"Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Varustelistassa olevasta palonsammuttimesta oli jäljellä vain kiinnitysosat kun ostin 250TD;n, nyt innostuin hankkimaan senkin ja asensin paikalleen. Onpahan autossa kun on listassakin.
Kiitokset nimimerkille "touhottaja"
Kiitokset nimimerkille "touhottaja"
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Hieno detsku! Kuuluisi tosin olla niin päin telineessä, että tartuntakahva ja mittari on ylöspäin ja ulostulosuulake alaspäin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Karel, sammutin ei asetu telineeseen hyvin jos sen kääntää toisinpäin. Telineen pohjassa on kahvalle muotoiltu kolokin, kyllä se mielestäni on oikein päin.
Näyttäisi että ainakin 123:n sammutinteline on erilainen.
Tuossa asennetaan alaosaltaan samannäköistä koteloa kuin minun:
https://www.benzworld.org/threads/insta ... 26&slide=6
Näyttäisi että ainakin 123:n sammutinteline on erilainen.
Tuossa asennetaan alaosaltaan samannäköistä koteloa kuin minun:
https://www.benzworld.org/threads/insta ... 26&slide=6
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kas kas, tämä on näemmä joku uudempi versio. Olisiko ehkä sama kuin väyrysessä? Täytyy kaivaa varastosta esiin oma vanha. Se jäi pois kun uusin kuskin istuimen omaan farmariin vuosia sitten. Pitää laittaa takaisin. Erikoinen uudistus joka tapauksessa. Ainakin luulisi saksalaisen insinöörin arvostavan sitä, että painemittari on näkyvillä aina kun autoon istahtaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kyllä lienee sama kuin väyrysessä, nimittäin joku ehti tarjota sellaisen pelkkää koteloa ja hyvin samanlainen on kuin tämä. Minun kotelossa kuitenkin 124-alkuinen varaosanumero.
Sammuttimen sivussa on varoventtiili ja se suuntautuu alaviistoon nyt, toisinpäin suunta olisi ikävä ajatellen sitä että sieltä jotain purkautuisi. Toki olisihan sen voinut suunnitella alun perinkin toiselle puolelle, mutta mietin vaan että olisiko yksi syy "kääntää" sammutin noin päin.
Sammuttimen sivussa on varoventtiili ja se suuntautuu alaviistoon nyt, toisinpäin suunta olisi ikävä ajatellen sitä että sieltä jotain purkautuisi. Toki olisihan sen voinut suunnitella alun perinkin toiselle puolelle, mutta mietin vaan että olisiko yksi syy "kääntää" sammutin noin päin.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Ihan mielenkiinnosta, minkä lajin sammutin toi on? Varmaan jauhe- tai halonisammutin?
W123 -aikakaudella ainakin oli vielä halonisammuttimia nuo MB alkuperäisvarusteet. Kuulemma aivan loistavia palonsammutukseen, mutta niin haitallisia otsonikerrokselle, että ne on kielletty, eikä niitä saa enää missään uudelleentäytettyä. Ainakaan laillisesti. Itsellä aikanaan kävi aivan loistava tuuri, kun sain sellaisen 123-ajan sammuttimen ja telineen foorumin kautta ostettua, kun omasta sellainen kans puuttui.
W123 -aikakaudella ainakin oli vielä halonisammuttimia nuo MB alkuperäisvarusteet. Kuulemma aivan loistavia palonsammutukseen, mutta niin haitallisia otsonikerrokselle, että ne on kielletty, eikä niitä saa enää missään uudelleentäytettyä. Ainakaan laillisesti. Itsellä aikanaan kävi aivan loistava tuuri, kun sain sellaisen 123-ajan sammuttimen ja telineen foorumin kautta ostettua, kun omasta sellainen kans puuttui.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.
Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?
Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.
Edit; tällaiset
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.
Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?
Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.
Edit; tällaiset
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut dealer, Ti 30.08.2022 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Olikohan noissa aavistuksen enemmän "huulta"? Hyvä löytö, Ebayssä pyydetään ihan romuista 100€/kpl ja hyvistä/uusista 200-300€/kpl.dealer kirjoitti: ↑Su 28.08.2022 18:59 Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.
Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?
Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
7" leveä ja et 41 oli mun sportlinen kasireiät. eli lienee ns. sportline speksit.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Tänään on mitä parhain sää pestä ja vahata auto, tartuttiin rouvan kanssa toimeen ja vahattiin nämä vanhukset joista vielä kannattaa pitää huolta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Komeita ovat molemmat!
Tulee ikävä omaa entistä.
Tulee ikävä omaa entistä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Molempiin autoihin vaihdoin moottoriöljyt ja suodattimen. Sedan oli kesän 2021 kokoaikaisessa vakuutuksessa (ja ajossa) ja farkku kuluneen kesän 2022 samoin. Kilometrejä oli edellisestä öljynvaihdosta tullut molemmilla noin 9000. Tietysti molempien kilometreistä osa ajettu myös ennen museointia.
Aikaa öljynvaihdoista oli kulunut 1,5-2 vuotta. Seuraava öljynvaihtoväli kilometreinä todennäköisesti lyhyempi, en usko että kahteen vuoteen näihin tulisi noin paljon kilometrejä. Jompaakumpaa pidän kyllä kesäautona ajossa käyttöauton tapaan jatkossakin.
250TD:ssä oli vikaakin; auton seistyä muutaman päivän ajamatta käynnistyminen oli heikkoa koska virta ei riittänyt akussa. Mittasin latauksen ja se oli ok.
Latasin akun erillisellä laturilla pariin kertaan kun ongelma ilmeni, no se oli selvää ettei se ole ratkaisu tähän.
Ostin DHC BT111 akkutesterin paikallisesta autovaraosaliikkeestä, alle 50 euroa maksoi.
Testeri näytti, että akku on uusittava ja käynnistyskapasiteetti heikko. Samalla testasin syksyn mittaan varastoa siivotessa "löytyneet" akut, jotka olin jokaisen ladannut CTEK Polarilla täyteen. Niistä kolme oli hyvää ja neljä p*skaa, parhaan laitoin nyt tähän autoon ja se olikin 98% uudesta.
On muuten hyvä ja luotettavan oloinen tämä testeri vaikka hinta edullinen !
Voisi suositella moisen kapulan hankintaa itse kullekin joka omaa autoaan huoltaa ja korjailee, varsinkin uudemmissa kun alkaa sähköhäiriöitä tai murheita webaston kanssa tms. olla niin onpa näppärä tarkistaa akun kunto ensimmäiseksi. Kapulassa on riittävät asetusten valinnat erilaisille akuille mutta se on silti helppokäyttöinen. Tulostintahan siinä ei ole mutta ei sitä omassa käytössä tarvitsekaan.
Farkun ajovaloihin on mennyt vettä sateella. Huomasin että ajovalojen lasit on irtoamassa kehyksistään. Tänään oli sen verran miehessä virtaa että irrotin umpiot ja niistä lasit, havaitakseni että vänkärin puolen H4 heijastin on pilalla.
Kunnollisia umpiota on kyllä sen kun varastosta hakee, ja niin teinkin, ja laseja sekä Bosch että Hella, mutta sitten tämä lasiasia, pitäähän ne korjata...
Tämä oli enemmän irti kuin kiinni ja irtosi nitkuttelemalla kokonaan. Siinä vaiheessa aloin miettiä, että voisi kokeilla ennen liimausta maalata kromimaalilla kehyksen muoviosan joka näkyy lasin takaa ulospäin. Pitää hakea jotain sellaista kilikalipullollinen...
Vaan mitenkäs, kun toinen lasi on vielä kehyksessään 75% kiinni eikä tunnu lähtevän sillä vääntelyllä mitä siihen tohtii kohdistaa - millä olette irrottaneet noita ? Oliko se uunissa jossain lämmössä pitää vai miten ? Millä liimaus, harmaata sikaflexiä ?
Aikaa öljynvaihdoista oli kulunut 1,5-2 vuotta. Seuraava öljynvaihtoväli kilometreinä todennäköisesti lyhyempi, en usko että kahteen vuoteen näihin tulisi noin paljon kilometrejä. Jompaakumpaa pidän kyllä kesäautona ajossa käyttöauton tapaan jatkossakin.
250TD:ssä oli vikaakin; auton seistyä muutaman päivän ajamatta käynnistyminen oli heikkoa koska virta ei riittänyt akussa. Mittasin latauksen ja se oli ok.
Latasin akun erillisellä laturilla pariin kertaan kun ongelma ilmeni, no se oli selvää ettei se ole ratkaisu tähän.
Ostin DHC BT111 akkutesterin paikallisesta autovaraosaliikkeestä, alle 50 euroa maksoi.
Testeri näytti, että akku on uusittava ja käynnistyskapasiteetti heikko. Samalla testasin syksyn mittaan varastoa siivotessa "löytyneet" akut, jotka olin jokaisen ladannut CTEK Polarilla täyteen. Niistä kolme oli hyvää ja neljä p*skaa, parhaan laitoin nyt tähän autoon ja se olikin 98% uudesta.
On muuten hyvä ja luotettavan oloinen tämä testeri vaikka hinta edullinen !
Voisi suositella moisen kapulan hankintaa itse kullekin joka omaa autoaan huoltaa ja korjailee, varsinkin uudemmissa kun alkaa sähköhäiriöitä tai murheita webaston kanssa tms. olla niin onpa näppärä tarkistaa akun kunto ensimmäiseksi. Kapulassa on riittävät asetusten valinnat erilaisille akuille mutta se on silti helppokäyttöinen. Tulostintahan siinä ei ole mutta ei sitä omassa käytössä tarvitsekaan.
Farkun ajovaloihin on mennyt vettä sateella. Huomasin että ajovalojen lasit on irtoamassa kehyksistään. Tänään oli sen verran miehessä virtaa että irrotin umpiot ja niistä lasit, havaitakseni että vänkärin puolen H4 heijastin on pilalla.
Kunnollisia umpiota on kyllä sen kun varastosta hakee, ja niin teinkin, ja laseja sekä Bosch että Hella, mutta sitten tämä lasiasia, pitäähän ne korjata...
Tämä oli enemmän irti kuin kiinni ja irtosi nitkuttelemalla kokonaan. Siinä vaiheessa aloin miettiä, että voisi kokeilla ennen liimausta maalata kromimaalilla kehyksen muoviosan joka näkyy lasin takaa ulospäin. Pitää hakea jotain sellaista kilikalipullollinen...
Vaan mitenkäs, kun toinen lasi on vielä kehyksessään 75% kiinni eikä tunnu lähtevän sillä vääntelyllä mitä siihen tohtii kohdistaa - millä olette irrottaneet noita ? Oliko se uunissa jossain lämmössä pitää vai miten ? Millä liimaus, harmaata sikaflexiä ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Puhaltimella lämpöä ja muovisella tai puisella kiilamaisella työkalulla varovasti kampeaa. Näissä ei sinänsä toimi se uunitus niinkuin uudemmissa. Uudemmissa umpioissa "liima" on butyylimassaa, joka ei kovetu, mutta näissä se on ihan rehtiä uretaanimassaa, eli sikaflexia. Se ei oikein lämmöstä muutu, mutta lämpö jeesaa, ettei se kehys pamahda halki niin herkästi.
Unohda ne marketin kromisprayt. Pinta pilaantuu ilmankosteudesta. Toimisi kyllä jos saisi lakattua, mutta kun ei tahdo onnistua edes vesilakalla. Metallointi tai oikea kromimaalaus on oikeastaan ainoat mikä on pitkäikäinen ratkaisu.
Unohda ne marketin kromisprayt. Pinta pilaantuu ilmankosteudesta. Toimisi kyllä jos saisi lakattua, mutta kun ei tahdo onnistua edes vesilakalla. Metallointi tai oikea kromimaalaus on oikeastaan ainoat mikä on pitkäikäinen ratkaisu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Kiitos ! Katselinkin jotain Motipin purkkia niin varoitettiin ettei voi lakata.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Toinen ajovaloumpio vaihdettu hyväkuntoiseen Hellaan ja toiseen vaihdettu vastaavasti hyväkuntoinen lasi.
Vaihdoin samalla uudet polttimot, Night Breaker Laserit. Sellaiset H3 oli jo valmiina joskus ostettuna niin hain samanlaiset H4 myös.
Parkkipolttimot jäi eteen vaihtamatta, kun en muistanut ostaa sopivia. Jotenkin vaan olettaa että T10 siellä on, mutta eipä ei.
Vanhatkin toimii mutta on jo mustuneet.
Taannoin havahduin siihen että farkun polttimo-vikavalo ei toimi, kun poika ajeli perässä ja sanoi myöhemmin että toinen takaparkki ei toimi. Sinne tuli nyt myös uusi polttimo, pitää laittaa vikavalo kuntoon (luultavasti joku ottanut polttimon sieltä pois joskus).
Rekisterikilpivalot toimii mutta on kovin himmeät, sinne myös uutta polttimoa kunhan ehtii.
Aihetta sivuten, onko esimerkiksi Bosch 190 lisävaloja tehty jo 30 vuotta sitten ?
Vaihdoin samalla uudet polttimot, Night Breaker Laserit. Sellaiset H3 oli jo valmiina joskus ostettuna niin hain samanlaiset H4 myös.
Parkkipolttimot jäi eteen vaihtamatta, kun en muistanut ostaa sopivia. Jotenkin vaan olettaa että T10 siellä on, mutta eipä ei.
Vanhatkin toimii mutta on jo mustuneet.
Taannoin havahduin siihen että farkun polttimo-vikavalo ei toimi, kun poika ajeli perässä ja sanoi myöhemmin että toinen takaparkki ei toimi. Sinne tuli nyt myös uusi polttimo, pitää laittaa vikavalo kuntoon (luultavasti joku ottanut polttimon sieltä pois joskus).
Rekisterikilpivalot toimii mutta on kovin himmeät, sinne myös uutta polttimoa kunhan ehtii.
Aihetta sivuten, onko esimerkiksi Bosch 190 lisävaloja tehty jo 30 vuotta sitten ?
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Omasta kans toisesta lasi ihan irti, millä se on hyvä liimata?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Jos tarkoitetaan suht litteää peltikopalla olevaa bosch touring 190 valoa niin on. sellaiset oli minulla jo -90 luvun alkupuolella.
samoin rallye 225 oli saatavilla jo silloin mutta oli aika arvokas. ainakin tuntui siltä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Sellaisiahan minä tarkoitan, niitä olisi itsellä muutama jostain 20 vuoden takaa ... voisi siis pilata museoajoneuvonkin ilmeen niillä silti poikkeamatta aikakautensa lisävarusteista
Hyvin vähän tulee näillä pimeällä ajettua, mutta ne vähät kilometrit on jotenkin ikäviä huonojen kaukovalojen vuoksi kun on käyttöautoissa tottunut tehokkaisiin lisävaloihin.
Tai no, sedaniin taidan vaan laittaa siinä aiemmin olleet 500E umpiot ja jos vaikka niiden apukaukovaloon jotain spesiaalimpaa polttimoa.
Farkkuun voisi laittaa ne "sataysikympit", jos kilpitelineellä saisi ja väsäisi jonkinlaisen ylätukirakenteen rei´ittämättä maskia tai muuta ...
Hyvin vähän tulee näillä pimeällä ajettua, mutta ne vähät kilometrit on jotenkin ikäviä huonojen kaukovalojen vuoksi kun on käyttöautoissa tottunut tehokkaisiin lisävaloihin.
Tai no, sedaniin taidan vaan laittaa siinä aiemmin olleet 500E umpiot ja jos vaikka niiden apukaukovaloon jotain spesiaalimpaa polttimoa.
Farkkuun voisi laittaa ne "sataysikympit", jos kilpitelineellä saisi ja väsäisi jonkinlaisen ylätukirakenteen rei´ittämättä maskia tai muuta ...
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
(Tumman)harmaa sikaflex tai vastaava PU-massa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Joo, tein viime keväänä useampia testejä erilaisilla kromimaaleilla. Motip ja Maston ei toimineet missään olomuodossa, eikä kestäneet edes sitä vesilakkaa. Molotow kesti viikon kuivumisen jälkeen lähes täydellisesti vesilakan, mutta vesilakka päästi liukkarilakan vielä osittain läpi 3pv kuivamisen jälkeen. Teoriassa kromi + vesilakka + liukkarilakka on yhtäkuin kestävä. Kromimaisuus noissa himmeni selkeästi kuitenkin. Molotow oli silti lähimpänä ja näytti ehkä joltain pulverikromilta lakattuna. Joskus ajattelin että kokeilen tehdä tuolla Molotowin spraylla jotkut vanteet. Lopputulos pitäisi olla suht lähellä "hypersilver" lookkia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 200D -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
dealer kirjoitti: ↑Su 28.08.2022 18:59 Sammuttimen kyljessä olevien tekstien perusteella halonisammutin.
Sellaisen käyttökin on kielletty nykyään, että jos johonkin palopaikalle sattuu niin ei saa sammuttaa vaikka sattuisi sammutin toimimaan.
Satuin paikallisella facebook-kirppiksellä huomaamaan edulliset siistikuntoiset 15-reikävanteet myynnissä ja sulovileenasin niistä saman tien kaupat.
Vanteet on 7jx15" ET41 1244010902 eli onko nuo sitten jotkin "Sportline-vanteet" kuten useassa googlen hakutuloksessa mainitaan ?
Verrattuna vastaavaan 6,5jx15" ET49 vanteeseen tämä tulee 14 mm ulommas.
Voisi harkita ensi kesäksi jompaankumpaan autoista näitä alle 205/60 renkailla.
Edit; tällaiset
sportline.jpg
ei aivan noin siistit mutta ehyet ja suorat samanlaiset vanteet sain ilmatteeksi tänään. samaten samanlaiset 6,5 x15 et 48 sain viikko sitten.
16" kasireikiä olis nyt w210 oe ja toiset made in italy replicat. ja vielä yhdet w210 oe 7,5x16 et 41 oliskohan avantgarde tms olis kans.
pitänee myydä jotkut pois tai ostaa lisää autoja
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
R170 230 K
entisiä:
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Noita 8- ja 15-reikävanteita on minullakin useampi kierros. Kaikki kylläkin 15". Lisäksi joitain tuon aikakauden erikoisempia aluvannesarjoja 15-16-17" joita ei ole tullut juuri käytettyä, kun ei autot riitä.
Lumikeilla on tullut ajeltua säännöllisen epäsäännöllisesti. Farkulla enemmän, kun se oli kesällä normaali vakuutuksilla.
Molemmista on nyt ajeltu tankki melko tyhjäksi, kunhan alkaa saada talvilaatu-dieseliä niin tankkailen täyteen.
Edellä mainitut kehyksistään irronneet ajovalolasit liimasin harmaalla sikaflexillä takaisin.
Eilen illalla ajoin pitkästä aikaa hämärässä 300D:llä ja ihmettelin kun oikea ajovalo näytti muutaman metrin päähän.
Kaipa sillä ei ole sitten tullut pimeällä edes ajettua noilla umpioilla (laitoin paikallaan olleet kaukovalolliset umpiot talteen ja auton mukana tulleet alkuperäiset paikalleen joskus toissa syksynä), nimittäin suuntausruuvista sai kyllä säädettyä valot oikeaan korkoon.
Myöhemmin hoksasin että sumuvalothan on apukaukovalollisten umpioiden asennuksessa aikoinaan kytketty kaukovaloiksi eli ne saisi ruuvata yläasentoon. Tavallaan harmi, että kytkentämuutos on tehty umpion ulkopuolella. Muutenhan kytkentä korjaantuisi oikeaksi umpion vaihdolla.
Tekisi mieli laittaa apukaukovalolliset umpiot paikalleen talveksi ja niihin apukaukovaloihin led-polttimot. Ainakin xenoneilla niistä saa aivan erinomaiset kaukovalot. Vaan kun se talvella ajaminen on niin vähäistä tuolla, niin mitäpä sitä...
Lumikeilla on tullut ajeltua säännöllisen epäsäännöllisesti. Farkulla enemmän, kun se oli kesällä normaali vakuutuksilla.
Molemmista on nyt ajeltu tankki melko tyhjäksi, kunhan alkaa saada talvilaatu-dieseliä niin tankkailen täyteen.
Edellä mainitut kehyksistään irronneet ajovalolasit liimasin harmaalla sikaflexillä takaisin.
Eilen illalla ajoin pitkästä aikaa hämärässä 300D:llä ja ihmettelin kun oikea ajovalo näytti muutaman metrin päähän.
Kaipa sillä ei ole sitten tullut pimeällä edes ajettua noilla umpioilla (laitoin paikallaan olleet kaukovalolliset umpiot talteen ja auton mukana tulleet alkuperäiset paikalleen joskus toissa syksynä), nimittäin suuntausruuvista sai kyllä säädettyä valot oikeaan korkoon.
Myöhemmin hoksasin että sumuvalothan on apukaukovalollisten umpioiden asennuksessa aikoinaan kytketty kaukovaloiksi eli ne saisi ruuvata yläasentoon. Tavallaan harmi, että kytkentämuutos on tehty umpion ulkopuolella. Muutenhan kytkentä korjaantuisi oikeaksi umpion vaihdolla.
Tekisi mieli laittaa apukaukovalolliset umpiot paikalleen talveksi ja niihin apukaukovaloihin led-polttimot. Ainakin xenoneilla niistä saa aivan erinomaiset kaukovalot. Vaan kun se talvella ajaminen on niin vähäistä tuolla, niin mitäpä sitä...
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Sain aikaiseksi laittaa johtoihin ehjän liittimen kun oikeanpuoleisesta oli hajalla, mutta eipähän sieltä oikean puolen kaiuttimesta vieläkään kuulu kuin hyvin hyvin hiljaa.
Soittimen oikeanpuoleisesta telaketjusta ei tapahdu mitään, mutta olen luullut että se olisi kanavahaulle ?
Molemmissa on nyt alla nastarenkaat peltivanteilla ja ufopöläreillä. Pitäisikin pestä autot ennen "lopullisia" pakkasia.
Sedanissa renkaina liki ajamattomat Nankang Ice-Activa SW8 testihäviäjät ja farkussa Nokian 8 jotka on hyvät talvirenkaat, jos vaan ei rungot ala nokioimaan.
Vanteista vielä...
Sedanissa oli kesän alla nämä kasireiät. Näköjään 7" leveät ja ET40, italialaiset replikat. Ikivanhat Bridgestonen Blizzakit kuluivat aivan hurjasti kesän aikana vaikka autolla ajettiin varsin vähän ja vaikka pyöränkulmat on kunnossa. Renkaathan oli käytännössä ajamattomat kun laitoin ne alle. (tulivat 260E nelimatikin mukana, olleet ainakin kymmenen vuotta tallissa auton alla ajamatta)
Farkussa kesän olleet väyrysen vanteet näkyi olevan 7" ja ET35. Näkyy aiemmassa kuvassa. Minusta sopii erittäin hyvin ulkonäöllisesti ja eivätkä näytä siltä että olisivat ihan muusta autosta, vaikka ei tuon aikaiset vanteet olekaan.
Renkaita vaihdellessa yritin muistella mitähän kokoa pojan 250TD:ssä on renkaat, kun sen vanteet (Rial Mesh 16") on 8" ja 9" leveät ET11.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Balanssia ei noissa ole, yritän kaivella muistiani että oisko jossain, mutta niin se taitaa vaan olla. Kun ei ole vipuja eikä nappuloita josta säätäisi.dealer kirjoitti: ↑Ma 31.10.2022 15:19 pekkeri.jpg
Mistä tuossa pitäisi säätyä balanssi vasen - oikea kaiutin ? Vai säätyykö mistään ?
Sain aikaiseksi laittaa johtoihin ehjän liittimen kun oikeanpuoleisesta oli hajalla, mutta eipähän sieltä oikean puolen kaiuttimesta vieläkään kuulu kuin hyvin hyvin hiljaa.
Soittimen oikeanpuoleisesta telaketjusta ei tapahdu mitään, mutta olen luullut että se olisi kanavahaulle ?
Oikea telaketju on kanavan "hieno"säätö, siitä kun pyörittää niin pitäisi muuttua näytössä taajuus. Jotenkin turha, kerran laite löytää itse kanavansa; tosin tuolla kun pyörittelee niin voi pysäyttää heikomminkin kuuluvaan asemaan. Mutta ei se sen paremmin kait hienosäätö ole, on vaan manuaalinen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Joo, oikeanpuoleinen on manuaalihaku. On todellakin hienosäätö, jos perjantaina töitten jälkeen aloittaa rullaamisen 87.5 -> niin hyvässä lykyssä sunnuntai-iltana on siellä 108.0
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Okei, pitää tsekata onko kaiutin ehjä tai siellä päässä jotain häikkää. Tai sitten soitin on rikki, no ei kyllä olennaisesti haittaa. Vanhan dieselkuutosen murinaa olen mieluummin kuunnellutkin, varsinkin kuin ex-240D:n mankka söi Topi Sorsakosken Besame Mucho-kasetin.
Tuo kuvan mankka muuten, ostin joltain neitokaiselta joka sitä edullisella hinnalla kauppasi facebookissa, maksoin tilille etukäteen ja pikku jännityksellä odotin pakettia, no sitten kun avasin niin olin saada p*skahalvauksen kun soittimessa ei ollut etulevyä ollenkaan. Hetkessä selvisi kuitenkin, että levy oli laatikossa irrallaan ja ehjä.
Tuo kuvan mankka muuten, ostin joltain neitokaiselta joka sitä edullisella hinnalla kauppasi facebookissa, maksoin tilille etukäteen ja pikku jännityksellä odotin pakettia, no sitten kun avasin niin olin saada p*skahalvauksen kun soittimessa ei ollut etulevyä ollenkaan. Hetkessä selvisi kuitenkin, että levy oli laatikossa irrallaan ja ehjä.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Edellisellä sivulla mainitsemastani "mustasta lampaasta" varustelistaa
Model 300 TD
Engine 603912 12 054765
Transmission 722415 03 187013
Order Number 0 2 244 00335
Order Location SAARBRUECKEN BRANCH
Production Number 2009387
Interior LEATHER BLACK (261A)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Release Date 1992-03-17
Delivery Date 1992-03-20
Approx. Build Date 1992-03
Code Description
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW REGULATORS FRONT AND REAR DOORS
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
724 CARGO ANCHORAGE
731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
Sisäkuvaa, mankka toki jo vaihdettu 30 vuotta vanhaan tuon jälkeen
Ennen museotarkastusta, hieman lyhennetyillä Eibach -30 (?) mm jousilla
Model 300 TD
Engine 603912 12 054765
Transmission 722415 03 187013
Order Number 0 2 244 00335
Order Location SAARBRUECKEN BRANCH
Production Number 2009387
Interior LEATHER BLACK (261A)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Release Date 1992-03-17
Delivery Date 1992-03-20
Approx. Build Date 1992-03
Code Description
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USED AS LUGGAGE AND PASSENGER GUARD
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW REGULATORS FRONT AND REAR DOORS
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
724 CARGO ANCHORAGE
731 WOOD TRIM, BURRED WALNUT ROOT
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
Sisäkuvaa, mankka toki jo vaihdettu 30 vuotta vanhaan tuon jälkeen
Ennen museotarkastusta, hieman lyhennetyillä Eibach -30 (?) mm jousilla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Olen odotellut diesel talvilaadun tuloa asemille että tankkaisin Lumikit, tankit olleet melko vajaina, sen verran ettei ihan merkkivalo vielä pala.
Viime viikonloppuna koukkasin huoltoaseman pihan kautta vaan ei ollut vielä, tänään tankkasin ceetä ja huomasin että no nyt on talvilaatua tarjolla.
Sopivasti pikkupakkanen niin ajattelin että ajelenpa molemmilla satalankuilla sen verran että tankkaan (n. 15km) ja teinkin niin.
Jääköön tähän muistiin että diesel maksoi "kevyet" 2,363 euroa litralta.
Jälkimmäistä kun tankkasin ja pistooli naksahti tuli jonkinlainen dejavu-kokemus.
Totta tosiaan, mikäpä se on todennäköisyys sille sattumalle että kahteen autoon kun tankkaa varttitunnin välein tankit täyteen ensimmäiseen naksaukseen saakka, niin kumpaankin on mennyt polttoainetta 128,17 euron edestä
Viime viikonloppuna koukkasin huoltoaseman pihan kautta vaan ei ollut vielä, tänään tankkasin ceetä ja huomasin että no nyt on talvilaatua tarjolla.
Sopivasti pikkupakkanen niin ajattelin että ajelenpa molemmilla satalankuilla sen verran että tankkaan (n. 15km) ja teinkin niin.
Jääköön tähän muistiin että diesel maksoi "kevyet" 2,363 euroa litralta.
Jälkimmäistä kun tankkasin ja pistooli naksahti tuli jonkinlainen dejavu-kokemus.
Totta tosiaan, mikäpä se on todennäköisyys sille sattumalle että kahteen autoon kun tankkaa varttitunnin välein tankit täyteen ensimmäiseen naksaukseen saakka, niin kumpaankin on mennyt polttoainetta 128,17 euron edestä
wiimax.fi
Re: "Lumikit", 300D ja 250TD museoautot
Syksyn viimeisillä kurakeleillä tuli sotkettua 300D ja nyt vasta havahduin että voisi sen pestäkin. Jäätä ja lunta oli kiitettävästi auton päällä, mutta vallan hyvin puhdistui harjattomassa pesussa. Ajelin talliin talvelta suojaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
wiimax.fi