Papan c209 ja Kippo
Papan c209 ja Kippo
Kun ei täällä ole ylläpito ketjua, niin pistetään tähän. Projektehan nämä kaikki on
En nyt edes ajatellut mitään 2000-luvun mersua hommata, ikäänkuin huolettomana, käytän vaan versiona. Ja kun pankkitilillä olevan rahan kanssa joutuu operoimaan, niin se luo tiettyjä rajoitteita hinnan suhteen.
Ostaminen kesti useamman kuukauden, koska myyjät oli ihan perseestä alkuaikoina(ja viimeiseen asti), aivan totaalisen lapsellista tuhlata ostajan aikaa kaikenlaiseen kiukutteluun ja luulla, että vielä kauppojakin hierotaan kävin kaikki mallit läpi, joissa nyt olis jotain…
Noh, sitten tuli tämmönen c209 500 tarjolle, väsyneenä kaikkien pellejen kanssa painimiseen, pistin viestiä myyjälle. Joka vastasi asiallisesti ja ilmoitin töiden perästä tulevani katsomaan. No sinne menin,ja blaa blaa, siirsin rahat myyjän tilille ja blaa blaa. Helppoa eikö vaan? Kiitokset vielä sujuvista kaupoista myyjälle
Eihän tämän hintaluokan autot ihan ilmaisia ole, mutta ihan ok ja onhan se v8 aina piukea vaihtoehto. Perus vikoja, kattoluukku/parkkitutkat jne, no biggeas.
Saatana hyvät penkit, olkoonkin materiaali mitävain. Kiitos mersu ojentaja pitää hommata uusi, sen muovirattaan takia räk räk räk.
Ja kulkee kuin juna, vaikka on alustasarja/tai sen takia? Kokemusta mersulla ajamisesta (E/V) jossain 1,5 Mkm nurkilla, eikä tämä jää matkamukavuudessa uusimpien(2018) e mallien taakse, penkit on ainakin paremmat.
Samat hööpelit kuin amg mallissa
Tietty kun on harrastepeli, niin talvet seisoo, suolataan tojotaa talvisin.
Jonkinverran on päivityksiä hommattu, niistä sitten myöhemmin lisää.
En nyt edes ajatellut mitään 2000-luvun mersua hommata, ikäänkuin huolettomana, käytän vaan versiona. Ja kun pankkitilillä olevan rahan kanssa joutuu operoimaan, niin se luo tiettyjä rajoitteita hinnan suhteen.
Ostaminen kesti useamman kuukauden, koska myyjät oli ihan perseestä alkuaikoina(ja viimeiseen asti), aivan totaalisen lapsellista tuhlata ostajan aikaa kaikenlaiseen kiukutteluun ja luulla, että vielä kauppojakin hierotaan kävin kaikki mallit läpi, joissa nyt olis jotain…
Noh, sitten tuli tämmönen c209 500 tarjolle, väsyneenä kaikkien pellejen kanssa painimiseen, pistin viestiä myyjälle. Joka vastasi asiallisesti ja ilmoitin töiden perästä tulevani katsomaan. No sinne menin,ja blaa blaa, siirsin rahat myyjän tilille ja blaa blaa. Helppoa eikö vaan? Kiitokset vielä sujuvista kaupoista myyjälle
Eihän tämän hintaluokan autot ihan ilmaisia ole, mutta ihan ok ja onhan se v8 aina piukea vaihtoehto. Perus vikoja, kattoluukku/parkkitutkat jne, no biggeas.
Saatana hyvät penkit, olkoonkin materiaali mitävain. Kiitos mersu ojentaja pitää hommata uusi, sen muovirattaan takia räk räk räk.
Ja kulkee kuin juna, vaikka on alustasarja/tai sen takia? Kokemusta mersulla ajamisesta (E/V) jossain 1,5 Mkm nurkilla, eikä tämä jää matkamukavuudessa uusimpien(2018) e mallien taakse, penkit on ainakin paremmat.
Samat hööpelit kuin amg mallissa
Tietty kun on harrastepeli, niin talvet seisoo, suolataan tojotaa talvisin.
Jonkinverran on päivityksiä hommattu, niistä sitten myöhemmin lisää.
Viimeksi muokannut Orlov, La 10.09.2022 21:03. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Re: Papan c209
Laitakko kuvia
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Papan c209
Kuvat on kivoja, niin tokihan niitä laitellaan, jos jotain laitellaan.
Vanteiden keskikupit oli vaihtokunnossa, joten melkein aidot ostin, ei kylmiltään viitsinyt 180€ maksaa aidoista mutta täytyy katsella myöhemmin, siihen asti nämä värikkäämmät versiot saavat olla.
Tilasin taakse uudet jarruosat, jos sitten vaikka siistisi nuo satulatkin samalla
Tuli taas ostettua keskikupit, nyt se, ei niin värikäs versio. Saa nähdä onko nämä parempaa CE tuotantoa
Vielä pitäisi löytää rattiin moinen.
Vanteiden keskikupit oli vaihtokunnossa, joten melkein aidot ostin, ei kylmiltään viitsinyt 180€ maksaa aidoista mutta täytyy katsella myöhemmin, siihen asti nämä värikkäämmät versiot saavat olla.
Tilasin taakse uudet jarruosat, jos sitten vaikka siistisi nuo satulatkin samalla
Tuli taas ostettua keskikupit, nyt se, ei niin värikäs versio. Saa nähdä onko nämä parempaa CE tuotantoa
Vielä pitäisi löytää rattiin moinen.
Viimeksi muokannut Orlov, To 01.07.2021 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Papan c209
Nätti korimalli ja siihen sopiva kone.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Papan c209
Äänentoiston osalta päädyin bluetooth ratkaisuun, ja pistin mokkulan auxiin kiinni. Samalla saa equttaa omat säädöt. Tuossahan on Bosen soundsystem tehtaalla asennettuna, josta ei kyllä keskiääniä kauheasti saanut esiin kaiveltua. Nyt soi ihan nätisti.
Tuossa on oma vahvistin, niin saa riittävästi tehoa auxiin työnnettyä.
Tämän enempiä ei tule muutoksia rautapuolelle, mitä sitä hyvää pilaamaan
Tuossa on oma vahvistin, niin saa riittävästi tehoa auxiin työnnettyä.
Tämän enempiä ei tule muutoksia rautapuolelle, mitä sitä hyvää pilaamaan
Re: Papan c209
Ostin semmoisen ratin korjaussarjan, ei se nyt rikki ole, mutta kulahtanut ja kaipaisi uutta maalia nahkaansa. Katselin sitten videoita siitä töpöttelystä, mitä enemmän niitä katseli, sitä hölmömmältä rupesi tuo prosessi vaikuttamaan imho.
No, maailmahan on täynnä hienoja käsityöläisiä, jotka osaavat taikoa uutta nahkaa ratin päälle ja jopa muokkailla ratin muotoja.
Eikun kuukkeli töihin, hienoja kyllä osaavat tehdä. Monessa paikassa homma olisi sisältänyt edestakaisin lähettelyä ja pantteja jne.
Mutta ebaysta(saksa) löytyi sitten valmiiksi tehtyjä, joten semmosen sitten päräytin.
Kuvia sitten kun saapuu ja saa paikalleen. Olisko se joku clk black series tyyppinen/tyylinen
No, olihan tuosta myyntikuva, josta voi jotain hahmottaa. Tuo kuvan ratti myydään airbagin ja nappien kanssa, itse otin ilman, kun siirrän omat siihen sitten, mutta tuolta sen pitäisi näyttää
No, maailmahan on täynnä hienoja käsityöläisiä, jotka osaavat taikoa uutta nahkaa ratin päälle ja jopa muokkailla ratin muotoja.
Eikun kuukkeli töihin, hienoja kyllä osaavat tehdä. Monessa paikassa homma olisi sisältänyt edestakaisin lähettelyä ja pantteja jne.
Mutta ebaysta(saksa) löytyi sitten valmiiksi tehtyjä, joten semmosen sitten päräytin.
Kuvia sitten kun saapuu ja saa paikalleen. Olisko se joku clk black series tyyppinen/tyylinen
No, olihan tuosta myyntikuva, josta voi jotain hahmottaa. Tuo kuvan ratti myydään airbagin ja nappien kanssa, itse otin ilman, kun siirrän omat siihen sitten, mutta tuolta sen pitäisi näyttää
Viimeksi muokannut Orlov, Su 27.06.2021 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Papan c209
HeiOrlov kirjoitti: ↑Su 27.06.2021 11:00 Äänentoiston osalta päädyin bluetooth ratkaisuun, ja pistin mokkulan auxiin kiinni. Samalla saa equttaa omat säädöt. Tuossahan on Bosen soundsystem tehtaalla asennettuna, josta ei kyllä keskiääniä kauheasti saanut esiin kaiveltua. Nyt soi ihan nätisti.
Tuossa on oma vahvistin, niin saa riittävästi tehoa auxiin työnnettyä.
Tämän enempiä ei tule muutoksia rautapuolelle, mitä sitä hyvää pilaamaan
Mikä tuo bluetooth mokkula tarkemmin on. Ei ole oikeen koskaan ollut kiinnostusta näihin musiikkivehkeisiin niin ei ole tullut perehdyttyä. Mutta perjantaina mökille lähtiessä ja CD levyjä vaihtajaan plaratessa tuli mieleen että kai tähän nyt joku kätevämpikin konsti olis... autos on hanskalokeros joku iphone piuha ja kyynärnojas joku puhelin bluetooth. Saiskohan tuohon hanskalokeron piuhaan jonkun tuollasen kun sulla?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: Papan c209
Fiio btr5, tilasin saksan fiio kaupasta(fiio-shop.de). Tuli dhl ukko seuraavana päivänä ojentamaan paketin, eikä tarvinnut maksaa erikseen kuljetuksesta
Oliskohan siinä ipod interface paketti, ei ole kyllä mitään hajua saako siihen piuhan vaihtamalla äänen liikkumaan ei ole auxia?
Oliskohan siinä ipod interface paketti, ei ole kyllä mitään hajua saako siihen piuhan vaihtamalla äänen liikkumaan ei ole auxia?
Re: Papan c209
Hieno auto, todella hieno. Minkä ikänen tämä on? Facelift? Mimmosilla varusteilla?
Yhden 209:n omistaneena pitää todeta että kaikinpuolin kelpo auto. Jos joku tulis kysymään mun mielipidettä parhaasta Mersusta mahdollisimman kustannustehokkaastii, niin ehdottomasti CLK500 M113 moottorilla.
Yhden 209:n omistaneena pitää todeta että kaikinpuolin kelpo auto. Jos joku tulis kysymään mun mielipidettä parhaasta Mersusta mahdollisimman kustannustehokkaastii, niin ehdottomasti CLK500 M113 moottorilla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Mersumies
- Viestit: 2768
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Papan c209
Oli nopee
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Papan c209
Juu, hieman pääsi yllättämään
Jos nyt oikein tulkitsin noi vin tuloksia, niin olisi rullannut tehtaalta 0502 ja ensirek jotain04. Varusteina sport alusta, memory pack(penkit/peilit/ratti), vario, taustapeilien dimmi. Puhelin ja comand oli erillisesti mainittu, jälkivarustelua?
Aurinkoverho takalasille, avantgarde, penkin lämmittimet, pissapojallekaan ei tule kylmä, keyless go(mikä on kyllä hyvä varuste), avantgarde, autotallin avaaja
Automaatti ilmastointi, varashälytin, iso akku, lasikatto(luukku).
Jos nyt oikein tulkitsin noi vin tuloksia, niin olisi rullannut tehtaalta 0502 ja ensirek jotain04. Varusteina sport alusta, memory pack(penkit/peilit/ratti), vario, taustapeilien dimmi. Puhelin ja comand oli erillisesti mainittu, jälkivarustelua?
Aurinkoverho takalasille, avantgarde, penkin lämmittimet, pissapojallekaan ei tule kylmä, keyless go(mikä on kyllä hyvä varuste), avantgarde, autotallin avaaja
Automaatti ilmastointi, varashälytin, iso akku, lasikatto(luukku).
Re: Papan c209
Samaa mieltä mukavuudesta. Noiden ensimmäisen sukupolven keylessien turvallisuus vaan mietityttää, varsinkin reissatessa. Oon pyrkinyt pitää avaimet metallipurkeissa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Papan c209
Tuossa pähkäillyt tuota turvavyön ojentajaa, on hampi tai useampi lähtenyt irti muovirattaasta. Näkee koskevan ihan kaikkia mersun malleja, missä moinen on Vanhempiin malleihin löytyy jopa korjaussarjoja, esim köykämiinistä.
Näihin uudempiin ei, on tietty hieman erilainen konstruktio. Olisi lienee liian edullista korjata yksinkertainen vika?
Etsivä löytää, ainakin valmistajan Taiwanista löytyi. Monissa myytävissä, jos ei kaikissa, käytetyissä on tuo hampaiden lähtö lienee ainoa syy niiden toimintakyvyttömyyteen
Jooei, ostin koko roskan, niin paljon rupesi kahvituttamaan moinen nylkytys. Pitäs ainakin olla uusi, eikä hirmu kallis ollut, jos vertaa marmoriin einhundertfünfzig, Europäische Währung
Näihin uudempiin ei, on tietty hieman erilainen konstruktio. Olisi lienee liian edullista korjata yksinkertainen vika?
Etsivä löytää, ainakin valmistajan Taiwanista löytyi. Monissa myytävissä, jos ei kaikissa, käytetyissä on tuo hampaiden lähtö lienee ainoa syy niiden toimintakyvyttömyyteen
Jooei, ostin koko roskan, niin paljon rupesi kahvituttamaan moinen nylkytys. Pitäs ainakin olla uusi, eikä hirmu kallis ollut, jos vertaa marmoriin einhundertfünfzig, Europäische Währung
Re: Papan c209
Neppis hyppyrikin tuli takaluukun päälle hommattua, aito, ei nyt ihan kaikkea voi ostaa ilman oikeita leimoja. Senverran oli ostohetkellä herkistyneessä tilassa, ettei väri ihan natsaa olikin se hieman tummempi hopea. Täytyy testata miltä se näyttää, vai pitääkö viedä maalarille.
Kuvista tirristäen voisi olettaa, että se on tehtaalla laiteltu jollain useampiosaisella tarrasarjalla kiinni? En nyt noita epc selaillessa semmoista onnistunut löytämään?
Taidan käyttää sikaa kun tuntuu 3M tuotteillakin olevan hintaa, jos niitä nyt sopivina pätkinä/leveyksinä edes löytäisi jostain
Tai jos on parempia ideoita, niin niitä otetaan mielellään vastaan
Sieltähän se hyppyri saapui, koeponnistus ja luulen etten rupea tuota värittämään. Voi nekin rahat käyttää johonkin muuhun
Vanteet ja diffuusori on tummia, niin hyvin tuo tohon sopii. Täytyy vaan teipit poistella, niin saa laitettua kiinni.
Kuvista tirristäen voisi olettaa, että se on tehtaalla laiteltu jollain useampiosaisella tarrasarjalla kiinni? En nyt noita epc selaillessa semmoista onnistunut löytämään?
Taidan käyttää sikaa kun tuntuu 3M tuotteillakin olevan hintaa, jos niitä nyt sopivina pätkinä/leveyksinä edes löytäisi jostain
Tai jos on parempia ideoita, niin niitä otetaan mielellään vastaan
Sieltähän se hyppyri saapui, koeponnistus ja luulen etten rupea tuota värittämään. Voi nekin rahat käyttää johonkin muuhun
Vanteet ja diffuusori on tummia, niin hyvin tuo tohon sopii. Täytyy vaan teipit poistella, niin saa laitettua kiinni.
Re: Papan c209
Pitäisi pakoputki rakennella uusiksi, tuohon on joskus moinen tuning quad putkisto laiteltu/rakenneltu ja ”63 amg bc” diffuusorilla varustettu takapuskuri myös. Alkaa olemaan ehtoopuolella ja muutenkin melko huono toteutus tuon putken osalta, äänet voisivat olla paremmatkin
Nyt on siis tämmöinen putkisto
Nyt olis tarkoitus vetää 1-2 putkisto alkuperäisen tyyliin, keskivaimentajan liitoksesta. Keskivaimentaja jää paikalleen, kun tilanpuute estää vaimentajan käytön takaoikealla, jos ei nyt ihan todella huokeasti löydy 63 vararengas ammetta, joten sen voi unohtaa , niin pisteään taakse asti suoraa putkea molemminpuolin. Jos tulee jotain häiritseviä resonointeja matka-ajoon, niin pistetään taajuuskorjaimia hitsaten sit myöhemmin.
Nyt on siis tämmöinen putkisto
Nyt olis tarkoitus vetää 1-2 putkisto alkuperäisen tyyliin, keskivaimentajan liitoksesta. Keskivaimentaja jää paikalleen, kun tilanpuute estää vaimentajan käytön takaoikealla, jos ei nyt ihan todella huokeasti löydy 63 vararengas ammetta, joten sen voi unohtaa , niin pisteään taakse asti suoraa putkea molemminpuolin. Jos tulee jotain häiritseviä resonointeja matka-ajoon, niin pistetään taajuuskorjaimia hitsaten sit myöhemmin.
Re: Papan c209
https://www.puuilo.fi/scotchr-kiinnitys ... -19mm-1-5m
Tuota 3M VHB:ta suosittelisin siihen spoilerin asennukseen. Tuon voi vaikka saksilla leikata puoliksi pituussunnassa, niin ei ole turhaan noin paksua. Vanhat jämät pois, puhdistus alkoholilla (ipa) teipit paikalleen ja kevyt lämmitys puhaltimella, että liimapinta hieman aukeaa ja painelee vielä kunnolla kiinni. Sitten toinenkin suojakalvo irti, lämmitys ja paikalleen koriin. Myös auton puoli pitää puhdistaa alkoholilla, ja nimenomaan alkoholilla. Jarrukliinerit ym. Rasvanpoistot sisältää hiilivetyjä, eli käytännössä öljyä, joka tehokkaasti pilaa teipin kiinnittymisen. Töissä on aika paljon tapeltu aiheen kanssa.
Mutta siis, tuon teipin kanssa saa sen sitten vielä tarvittaessa irtikin eikä mee maali pilalle. Sialla kun laitat niin sitähän ei saa kun veistämällä pois.
Tuota 3M VHB:ta suosittelisin siihen spoilerin asennukseen. Tuon voi vaikka saksilla leikata puoliksi pituussunnassa, niin ei ole turhaan noin paksua. Vanhat jämät pois, puhdistus alkoholilla (ipa) teipit paikalleen ja kevyt lämmitys puhaltimella, että liimapinta hieman aukeaa ja painelee vielä kunnolla kiinni. Sitten toinenkin suojakalvo irti, lämmitys ja paikalleen koriin. Myös auton puoli pitää puhdistaa alkoholilla, ja nimenomaan alkoholilla. Jarrukliinerit ym. Rasvanpoistot sisältää hiilivetyjä, eli käytännössä öljyä, joka tehokkaasti pilaa teipin kiinnittymisen. Töissä on aika paljon tapeltu aiheen kanssa.
Mutta siis, tuon teipin kanssa saa sen sitten vielä tarvittaessa irtikin eikä mee maali pilalle. Sialla kun laitat niin sitähän ei saa kun veistämällä pois.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Papan c209
Katselin luurilla jo päivällä, tuon vastauksesi. Kävin mätänetistä 5m tuota asennusteippiä hakemassa
Siitä saa sopivasti leikaten kaiken tarpeellisen, sapluunat leikkelin jo, niin saa tehtyä sopivat palat. Päätypaloihin vain teippiä rinnakkain ja leveää teippiä päälle, niin saa valmiit sopivat palaset.
Se on tuo vanhojen teippien poistaminen rauhallisen miehen hommaa
Vajaa puoli tuntia, sitten joutikin jo kotia kohti Oli muovilastat kadoksissa ja sitten kun ne löytyivät, niin motivaatio oli loppu hyvin tuo bilthamberin cleanser fluid pehmentää tuon tarran, mutta on prrrr lujassa!
Siitä saa sopivasti leikaten kaiken tarpeellisen, sapluunat leikkelin jo, niin saa tehtyä sopivat palat. Päätypaloihin vain teippiä rinnakkain ja leveää teippiä päälle, niin saa valmiit sopivat palaset.
Se on tuo vanhojen teippien poistaminen rauhallisen miehen hommaa
Vajaa puoli tuntia, sitten joutikin jo kotia kohti Oli muovilastat kadoksissa ja sitten kun ne löytyivät, niin motivaatio oli loppu hyvin tuo bilthamberin cleanser fluid pehmentää tuon tarran, mutta on prrrr lujassa!
Re: Papan c209
https://www.biltema.fi/tyokalut/kiillot ... 2000032675
Tollasella toffeelaikalla poistaa nuo vanhat teipit hetkessä. Toki haastavampaa tollasesta pikku urasta, mutta saa sen sieltäkin putsattua.
Tollasella toffeelaikalla poistaa nuo vanhat teipit hetkessä. Toki haastavampaa tollasesta pikku urasta, mutta saa sen sieltäkin putsattua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Papan c209
Jeps, toffee laikkoja on hyllyssä. Tuo nyt oli lähinnä cleanserin testausta, kun sitä nyt tuli otettua testiin.
Re: Papan c209
Juu, ehkä sen toffeen jälkeen voi pyyhkäistä jämät tollasella tarranpoistoaineella, mutta ei niillä kyllä tohon lähtötilanteeseen juuri apuja ole, tai on mutta hidasta kun faan. Varsinkin toi vaahtis kun muuttuu sellaseksi rääksi kun se pehmenee, niin on työlästä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Papan c209
Kyllä se toffeella on suurin räkä poistettava, kunhan saa pintaa esiin, niin sitten on muiden keinojen aika
Tuommonen 6-osainen asennusteippi setti on melko mielenkiintoinen ratkaisu, täytyy varmaan tutkia vielä epceetä, jos semmonen jossain valikossa kuitenkin luuraisi
Tuommonen 6-osainen asennusteippi setti on melko mielenkiintoinen ratkaisu, täytyy varmaan tutkia vielä epceetä, jos semmonen jossain valikossa kuitenkin luuraisi
Re: Papan c209
Epäilen että on alihankkijan kokoonpanolinjalta lähtöisin, eli epätödennäköistä, että olis varaosanimikettä pelkälle teipille.. toki mersusta ei koskaan tiedä. Todennäkösesti mersun pussissa tulee vhb teippirulla mistä saa ite leikataOrlov kirjoitti: ↑Ke 07.07.2021 21:59 Kyllä se toffeella on suurin räkä poistettava, kunhan saa pintaa esiin, niin sitten on muiden keinojen aika
Tuommonen 6-osainen asennusteippi setti on melko mielenkiintoinen ratkaisu, täytyy varmaan tutkia vielä epceetä, jos semmonen jossain valikossa kuitenkin luuraisi
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Papan c209
Keyless entryä pitäs tarkastella yms sellaista kahvojen toimintaan liittyvää. Muutaman videon olen katsellut, joissa korjataan noita kahvoja, muutama vastus ja tactile, survottuna melko epätoivoiseen pakettiin, mutta ei kyllä olis kallis korjaus
No se kahva tietty hajoaa mutta jokuhan ne on kasannutkin
Re: Papan c209
Paketti oli ilmestynyt kuistille, myyjä ei ilmoittanut mitään, oli lähetetyksi merkattu kuitenkin ebayssa
Pakkausmateriaalissa ei ollu säästelty, oli ihan tommonen paperi(jotkut kutsuisivat pahviksi) sinne laitettu
Täytyy vielä asennella, ennenkuin kirjoittelee palautteen voihan se olla ihan soiva peli
Pakkausmateriaalissa ei ollu säästelty, oli ihan tommonen paperi(jotkut kutsuisivat pahviksi) sinne laitettu
Täytyy vielä asennella, ennenkuin kirjoittelee palautteen voihan se olla ihan soiva peli
Re: Papan c209
Rattikin saapui, äkkiseltään sanoisin hyvin tehdyksi No täytyy nyt vielä putsailla ja katsoa sitten uudestaan. Mutta ompahan mukavan oloinen käteen, kylmätestauksen perusteella. Jos vaikka huomenna viettäisi laatuaikaa hallilla, niin saisi jotain laiteltua kiinni asti
Re: Papan c209
”Kiitos mersu” osa vaihtokunnossa
Joten eiku uutta tilalle
Tuossa pähkäilin, ettei turvavyötä tarvitse irroittaa tuon vaihtamisen takia, nimittäin videoissa joita katselin, niin se irroitettiin poikkeuksetta, saas nyt nähdä, onko siihen mitään syytä
Ja toimiiko tuo uusi varaosa
Jumaleissön, toimiii!!!!! Eikä tosiaan tartte turvavyötä irroitella! Tähän en osaa videota laittaa, jos vaikka linkin kautta onnistuisi
https://papanlaukaukset.kuvat.fi/kuvat/ ... 115734.mp4
Samoilla tulilla pitäs ratti vaihtaa, mutta on pultti sitten niin maanperusteellisen lujassa, että täytyy saada joku pitelemään rattia. Kokeilin jo pojan halpis akkupyssyllä, niin ei hievahtanutkaan
Toiset kupitkin tuli, mutta on pirun kirkkaat, joten täytyy jotenkin jatkojalostaa savukalvolla tjs, ei tommosia kehtaa laittaa
Joten eiku uutta tilalle
Tuossa pähkäilin, ettei turvavyötä tarvitse irroittaa tuon vaihtamisen takia, nimittäin videoissa joita katselin, niin se irroitettiin poikkeuksetta, saas nyt nähdä, onko siihen mitään syytä
Ja toimiiko tuo uusi varaosa
Jumaleissön, toimiii!!!!! Eikä tosiaan tartte turvavyötä irroitella! Tähän en osaa videota laittaa, jos vaikka linkin kautta onnistuisi
https://papanlaukaukset.kuvat.fi/kuvat/ ... 115734.mp4
Samoilla tulilla pitäs ratti vaihtaa, mutta on pultti sitten niin maanperusteellisen lujassa, että täytyy saada joku pitelemään rattia. Kokeilin jo pojan halpis akkupyssyllä, niin ei hievahtanutkaan
Toiset kupitkin tuli, mutta on pirun kirkkaat, joten täytyy jotenkin jatkojalostaa savukalvolla tjs, ei tommosia kehtaa laittaa
Re: Papan c209
Tuli tuossa pari päivää takaperin laitettua omaan CLK:hon tuollainen "Flat bottom" ratti. On se kumma kuinka rattia vaihtamalla ajotuntuma muuttuu.Orlov kirjoitti: ↑Pe 09.07.2021 18:00 Rattikin saapui, äkkiseltään sanoisin hyvin tehdyksi No täytyy nyt vielä putsailla ja katsoa sitten uudestaan. Mutta ompahan mukavan oloinen käteen, kylmätestauksen perusteella. Jos vaikka huomenna viettäisi laatuaikaa hallilla, niin saisi jotain laiteltua kiinni asti
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Papan c209
Ei ole vielä päässyt ajamaan Mutta, kohta, vielä lippa kontin päälle, niin tämän päivän tavoitteet on saavutettu.
Rattikin irtosi, kun pisti molemmat kädet rattiin ja metrin vartta polvella painoi kivasti noissa on kohdistus merkit, niin ei tarvitse arpoa oikeaa kohtaa. Siellä lepää
Rattikin irtosi, kun pisti molemmat kädet rattiin ja metrin vartta polvella painoi kivasti noissa on kohdistus merkit, niin ei tarvitse arpoa oikeaa kohtaa. Siellä lepää
Re: Papan c209
Pyrstökin pistetty kiinni
Piti vielä erikseen käydä ostamassa, semmoinen jäähdytysrivoilla varustettu toffeelaikka, niillä kiinteillä ei tee kyllä yhtään mitään tossa hommassa , menevät heti tukkoon, voihan se olla, jotta varastointi aika on tuhonnut rakenteen Tuommosella kunnollisella oli 5min homma! Mitään kuvia ottanut, ei se olomuoto tuolla ylläolevasta kuvasta mitenkään eroa
Melko vakaata kättä vaatii tommosen paikalleen laitto, siinä ei montaa yritystä ole
Olisihan tuota hommaa edelleenkin, seuraavaksi pitäs jarruihin kulutusosat vaihdella, pistetään taaksekin reikärautaa
Paketissa tuli 5€ allennuskortti saksan veikkaukseen ja 30€ alennuskortti viinikauppaan
Piti vielä erikseen käydä ostamassa, semmoinen jäähdytysrivoilla varustettu toffeelaikka, niillä kiinteillä ei tee kyllä yhtään mitään tossa hommassa , menevät heti tukkoon, voihan se olla, jotta varastointi aika on tuhonnut rakenteen Tuommosella kunnollisella oli 5min homma! Mitään kuvia ottanut, ei se olomuoto tuolla ylläolevasta kuvasta mitenkään eroa
Melko vakaata kättä vaatii tommosen paikalleen laitto, siinä ei montaa yritystä ole
Olisihan tuota hommaa edelleenkin, seuraavaksi pitäs jarruihin kulutusosat vaihdella, pistetään taaksekin reikärautaa
Paketissa tuli 5€ allennuskortti saksan veikkaukseen ja 30€ alennuskortti viinikauppaan
Re: Papan c209
Auton pesupäivä oli tänään, puhdas auto, parempi mieli. On se melkoinen epäsuhta, kun peräpää on laiteltu amg malliseksi ja keulassa nököttää normi puskuri……
Joten, ei auttanut muuta kuin tilata saksasta 63 kopio puskin. Alkuperäiset purkuosat poikkeuksetta heikossa hapessa ja hintaakin vielä aika muhkusti
Saa nähdä joutuuko kovasti painimaan moisen asennuksessa
Kirkkaisiin keskilätkiin löytyi apu tuuninki lakasta, ekan kerroksen kun veti, niin tuli tosi hienot. Sitten vedin varmuudeksi vielä seitinohuet, niin meni kyllä tosi mustaksi eli tais tulla kaapin koristeita
Joten, ei auttanut muuta kuin tilata saksasta 63 kopio puskin. Alkuperäiset purkuosat poikkeuksetta heikossa hapessa ja hintaakin vielä aika muhkusti
Saa nähdä joutuuko kovasti painimaan moisen asennuksessa
Kirkkaisiin keskilätkiin löytyi apu tuuninki lakasta, ekan kerroksen kun veti, niin tuli tosi hienot. Sitten vedin varmuudeksi vielä seitinohuet, niin meni kyllä tosi mustaksi eli tais tulla kaapin koristeita