun hopeaan 260:seen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11695397

Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu. '
Mutta ei mene....
Niinpä, no tässä vielä pitää hieman yli kaksi vuotta odottaa että saa museokilpiin. Pikkukone, no se ei haitanne. Manuaali, haittaisi minua - kuka haluaa väikisinvaihdettavan lootan :D . Nuo kilometrit pitäisi kyllä pystyä perustelemaan jotta niihin voisi uskoa, ja samalla tietoa auton historiasta, eikä hehkuttaa sitä miten paljon vakuutus tulee maksamaan kahden vuoden päästä, käyttäisi energian vaikka radion hankkimiseen. Isommat kuvat, noiden perusteella ihan ok.
Manuaali on ihan ok vaparidieselissä. Niissä se automaatti aiheuttaa vaan lisää jännitysmomementtia kun mitään ei tapahdu viikkoon kun painaa kaasua. Turbot ja kutosbensat automaatilla ehdottomasti. Nelosbensa 124 rajautuu itsellä automaattisesti ulos vaikka nyt olis kilometrin ajettu.
Viimeksi muokannut EVO X, Ma 04.01.2021 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:14 Tuo huutokauppacomi on tälläisissä museovehkeissä hyvä kauppapaikka myyjälle, hinnat nousee joskus ihan poskettomiksi. Yks -87 mallinen museorekisteröity honda monkey nousi yli viiden tonnin, entisöity ihan ok mutta ei mitenkään virheetön edes kuvissa. Mutta on siinä kyllä jollakin lähtenyt huutaminen lapasesta, ehkä joku lähes ajamaton yksilö vois olla tuon hintainen muttei mikään kilopulteilla entisöity.
Mulla olis -88 PV, joka on tuolla MP museossa. Sen kuvat koristaa joka helvetin meemiä mitä on viimeisen parin vuoden aikana aiheesta tehty :lol: pitäiskö laittaa se huutokauppaan ja kokeilla saako 6000€? 8)

http://garage59-motors.blogspot.com/201 ... n.html?m=1
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

EVO X kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:18
S202 kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:14 Tuo huutokauppacomi on tälläisissä museovehkeissä hyvä kauppapaikka myyjälle, hinnat nousee joskus ihan poskettomiksi. Yks -87 mallinen museorekisteröity honda monkey nousi yli viiden tonnin, entisöity ihan ok mutta ei mitenkään virheetön edes kuvissa. Mutta on siinä kyllä jollakin lähtenyt huutaminen lapasesta, ehkä joku lähes ajamaton yksilö vois olla tuon hintainen muttei mikään kilopulteilla entisöity.
Mulla olis -88 PV, joka in tuolla MP museossa. Sen kuvat koristaa joka helvetin meemiä mitä on viimeisen parin vuoden aikana aiheesta tehty :lol: pitäiskö laittaa se huutokauppaan ja kokeilla saako 6000€? 8)
Oon kanssa miettinyt oman pv:n laittamista huutokauppaan jollain 3500 pohjahinnalla, sehän on kanssa melkolailla tarkasti tehty. Samoin on nyt valmistumassa -97 manki, on kanssa aikalailla viimeisen päälle joka paikasta. No muutama kilopultti näkymättömässä paikassa ja muutama tarvikeosa tai hieman erilainen uudempi hondan osa, oikeasti hieno kuitenkin. Se vaan että jos ne meniskin kaupan enkä halua niitä myydä :think:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:25
EVO X kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:18
S202 kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:14 Tuo huutokauppacomi on tälläisissä museovehkeissä hyvä kauppapaikka myyjälle, hinnat nousee joskus ihan poskettomiksi. Yks -87 mallinen museorekisteröity honda monkey nousi yli viiden tonnin, entisöity ihan ok mutta ei mitenkään virheetön edes kuvissa. Mutta on siinä kyllä jollakin lähtenyt huutaminen lapasesta, ehkä joku lähes ajamaton yksilö vois olla tuon hintainen muttei mikään kilopulteilla entisöity.
Mulla olis -88 PV, joka in tuolla MP museossa. Sen kuvat koristaa joka helvetin meemiä mitä on viimeisen parin vuoden aikana aiheesta tehty :lol: pitäiskö laittaa se huutokauppaan ja kokeilla saako 6000€? 8)
Oon kanssa miettinyt oman pv:n laittamista huutokauppaan jollain 3500 pohjahinnalla, sehän on kanssa melkolailla tarkasti tehty. Samoin on nyt valmistumassa -97 manki, on kanssa aikalailla viimeisen päälle joka paikasta. No muutama kilopultti näkymättömässä paikassa ja muutama tarvikeosa tai hieman erilainen uudempi hondan osa, oikeasti hieno kuitenkin. Se vaan että jos ne meniskin kaupan enkä halua niitä myydä :think:

Kaveri tekin mun varaosamoposta tosi hienon -93 PV:n ja rekisteröi sen. Sen olis suoraan saanu museoon jos olis ikä riittänyt. Sillä on toinen -84, niin se laitto ton -93 huutokauppaan ilman varausta niin muistaakseni 2400€ se siitä sai. En olisi ikinä itse myynyt sillä hinnalla kun katsoo mitä rävellyksiä tuolla on tarjolla samaan rahaan. 3000-3500€ olisi ollut ihan realistinen. Omaani en ole jaksanut kilvittää, mutta jos sen rekisteröis ja museois niin ehkä joku nelosella alkava vois olla mahdollinen? Mutta en nyt ainakaan vielä halua hukata sitä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo ihan luokattomia "täysentisöityjä" näkyy. Heti ensivilkaisulla joka paikasta paistaa 8.8 merkintä, kaikki mahdollinen on tarviketta jne. Maalauksistakaan tiedä mitä ne on, itse oon hiekkapuhaltanu kaikki ja tehdastyyliin märkää-märälle epoksi ja pintamaali hyvällä pinnalla ilman valumia ja roskia. Liian hyväkään pinta ei näihin kuulu eli ei mitään basecoatteja ja lakkoja pv runkoon.
Mä kävin alkukesästä hakemassa kaks näitä mankeja, molemmat samanlaisia ja toiseen vaan paperit ja toisen ajattelin purkaa. No olihan siihen toiseenkin suunnilleen kaikki osat eikä paperittomuus ollut ongelma, varmistin toki ensin ettei se ollut varastettu. Toisen myin heti pois pikku voitolla ja tämän -97 entisöin, mielestäni hienompi tämä viimeinen malli hopeilla vanteilla. Mutta rahaa tähän kyllä menee kun oikeasti tekee hyvän.
Museorekisteröinti on kyllä näissäkin varmaan se taikasana, vaikka mopossa sillä ei luulisi olevan kovinkaan suurta merkitystä.
S124 300TE
S211 E500
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5304
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ere866 kirjoitti: Ma 04.01.2021 17:48 Tässä muuten loistava esimerkki näistä w124:sta.

Verraten tuohon juuri huutokaupattuun hopeaan 260:seen.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11695397

Edullisempi ja paaljon vähemmän ajettu. '
Mutta ei mene....
Kuvien perusteella sanoisin että kumpikin etusiipi on tästäkin vaihdettu ja istuvuus ei taida olla likikään sielläpäinkään sitä mitä se siinä huutokaupatussa oli? Samoin näyttäisi sille että kuskin kynnyksestä on aluteippi kiskottu pois vai onko vaan niin et katton kuvaa väärin? Voin kattoakin? Jos nuo em. kumpikin juttu sit kuitenkin on oikein tulkittu niin hieman tulis omaan hattuun jäitä.

Itseasiassa ennen kun tuon mittarilukeman uskon tuosta autosta niin tarkemmin syynäisin. Voi se silti paikkansa pitää mutta mutta...

Ei silti Siistiltähän tuo näyttää ja siinä mielessä jos tuollaista hakee ni selkeästi lähemmän tutustumisen arvoinen kampe siitäkin huolimatta oli mittarilukema todellinen tai ei.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Ma 04.01.2021 18:05
Ei tää nyt ihan ole vertailukelpoinen, paskin mahdollinen moottori 2L bensa, ei ikinä, aivan helvetin ruman värinen, ruma sisusta, ei ilmastointia, ei varusteita.. ei ihme ettei mene. Ihme että joku on jaksanu noinkin paljon ajaa tollasella tuhnulla.

Niin ja varsinkin tuo -92 eli 2023 pitää hillota ennenkö saa kulut pois.
Aika tylyä textiä. Mutta niin se ilmeisesti pitääkin... :lol: :lol: :lol: :lol: :clap: :clap: :clap: :clap:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1303
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Kyllä ton joku ostaa. joko käyttöön tai pappa museoon.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

w123 m102 on hyvä moottori jos ei museoida halua, mutta kai se 124 pitää olla jo kutoskoneella
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?

Soitin autosta eilen klo 13 jälkeen ja kun oli varattu niin jätin viestin että voisin tulla katsomaan autoa heti kun on vielä päivänvaloa. Arto soitti takaisin klo 14 ja antoi toimeksianajansa numeron ja pyysi soittamaan suoraan jos haluaa tarkkoja tietoja. Olin jo ehtinyt lähteä muualle päin niin kerroin että soitan ja kysyn sopiiko keskiviikko auton omistajalle. Soitin kumminkin myyjälle klo 14:15 ja varmistin että sopiiko keskiviikko, oisin nippa nappa ehtinyt eilen vielä sinne valoisaan aikaan. Keskiviikko sopi ja kerroin että olen tulossa. Kysyin paria asiaa ja sanoin lopuksi että tutkitaan autoa sitten tarkemmin paikan päällä.

Maanantaina illalla huomasin että hinta pompannut 1405 eurosta 2755 euroon ja ajattelin että en lähde edes katsomaan keskiviikkona.

Auton omistava taho oli soittanut minulle tänään puoliltapäivin, en päässyt vastaamaan. Laitoin tekstarin noin klo 13 että auto on liian kallis minulle nyt jo enkä ole enää kiinnostunut. Vastasi tekstarilla heti että mitä hintaa olin ajatellut, en ole palannut enää asiaan.

Oisko niin että eilen klo 15 jälkeen mukaan on tullut huutajat no 16 ja 18 jotka nostattivat hinnan ylös? Mutta miksi oli tänään jo keskeytetty, ja mihin aikaan siis? Jos huutaja mennyt puihin niin sen on täytynyt olla tuttu?

Tai sitten että on joku halunnut ostaa heti ja omistaja halusi vielä tsekata minun rahkeet? Kenties se on mahdollista koska ebayssakin joskus huuto keskeytyy. Tuo myyjä on käsittääkseni ihan asiallinen tapaus, olen tavannut kerran kun ostin mersun työkalusatsin häneltä. Vaikutti ihan tolkun mieheltä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

karra kirjoitti: Ti 05.01.2021 21:01
EVO X kirjoitti: Ti 05.01.2021 15:00
Karel kirjoitti: Ti 05.01.2021 14:35
Ere866 kirjoitti: Ti 05.01.2021 08:21 https://huutokaupat.com/2424442/mercedes-ce-230-a-loyto

Tässä tulee mieleen vaan se "toki toki" kun noita myyntitekstiä lukee.
Tämän huutokauppa sitten näköjään peruttiin. Mikähän lie syynä?
Olisko joku tarjonnut suoraan sopivan määrän käteistä. Olen joskus jonkun rengassarjan itsekin tuolta ostanut niin, että maksoin myyjälle suoraan sen mitä halusi ja hän perui huutokaupan. Muistaakseni niistä ei tainnut olla silloin vielä tehty tarjouksia.
Tietääkö joku mihin aikaan tuo peruttiin ?

Joskus eilisillan ja tänään aamun välillä. Aika muhkean tarjouksen on jonkun täytynyt suoraan esittää, että hyvää vauhtia edennyt huutokauppa peruttiin. Vaikea uskoa. Ei tuo nyt mikään ainutlaatuinen yksilö ole, ja varustelukin aneeminen.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juho »

Kyllä aina bensa kutonen tai vitos kutos diesel on ne parhaiten myyvät ja jos löytyy vielä nahkapenkit ja kattoluukku automaatti tai 5 lovinen manuaali W123 tai vanhemmissa, mä en itse halua ilmastointia enkä automaattia nytkin joutu automaatin ostaan W123 250 1979 kun oli halpa ajoautoksi siihen ruuvasin heti kii kyynärnojan, takaniskatuet, pohjapanssarin ja hitsasin ruosteet ja uusin etuovien tiivisteet , nostaa arvoa mut lähtee myyntiin kun saan W111 220S vaihdettua koneen ja perän on hyvä ajoauto vie sen alle 15 sadalle kuin muutkin kutoset.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Vastaa Viestiin