Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5218
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo harrasteajoneuvoluokka olisi hyvä, ja sitten nykypäivänä olisi helppo tehdä sovellus, jolla ajopäivänä ilmoitetaan että auto on ajossa. Tuo liikennekäyttöön otto ja poisto on liian monimutkainen toimenpide ja maksaa. Jos auto tavataan liikenteestä ilman ilmoitusta, seuraa vuoden vakuutus- ja veromaksu heti, ja vuoden päästä mahdollisuus muutokseen harrasteluokkaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielenkiintoista pohdintaa kyllä.

Entäpä jos vaan

1. Perustetaan Museoajoneuvo-luokka johon pääseville autoille tehdään perusteellinen tarkastus osaavan tarkastajan toimesta ja siihen hyväksytyille vaikka sitten määrätään ajokielto tieliikenteeseen pl. SAHK tapahtumat.

2. Lisäksi säilytetään nykyinen systeemi, mutta nykyisenkaltaisen tarkastuksen läpäisevä ajoneuvo olisi jatkossa Harrasteajoneuvo (jolle siis tehdään harrasteajoneuvotarkastus) ja kaikki jatkuu muuten kuin nykyisillä museoajoneuvoilla ?

3. Tietysti Romuajoneuvo-luokkaan kuuluvilla voi ajella entiseen malliin kun maksaa verot ja vakuutukset kuin mies, jos ajaa yli 40 vuotta vanhalla autolla helpotusta on sen verran että katsastus vain joka toinen vuosi. Tätä luokkaa ei välttämättä tarvitse erikseen perustaa.

Mikä tässä mallissa olisi pois ja keneltä harrastajalta ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1303
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Tässä on pari isoa muttaa.
SAHK ei halua ottaa edes puheeksi koko harrasteajoneuvoluokkaa, koska se ei ole heidän asiansa. Toki ovat huolestuneita siitä, että MA-statuksia annetaan miten sattuu, ja autoja väärinkäytetään. Mutta sehän saadaan kuriin nostamalla MA-ikää ja kouluttamalla. Tosin mitään koulutuspakkoa ei ole, eikä SAHK voi määrätäkään kuin omalle porukalleen.
Traficom ei halua ronkkia käsitteitä, saati luoda uutta luokkaa. Etenkin kun Traficom ei näe sitä tarpeellikseksi, koska ainahan voi poistaa liikennekäytöstä.
Harrasteajoneuvokentällä ei ole omaa etujärjestöä, ja edes isoimpia kerhoja ei oikein saa saman pöydän ääreen, saati sopimaan yhteisestä mallista, jota lähteä ajamaan.
Ja miten määriteltäisiin harrasteajoneuvo: jollain yhdistyksellä on ihan eri näkökanta kuin toisella. Vuosien varrella kun asiaa on puitu, niin ainoat yhtenevät asiat on ollut harvempi katsastus, vakuutusmaksu, ja käyttövoimaverot. Katsastusta ei haluta harventaa liikenneturvallisuuden takia, sen takia on asetettu nuo nykyiset ikärajat. Vakuutuksissa tökkii vaikea valvonta ja pelko käytöstä enemmän kuin sallittu. Ja käyttövoimavero on jo nyt arka asia museoautojen kanssa.
Sitten vielä hieman EU'ta eli miten muualla on MA määritelty. Suomessa ei haluta poiketa liikaa yleisestä mallista.

Terveisin,
Historiallisten ajoneuvojen yhteistyötoimikunnan jäsen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: Ma 17.04.2023 17:00 Mielenkiintoista pohdintaa kyllä.

Entäpä jos vaan

1. Perustetaan Museoajoneuvo-luokka johon pääseville autoille tehdään perusteellinen tarkastus osaavan tarkastajan toimesta ja siihen hyväksytyille vaikka sitten määrätään ajokielto tieliikenteeseen pl. SAHK tapahtumat.

2. Lisäksi säilytetään nykyinen systeemi, mutta nykyisenkaltaisen tarkastuksen läpäisevä ajoneuvo olisi jatkossa Harrasteajoneuvo (jolle siis tehdään harrasteajoneuvotarkastus) ja kaikki jatkuu muuten kuin nykyisillä museoajoneuvoilla ?

3. Tietysti Romuajoneuvo-luokkaan kuuluvilla voi ajella entiseen malliin kun maksaa verot ja vakuutukset kuin mies, jos ajaa yli 40 vuotta vanhalla autolla helpotusta on sen verran että katsastus vain joka toinen vuosi. Tätä luokkaa ei välttämättä tarvitse erikseen perustaa.

Mikä tässä mallissa olisi pois ja keneltä harrastajalta ?
Kohdat 2. ja 3. ovat käytännössä jo nyt olemassa. Lopputuloksen kannalta aivan sama käytetäänkö termiä "museoajoneuvo" vai "harrasteajoneuvo".

Kohtaa 1. (jota myös Juha_M117 ehdotti) en ymmärrä lainkaan. Ei kai kukaan täysijärkinen tee täydellistä entisöintiä ja läpikäy byrokraattista ja kallista prosessia, jotta moitteettomassa kunnossa oleva auto lopulta asetettaisiin viranomaisten toimesta ajokieltoon. Niin tyhmää yksilöä ei ole. Kuka tahansa voi jo nyt halutessaan entisöidä itselleen virheettömän auton, poistaa sen rekisteristä, ja laittaa lasivitriiniin loppuiäkseen. Ei siihen mitään uusia ajoneuvoluokkia tarvita. Koekilvillä tai siirtolavetilla voi sitten kuskailla halutessaan SAHKin tai mihin tahansa kekkereihin jos siltä tuntuu. Toisekseen juridisesti ei edes olisi mahdollista sellainen, että auto olisi tieliikennekiellossa poissulkien jonkin yksittäisen yhdistyksen ajot.

Eli kyllä nykyinen järjestelmä on puutteineenkin loppupeleissä aika hyvä. Täydellistä systeemiä ei ole olemassakaan. Juhanin ajatusta MA-iän nostamisesti pidän huonona, koska se pudottaa pohjan koko toiminnalta tulevaisuutta ja tulevia sukupolvia ajatellen. Ajan kulkua kun ei voi pysäyttää.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kohtaa 1. (jota myös Juha_M117 ehdotti) en ymmärrä lainkaan. Ei kai kukaan täysijärkinen tee täydellistä entisöintiä ja läpikäy byrokraattista ja kallista prosessia, jotta moitteettomassa kunnossa oleva auto lopulta asetettaisiin viranomaisten toimesta ajokieltoon. Niin tyhmää yksilöä ei ole.
Vähän tarpeettoman provosoivasti kirjoitettu sinulta. Tällaisia harrastajia on maailma väärällään kuten Mille Migliassa ja Pebble Beachissä mihin autot tuodaan lavetilla ihmeteltäväksi ja arvostellaan piiruntarkasti ja siellä niillä saa myös ajaa. Joo, maailmalla ei ole ehkä täysin samanlaisia systeemejä kuin Suomessa mutta idea on sama: sana "museo" tarkoittaa jotain ja pitäisi tarkoittaa myös ajoneuvoharrastuksessa. Nykyinen valloillaan oleva toiminta on siitä kaukana ja oikeaa ajoneuvojen museointia ei tapahdu kuin kuvaamallasi tavalla, eli ne muutetaan ajoneuvoista vaan kasoiksi metallia ja nahkaa sen sijaan että tietäisimme sääntöpohjaisesti että ne vastaavat omalla aikakaudellaan olemassa ollutta yksilöä, rekisterin perusteella tietäisimme mitä ja missä niitä on, ja kannustaisimme siihen, että valituissa tapahtumissa niitä saisi mahdollisimman vähällä vaivalla käyttää kuin ajoneuvoja käytetään.

Yksi harjoitus mitä tässä asiassa kannattaisi tehdä ajan kanssa on verrata suomalaista systeemiä kansainvälisesti. Esimerkiksi Californiassa kun on Historic platet autossa niin vastuut ja vapaudet ovat ihan mielenkiintoiset verrattuna suomalaiseen systeemiin.
Kohdat 2. ja 3. ovat käytännössä jo nyt olemassa. Lopputuloksen kannalta aivan sama käytetäänkö termiä "museoajoneuvo" vai "harrasteajoneuvo".
Miksi sitten saivartelet alvariinsa tämänhetkisistä museoajoneuvotarkastajien hyväksymistä autoista että on yksityiskohdat tai kunto miten sattuu? Nehän ovat mielestäsi harrasteajoneuvoja joilla ei ole standardeja, ei museoajoneuvoja joiden pitäisi olla museoon kelpaavassa kunnossa olevia yksilöitä jotka vastaavat täydellisesti alkuperäisen laista kappaletta. Tämä ehkä esimerkkinä nyt tästä provosoivasta ja tunteideen vetoavasta argumentoinnista, ja olkinukkeargumentoinnista, jota tässä keskustelussa mielestäni ei tarvita yhtään.
Traficom ei halua ronkkia käsitteitä, saati luoda uutta luokkaa. Etenkin kun Traficom ei näe sitä tarpeellikseksi, koska ainahan voi poistaa liikennekäytöstä.
Harrasteajoneuvokentällä ei ole omaa etujärjestöä, ja edes isoimpia kerhoja ei oikein saa saman pöydän ääreen, saati sopimaan yhteisestä mallista, jota lähteä ajamaan.
Tässäpä tämä asia varmaan parhaiten kiteytyy. Kaikki ymmärtävät tilanteessa piilevät ongelmat, mutta kukaan ei tee asialle mitään. Silkkaa laiskuutta. SAHK:lta sen ymmärrän, koska heidän agendanaan on ajaa museoajoneuvojen asiaa (huonosti, kuten vallitseva tilanne todistaa), mutta sitä en ymmärrä, miten SAHK:n ulkopuolelta kukaan ei ole ottanut asiakseen keksiä tähän ratkaisuja ja mielellään ajaa ne läpikin. En minäkään sitä tee, koska olen laiska, valitan vaan.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1303
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Karel kirjoitti: Ma 17.04.2023 22:49 Juhanin ajatusta MA-iän nostamisesti pidän huonona, koska se pudottaa pohjan koko toiminnalta tulevaisuutta ja tulevia sukupolvia ajatellen. Ajan kulkua kun ei voi pysäyttää.
Tähän sen verran korjausta, että olin hieman epäselvästi ilmaissut asian. Oma kantani ei ole nostaa MA-ikää, vaan SAHK on väläyttänyt sitä useaan otteeseen lääkkeenä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/13534943


Tätä kutsutaan jo löydöksi.
Melkeinpä vihaksi alkoi pistää kun näkee että takakontin luukku irvistää.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tarkoitus ei ole ollut provosoida. Otetaanpa uusiksi ja tarkennukseksi:

Vitriinityyppisessä autojen harrastamisessa ja niiden roudaamisessa laveteilla tapahtumiin ei mielestäni ole mitään pahaa, sitä katselisi kernaasti useamminkin. Pointtini oli se, ettei siihen nykyisellään tarvita viranomaistahoilta mitään uusia ajoneuvoluokkia.

Toinen pointti liittyi vain terminologiaan. Lakiteknisesti on sama mitä nimitystä nykyisen järjestelmän piiriin kuuluvista autoista käytetään. Toivoisin, ettei suuhuni laiteta sanoja, joita siellä ei ole ollut.

Muutenkin olisi hyvä, että keskustelussa voi ja saa kritisoida asioita, mutta toivon mukaan ei ihmisiä, ainakaan niin, että mennään henkilökohtaisuuksiin. Yksittäisten autojen virheiden esiin tuomisessa olen pyrkinyt olemaan aika neutraali. Täällä voi myös vapaasti esittää toiveita siitä kuinka epäkohdista keskustellaan ilman, että se on "alvariinsa saivartelua".

Uskoisin, että monet mokat museoautoissa johtuvat silkasta tietämättömyydestä. Silloin tämmöiset harrastefoorumit ovat niitä parhaita tietolähteitä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1303
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Karel kirjoitti: Ti 18.04.2023 17:18 Uskoisin, että monet mokat museoautoissa johtuvat silkasta tietämättömyydestä. Silloin tämmöiset harrastefoorumit ovat niitä parhaita tietolähteitä.
Kyllä, omistaja kuvittelee, että kohtuullisen hyvin säilynyt auto on MA, ja sitten kiukutellaan, kun tarkastuksessa sanotaan sitä ja tätä. Ja jos se vaihe menee liian pilkun nysväämiseksi, mennään etsimään se B-vaihtoehto, eli organisaatio, joka ei ole yhtä tarkka. Kultainen keskitie antaisi kuitenkin paremman tuloksen, kuin joko ei mitään, tai isompi kunnostus, koska kummankin saa läpi. Valitettavan usein nuo omistajat ovat harvoin aktiivisia harrastajiakaan, vaan haluavat säästää sen auton, johon on kontaktipinta, tai saatiin sopivasti.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Ere866 kirjoitti: Ti 18.04.2023 16:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/13534943

Tätä kutsutaan jo löydöksi.
Melkeinpä vihaksi alkoi pistää kun näkee että takakontin luukku irvistää.
Jopas on löyty :shock:
Luukun irvistäminen on lienee tyyppivika, hydraulisylinteri vääntää luukkua. Olen nähnyt toisessakin yksilössä samanlaisen virnistyksen.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kellä ymmärrystä on,voipi Jackin näkemyksiä arvioida:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ7p2XvFmt8&t=11s
Mielestäni täyttä asiaa.Ns.arkiklassikkojen arvostus/arvo tuskin jatkuu tulevaisuudessa samanlaisena kuin mihin me tukevasti keski-ikäiset olemme tottuneet.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ari kirjoitti: To 20.04.2023 20:52 Kellä ymmärrystä on,voipi Jackin näkemyksiä arvioida:
https://www.youtube.com/watch?v=cQ7p2XvFmt8&t=11s
Mielestäni täyttä asiaa.Ns.arkiklassikkojen arvostus/arvo tuskin jatkuu tulevaisuudessa samanlaisena kuin mihin me tukevasti keski-ikäiset olemme tottuneet.
Heppuli on mielestäni oikeassa, mutta pitää huomioida, että se puhuu 600.000 sierrasta. Se nyt on melko selvää, ettei ne oikeasti kaikki tule maksamaan tulevaisuudessa puolta miljoonaa. Mutta kieltämättä merkit viittaa siihen, että ensinnäkin hinnat tulee niissä kalleimmissa youngtimereissa sukeltamaan. Siihen syynä on sen ostajakunnan supistuminen, koska youngtimereiden osto perustuu lähes aina omaan historiaan/nuoruuteen/muistikuviin/retrofiilikseen. Sellaiset ihmiset vanhenee, ja hyvin vähän tulee uutta porukkaa tilalle joka innostuu vaikkapa W124:sta, ainakaan sijoituskohteena. Toisaalta taas hyvien MR kilpisten autojen määrä ja tarjonta kasvaa kokoajan, kun näitä haalitaan ja entisöidään. Jo nykyinen ajokortti-ikäinen nuoriso on autoilunsa hoitanut aivan eri laitteilla kuin 80-luvun retromersulla, vaikka toki edelleen poikkeuksiakin löytyy. Tietyt spesiaalimallit varmasti säilyttää pitempään haluttavuutensa, mutta ei niistäkään tule koskaan mitään SL300 lokinsiipeä tai Split window Corvettea tai ylipäätään mitään muutakaan ”aitoa” klassikkoa, minkä voi surutta ostaa sijoituksena. Toisaalta ei tällä ole mitään vaikutusta johonkin 10k hintaluokan autoon, tai vaikka 20k, mutta ne kalleimmat ei välttämättä sitä arvoaan pidä, saati nosta, joten tarkkana saa olla mihin rahansa pistää.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.bilbutiken.fi/ajoneuvo/merc ... nz-s-1613/

Alkaa hyvien 126:sten hinnat olla jo Suomessakin aika naur....kovia.

Tämä auto oli kaksi-kolme vuotta sitten myynnissä, taisi olla Kotkan suunnalla hintaan 27.900€
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Mitäs tuo varustekoodi 215 käytännössä sisältää 560 SELlissä? Onko edessäkin jousipallot? Vai oliko se nyt jotenkin niin että takapallot on vakiona vain coupessa ja sedanissa pitää olla tommonen varuste ruksittu...? Ei kuulosta loogiselta.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

215 on kokonainen hydropneumaattinen alusta sisältäen ajokorkeuden madaltamisen 120 km/h yläpuolella. Sai vain 8-syl. pitkiin malleihin. Ei kierrejousia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ere866 kirjoitti: Ke 24.05.2023 18:29 https://www.bilbutiken.fi/ajoneuvo/merc ... nz-s-1613/

Alkaa hyvien 126:sten hinnat olla jo Suomessakin aika naur....kovia.

Tämä auto oli kaksi-kolme vuotta sitten myynnissä, taisi olla Kotkan suunnalla hintaan 27.900€
Tosi hieno, erillispenkillisiä ei ole paljoa Suomessa näkynyt. Tai no minähän nään tommoset joka päivä mutta ei mennä nyt siihen :mrgreen:
Kuvat on vain tosi tummia ja luulisi että noin kovaan ylihintaan saisi rolloverhon toimivana.
224 varuste kirjoitettu vähän harhaanjohtavasti, takapenkin niskatuet ei ole sähkösäädettävät. Ja miksi webastoa ei ole lisätty tuohon varustelistaukseen?
Keskikonsolin säilityslokero jälkiasenteinen? Puun kuvio erikoinen, ei kuitenkaan huonon näköinen.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jotenkin hauskaa, että tässä on suurimpana myyntipuheena ovat nuo erillispenkit. Sehän voi olla joillekkin turn-off, koska kyseessä ei ole urheiluauto, vaan limousine.

Kyllähän tuon auton suurimmat myyntivaltit ovat top-of the line 560 moottori, alle 100 000km ajomäärä ja hydropneumaattinen jousitus. (käänteisessä järjestyksessä)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja tyko h »

:crazy: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13612376
... ja museorekisterissä, kaikki ollut mukana kun näytetty ukoille..
-muut viat menisi swaippaamalla vasemmalle mutta miksi niin miksi on joskus annettu lyhyet kilvet ja silti kilometrimittari, eikait jenkkeihin mennyt autoja ilman kylmästöintiä...toki voi se mittaristokin oli vaihdettu, kun puskimia ja kolikkokouruja on mietitty haettavaksi Suomen purkuautoista. Defan pistokkeen sijainti on kyllä käsittämätön. Laitoit sen sitten siihen. :roll: penkinlämmittimissä on airbag, osaatko sanoa koodia?
W903
V126
W203
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12583
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

aika härski viritelmä kaikinpuolin :D , kahden faceliftin verran uudistettu ja sekin tehty vain osittain, kaiken kruunaa vielä seuraavan korimallin vanteet.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuvat otettu sellaisen porno-soft filtterin kanssa, siis edellisessä :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ere866 kirjoitti: To 25.05.2023 16:37 Jotenkin hauskaa, että tässä on suurimpana myyntipuheena ovat nuo erillispenkit. Sehän voi olla joillekkin turn-off, koska kyseessä ei ole urheiluauto, vaan limousine.

Kyllähän tuon auton suurimmat myyntivaltit ovat top-of the line 560 moottori, alle 100 000km ajomäärä ja hydropneumaattinen jousitus. (käänteisessä järjestyksessä)
Joillekkin se on juuri taas toisin päin, hydroalusta on itelle turnoffi kun itelle täysin tuntematon systeemi ja mun silmissä verrattavissa ABC/MBC alustaan: hieno ajaa, kallista omistaa. Pelkästään nämä rahvaiden tasonsäätöiskaritkin maksaa tänä päivänä älyttömästi niin mitä maksaa hydroalustan osat?
Sohvapenkkihän on kyllä paljon käytännöllisempi kuin nuo 'sportticoupécosworthrallyekuppipenkit', mutta molemmissa istuneena valitsen mielummin jälkimmäisen jo ihan vain parempien säätömahdollisuuksien ja VIP-henkisyyden takia :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Efraim »

w124 coupesta... ihmetyttää myynti-ilmoituksessa mukana oleva lähikuva rupusesta nastarenkaasta :crazy:
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Kovin on sötöstely. Mutta kukin tyylillään.
SEL:liin liittyen: hieno on ja itsellä oli aikanaan 500 SEL noilla penkeillä, ne on siis secin istuimet pehmusteiltaan, toki se sähkörunko on omansa ja vähän lisätäytettä sivuilla täytteenä. Ylelliset ne oli, tykkäsin kyllä. Kallis varuste se oli Suomessa, muistaakseni katoin joskus että ne maksoi 64t markkaa, fiat uno "ciao, tulen vehosta" taisi olla samaa hintaluokkaa 1989..Kellä on hinnastot niin voi tarkentaa..
W903
V126
W203
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Defanpistoke on kyllä hyvässä paikassa. Usein porataan puskuri pilalle, nyt on pistoke hyvin käsillä ja tarvittaessa helppo vaihtaa reiätön osa tilalle vaikka joka kevät kun säät lämpenee niin ettei tarvitse lämmittää.
Tämä kommentti ei liity mitenkään museoajoneuvoihin, vain pistokkeen asennuspaikkaan.
oulaistenliikenne.fi
300E W124 1987
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 12.10.2020 21:33

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja 300E W124 1987 »

En omaani calixia, en defaa tuohon laittais.
Pelti kiinni lampun muovissa eikä mitenkään jäykkää tekoa ole pelti eikä kiinnityskohdat lampussa/ korissa.
Puskuriin laitoin omani.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sen minkä huollan sen myös korjaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17118
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuohon kohtaa puskuriin niitä aikoinaan paljon laitettiin, helppohan se on. Ainoa huono puoli, ellei ulkonäkö häiritse, on se että johdon unohtuessa paikalleen se ei ainakaan tuosta päästä irtoa kun peruuttaa, jos on toisesta päästä vastaavassa kulmassa. Rikki menee jotain.
Itsekin ties kuinka moneen 124:ään poraillut tuonne puskurin päähän.

Omiin autoihin en taatusti poraa puskuriin reikää lämmittimen pistokkeelle, on se niin ikävä "finni" minun silmään jos vaalea auto.
No nyt kun on satalankkuja vain nuo museovehkeet niin harvoin talvella lämmitellään, farkussa on konetilassa pistoke ja niin taisi olla sedanissakin, en edes muista. Tai onhan tuo bensafarkkukin pihassa, liekö siinä lämmitintä, en ole tutustunut aiheeseen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: La 27.05.2023 16:59
Omiin autoihin en taatusti poraa puskuriin reikää lämmittimen pistokkeelle, on se niin ikävä "finni" minun silmään jos vaalea auto.
Amen! Harraste/museoautossa talvikäyttö lienee sen verran satunnaista, ettei konepellin avaaminen lämmitysjohdon kytkemiseksi ole mitenkään paha rasti.

En tiedä miten 124:ssä, mutta 126:ssa ei olisi lainkaan vaikea istuttaa pistoke hinausluukun ritilän alle. Tosin konepellin auki nykäisy käy melkein helpommin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jackie »

tyko h kirjoitti: To 25.05.2023 21:23 :crazy: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/13612376
... ja museorekisterissä, kaikki ollut mukana kun näytetty ukoille..
-muut viat menisi swaippaamalla vasemmalle mutta miksi niin miksi on joskus annettu lyhyet kilvet ja silti kilometrimittari, eikait jenkkeihin mennyt autoja ilman kylmästöintiä...toki voi se mittaristokin oli vaihdettu, kun puskimia ja kolikkokouruja on mietitty haettavaksi Suomen purkuautoista. Defan pistokkeen sijainti on kyllä käsittämätön. Laitoit sen sitten siihen. :roll: penkinlämmittimissä on airbag, osaatko sanoa koodia?
epk kirjoitti: To 25.05.2023 22:02 aika härski viritelmä kaikinpuolin :D , kahden faceliftin verran uudistettu ja sekin tehty vain osittain, kaiken kruunaa vielä seuraavan korimallin vanteet.
Ei, kyllä se kruunu on toi tuning-racing-tuki tuol etuiskareitte yläpäitten välissä :wtf:

Onneks tossa ilmotuksessa näkyy toi SAHKin roopuska; Oulu on näköjää uusi Forssa :lol: MA-todistuksen kuvissa vanteina on näemmä kasireiät, eli sentää oikeen mallisarjan, joskaan ei tän auton valmistusajankohtaa lähelläkään.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12583
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

ekaa väykkäkeulaista lankkua, museorekisterissä, odotellessa :clap:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3529
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

300E W124 1987 kirjoitti: La 27.05.2023 11:42 En omaani calixia, en defaa tuohon laittais.
Pelti kiinni lampun muovissa eikä mitenkään jäykkää tekoa ole pelti eikä kiinnityskohdat lampussa/ korissa.
Puskuriin laitoin omani.
Montakohan tällästä sivureikää on tullut omista paikattua :lol: en voi sietää. Ite olen laittanut kilven alle puskurin ritilään tai edellisessä oli kilven vieressä kilven alustassa. Sitä ei juurikaan erottanut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin