W211 722.6 menee vikatilaan
W211 722.6 menee vikatilaan
W211 E500 722.6 vaihteistolla.
menee vikatilaan jos sutii, ei välttämättä aina mutta yleensä.
antaa vikakoodit:
- P2500 Vaihteistossa kielletty välityssuhde - katkonainen
- P2502 Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa
koodit luettu delphi testerillä, luen ensiviikolla kun töihin pääseen niin xentryllä ja päivitän jos ilmenee uutta ja mullistavaa.
Itse en usko vaihteiston luistamiseen koska tämä käy jo lumella sutiessa jolloin ei ihan hirveitä vaadita moottorilta vääntöä, mutta tekee myös saman esp off kuivalla asfaltilla rajussa kiihdytyksessä jossa pääsee sutasee.
vaihteisto ö määrä on ok, vaihdettu öljyt viime syksynä.
onko muilla ollut vastaavaa? niin ja vaihteisto ohjainlaite on ohjelmoitu mutta ei Kuulemma johdu tästä.
voisko olla alkavaa johdinlevy vikaa? joku solenoidi?
kellään kokemuksia sonnax overlap control valve setistä jota esim vaihteisto kaupassa myynnissä?
lisäkyssäri. onko joku tyypillinen pusla tms joka menee väljäksi ku välillä kolahtaa vaihtaessa, varsinkin isoilla kierroksilla kun lopettaa kiihdytyksen ja vaihtaa isompaa. tuntus tulevan perän puolelta. takakelkan puslat? kiihdyttäessä välillä tuntuu ku perä hakis vähä.
ps. pitäs varmaa ostaa toyota.
menee vikatilaan jos sutii, ei välttämättä aina mutta yleensä.
antaa vikakoodit:
- P2500 Vaihteistossa kielletty välityssuhde - katkonainen
- P2502 Vaihde on epäuskottava tai vaihteisto luistaa
koodit luettu delphi testerillä, luen ensiviikolla kun töihin pääseen niin xentryllä ja päivitän jos ilmenee uutta ja mullistavaa.
Itse en usko vaihteiston luistamiseen koska tämä käy jo lumella sutiessa jolloin ei ihan hirveitä vaadita moottorilta vääntöä, mutta tekee myös saman esp off kuivalla asfaltilla rajussa kiihdytyksessä jossa pääsee sutasee.
vaihteisto ö määrä on ok, vaihdettu öljyt viime syksynä.
onko muilla ollut vastaavaa? niin ja vaihteisto ohjainlaite on ohjelmoitu mutta ei Kuulemma johdu tästä.
voisko olla alkavaa johdinlevy vikaa? joku solenoidi?
kellään kokemuksia sonnax overlap control valve setistä jota esim vaihteisto kaupassa myynnissä?
lisäkyssäri. onko joku tyypillinen pusla tms joka menee väljäksi ku välillä kolahtaa vaihtaessa, varsinkin isoilla kierroksilla kun lopettaa kiihdytyksen ja vaihtaa isompaa. tuntus tulevan perän puolelta. takakelkan puslat? kiihdyttäessä välillä tuntuu ku perä hakis vähä.
ps. pitäs varmaa ostaa toyota.
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Joo, se 15 vuotta vanha tojota ei sudi kunnolla edes lumella...
Yksi check listista puuttu, onko katottu ettei ole öljyä laatikon töpselissä tai ohjainyksikössä asti?
Ja aika vahva kommenntti ettei johdu ohjelmoinnista, mutta uskotaan kun ei kumotakaan voi. Muut laatikkogurut voi jatkaa muita spekulointeja...
Yksi check listista puuttu, onko katottu ettei ole öljyä laatikon töpselissä tai ohjainyksikössä asti?
Ja aika vahva kommenntti ettei johdu ohjelmoinnista, mutta uskotaan kun ei kumotakaan voi. Muut laatikkogurut voi jatkaa muita spekulointeja...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Mitä öljyä sinne laatikkoon on laitettu syksyllä? Alkoiko ongelma öljynvaihdon jälkeen vai oliko jo? Ja minkälaista tavaraa sieltä tuli ulos vaihdossa?
Takakelkan etummaiset kannatinkumit vaihtoon kolahdusoireen perusteella.
Takakelkan etummaiset kannatinkumit vaihtoon kolahdusoireen perusteella.
2007 R 320cdi
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Tuleeko mitään vikakoodia abs antureista?
Vaihteiston ohjelmointi riippuu paljon miten on tehty, saa sen silläkin vikatilaan jos väärin tehty.
Mahdollisesti johdinlevy vikaa ja anturi ei anna kunnollista signaalia kun akselin nopeus nousee liian äkkiä.
Kannattaa kuitenkin ensin testata vakio tcu ohjelmalla.
Jos jotain niin ihan ensimmäiseksi tarkista että abs kehät kunnolla kiinni vetareissa eikä pyörähdä tyhjää.
Vaihteiston ohjelmointi riippuu paljon miten on tehty, saa sen silläkin vikatilaan jos väärin tehty.
Mahdollisesti johdinlevy vikaa ja anturi ei anna kunnollista signaalia kun akselin nopeus nousee liian äkkiä.
Kannattaa kuitenkin ensin testata vakio tcu ohjelmalla.
Jos jotain niin ihan ensimmäiseksi tarkista että abs kehät kunnolla kiinni vetareissa eikä pyörähdä tyhjää.
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
tässä nyt kaikille vastauksia.
töpseli ja tcu tarkistettu ettei oo öljyssä.
laatikkoon laitettu champion oem specific atf mb öljyä.
kirkkaan punaista tuli ulos. edellinen omistaja oli huuhtelemalla vaihtanut mutta päätin tarkistaa kuitenki asian ja vaihdoin. eli siis ihan normi vaihto tehty eli se noin 3.5-4l saatu ulos kun ei tuossa turbiinissakaan roppua ole.
en osaa tuota sanoa oliko ennen kun ei tullut lumella ajettua ollenkaan eikä oikeestaan leikittyäkkään sen kummemmin kun myöhään syksyllä pääsin vasta ajamaan autolla.
Tosta abs viasta sen verran että nyt keväällä kun otin ajoon ja luin vikamuistin oli siellä vikakoodi mikä viittaisi vasempaan taka abs kehään, se ei kuitenkaan ole uusiutunut.Kehiä näistä menee joten ne voisin kyllä ottaa tarkempaan käsittelyyn.
Tulossa on jo kolmas ohjelma vaihteistoon kun ei tuntunut iha ekalla kerralla onnistuvan se joten entiedä mikä on kaverin ammattitaito sielä koneen äärellä. ensin auto oli kuin diesel ja vaihtoi kaasupohjassa isompaa jo ennnen 5krpm. nyt seuraavassa ohjelmassa 1-2 vaihto nykäisee pahasti. katsotaan miten kolmas ohjelma toimii vai toimiiko. vielä en ole luovuttanut sen suhteen kun tähän mennessä on asiakaspalvelu ollut hyvää ja virheitä on korjattu ilman lisäkustannuksia niikun kuuluu. ei mainita kuitenkaan yrityksen nimeä ainakaan vielä. kyseessä on kuitenkin heidän mukaan juuri mersuihin erikoistunut firma. Heiltä selitys tälle vikatilaan menolle oli ettei tuo vaihteisto tykkää kuminpoltosta tai sudittelusta kun nopeustieto tulee etupyöriltä niin mene vikatilaan.... minusta hieman huonosti mersulta tehty jos näin on koska saattaa mennä vikatilaan esp päälläkin lumella sutiessa, eli siis aivan rauhallisessakin menossa kun yrität vaan päästä eteenpäin. tähän en henk koht usko.
Semmonen lisäinfo vielä että vaihteisto on 2015 vaihdettu tehdaskunnostettuun glykoli vaurion takia.
töpseli ja tcu tarkistettu ettei oo öljyssä.
laatikkoon laitettu champion oem specific atf mb öljyä.
kirkkaan punaista tuli ulos. edellinen omistaja oli huuhtelemalla vaihtanut mutta päätin tarkistaa kuitenki asian ja vaihdoin. eli siis ihan normi vaihto tehty eli se noin 3.5-4l saatu ulos kun ei tuossa turbiinissakaan roppua ole.
en osaa tuota sanoa oliko ennen kun ei tullut lumella ajettua ollenkaan eikä oikeestaan leikittyäkkään sen kummemmin kun myöhään syksyllä pääsin vasta ajamaan autolla.
Tosta abs viasta sen verran että nyt keväällä kun otin ajoon ja luin vikamuistin oli siellä vikakoodi mikä viittaisi vasempaan taka abs kehään, se ei kuitenkaan ole uusiutunut.Kehiä näistä menee joten ne voisin kyllä ottaa tarkempaan käsittelyyn.
Tulossa on jo kolmas ohjelma vaihteistoon kun ei tuntunut iha ekalla kerralla onnistuvan se joten entiedä mikä on kaverin ammattitaito sielä koneen äärellä. ensin auto oli kuin diesel ja vaihtoi kaasupohjassa isompaa jo ennnen 5krpm. nyt seuraavassa ohjelmassa 1-2 vaihto nykäisee pahasti. katsotaan miten kolmas ohjelma toimii vai toimiiko. vielä en ole luovuttanut sen suhteen kun tähän mennessä on asiakaspalvelu ollut hyvää ja virheitä on korjattu ilman lisäkustannuksia niikun kuuluu. ei mainita kuitenkaan yrityksen nimeä ainakaan vielä. kyseessä on kuitenkin heidän mukaan juuri mersuihin erikoistunut firma. Heiltä selitys tälle vikatilaan menolle oli ettei tuo vaihteisto tykkää kuminpoltosta tai sudittelusta kun nopeustieto tulee etupyöriltä niin mene vikatilaan.... minusta hieman huonosti mersulta tehty jos näin on koska saattaa mennä vikatilaan esp päälläkin lumella sutiessa, eli siis aivan rauhallisessakin menossa kun yrität vaan päästä eteenpäin. tähän en henk koht usko.
Semmonen lisäinfo vielä että vaihteisto on 2015 vaihdettu tehdaskunnostettuun glykoli vaurion takia.
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Ei se pitäis mennä vikatilaan jos ohjelma on oikein tehty. Ainakaan oma 211 ei mennyt vikatilaan omalla tcu ohjelmalal vaikka miten suditteli menemään.
Abs kehät kun alkoi pyörimään tyhjää tuli oitis vikatiloja. Mutta ne korjaantui kehät vaihtamalla.
Abs kehät kun alkoi pyörimään tyhjää tuli oitis vikatiloja. Mutta ne korjaantui kehät vaihtamalla.
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
taidan tarkastaa ne abs kehät seuraavaks ja vaihtaa jos näyttää yhtään siltä kun on kuitenki halpa ja kohtuu nopea operaatio.
tuliko sulla vikakoodeja taka abseista?
tuliko sulla vikakoodeja taka abseista?
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Minulla oli kerran tuo P2502 "Vaihde epäuskottava" : syyksi paljastui huono akku. Tuo 722.6 on sähkö ohjattu, eli sikäli jännitteet tärkeät.
Akku oli siis vaihdettu, mutta tuo koodi oli jäänyt aktiiviksi. Koodi nollattiin, ja nyt on sen jälkeen ajettu jokunen vuosi ilman häiriöitä.
Joskus voi siis päästä näinkin helpolla.
Akku oli siis vaihdettu, mutta tuo koodi oli jäänyt aktiiviksi. Koodi nollattiin, ja nyt on sen jälkeen ajettu jokunen vuosi ilman häiriöitä.
Joskus voi siis päästä näinkin helpolla.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
No helpolla pääsi. tässä ei kuitenkaan akku auttanut minkä muutama viikko sitten uusin ku alko herjaileen että mukavuuksia kytketty pois aina välillä. no se sentäs loppu uudella akulla.Henry V. kirjoitti: ↑Ti 19.04.2022 14:42 Minulla oli kerran tuo P2502 "Vaihde epäuskottava" : syyksi paljastui huono akku. Tuo 722.6 on sähkö ohjattu, eli sikäli jännitteet tärkeät.
Akku oli siis vaihdettu, mutta tuo koodi oli jäänyt aktiiviksi. Koodi nollattiin, ja nyt on sen jälkeen ajettu jokunen vuosi ilman häiriöitä.
Joskus voi siis päästä näinkin helpolla.
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Muistatko tuliko mitä vikakoodeja vaihteistoon?
Re: W211 722.6 menee vikatilaan
Nopeustiedon epäuskottavudesta jotain, en enään muista kun jokunen vuosi aikaa.