400 CDI EGR:n poisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

400 CDI EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Moi,
olen tehnyt paljon hakuja aiheesta 400 CDI EGR:n poisto, mutta en osaa nyt yhdistellä tietoja varmaan oikealla tavalla. Muissa koneissa se on helpompaa, mutta 400 CDI käyttää eri ECUa?

Mutta siis, jos jätetään kaikki hilppeet paikalleen ja ainoastaan tulpataan takaisinkierrätysputki, tuleeko vikatila? Jos tulee, saako vikatilan ohjelmallisesti pois? Vai pitääkö paskaputken vaan antaa olla paikallaan?

Tällä palstalla ainakin Tuikku on ruuvannnut CDI-koneisiin lisää hönkää, onnistuukse se tähän Temiciin vai onko tämä niin omanlaisensa että pitää jättää rauhaan? Mulle tuli tohon pihaan tuollainen alabaman sarvikuono (w163), enkä ole vielä päättänyt mitä sille tehdään. Autoja on kyllä liikaakin, mutta tässä on sellainen kuorma-automainen fiilis. Ihan erilainen, kuin esimerkiksi tuo W166.

Pete
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 400 CDI EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pforsell kirjoitti: La 06.03.2021 13:05 Moi,
olen tehnyt paljon hakuja aiheesta 400 CDI EGR:n poisto, mutta en osaa nyt yhdistellä tietoja varmaan oikealla tavalla. Muissa koneissa se on helpompaa, mutta 400 CDI käyttää eri ECUa?

Mutta siis, jos jätetään kaikki hilppeet paikalleen ja ainoastaan tulpataan takaisinkierrätysputki, tuleeko vikatila? Jos tulee, saako vikatilan ohjelmallisesti pois? Vai pitääkö paskaputken vaan antaa olla paikallaan?

Tällä palstalla ainakin Tuikku on ruuvannnut CDI-koneisiin lisää hönkää, onnistuukse se tähän Temiciin vai onko tämä niin omanlaisensa että pitää jättää rauhaan? Mulle tuli tohon pihaan tuollainen alabaman sarvikuono (w163), enkä ole vielä päättänyt mitä sille tehdään. Autoja on kyllä liikaakin, mutta tässä on sellainen kuorma-automainen fiilis. Ihan erilainen, kuin esimerkiksi tuo W166.

Pete
Ilma maasa mittarin johto irti homma on yleensä sillä valmis sitten jos ventili vuotaa niin tulppaus,
kyllä temic ECU:lla oleviin vetoja saa
muutamia esimerkisi mistä kysyä
porintehotuonti, motorbit , tuikku, sercap,
itsekin joskus semoisella ECU:lla olevan saanut paremin kulkemaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 909
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: 400 CDI EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä se pitäisi ottaa ohjelmasta pois ja sitten voi joko tulpata tai jättää tulppaamatta, jos luottaa että se egr-venttiili ei vuoda. Mihin ei voi luottaa, itse olen tulpannut. MAF:fin johdon irrottamalla saa aikaan vikatilan, joka tosin ei näy taulussa, eikä katsastuksessa kun dieseleihin ei töpseliä kytketä(vielä), mutta kyllä softa sen huomaa.

Periaatehan on, että pyydetään vain puhdasta ilmaa ja se siitä imusarjojen paskomisesta. Sitten, en ole ollenkaan varma vaikuttaako MAF johonkin muuhunkin, itse pitäisin sen pelissä. Virittäjälle ainakin ihan kiva tieto paljonko ilmamassaa menee.
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 400 CDI EGR:n poisto

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Käyttää MAF antureita ahtimien tasaamiseen, ettei toinen puhku liikaa. Egr:n saa pois niin ettei jää vikakoodeja ja tulpat tilalle.
Vastaa Viestiin