Moro
Jousia vaihtaessa huomasin että nyt olis jonkunlainen momenttiavainkin käytössä, niin voishan ne mutterit kiristellä ihan oikeisiin momentteihin. Löytyykö jostain hakemistoa, tietoutta tms. mistä noita oikeita momentteja voisi katsella?
Tai osaisiko joku suoraan sanoa minkälaiseen momenttiin pitää mutterit vetästä S205:ssa?
Etupäästä pitää jousen vaihtamiseksi irrottaa ylemmästä tukivarresta se renkaan päällä oleva mutteri, iskarin alapää alatukivarresta, iskarin yläpään kolme mutteria konehuoneesta ja sitten tietysti siinä iskarin päässä oleva mutteri joka pitää jousta paikallaan.
Takapäästä tarvii irrottaa vain se tukivarren sisäpään kiinnitys.
Alustan osien momentit
Re: Alustan osien momentit
Hyvä kysymys jota välttämättä ei ajatella varsinkaan alustan osissa!
Sen enempi tietämättä ni jos pulteissa lukee 8.8 tai 12.9 ni siitä voi pätellä jotain kun pultin halkaisija on tiedossa. Niitähän on ihan taulukoitakin ns. "ohjemomenteille" pultin paksuuden mukaan. Jegan -nousuja sit on useita ainakin näissä vanhemmissa kulkineissa ni se sit sotkee taulukoita.
Itte en vaihda pultteja huoltoja tehdessä muuta kun vain alkuperäisiin jos on jokin muu kuin 8.8 vaikka käytetyt olisi ruosteisiakin.
Ei varmaan suoraan vastannu kysymykseen ja varmin vastaus löytynee huolto-ohjeesta?
Sen enempi tietämättä ni jos pulteissa lukee 8.8 tai 12.9 ni siitä voi pätellä jotain kun pultin halkaisija on tiedossa. Niitähän on ihan taulukoitakin ns. "ohjemomenteille" pultin paksuuden mukaan. Jegan -nousuja sit on useita ainakin näissä vanhemmissa kulkineissa ni se sit sotkee taulukoita.
Itte en vaihda pultteja huoltoja tehdessä muuta kun vain alkuperäisiin jos on jokin muu kuin 8.8 vaikka käytetyt olisi ruosteisiakin.
Ei varmaan suoraan vastannu kysymykseen ja varmin vastaus löytynee huolto-ohjeesta?
Re: Alustan osien momentit
No ei ihan vastannut, mutta hyvä tietää että noita voi tosiaan jollain tavalla pultin paksuudenkin mukaan ajatella
Ja muutenkin lohduttaa tietää, että en liene ainoa joka ei oo ottanut tätä huomioon kun useampaan autoon on kuitenkin tullut alustaremppaa tehtyä sen kummemmin miettimättä.
Löysin ulkomaanfoorumilta osan noista tarvitsemistani momenteista, mutta vielä uupuisi se ite etuiskarin yläpäähän tulevan mutterin momentti ja sitten taakse se tukivarren sisäpään kiinnityksen momentti.
Ja muutenkin lohduttaa tietää, että en liene ainoa joka ei oo ottanut tätä huomioon kun useampaan autoon on kuitenkin tullut alustaremppaa tehtyä sen kummemmin miettimättä.
Löysin ulkomaanfoorumilta osan noista tarvitsemistani momenteista, mutta vielä uupuisi se ite etuiskarin yläpäähän tulevan mutterin momentti ja sitten taakse se tukivarren sisäpään kiinnityksen momentti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.